Tuesday, April 24, 2012

Why Father You Change??


Why father you change?? Ok, aku tau tajuk entri aku ni agak ridikiles atau pun bahase melayu nye tak masuk akal. Sebenarnye aku cube translate kan satu lirik lagu dalam lagu stacy.. part "kenapa bah kau berubah" tu. So bile aku suka2 ati me london kan lirik lagu tu aku rase bukan camtu ke jadi die? "Why father you change" r kan? Ok, anggap je r aku memang ridikiles ari ni.. <-- Otak dah tepu X_X

Akhirnye tepat jam 5.33 petang, dapat gak aku complete kan technical proposal yang nak kne submit esok. T__T Memang bizi gile2 nye bizi aku ari ni. So, sehubungan ngan siap nye technical proposal yang setebal buku panduan telefon atau pun yellow pages, pastu kne kali ngan dua sebab client nak dua copy (-_-") maka esok nye aku akan terbang ke negeri sabah atas tujuan meng submit proposal tersebut.

Sekarang mesti korang dah faham kan nape aku menyelitkan lagu stacy dalam tajuk entri aku ari ni? Aku insyaAllah akan naik flight kul 7 pagi (confirm2 5 pagi dari shah alam (-_-") dan akan tiba 2 jam kemudian r kot. So kepada blogger2 sabah terutama nye bro hazfee ngan akak trex, sile sediakan karpet merah sepanjang 5 kilometer sempena menyambut kedatangan aku first time ke negeri bawah bayu tu.=P

Care nak notice aku senang je. Korang just kne cari sorang budak.. di ulangi budak yang kelihatan jakun macam tak pernah kenal ape itu sabah. Kalau korang berjaya mencari aku, korang akan mendapat running ball yang akan memboleh kan korang terlepas dari hukuman (pengaruh running man terlebih sangat =P Aku rase aku dah agak merepek disebabkan otak aku yang semakin tepu saat ni. X_X

Ape pun, aku just nak mengucapkan time kasih pada yang jenjalan kat blog aku semalam walaupun aku takde mase nak jenjalan kat blog korang. Balik dari sabah nanti, aku blogwalking lik! ^__^ Sebelum tu, memandangkan urusan aku ngan client esok dijangka tamat dalam kul 12 tengahari and flight aku kul 4.20 petang, so kire2 aku ade dalam 260 minit lagi mase untuk jenjalan kat sabah tu..

So, sape sini leh bagitau katne tempat yang best untuk aku jenjalan? ^__^

Note: Tempat2 mesti berada dalam area sandakan je sebab aku malas jalan jauh =P

27 comments:

Shila said...

eleh..malas jalan jauh..memang ko xde masa pn weyh nk jln jejauh2...hahaha..

Amirah Ahmad Zaki said...

jelas ketepuan anda. hahaha.. takpe takpe, kadang kadang perlu jugak tepu kot? hoho

Vanessa said...

Saya rekomen 1B (1Borneo)..
Aha, klau terserempak ngan budak yg malu2 kucing tym jejalan, sy la tu XD

Miss Nana Farhana said...

huhuhu.. kesian kay are.. nasib baik nana x macam ni, nana pon tgh stress sbb exam sekarang... bestnye nak g sabah...

Noor Fatin said...

wahh nak g sabah. aku pn xpenah sampai sana lagi. hik hik

amik bau sabah, bawak ke blog ni k!

smg slamat pegi dan balik ;)

Orkid Edyliyne said...

jauhnya pergi...
hehe.
jakun eh...
yelah kalau tak pernah pergi memanglah jakun. hehehhe. ^^

Ocin Chee said...

Sabah Cantik!

najwa nano said...

woi..aku nak ikut..tak pernah sampai sana.lagi jakun dari ko kot!

kekwa said...

how i wish i could go thereeeee. stress nak exam, kalau la boleh bercuti sekejap g pantai2 mcm kt sabah. hihi ;)

aku HaniAsyira said...

selamat pergi n pulanh bro.. agak2 lah jalan kemana dalam masa 260minit tu kan..

nk tunjuk arah aku bukan org sabah mahupun sandakan.. keh2

Zubaidah said...

waaah! bestnyer dpt pi sabah! tak tw r pulak tmpt bestnyer, x prnh pi, snap la gmbr ckit2, nak tgk! huhuhuh

Liselle MonCherie said...

ehehe ni mesti Kenapa Bah! Hehehe lawak la,Oh ke Sabah plak ea,sy tak pernah lagi smpai ke situ,Huhu jadi tak tahu la sgt Sabah huhhuhuhu

Anonymous said...

kundasang haha' eh aku bukan org sabah.

bawa ole-ole nanti

Kira Sakura said...

google translate tue suka buat aku pening... =.="

weyhhh aku nak kirim angin sabah.. jgn lpe masuk dlm botol lepas tue ko tutup ketat2 jgn bg dia kuar walau sezarah pun!!! :p

Liyaa Mf said...

Aku tak piker title tu ridikiles pada awalnya, aku rasa cam tajuk tu kontroversi jeh. Aku igt kau nak cite femely poblem kat sini. Ngehhh! Tak mungkin lah kan? :P

Btw, bah tu jadik father ek? Apa ke sengal nye translation tu? Suka2 kauuu jek. Haha!

Sabah? Aku tak pernah sampai lagik. Saje nak bgtau walaupun kau tak tanya. Hehe.

Sabah, lagu Stacy, tetiba masuk Running Man. Sah kau memang dah tepu gila! Bawak2 la berehat okkeyyy? Tetiba aku caring plak :P

Cikra said...

oii aku rasa nak ketuk kepala ko la wei. ko pegi sabah mtk aku sediakan kapet merah kenapa? aku kat sarawak woiii.hahaha

best la ko g sabah. nak ole2. bawak balik gunung kinabalu utk aku ok :P

Anonymous said...

oh, kat sabah rupanya. bawa balik jajan utk saya !!!! :P

Camy Alya said...

jangan lupa beli souvebir untuk aku.

kbaii

adan said...

sandakan tu ko pegi je makan ikan -bakar kat sim-sim..

sim-sim tu nama tpt.. tpt tu terkenal ngan ikan bakar.. selamat bro..

Unknown said...

owh..pas abih wat keje..kena blk la ye..kalau g jumaat..at least leh lepak2 sana lama sket kan :D

anyway..have a safe journey =)

Unknown said...

owh..pas abih wat keje..kena blk la ye..kalau g jumaat..at least leh lepak2 sana lama sket kan :D

anyway..have a safe journey =)

Unknown said...

waaa... bestnya. and welcome to sabah!hehehe... dkt sandakan ada sepilok...ada pulau.. ada hutan simpan kot...hahahaha. org sabah tpi tmpt apa pun xtau XD

btw, have a good day yo!nice to meet ya :)

mirmashi94 said...

memang sangatt ridikeles . haha :D . siyes aku yang baru umo 18 tak pernah terpikir nak translate lagu jadi cenggitu . terrbaikk ! thumbs up . eh , aku ade kawan kat sabah . nanty lau jumpa die kirim salam . hik3 . die duk kawasan kudat , die selalu brag sal pantai lawa kat sana . tlg p tgk naa betol2 lawa ke tidak pantai kat kudat :P .

p/s : err , aku tahu kau jauh lebih tua . so harap-harap kira sopan lagi guna aku-kau . please jangan terasa dah tua :P

syafiqa said...

jgn lupa ole2 kami bah.
haha eceh

Liyana Izzati said...

Hahhaha. Amboi suruh orang hampar red carpet lima kilometer? Hahaha. So bro, bila nak datang kelantan? Sek kito ore kelate nak hampar karpet warna warni 10 km ni. Amacam? Siap ngan kompang apa lagi. Hahha.

Nice blog bro!

PADLE said...

memang agak ridikiles la kau nye tajuk entri..aku ingatkan kau nak cerita kisah seorang bapa yang dah berubah tadi..chait!

Zehan Ilyana said...

saya tak pernah lagi pergi sabah...hohoho

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates