Tuesday, January 18, 2011

I Am Man.. This Man?


I am man.. this man? Secare bm nye means aku ini lelaki.. lelaki ini. Terus terang cakap ni r 1st time aku menulis kat segmen blog yang memang dah pro sangat2. So, memang nervous gak ni.. Takut penulisan x mencapai standard ditetapkan. Pape pun try je dulu kan? Ok, terus ke task. Ni r arahan nye, n bawah 2 lak solutionnye..

"Pendapat anda mengenai wanita masa kini.. Citarasa anda? Wanita pilihan anda.. Wanita yang berjaya, yang patut dicontohi oleh wanita sekarang pada pendapat anda, nasihat untuk anak2 gadis zaman sekarang.."

So pendapat aku, wanita mase kini ni dah x same macam dulu dah. Aku x kate sume, tapi sesetengah daripada mereka. Senang cte, memang xleh r nak predict cane sorang gurl 2 just ngan tengok luaran je. Macam dulu, asalkan tengok sopan je, x kuar rumah, bertudung, berjubah mak pun terus cakap "Ni r calon menantu mak" Tapi sekarang takat luaran 2 pun xleh nak jamin pape g. Kekadang yang macam 2 lebih wat banyak kejutan. Bukan just cakap2 tapi pengalaman sendiri. Sekali lagi dikatekan, bukan sume tapi kebanyakannye..

Kalau nak cte pasal citarasa lak, sume orang laki ke pompuan mesti nak yang terbaik kan? Macam laki, mesti nak cari yang cantik, yang baik, yang sopan untuk jadi teman hidup dorang. Normal r 2. Even jahat n penyangak cane sekalipun bile tanye bab2 calon pompuan ni, jawapan mesti camni nye "Saya nak cari sorang isteri yang solehah.. bla bla" Senang cte, bende ni subjektif, cume bagi aku pe yang penting aku ske kat gurl 2. Lawa cane pun kalau x ske xkan berkenan gak kan? So senang cite, citarase depend kat seseorang 2 r..

Nasihat lak, ntah r. Nak nasihat orang aku ni bukannye sorang yang layak wat cam2 pun. Hidup aku sendiri pun rase x bape nak betul g, so memang x bape nak sesuai r kalau nak nasihat orang ni. Cume, bagi aku r kan gurl2 kne pandai jage diri dorang masing2. N jangan r bagi bf2 kat luar sane 2 wat macam2 kat korang. Kalau x, tinggalkan je r dorang 2. G pun watpe nak ske kat orang yang just nak rosakkan diri korang je kan? X berbaloi pun. Last2 korang gak yang kecewa nanti. 2 je r kot. Aku tamatkan dulu hasil penulisan aku ni. Aku menulis based on experience aku, so harapnye no hurt feeling kat sini ok?

2 comments:

Syafiq Rosli said...

nice one bro..

Noor Fatin said...

nice! pmpuan kena pandai tepis godaan dr lelaki!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates