Wednesday, March 16, 2011

Still Think For Suitable Title..


Still think for suitable title.. <-- akan="" aku="" ape="" bagi="" bantu="" berblogging="" blogger="" bukan="" cite="" cume="" datang="" di="" dihargai="" div="" entri.="" entri="" je="" jumpe="" kte="" lagi.="" lebih="" leh="" lupekan="" malam="" mase2="" mat..="" merepek="" nak="" ngah="" ni="" ok="" pak="" pernah="" pi..="" pi="" pk2="" pun.="" sambung="" sebab="" sebagai="" sebenarnye="" semase="" sendiri="" sepi="" seriesly="" sesuai="" situasi2="" so="" tajuk="" tapi="" untuk="" wat="" x="" xpe..="" xtau="" yang="">

Isi hati 1 : X confident ngan entri!


Ade yang pernah rase camtu? Dah taip entri cantik2 tapi tibe2 rase x yakin ngan entri tu. Pastu malu nak promote entri korang tu. Bukan malu r, takut entri x dapat sambutan kan? Pernah jadi kat aku, tapi last2 aku try2 gak r promote.. mule2 memang r susah nak terime, standard r.. bende baru.. entri aku dulu2 paling baik dapat r 1, 2 komen. Tapi kalau ari2 korang try mesti ade yang tertarik gak.. betul x? Contoh kte amek je r ben ashaari. Pernah die tunjuk entri lame die dulu, cite bagai nak rak dari kat umah sampai dalam kete sampai ntah ke mane siap ngan gambar2 pelbagai warne last2 komen dapat 2 je. Mesti frust kan? Tapi sebab die x give up jadi r die macam mane die sekarang.. Pape pun tahniah kat bro!

Isi hati 2 : Komenlah sebagai pembace..


Yang ni selalu aku nampak, tapi kadang2 ade gak aku wat tapi x selalu r. Depend pade keadaan ++ bile x faham ape yang aku bace. Memang kuar r komen camni. Tapi sebenarnye, bagi aku x best r dapat komen camni. Penat blogger tu cite panjang2 x ingat, tu je dapat?? Kot ye pun x faham isi cite, try2 r bagi faham 1, 2 point pastu komen r kat part yang korang faham tu. Kan ke lagi baik camtu. Nampak gak effort yang korang tu datang untuk membace kat blog blogger2 len tadi. Makin semangat r mereka nak wat entri nanti. Aku nak nasihat lebih2 macam x sesuai lak sebab, macam aku cakap tadi kadang2 aku wat gak bende tu =P tapi dah makin jarang r. Betul x?? So same2 kte cube kurangkan komen2 camni ye =)

Isi hati 3 : Blogwalker bukan blogrunner!


Sape pernah wat cam kat atas tu baik ngaku cepat!! Aku ngaku yang ni pun aku ade wat gak =P Besenye bile menerjah blog yang entri2 sume cite pasal masak2 ngan shawl2. Memang xtau nak komen ape so tinggal jejak je r (maapkan saye) Tapi kat blog2 len aku x wat camtu ok. Korang pun tau kan?? Bagi aku, mereka yang wat macam ni selalu r yang dipanggil blogrunner. lepak 3, 4 saat pastu done! Entri yang blogger tu post entah korang tau ke x tajuk die. Aku rase sebab tu r kot sekarang ni ramai blogger dah buang shoutbox dorang. Bagi aku, habit yang camni pun patut kte kurangkan. Pe salahnye singggah bace entri yang kengkawan dah penat taip tu. Bukan kne bayar pun. Lagi pun, korang online gne wifi gak kan? =P

Isi hati 4 : Kenali blogger anda ^_^


Banyak yang datang terjah blog korang kan? Tapi korang kenal ke dorang sume tu?? Orang kate, x kenal maka x cinte so kenal2 r kan. Bukan nye salah pun. Macam aku, mule2 tu segan gak r orang datang singgah bagi komen tapi aku x kenal pun sape blogger tu. So start ari tu aku pun bertekad!! <-- a="" akan="" aku="" blog="" cite="" cube="" datang="" href="http://wafiysuzly.blogspot.com/" ingat="" kalau="" kenal="" mereka="" ni.="" ni="" nye..="" pendekkan="" rajin="" sedaya="" sekarang="" semangat="" setakat="" so="" untuk="" upaya="" x="" yang="">wafiy
.. <-- a="" die="" href="http://ceritatira.blogspot.com/" kalau="" name="" setakat="" sikit2="" tukar2..="P">miss tira ke, miss shark ke, nik farina aishah ke, tau dah mane satu blog dorang. Azroy bin kassim?? tu blog minda gersang. Bro sahrom? Brader layangan minda. Believe me, makin kenal blogger, makin rajin die datang blog kite..

Sebelum aku end, aku nak kenalkan satu blog..


Bersame kte menerjah blog ini ^_^

Aku bukan blogger femes yang hebat, bukan gak otai blogger. Aku cume blogger bese. Tapi aku yakin aku pun ade pembace aku sendiri kan? So kepade korang yang membace blog aku, terutama entri yang ni, aku nak mintak korang datang singgah kat blog kat atas. Sebabnye? Aku rase ramai lagi x sedar kewujudan blog kat atas ni. Die dah menaip banyak entri, tapi nape xde orang nampak? Same2 tolong die ye. Mungkin orang kate follower x penting, tapi aku yakin kadang kala, follower gak leh bagi sorang blogger lebih semangat menaip entri kan? So di harap korang sudi membantu blogger kat atas ni.. time kasih =)

40 comments:

Unknown said...

skong3..sume ade penah tpk

Anonymous said...

tak nak jadi pengomen...bukan pandai nak hargai..kita punya la bersungguh baca entri dia..tapi dia...
sombong..heh

qasehraihan said...

hahaha...mcm2 jenis blogger ni sbnrnya...
tapi xdinafikan entry panjang jarang org nak baca..hehe
entry saya arini panjang..


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/pabila-dua-orang-blogger-hot-bicara.html

nik farina aishah.... :) said...

nik sokong !!! hehehe support blogger baru macam nik.. hahaha :P maaf ye.. hehe eh, name nik pon ade, terima kasih.. ;).. ..

amny said...

ahhaha...isi hati 3 tu macam amni jee orangnyee...tapi tu mungkin dulu..sekarang amni suka komen blog,,kalau paling malas pon taip macam contoh kat isi hati 2.....

dulu memang tak confident nak taip entry..takotlah xdapat sambutan...

blog abg ben banyak membantu amnii..tu sekarang rajin menaip entry..paling malas pon sehari 1 entry..:)

btw...nice entry...i like it..=D

. said...

blog aku pun skit je orang komen, follower pun skit je. hihi. cuba untuk menolong dia walaupun aku buakan siapa. :)

Cik Pulau said...

waahh.. like lah entry ni..
cik pulau ngaku.. dulu cik pulau suka gak la tinggalkan kat shoutbox tu.. and tak baca pun entri dia..
tapi at last realize something..
tak best pun blogging cmtu.
hanya kejar trafik tapi input tak dapat..
so cik pulaus kang lebih suka baca2 entri and komen2.. lalala~ ^^,

yampe =) said...

owh terase =,=
huhu, tp KR mmg x indah khabar dri rupa.
btul la, rjin komen entry. y lme2 pun d selongkar. hoho.
thumbs up bro!

Yuslia Suhana said...

blog aku bila cek kat statistik, ramai la jugak unique reader. Tapi setiap entry ada la 2 3 ketul je komen. Haha rasanya ramai yg singgah 3 saat je kot tuk tinggal jejak kt shoutbox je. Agaknya entry pun tak baca. Tapi padan le pun ngn aku yg jarang update blog..Entry plak tah pape. Wakakaa tp takpe, tak kesah pun. Aku blog apa yg aku suka je. hehe

walinong sari said...

alamak.. tersentap dengan isi hati number 1st tuhh.. maklumlah, saya pun blogger baru. tengah belajar2 lagi nak menaip entry yang best2 cam kr nih :) so, mmg tak confident dgn entry sndiri.




conclusion : entry kr ni best!

Anonymous said...

Pasal tinggalkan jejak dekat cbox tu kadang-kadang malas nak layan. Ada yang nak ajak jual topup laa ada ajak singgah blog dia cakap best. Bila kita bukak tengok jual kain baju jersey suma. Haassih sabar je laa.

whitecappuccino said...

lama2 kita kenal sape yg selalu singgah kat blog kita..kita pun seboleh2nya akan terjah balik..

Awan said...

siyesly rase nak nanges guling2 kalau tulis entry panjang2 tp org tak baca. hahaha. sadis sungguh. sob sob

Wafiy Suzly said...

eh,
apsal ha?
entri yg ko publish
semua bermutu terbaik dari ladang?
aku baca n ko asik wat aku tefikir
terhangguk hangguk sorang sorang
aisey
tkleh jadi..
jiwa raga ku dipergunakan guna ubat guna guna ni
ah sudah berapa banyak guna..
haha
aku gi terjah blog tu skang gak,
tapi lagi se,
aku buang shoutbox sebab serabut je sbnanye.
ahahaha

Woofer Storm said...

yeke??takpe bro,nnti kita promot sma2 k..heheeee

❤Mrs. Myra❤ said...

mengaku selalu buat yang no.3 tu...tapi dulu laaa...sekarang dah jalan2 kat blog..bukan lari2 kat blog da..:P hehehe

puteri ain said...

tak nak promote kan my blog ke?? haha..ok2..lets go n terjah blog lolipop..:)

dya adriza said...

isi hati 1: sgt selalu buat bila x fikir pnjg. selalu draft blk entry tu, sgt xd keyakinan diri.

isi hati 2: err.. saya memang tergolong dlm blogger yg suka buat entry pjg2.. haih..

isi hati 3: akan buat begitu bila fedup dgn blog yg berat...sigh~

isi hati 4: itu yg saya cuba lakukan untuk anda =)

hehe..

mommylavender said...

susah nak faham semua bloger....nak pancing lagi la payah~ bagi mommy... mommy menulis bukan kerana nama..udah mcm lagu lak kr weyyy

Unknown said...

huhuh..normally kalo chii kata nice n3..n tnks sudi share sebab da penah baca kt memana b4 this..cuma ingt2 lupa je...

tp kalo masuk sini..mmg kena byk komen..sebab chii byk songeh..eh..silap..byk komen :p

Unknown said...

masuk sini slalu terasa...kali ni pasal n3 panjang plak..adeih

tricksrex said...

yg atas sekali tu aku la tu
setiap kali type entri mesti ada padam balik punya

Puan Kutu said...

nk p terjah skang jugak.hehe..tera r kr..cam semua jer kite pnah buat.haha..

Sarah Nabila said...

ske point yg 1st tu..slalu je rasa x confident..bkn sbb risau xde org baca or komen..just takut judgement dr org lain..and takut nk reveal kelemahan diri..tu je la..(^_^)

Anonymous said...

Salam..wah bgus2 ! mmg suka buat pemerhatian eh ? huhu..

MiszCoMoT said...

cayaalaaahhhh KR!!!memahami betul...^_^ comot pon kadang2 rasa risau nak post entri pape...takot orang xnak baca...hehee tapi tu la kan...kena berani amik risiko..ye dak?kalau tak bila kita nak tau kelemahan diri kita...bila lagi kita nak belajar...semua kena bermula dari bawah...bermula dari buat kesilapan,baru dapat hasilkan yang lebih baik..=)

Bunga said...

cam pernah bc jer blog tu..

bunga lak..tengok entri cam ne..lau xpaham mmg xkomen..n kadang2 tinggal jer jejak kat shoutbox..tapi rasanya xpernah g tinggal jejak tapi xbc..biasa bunga bc..

kadang2 lau entri xbest bunga bc bunga xtinggalkan jejak pom..hahaha...

lau bab entri xkisah pom best ke x..janji bunga tetap publish..cayokk..

Unknown said...

kay are...ni yg aku nk tacing lebey ni..terharu gile...

*nangis guling2*

hu~

thanks sume..

tibe2 segan..

Halen said...

banyak kriteria sebenarnya sseorang tu nak melekat dgn sesebuah blog. ada org suka itu suka ini tp klu penulisan kita bagus dan ikhlas pengomen tu akan datang dgn sendirinya. yg penting teruskan menulis.. :)

tomatokering said...

kdg2 tak faham pon entri org tu sgt tpi tetap tggl komen jgk..tp bia komen yg betol la kan.. lg ske tglkn komen dri kat SB..huhu

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

orang memberi
kita merasa
orang datang sapa
kita ke blog depa...

semoga ikatan ukhwah sesama blogger kan semakin erat lagi....

deeya said...

euw ! aq pernah taw ta faham bile bace entry blog orang then aq mintak beliau terang an .. tp pastuh aq lupe nak terjah balik . oh ! aq kejam .. apepun , ko hebat bro !! marilah kite berkenal-kenalan :)

Schubert Serenade said...

isi ati 1: makesure la entry tu menarik so 4sure org akn bace..:))

isi ati 2: oowwhh ye saya suke tulis pnjg berjela....hehe..komen pon sye suke berjela2 jugak...ok x mcm tu??

isi ati 3: hehe..saye manusia paling mals blogwalking!!harap maklum..tggl jejak pon skali skale..heee:p

isi ati 4: owwhh saye kenal emau follower saye sbb sye cume pergi blog org yg follow n visit blog sye je..haha..(^_^)

Cik Rimau said...

btul tu kay_are.. kdg2 cik rimau prsan gak.. ade yg stkt singgah je and tggl jejak kt sb.. just sbb nak kite dtg blog die balik.. xkisah sume tu.. tp jgn la sllu cmtu.. xbest la.. huhu.. dulu cik rimau pon segan2 je nak join geng blogger sume tu.. and bile dah ade yg mule dtg bg komen entri cik rimau, rase mcm segan pon ade.. yela kan.. xknal sape pon.. tp ok la.. ade gak yg sudi singgah n komen.. terharu.. hehe.. tp lame2, dah knal sikit2 sape tukang komen tu.. and ade gak yg dah jd member kat facebook.. ape pon, blogging nie memang best.. kan kay_are? :-)

Proud Mommy said...

isihati ke4 sangat setuju..
lebih baik kenali blogger sbb dr tu kta lebih rapat n sntsa mengikut prkmbgn dia :)

kindergartenlibrary said...

Nelly selalu confident dengan entri Nelly .hehehe . . .

Nama yang KR sebut , semua Nelly kenal ..hehehe

SheNn said...

Dari satu hingga emapat..semua aku setuju ! Kadang je blogrunner, tapi selalu blogreading lah...hehe

niesz said...

yg penting entry kena ringkas n padat, bnyk info n mudah d fahami..:)

Orkid Edyliyne said...

OE melayang ke sana...
oh pasal komen tu... heehh... OE pun selalu buat macam tu..
sebab kadang tu tak tahu nak cakap apa...
baca faham... tapi part nak membebel balik dekat orang tu, memanglah tak pandai melainkan OE ada idea...
macam ada orang cakap, 'kalau kita tak ada ilmu, lebih baik kita diam... kalau ada ilmu, share jelah dengan orang'
hehhe...
(n_n)

aneesz said...

beri gud entry.....sgt2 stuju....
aneesz sndiri kdg2 xtau ape nk tulis kat entry, bile cite pasal life sdri org x baca pulak...tapi rasanya tu lg elok dripada just copy dr blog laen n paste kat blog sdri....

wallahualam.. peace!

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates