Sunday, March 17, 2013

One Two..


One two.. Assalamualaikum.. almost two week without any update.. ok, dah kelaut sangat sampai taip london dalam ni. Title pun main letak je.. Actually, memang aku dah boleh agak dah situasi ketidakupdatean ni akan berlaku sebaik je aku start keje baru tapi tak sangka lak kan boleh jadi lame sampai macam ni. Ape pun, aku mengucapkan time kasih dekat readers blog aku. Balik kampung hari tu aku view r blog aku dan tengok stats blog ni. Memang agak shock gak r sebab graf blog memang diluar jangkaan aku. Aku ingat lame tak update graf blog aku jatuh gegile tapi tak sangka, graf bagi aku memang ok sangat. Senang cite tengok je dekat bawah ni. Thanks sangat dekat readers blog yang rajin singgah even tak update lame.. =)


Pageview bulan march masih ditahap ok.. =)

Lame tak update, tak blogging sampai aku sendiri pun tak tau nak cite ape dah. Tapi yang pasti nye, situasi ketidakupdatean ni akan terus berlaku sampai satu mase yang ditetapkan nanti. So diharapkan readers blog aku memahami dan tidak mengkategorikan aku sebagai malas sebab aku tak malas ok? =P Keje dekat tempat baru antara sebab aku lame tak update. Selain keje yang lebih banyak dan lebih susah daripada sebelum ni (Standard r tempat baru, keje baru, care keje baru) environment tempat keje turut menjadi faktor lame tak update. Tambah lak aku baru je dalam dua minggu kat tempat baru, so.. belum mase lagi nak buat onar dalam ofis tu.. =P (Standard r tu budak baru kne r jadi inosen dulu kan.. ^__^)

So far, environment dekat tempat keje baru still ok.. staff dekat sane, memang jenis kepale gile gile.. tambah tambah time lunch, memang gelak je r keje dorang. Cume aku je yang masih lagi stay cool, pendiam, lagi inosen dekat situ.. =P Tapi yang tak best nye dekat situ, sistem komputer yang terlampau security sampai kan banyak kemain site yang tak boleh nak bukak. Aku dengar cite dari budak sane sebelum ni site site macam facebook dan youtube tu boleh je open tapi disebabkan sorang pekeje sebelum ni yang buat hal, akhirnye site site tu telah di block habis. Tapi aku takde r kisah sangat sebab macam yang korang tau, aku memang takde heran sangat nak main facebook tu lame lame. So block ke tak, takde efek aku pun.

Tapi yang tak best nye.. sistem administrator password yang company baru tu guna sampai aku nak install software bese macam converter, winrar pun tak boleh.. memang menguji kesabaran aku dekat situ. Tapi bagi aku bende tu just small matter je so takde r kesah sangat. Selain tu, ok je r keje dekat sane even environment agak berlainan dengan company sebelum ni. Ape yang penting bagi aku, masing masing buat keje masing masing, tak kacau orang lain, enough sangat dah tu. Mengenai company lame pulak, aku ade contact sorang member aku kat sane dan dengar cite nye, company tu telah selamat dijual dan dibeli oleh sebuah company cume yang tak best nye, nasib pekeje yang dengar cite kne terminate macam tu je.

Ape pun aku harap member member dekat tempat keje lame aku dipermudahkan rezeki dan cepat cepat dapat keje yang baru.. amin.. Ok, tutup dulu cite pasal tempat keje baru aku tu. Cite pasal rumah sewa pulak. Rumah sewa aku sekarang ni memang agak spesel. Kali ni aku stay dekat area manjalara dekat sebuah apartment terletak dalam sebuah plaza. Ape yang best nye plaza tu.. ade gim dengan swimming pool. So, memang teruja betul aku mase hosmate aku cite pasal facilities tu. Memang mase tu dah plan dah, masuk je umah sewa tu.. dua ke tiga kali mesti exercise sikit dalam gim tu. Bile time weekend lak, kne pastikan untuk wat terjun tiruk dalam swimming pool tu tapi sampai sekarang masih tak jalan lagi plan aku tu.

Ade gak satu malam tu aku turun tingkat lapan saje masuk tengok tengok dalam gim tu tengok ape peralatan yang ade. Boleh pulak mase tu ade tiga orang bangla ke ape tengah wat fitness dalam tu. Aku takde r kesah sangat kalau dorang nak senam ke main tali bunga ke dalam tu, lantak pi dekat dorang r.Tapi yang tak best nye, dari start aku masuk dalam gim tu, dorang tengok je aku macam tak pernah nampak orang. Sampai aku rase macam pendatang pulak dekat situ even hakikat die dorang tu yang pendatang sebenarnye kan? So bile dah asyik di view je bangla tiga orang tu, memang rase tak selesa r. So last last aku blah je r dari gim tu dan sampai ke hari ni aku tak dapat lagi nak guna peralatan dalam tu ikut suka hati aku.. +___+

Aku rase panjang sangat dah aku bercite even takde r isi sangat pun cite aku ni. Standard r jadi camni bile lame tak update pape dalam tempoh yang lame kan.. err.. Tapi dah takde ape yang aku nak kelautkan, so aku ingat aku nak stop dekat sini je r dulu ye. Ape pun, aku nak mintak maaf dekat readers aku. Buat mase ni memang tak dapat aku nak terjah korang balik dalam tempoh yang agak lame. Tapi ape pun, akan aku pelan pelan cube catch up balik blog kenalan blogger yang lame sangat aku tak terjah tu. So, aku harap readers aku leh faham condition aku sekarang ni. Tu je r kot yang boleh aku cite kan malam ni. Thanks kat readers blog yang still rajin terjah even berminggu takde entri.. =) Sekian je dari aku malam ni. Salam..

24 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Ooo...dh start kje bru....alaa, biar la bgla tu....rugi xpergi, kemudahan dah ada....errr, bleh plak dorg terminate cmtu jerr...kjamnye...sian kwn kwn awk kan...moga dorg cpat dpt kerja bru...

najwa nano said...

ye..ye..aku faham.

Unknown said...

uit..all the best
kat tempat baru bro...


p/s: tolong jangan nak inocent sangat...hahhaa

Shila said...

rugi je ko x ngurat bangla tu.. hahahaha..

Unknown said...

ok. paham!! ^_^

aizamia3 said...

rasa lama tak drop komen kat sini.. :(
tempat baru, nanti lelama oklah tu..;)
sib baik blog pun tak kena blog kan.. ;)
bangla tu tengok.. tengok balik dia..

Ratu Hatiku said...

Selamat kembali bersiaran :D
Mudah2an kwn tu dpt keje baru...

Hansyirah Takezur said...

semoga dapat adaptasi dengan environment baru.

biasalah mula2 alien je, lama2 ko raja alien. :p

Kira Sakura said...

aku ingatkan dah nak pencen dah tadi :p

aku boleh paham apa yang ko tgh alami skang nie. sebab laki aku keja spesies mcm ko nie. blk pun kul 10 mlm. huuuu

ko bebaik dengan bangla tue takut dia aimed nanti

Zehan Ilyana said...

hai.
aku pun dah lama tak jenguk blog kau.
sorry weh, aku lama tak bw, -_-'

kau kerja baru dah?
perghh.
all the best..:D

Unknown said...

huntung ar reader salu terjah jah jah..

dear anies said...

salam...
apa khabar?
sihat x?
hrp semuanya sihat dan bahagia selalu..

NIZAM said...

hai. hai. Nizam is back! gler r blog ko. sejak bile berwajah baru ni? berkaler2 dah. hati sdg bunga2 ke ape? *tetiba gossip liar plak kan*hehe. bro, selamat memulakan keje baru. tempat tinggal pun baru. semua baru tu pendek kata.

Anonymous said...

wah tahniah mmgn terbaik ni

❤Mrs. Myra❤ said...

wahh..maintain la stats blog ko..:P
aku nie dah 3bulan lebih tak update blog..wuuu~
Insyaallah sekarang macam nak start aktif balik :P

Unknown said...

sangat memahami gak sebab chii mengalami situasi yg sama gak kalau x update..huhu

mat bangla tu tertarik ngan kr kot..jaga2 ye..jgn sampai kena usha plak nanti..ahahahah

Lieza Nordin said...

hehhe... bangla tu berkenan kat kau kut :P slmt berkja xD

Unknown said...

lamaaaaaaaaaaaaaaaa puan eeiyss tak menjenguk ke blog teman2... moga ceria2 selalu.. im back! hehehhehe (^___^)

Unknown said...

lamaaaaaaaaaaaaaaaa puan eeiyss tak menjenguk ke blog teman2... moga ceria2 selalu.. im back! hehehhehe (^___^)

Unknown said...

patutla lame mendiamkan diri

paham2

نورعيم said...

sy pn dah lama xBW ke blog org lain.

ehhh ade kaitan ke ? kihkih.

Zubaidah said...

blogger famous, 3 tahun x update pown org singgah agy :P gud luck dgn tempat baru tuwh. kalo aku la, jenis susah nak adapt dgn suasana baru

aku HaniAsyira said...

apa pasal aku tak komen entri ni eih?? erkkkk...

*merenung ke dalam diri dan tanya kenapa..

missha said...

inosenn??O.o

pandai berlakon naaaa..haha

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates