Tuesday, June 7, 2011

Virtual Reality..


Virtual reality.. Lame gile aku tak update. Bape lame eh? Last entri 24 Mei 2011. So bile kre2 lik dekat 2 minggu gak r kan? Mule2 aku plan nak aktif lik dalam blogging ni tapi ape kan daye, sebagai sorang manusie, aku just leh merancang je tapi kat atas tu yang tentukan. Sebenarnye bape minggu lepas, aku kne g muadzam shah kat pahang sebab ade keje kat sane. so aku stay sane dekat seminggu dan baru je balik rabu lepas. Keje so xde pe aku nak cite pasal tu.. cume time nak balik tu, ade sorang blogger kenal aku ^_^


Tuan nye blog yang dimaksudkan, sile ngorat die =P

Mule2 tu memang aku agak blur2 gak r. Mane tak nye tibe2 je g kat aku pastu tanye. "Just nak tanye, ni kay_are ke?" So, bile dah camtu soalan die memang leh agak r die ni mesti blogger @ pembace setia blog aku nye.. <-- perasan. Pastu die pun introduce diri die sape and then g camtu je. Aku baru nak tanye cane nak balik shah alam tapi tak bape nak sempat (-_-") so, berjaye ke aku balik shah alam? Cane aku balik? Korang pikir sendiri. Lame tak update tapi ade gak yang shout tanye mane aku hilang? Time kasih r kat korang2 sume =)

Aku just nak cite 1 isu panas dunia blog baru2 ni..

Note: Entri kat bawah berunsur sinis, sape terase nasib korang r ye..

INTRODUKSI

- Bape bulan lepas -

Blogger ni wat satu entri berkenaan penipuan yang berlaku melalui chatbox. Blogger lain sume bersetuju ngan entri tu dan merespek blogger berkenaan. Leh kate sume ngaku yang dorang member baik kepada blogger tu.

- Bape bulan lepas lagi -

Isu panas yang dikuarkan sorang blogger menaikkan darah blogger tersebut. Mane tak nye, blogger tu ngan terang terangan telah menghentam sorang blogger lain. So, blogger tu bersama "kawan" blogger len menghentam balik blogger tadi.

- Baru baru ini -

Satu entri mengejutkan dunia blogger. Blogger tu telah berhutang dengan blogger lain dan tak dapat bayar lik. Serentak ngan tu, segala hentaman telah dikenakan kat blogger tu. Blogger yang dulu disanjung telah dijatuhkan "kawan" blogger die sendiri.

TAMAT INTRODUKSI

Sape blogger tu, aku taknak cite. Korang cari sendiri je. Pendapat aku camni je. Kalau dah berhutang kne r bayar kan? So kat yang bagi hutang, aku tak salahkan korang sebab korang ade hak tuntut hutang korang tu. Cume.. aku tak faham something. Yang takde kaitan lagi lebih2 ni nape? Tak faham. Bukan aku nak defend blogger tu cume aku memang tak faham nape korang yang lengsung yakde pape kaitan lagi sibuk ngan hal tu. Yang wat aku lebih shock, mereka yang lagi sibuk tu sume leh kate bestfren si blogger dalam dunia maya ni. Tu wat aku hairan. Macam ni ke frenship kat dunia blogger? Masing masing "berkawan" dan pade mase yang same tunggu mase sesuai untuk jatuhkan satu same lain. Camtu ke? Sori kalau aku salah tapi tu yang aku nampak.

Betape rapuhnye nilai persahabatan kat dunia maya ni. Sekali korang tersilap langkah, wat salah sikit habis r name baik korang dipijak pijak member korang sendiri. Free je blogger tu dapat title penyangak dari blogger lain yang dulu cukup aku respek. Seriesly, aku pun dah hilang respek kat blogger yang macam tu. Patut korang simbah air, bukan curah minyak bagi membara lagi api yang sedia ade tu. Cukup r kalau segelintir je yang tau. Tapi korang nak gak wat satu dunia tau pasal tu. Korang yang konon nak blogging ngan aman, tapi korang yang wat dunia blog ni huru hara. Korang yang nak berkawan ngan sume blogger, tapi korang yang cari musuh kat sini. Memang seronok korang same2 bukak aib orang lain kan? Tahniah aku ucapkan. Tepuk tangan kat korang.


Camni kot jerangkung tu.. em..

Tapi korang lupe something. Aku, ko, korang.. kite sume manusia. So sebagai sorang manusia kite takde r seperfect mane pun. Aku pun ade sifat jahat aku sendiri. Aku pun ade sifat nakal aku sendiri. Macam tu gak korang. Every people has their own skeleton in the closet, atau secare bahase mudahnye, jerangkung dalam almari. Jadi, bagi aku r kan, dari sibuk nak tunjuk satu dunia aib orang lain.. baik korang jage aib sendiri je. Bukan pe, dunia macam roda. Mane tau satu ari nanti terbukak aib korang lak, pastu orang lain wat macam yang korang wat sekarang ni.. baru korang tau cane rase nye kan? Jadi, sebelum jadi macam tu better korang stop acting macam korang wira yang konon nye nak tegakkan kebenaran sebab ape yang aku nampak sume tu macam palsu je.

Sekarang pun nampak korang fake.. buktinye?

"Saye join digitalwowowi award ni sebab saye saje nak penuhkan kuota. Tak harap nak menang pun just sekadar suke2 je. Tak terpikir nak menang sebab entri pun bese2 so malu sebenarnye... err.. so, kepada korang yang baik ati, kawan2 saye dunia dan akhirat, undi saye ngan klik bla bla..." (pastu tepek reminder suruh vote die ari2 kat setiap entri yang die post) <-- tak cukup fake lagi?

Note: Kalau memang taknak menang, takyah r remind ari2 ye tak??

Kesimpulan, kepada yang terlibat (korang tau diri masing2) korang nak setel cane ikut ske korang sebab hal tu aku memang taknak campur. Tapi kat mereka, korang yang takde pape kaitan dalam hal ni, hentikan r kuar entri hentam2 macam tu. Bukan dapat ape pun.. owh lupe korang leh dapat trafik tinggi sebab blogger tu pun blogger femes gak kan? Ish ish.. patut r pun ramai blogger berebut nak kuar entri camtu. Baru aku faham.. sori2.. (aku yang tak femes kuar entri camni korang hentam tak??) lol! Ape pun, sehebat mane pun korang dalam dunia ni, sebesar mane pun sanjungan korang dapat sebab konon nye dapat tunjuk justice yang korang judge sendiri, ingat satu bende je weh. After all, you're only human <-- pinjam ayat kamen rider 555 jap. Tu je dari aku. End.

32 comments:

syera said...

time kita susah...
baru dapat kenal sape kawan kita yang sebenarnye...=)

Bunga said...

betul manusia tidak sempurna..sbb yang sempurna hanya lah ALLAH..

yang penting sebelum kita menunding jari kaji selidik diri kita dulu..betul x??hehehe

saljihitam said...

babe, kau lupa lagi satu. sila rujuk harian metro. kahkahkah :D

Noor Fatin said...

saya kenal. hehe ikut kisah dia dari dlu. sama la, hilang respek dlu. bukan main kecoh pasal blogge2 lain, skrg dah kena balik. haha. alahai. jgn buat mcm tu kalau xnk diri kena balik :)

Unknown said...

da banyak kali da tengok blogger camni. fake. tapi manusia kn. nk wat camne..

Anonymous said...

blogger nie macam nie la..
bila dah femes.
dok hentam blogger baru2.
macam bodoh je perangai.
then kawan2 yang mula2 kenal masa awal2 blogging dulu.
buat2 lupa
-.-

walinong sari said...

kenapa kau tak kerja kat kuantan dol?

sinis betul kau ek. entah la. kalau aku pergi jumpa FTF kalau nak mintak hutang pun.

digitalwowowi award? LOL

! Nurida Ardy said...

yo, bro lama tak updated eh!
p/s:digitalwowowi = ABP awards..haks~

Fendy TZM said...

Sebagai seorang blogger kita harus pro dalam menangani sesuatu situasi. Bab benda ni biar tuan punya hutang dan pemiutang yang handle camner. Yang lain setakat bagi pendapat dan teguran secara baik je. Janganlah sampai menjatuhkan. Hari ni hari dia, esok lusa mana tahu hari kita pulakan. Good job :)

nik farina aishah.... :) said...

manusia tak pernah terfikir feed back yg dorang akan dapat bila dorang buat jahat kat org kan??



heee, lame tak nmpk .. hehe (citer macam penah jumpe je) heheh

czueka zulaikha said...

haha.czueka kalo jupe KR lambai dr jauh je kot ^_^ shy-shy cat la nk tegur haha :P

ahh.mcm2 la blogger skrng.czueka pun da penah kene huhu.tp mls la nk kecoh2 bt entry menjatuhkan saham dia.biarla kan kate nobody perfect hehe :)

qasehraihan said...

time susah, kita akan kenal sape kawan sape lawan..

kamu dh lama xjenguk kita ek???
mana pergi??huhu

deeya said...

fuuhhh ! nasib aku tak terasa dengan situasi2 tersebut .. huhuhu ~ agaknye ade blogger yg tak sedar kalau dia itu fake . eh ! ko rase aku fake tak ?? haha !

tricksrex said...

.................


oh aku rindu ko

eh tak takkk

rindu blog ko

hahaha

A retarded kitty said...

hahaha
aku teringatkan newton's third law.

cikcleopatra said...

yeah..aku kenal Rj etika tu..
wei kalo aku nak berhutang dgn kau boleh?hahaha..tapi aku setuju la dgn entry kau ni.

Puan Kutu said...

emm macam2 blogger nie.mls amik tau!tak suke..tak suke..huhu

sheissheis said...

wei la manusia...macam2...

Anonymous said...

ahakss ade org knal. eh tp kalo dok depan sy 5 minit pon sy x knal. haha. kalo pakai topeng knal. ngeee


selalu mmg time susah bru kite knal sape sebenanye di sisi kite. hmm

Unknown said...

salam petang kr~ mommy dah mai ni....mommy ni tak bape nak merayap kat blog pemes ni, almaklum la mommy ni pemayu~`hahaha...pada mommy berblog la dgn berpada2...berhati di jalan raya...ade kena mengena ke tu?heee

puteri ain said...

alangkan nilai persahabatan dalam realiti pun susah nak dijaga . ini kan pula nilai persahabatan dlm alam maya .serious berharap nilai persahabatan menjadi sesuatu yg perlu di respect dan di hargai .

tomatokering said...

eeee cepatlah hupdate lg ! T_T

erkk betol.. kawan depan2 pon ada tikam belakang , ni lg kn dlm maya .. hurmm . no komen lah . huu

Anonymous said...

yang menipu tu still tak mengaku lagi..tak tau mana betol..so layankan aje

HAKMI said...

x abih lagi ke isu pendekar kundur tu?...tah2 gimik je kot?....

kindergartenlibrary said...

actually , bila kita kawan dalam alam maya , kekurangan kita ialah kita tak kenal dia secara menyeluruh trmasuk kehidupan dia ..
so , bila salah faham sikit , mula lah entri wujud nak jatuhkan mmber sendiri ..
betul kata kay are , rapuh nilai persahabatan ...
but , tak semua macam tu kalau kita tau nilai ~>

=)

amny said...

wowowww...entry yg panjang tapi bermaknaa...pedas n berasaplaa telinga sape2 yang terasa tuu..kau ni suke perli orang kan??cis!..nasib baik entry ni bukan tuju kat aku.haha

Cikya said...

kay_are,

aku tak tahu..
hahaha, sangat tak berkembang perkembangan semasa blog ni.. ^^"
apa pom,
jaga kain orang lain, kain sendiri terpalit najis. semua bau lagi dasyat..
be wise lar. tujuan blogging apo eh..

Fyqa said...

tkotnya klo kne kat idung sndri. adeh

dwatyKNY said...

sekarang ni memang banyak isu hentam sana sini... semua pun buat entri masing2... saya malas nak komen kalau yang cam ni... huhuhu... jgn hentam saya sudah... hehehe

Anonymous said...

kawan biar ikhlas , :)
betoi dk kay are ?

Cik Rimau said...

cik rimau rase, cik rimau tau sape.. huhu.. tp betul la pendapat kr tu.. itu masalah dorg.. kite yg tak terlibat ni, tak perlu la kot nak msuk cmpur.. pndgn cik rimau je.. jgn hentam cik rimau lak.. :-)

Orkid Edyliyne said...

macam2 je...
tak faham dengan sesetengah pihak yang macam tu....
serius memang tak faham...

OE pun dah lama tak berbloging nie...
ini pun nak mula balik....
hehe... tapi macam slow sikit...
(n_n)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates