Monday, July 4, 2011

4th July..

4th July.. mesti ade yang tertanye, nape tibe2 gune tajuk camtu lak? Ade ke yang tanye? Ade ke? Tapi tak kisah ade yang tanye or tak, janji ngan tak malunye aku nak cite gak =P Lame gile tak menaip ngan aktif kan? Kadang2 seminggu 1 entri je. Bilangan viewer pun dah tak sekencang dulu.. tapi takpe =) Ape pun, pade yang setia menanti entri baru aku, aku ucapkan time kasih banyak2. Tapi seperti yang aku bagitau dulu, aku takleh dah menaip ngan aktif macam beberape bulan lepas. So harap readers setia dan gak readers2 baru (kalau ade) dapat faham =)

Berbalik pade tajuk yang kat atas, sure sume orang tau 4 Julai ialah tarikh amerika independance day (kalau tak silap r) So adekah entri aku ni bertujuan untuk cite asal usul amerika nye 4 Julai tu? Mesti r tak.. takde makne nye aku nak wat satu entri pasal negare luar yang rase diorang hero dan sebagainye pada hal hakikat sebenar dorang tu .................... <-- letak perkataan yang sesuai. Panjang gile intro aku bagi. Ok r, terus ke topik sebenar. Sebabkan tajuk entri ni 4th July so aku nak cite sikit pasal sorang manusie ni..

Note: Entri ini cume luahan rase sorang manusie..


Motif gambar ialah suke2 aje.. =P

4 Julai 24 tahun yang lepas, sorang manusie telah lahir kat muka bumi ni. Secare ringkasnye die telah dilahirkan dekat atas tilam yang terletak di sebuah umah yang terletak di sebuah pekan yang terletak di sebuah daerah yang terletak di sebuah negeri yang terletak di sebuah negara yang terletak di sebuah benua yang terletak di sebuah planet. Dengar cite nye manusie yang sorang ni termasuk dalam kategori tak sabar nak lihat dunia (konon2 nye) sehingga menyebabkan ibu manusie ni tak sempat g hospital.

So walaupun mase tu teknologi di hospital sudahwujud tapi takde r bape maju nak compare ngan sekarang, namun sebab tak sempat nak bawak g hospital manusie yang sorang tu telah dilahirkan kat umah famili die ngan bantuan sorang bidan (tapi sampai sekarang manusie tu tak pernah tau pun sape bidan tu) <-- memang tak kenang budi betul kan? Dipendekkan cite manusie yang lahir tu merupekan sorang budak lelaki yang cukup comel (perasan) dan sejak itu suasana famili die pun bertambah meriah (lagi sekali perasan)


Terbukti dulu comel, sekarang cool ^__^

So sepanjang hidup manusie yang sorang ni, macam2 bende telah dilalui oleh manusie ni untuk menjadi insan yang agak berguna pade negara (tapi nakal sikit2 tu takleh nak watpe r =P Bile dipikirkan balik memang banyak gak keje2 gile yang pernah di wat oleh manusie yang sorang ni. Memang cukup tidak matang manusie sorang tu. Padahal umo dah beso tapi perangai macam budak tak sekolah. Antara bende paling gile yang pernah di wat ialah hilang. Sape tau pasal tu angkat tangan! Memang gile bile dipikirkan.

Tapi bende dah lepas jangan dikenang. Sekarang 24 tahun dah berlalu dan sekali lagi 4 Julai yang cukup penting dalam hidup manusie tu datang lagi. Tarikh dimana umur manusie tu akan meningkat sekali lagi. Bersyukur pade DIE sebab masih lagi beri peluang pade manusie tu untuk bernafas, untuk memperbaiki kelemahan diri dan untuk terus berusaha menjadi sebaik baik2 insan. Time kasih pade sume yang sudi mengenali dan amek tau pasal manusie tu. Jase dan budi korang sume tak dapat die nak balas =)


Mamat ni pun ade relation ngan 4 Julai, celebrate sesame bro!! ^^

Psst: Agak2 korang ape motif aku taip entri ni ye??
ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates