Tuesday, May 24, 2011

Postcard From New Zealand


Postcard from new zealand <-- sekarang jarang update, tapi sekali update tajuk nak gempak je kan? Nape aku letak tajuk tu? Nanti aku cite. Ade yang shout and tanye nape aku jarang update? Adekah sebab bz? bz tu takde r sangat cume sekarang ni aku dah hilang source nak blogging kat umah. So, kalau korang ternampak aku blogwalking or publish post, tu maksudnye aku kat ofis r tu. Ngan kate lain, wat mase sekarang aku cume leh harap ihsan internet ofis je untuk update bile ade mase free. Harap jelas kat situ ye? =)


Kire memang new zealand r kan? Ke bukan?

So, dah setel penerangan ringkas mengenai kondisi aku.. jom r kite ke main tajuk yang aku letak tu. Nape kne poskad? nape kne new zealand? Aku tau sure yang tertanye tanye (perasan) nape aku letak tajuk camtu kan? Ape kaitan poskad ngan new zealand? Ade kaitan ke? Mesti r ade kalau tak takde r aku letak tajuk camtu kan? Tapi mule2 sekali aku nak mintak maap kat si pemberi poskad sebab lambat wat entri time kasih ni. Tak silap dekat sebulan gak aku pospon. Sebabnye? baru jumaat lepas aku dapat tengok poskad tu.


Ni r rupe poskad yang aku dapat tu =)

Ade yang tak faham? Ok kite ikuti perbualan ringkas kat bawah ni..

Tempat : Umah ngan pejabat
Mase : Pagi kot kalau tak silap
Situasi : Mak aku call aku

Mak : Helo
Aku : Helo mak, ade ape hal ni?
Mak : Ade kawan dekat new zealand ke? Die bagi poskad
Aku : (Blank jap) Eh, ade ke? Sape mak?
Mak : Cik N*********
Aku : Owh, ade2.. takpe2 mak simpan dulu

Note : Dialog diedit seringkas mungkin

Dah faham? Perbualan aku ngan mak aku tu berlaku kire2 bulan lepas kot. So, pastu sebab keje aku tak balik kampung dekat 3 minggu. So sebab tu baru dapat tengok rupe poskad tui ari jumaat lepas. Then, baru r leh aku menaip entri time kasih kat si pemberi poskad. Tapi memang terkejut gak r mule2. Baru tau si pemberi poslad tu sekarang ni ade kat new zealand. Patut jauh benar address poskad tu. Ape2 pun time kasih r sebab sudi memberi poskad tu kat sorang blogger bese macam saye ni ye =) (dan dan gune saye =P


Si pemberi poskad.. Jom terjah ramai2 ^_^

Mesti ade yang tertanye tanye nape aku leh dapat poskad dari tuan nye blog tu kan? Sebab nye camni. Ade sekali aku ade join satu contest yang di buat oleh tuan nye blog. Aku join pun saje2 je. + lak ade yang mengetag, so aku layan je r. Contest pun menarik, pasal pengalaman time skola rendah. So aku pun cite r kenakalan aku kat skola dulu. --> klik sini Tak sangke lak, cite aku tu leh diterime ramai, ade yang suruh sambung dan paling best tuan punye blog pilih aku sebagai salah sorang pemenang. Memang terharu betul r. =)

Ucapan dalam poskad tu?? Bace r kat bawah:


Kalau tak nampak, leh bace kat bawah ni..

Assalamualaikum, Brother kay_are =) Thanx banyak-banyak sebab join kontest saya ye
"Jadikan kenangan masa lalu sebagai penggerak kita ke masa hadapan ye =)"
All the best!
- cik nurussalwa -

Lastly, kat tuan nye blog, time kasih ye.. ^___^

44 comments:

yampe =) said...

mhu juga boleh ? ^_^

Unknown said...

Tahniah...
New Zealand, bilalah kaki ni nak jejak sana ya.

Schubert Serenade said...

kay are!!!lama sungguh tak jenguk blog anda...haha...poscard from new zealand!!wooww...sentimental value tuh..hee:))

Unknown said...

salam malam kr~ wahhhh menang ye...tahniah!!!!!

Anonymous said...

Tahniah. Setem tu boleh buat koleksi tu. Huhu.

HAKMI said...

uihh jauhnya, aku usahkan new zealand, kampung new zealand kat pahang pun tak penah jejak kaki lagi.......

Unknown said...

wow.its a token of appreciation. jauh tu dari new Zealand =)

Anonymous said...

tgu postcard dari pahang pulak..kehkehkehkeh :)

Puan Nurussalwa said...

alhamdulillah.. sampai dah kepada penerimanya.. :)
masyeh sudi trima poskad x seberapa ni ye..

=)

Unknown said...

lalla...chii pun da terima gak..ehehe..dr new zealand tu kan :p

mesti ramai yg jeles :p

czueka zulaikha said...

wahh kr :)
byk seronok eh.. nak juge :P

Bunga said...

nakkkk..haha..taniah kay..cayalah..

Noor Fatin said...

bestnya!! nak sampai sana pun xtau bila kan. huhu

PADLE said...

untung la lu ade awek kasi poskad..gua ni jangan poskad..setem pon xtentu bole dapat der...^_^

kindergartenlibrary said...

bagi nelly lah ..
hahaha

boleh2 ??
kr kan baik ..
kih2 ~

nur said...

Ciknurulsalwa.. Nur pun nak juge la ole-ole dari new zealand. Beruntung dia kan kr. Kr pun untung juge pasal dapat ole-ole dari sana. Hidup penuh dengan kejutan!so happy for u 2. Erk.. Mak tak saspek apa2 ke? Hehe..

Sarah Nabila said...

wah..tahniah KR..^_^

Nadhirah Ahmad said...

agak dh postkad tu dr org tu sbb sy join gak contest tu hri tu. btw tahniah

whitecappuccino said...

tahniah dapat card dari jauh..

sahromnasrudin said...

perghhh..syabas arr..

aku tak pernah dpt souvenir dr obesi mcm tue huhuhuhhhh

hoyahadis said...

wah tahniah jauh tu..dari seberang laut..(^__^)

Orkid Edyliyne said...

wah... dari jauh tu...
best2....
and tahniah sebab menang tu...
(n_n)

cikcleopatra said...

untung la badan dapat poscard dr new zealand.aku dpt dr london jer.muahaha,

Puan Kutu said...

wah jauh tu..cerita zaman kanak2 tu mmg best..:)

tomatokering said...

ouh no ! yuu curang dgn i ! hhaha :P

adan said...

bro,aku dapat gak poskad dari NZ tu.. ehehe..

puteri ain said...

pweewitt . haha..
congrats :)

deeya said...

tahniah kay_are .....! tak sia2 aku tag ko . poskad tu mesti ade salji an .. ahakz !

walinong sari said...

aku pernah dapat postcard dari felcra new zealand dekat maran, pahang je.

Anonymous said...

whoahh.
nak jugakk
heee

ghost said...

paling penting cop poskad new zealand tuh..selebihnya adalah ayat yang tertulis dalam poskad.biar ringkas tapi masih mampu dihargai.

fiezah91 said...

jauh dowh poskad tu terbang. hahaha.. dr NZ lak tu..

Unknown said...

wahhh..dapat poskad dari jauh tu..hehe..apik paling jauh pon dari langkawi jer..hahaha

mykhalis said...

jauh tue,,, ni nak cari blogger luar negara ni..hehe

kindergartenlibrary said...

fulamak !!
best tu !!

syahassan said...

walaweh.. jauh beno tue.. tahniah eak :)

Zaza said...

brst2.. x pernah dpt care dr sane.. klu dr japan tu prnah la :D

Anonymous said...

peewitt ! join kontest dpt poskad dri jauh tuh ! laku betul ho2.Ayt dia bermkna tu.

qasehraihan said...

wah..jauh tu dtg poskad tu..
dr calon awek yg keberapa ni???hahaha

hai kr, lama xdatang cni..sori..
bz kejar penghutang xbayar utang..

tau sapa penghutang tu??

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/entry-panas-hati-pendekar-berkuda.html

fRaMe+LenSeS said...

seronoknya ada orang kirimkan poskad macam ni. :)

aippp.. aiipp.. Nadh datang melawat ni.. salam lawat.. salam ziarah..

Nadh nak kongsi cerita 100 Letters of LOVE
. baru ciap ja ni. rajin kalau komen ya. Nadh baru belajar buat cerita ni.. :) Mungkin dengan teguran sahabat semua dapat improve skill menulis Nadh. Maceh ya. :)

aizamia3 said...

camne aku lupa kat blog ni.. aiyaaa..

nur said...

Kay are.. Lama menyepi..
Apa khabar?..
Harapnye sihat sihatla ye..
Mana tau tak sihat.. Kalau ye.. Bgtaule seposen..
Semoga cepat smbh( kalau sihat- abaikan ucapan ini)..

Apa pun nk bagitau RINDU sama KAMU
punya entry entry..

Anonymous said...

wahh best doe kay are :)

Cikya said...

kay_are,

semangat buat ***** kat nama pengirim.
last entry ada jugak nama cik nurussalwa..
kiki :DD
revealed meh..
apo pom, best tu dari NZ. gadai laku tak?

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates