Tuesday, April 12, 2011

School Memory Contest..

School memory contest.. entry panjang so, tak yah selingan kot..

Sape yang telah tag aku? Ade kat bawah ni. Bukan takat tag je. Ari2 suruh aku wat contest ni. Dah macam boss suruh aku siapkan tender je. So, last2.. give up!! Ikut je r cakap die ni.. =P



Nasib cik deeya kan.. kte mengalah je r.. =P

Sape owner contest? Ade bawah ni. Jom kte bako!! Silap.. kite join!! ^^



Bile dengar nurussalwa, owh.. cik pendamba rahmat ke =)

Antara arahan yang ade dalam contest : Letak header, cite pasal sekolah rendah, link entri, tag 2 orang dan tarikh tutup contest?? 17 April 2011

So.. sebelum start, aku nak tag:

Budak nak sekolah balik
Member budak nak sekolah balik

Amaran : Entri panjang gile, sedia ke nak bace?

Pas kene ngan objek merah dalam botol tu, aku mule g sekolah. Masuk darjah 1, perangai pun agak hantu. Bese r, name pun kanak2 ribena time tu. Mane reti malu kan? So, bersame 2 member yang aku pernah cite dulu, kitorang selalu cari pasal. Mangsenye? Budak2 kelas sebelah r.. jahat kan aku time tu? (mane lak, tak jahat r, ko nakal je..)

Dalam kelas, ketua kelas aku pompuan. Dipilih sebab die ni memang pandai gile. Kalau markah full sume paper 600, semudah abc die leh dapat 590-599. Standard.. kalau dah name ketua kelas darjah 1, budak baik r. Die memang tak ske aku ngan 2 member aku yang nakal gile tu. Tak kesah. Tak ske aku, aku pun tak ske ko gak. Baru fair kan? =P

Satu ari, sebab nakal extreme kitorang.. kaki aku berdarah. Aku pun tak sure cane jadi camtu cume aku ingat sebab penyapu. Tapi penyapu + kaki = berdarah ?? @.@ 2 member aku blah macam tu je. Baik betul mereka (-_-") So berjalan r aku macam orang patah kaki balik kelas. Sampai, terus cari kerusi and duduk diam2. Mane tak nye.. sakit woo..

Entah cane, ketua kelas aku leh notice pasal kaki aku tu. Terus die mintak budak kelas yang ade time tu amek first aid. Pastu die sendiri balut kaki aku yang berdarah tu. First time budak pompuan balut kaki aku. Berbunge jap <-- kecik2 dah gatal =P Tapi dalam balut2 tu, die bagi kombo sekali kat aku. Tapi bukan kombo kfc atau kombo mcD tu ye.

Dapat ceramah free. Die pesan aku jangan nakal2 lagi, pastu blaja rajin2.Dalam ati : awak nye pasal, saye ikut je =P Pastu, aku takde nakal2 sangat dah. Time exam final darjah 1, die dapat num 1. Aku lak? Num 3 weh!! Aku pun tak caye. Darjah 2, ingat leh jumpe die lagi tapi die dah pindah. Pastu aku tak dengar pape cite pasal die lagi.. =)

To A**** S****** bile aku recall cite ni, aku tertanye gak " kau datang just nak ubah sikap aku ke?" Ape pun time kasih banyak2 atas nasihat2 tu. Hope kat mane pun ko berada, ko akan always healthy and happy..



Iklan : Kembali ke sekolah ngan beg pokemon.. pasti bergaye!

Bape tahun pastu, sebab rajin aku telah dicalonkan sebagai pengawas. Aku pun.. time je r.. Tempoh training 3 bulan. Kebetulan time tu dekat nak sukan. So, time sukan.. kite sukan. Tapi bile masuk time kawad segala bagai, aku dan kawan2 cume mampu ucap bye2. Kitorang lebih ske wat aktiviti sendiri.

Aktiviti sendiri kkitorang di mase lapang: main lawan2. Korang wat 2 team, bagi same banyak. Pastu lawan! Mudah kan? Entah cane mase ngah main tu, aku tertumbuk hidung sorang member ni. Ikutkan normal sebab name pun main lawan2 kan? Tapi yang tak normal nye bile hidung die leh kuar darah lak pastu.

Serentak ngan tu, game stop dan macam bese, adat budak2.. yang bersalah dipressurekan. Terbaik r korang!! Macam2 statement kuar dari member2 lain : habis r kne rotan (normal r tu) kene tarik r title pengawas ko (ye ke? x kesah) masuk henry gurney r pasni (puaka nye member!!) Takutnye pasal, esok aku skip sekolah.

Lepas esok tu, baru aku datang sekolah balik. Tapi yang pelik, suasana normal macam takde pape berlaku. Pelik. Leh lak dorang tegur aku macam bese kan.. So aku pun jumpe r member yang aku tertumbuk hidung tu. Die kate die tau aku tak sengaje so die pun tak kisah sangat pasal hal tu. Aku cume leh.. speechless

To Aminurrasyid, ko memang kawan yang betul2 kawan. Respek gile. Seriesly, walaupun tak sengaje, member2 lain blame aku. Tapi ko takde rase camtu. Memang aku ucap time kasih betul kat ko. Ape pun sori. Aku ingat ko sampai bile2..

Pastu naik darjah 6, fikiran makin matang. Nakal pun makin2 kurang. Tambah2 time tu ade UPSR. 5 paper lak tu. Percubaan.. ok r. Masuk UPSR betul, result.. rahsie!! =P Pastu aku dapat masuk asrama. time kat sekolah asrama.. ops!! owner contest tak suruh cite pasal sekolah menengah so tak perlu r kan? tu je.. Habis cite ^_^

Note : Ini memang cite betul. Tapi nak caye ke tak ikut ske je.. =)

47 comments:

nik farina aishah.... :) said...

nakalnye dia ni !!!!!!!! hahaha,.. kalau nik yg kene tumbuk tu dah lame report kat cikgu.. hahah :P

Anonymous said...

waktu sekolah saya sangat baek..ahakss :)

tricksrex said...

fuh kalo aku masuk jenuh nak cerita 3 4 sekolah rendah aku kekekekekekekeke

Puan Kutu said...

uii nakal2 pun hati berbunga2.haha...

NuReLLe said...

perghh..terror nya budak pompuan tu..darjah 1 tau first aid..rasanya darjah 1 dulu tau ubat gamat je..:P

cik hemo hemo said...

rindu zaman sekolah rendah . T___T ,zaman hanya tau maen .

mommylavender said...

rindu gak zaman tu..zaman yg tau gelak tanpa ade masaalah dalam idup~

azi nur said...

huhhuu...boly tahan nakal~

kindergartenlibrary said...

nakalnya Kay are ..kena lucut dari jadi pengawas ? Nelly lagilah ..ayah minta cikgu lucutkan .hahahaha
nasib darjah 6 tu dah tobat ..
eh2 ..tak nak cerita ke dapat bape ? hahaha ..
kedekut Kay Are ni ..hahaha

walinong sari said...

*baca sambil makan pop corn*
ohh.. seronok je kan main tumbuk2 anak orang. i hate prefect, but i do love rules. hahahaa..

ni apasal rajin sangat tag2 ni? kalau la rajin macam kr.........................................ok, malas :p

czueka zulaikha said...

nasib baik bdk gurls tu kasi nasihat time darjah 1, kalo da drjah 6 bru jumpa, mesti bnyak hidung yg KR da patahkan (^_^)
nakal ehh. tp skema jugak jd pengawas lagy :P

puteri ain said...

teringat pulak zaman sekolah dolu - dolu..

Cik Pulau said...

eehhhmm.. cik pulau pun banyak gak citer zaman sekolah..
sumenya cukup indah untuk dikenang.. ohh,, really miss that time..^^,

niesz said...

bn senang nk dpt kwn yg mcm tu kan..1 dalam sejuta..hehehe..hrgai lah die yer.. :)

Halen said...

hahaha kenangan zaman kanak2 ribena ni. tp ok la nakal2 pun ble jd engineer jgk kan. nasib baik x msk henry gurney sbb pukul btg hidung org.

Unknown said...

alaaa..rahsia plak nama gadis itu..mana la tau kalo2 chii atau yg lelain kenal ke..leh ar kitorang bitau pd beliau..

tp bagus nya..kecik2 da pandai nak ubat org..ada ciri2 jd doktor tu..kalo budak skrg ni..lum tntu lgik kot..dok kalut ada la :p

amny said...

f
u
u
u
u
u
y
y
y
y
o
o
o
o
o


sampai terlelap aku bace..hikkhiikk..

xde pon nama aku kena tag..

"Member budak nak sekolah balik" <---yang ni bukan aku..








hihikk..dalam masa segera aku siapkan..^^

amny said...

upsr ko bpe??cpt bgtw...byk bebenor nak rahsia..ish3

fiezah91 said...

br nak smbung baca trs hbs...cissssssssssssss! hahaha :P

Wuucin said...

huhuhu nakal!

Zaza said...

hihihi. beg tarik

Anonymous said...

beg cmtu gune mase djah 5. haha. bole pengsan laju2

adan said...

bro asal tak sambung je citer ko tu.. aku nak layan lagi citer kenakalan ko kat asrama.. kot2 ada kes TERtumbuk,TERtendang,TERbunuh ke.. sambung ar bro..!

tomatokering said...

pehhhh ! nakal kr nih !! haha

Wafiy Suzly said...

goodluck de! kawan2 ko best belaka!

Anonymous said...

Main lawan-lawan. Lawan pun ada main-main ye. Kada dah tertumbuk hidung member. Keluar sos merah. Hehe.

Bunga said...

mmg seorang sahabat yang begitu baik n bagus..

Aleen Aiden said...

ok panjang giler!biala aku mengaku siang2,sbb nak habeskan citer ko punye pasal,aku bace skip2.hu3

deeya said...

pergh ..! darjah 1 da tangkap cintan .. lagi gatal dari aku rupenyer .

cerita ko besh ! aku ta puas lah ... cecite lagi cecite lagi . kah3 !!

erm ~ ko duduk mane ?? Aminurrasyid bin sape yer ? ko lahir tahun bile .. sorry ! aku cume nak tau sape budak baek tu

sahromnasrudin said...

perghhh..mmg mantop kalau join nie

dwatyKNY said...

gud luck to u....

Schubert Serenade said...

kirimsalam pada aminurrasyid...:p

kecik2 da pandai feeling2 lebih kan u ni...
btw, rsenye semua org citer dlm blog citer btul..ade ke yang xbetul??hehe:)

Zubaidah said...

beg pokemon terbaik der!

Unknown said...

haha..banyak sgt citer mase2 kecik nih

Shila said...

penah gugel tak nama awek ketua kelas darjah satu tu ??

ce try.. kot2 bole jadi jejak kasih..

err..idea lapuk ke?? T___T

Anonymous said...

wah kes berdarah je ~ hahah

Puan Nurussalwa said...

as'salam enci kay-are.
boelh tak nak kate cite 1st tu sweet semacam je?
hehe~
n ih3. ape tumbuk anak org sampai berdarah ni?
nakalnyer pokcik ni.. ih3

neway, thnx sbb join~ suke2..
=)
good luck ye. juri tgh bagi markah :)

Bidadari Syurga said...

weeeeeeeeeeee... time sekolah kita budak baik...

Cik Rimau said...

main lawan2 tu.. ganas sungguh.. kitorang main batu seremban je kr.. hak3

❤Mrs. Myra❤ said...

suke lettew bile awek balut kaki..:pp
nakal2 pon, dalam hati ade bunga2..:p hehe..

cikcleopatra said...

tibe2 aku rindu zaman sekola aku weyh..memori sangat!

p/s:actually aku la pompuan yg balut kaki ko tu.muahahahha.

nur said...

memang panjang entry ni.. amaran telah di noted

Orkid Edyliyne said...

wah... siap ada kisah cinta lagi tu kan...
hehe... comel je kalau budak sekolah buat macam tu kan...
tapi yang bab membebel bagi ceramah tu, no komenlah.. mesti rasa macam orang tua dah macam tu...

kawan yang baik memang kawan yang sentiasa nak protect kawan dia kalau kawan dia buat silap.... tambah2 lagi tak sengaja macam tu... kawan kamu memang bestlah...
hehe...
(n_n)

anyway, good luck untuk contest...
(sampai terlupa yang ini contest sebab baca syok sangat...)

aizamia3 said...

paling happening masa tadika sampai darjah 3 (sekolah kat kg.. best gilee).. penahlah kena bebel2 sayang dengan cikgu disiplin tapi masuk darjah 4 dah pindah sekolah (sekolah kat bandar).. nak memberontak sapelah kita.. kenalah dengat cakap mak ayah.. ironinye.. sekolah itulah tempat sekolah anakku sekarang.. kihkihkih..

nurul rasya said...

panjang! kitorang pernah boikot sorang budak kelas ktorang sebab dye bajet sangat sampai bawak dye pergi belakang sekolah. (faham2 sajalah apa yang berlaku kemudian)

kAmi dAn mEreKa said...

peh, kecik2 dah gagah sampai boleh buat hidung org lain berdarah, hehe =)

nurAmir said...

eh ko kls ape ek mse djh 1?aku knl ke bdk pompuan tu?nape x de cite psl aku pon..hoho

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates