Thursday, June 23, 2011

Wordless Thursday......


Wordless Thursday................ ok, tak yah terpengaruh ngan tajuk aku tu ye. Saje2 je nak menarik perhatian orang ramai (ade ke?) Bukan ape, baru2 ni aku tengok blogger2 rancak bermain wordless wednesday, so rase nye tak salah kot aku tukar ari rabu jadi khamis kan? Lame tak menaip blog sampai tulisan pun dah tunggang langgang (-_-") Sori readers setiaku (aku tau korang ade ^_^) aku baru je baik dari demam dan baru leh menaip kembali. Tak silap ade aku cakap nak cite pasal hadiah aku dapat ari tu kan? Tapi aku nak mintak pospon lagi sekali sebab aku takde item2 yang diperlukan untuk post entri tersebut. Harap maaf

Macam aku taip kat atas tadi, sebab lame sangat tak menaip aku rase penulisan aku macam dah tunggang langgang. Entah ape yang aku taip aku pun tak tau weh. Aku just taip dan taip je. So, kalau r ade yang membace entri aku ni merasekan entri ni memang entri tahap rendah je.. aku mintak maap banyak2 kat korang sebab ketidak selalu blogging yang aku hadapi sekarang ni telah menyebabkan momentum aku dalam penaipan dah makin hilang. Sebagai bukti, time aku menaip entri ni pun aku just taip je ape yang terlintas dalam otak aku sekarang ni. So kalau korang bace memang nampak tunggang langgang nye entri aku ni.

Sebenarnye, aku agak rase bersalah kat korang yang sudi membace blog aku ni. Sebagai contoh, entri aku yang sebelum ni telah menerima komen yang bagi aku cukup banyak bagi sorang blogger yang tak bape berblogwalking minggu lepas. Memang rase bersalah r aku sebab tak membalas kunjungan mereka yang membace dan memberi komen kat entri2 aku tu. InsyaAllah, ade mase nanti akan aku blogwalking macam bese. Cume aku nak nyatakan kat sini yang aku tak rase aku leh jadi sorang blogger yang aktif macam dulu lagi. Ari berganti ari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan dan tender pun berganti tender (-_-")

Teringat aku situasi bape bulan lepas..

Time tu aku nye keje dok diam kat umah sepanjang mase. Dekat 4 bulan aku tak dapat keje tetap lagi. Aku tambah riso bile tengok member aku sorang2 dah keje. Memang stress gile. Pakcik makcik sume tanye bile aku nak keje? Famili sendiri tak cakap pe orang lain lak yang banyak tanye.. pening aku. Satu ari, sorang member aku tumpang tido umah aku aku sebab ade urusan dekat area situ. So aku pun cite r kat die pasal aku dah stress sebab tak dapat keje lagi. Tapi member aku rilek je cakap " Sementara leh enjoy ni, baik ko enjoy puas2 dulu.. karang dah keje nyesal je.." Time tu aku cakap dalam ati "Ko dah keje leh r cakap camtu"

Tapi sekarang baru aku faham ape yang cube disampaikan member aku tu. Memang betul ape yang die cakap. Patutnye time aku still dalam mode takde keje lagi, bende yang patut aku wat ialah gune mase tu rilek puas2. Bukan pening pale pikir bile nak dapat keje.. bile nak dapat keje.. Sebabnye? Rezeki tu sentiase ade bersame kite kan? Bile tibe mase rezeki tu akan datang gak.. cume mase yang menentukan. Sebab tu r kalau ade sesape yang tak lulus ujian ke, gagal ke, kne kick ke.. ape ke.. jangan korang cakap gelap mase depan die sebab bukan kite yang tentukan hal2 rezeki tu. Silap2 satu ari nanti korang keje bawah die sape tau kan?

So, kesimpulan untuk ari ni.. aku pun taktau nak bagi kesimpulan ape sebenarnye ni. Cume bagi korang2 yang baru habis blaja dan ngah tunggu nak dapat keje tu, aku nak bagi nasihat rest r puas2 dulu dan takyah pikir sangat soal tu. Ade rezeki nanti ade r. Tambah lak manusie ni pelik. Tak pernah puas ati ape yang mereka dapat. Macam aku, dulu tak yah sekolah, nak sekolah. Dah sekolah, ade je alasan. Masuk u, dah pikir pasal keje, bile dah keje, rase nak blaja balik. Aku yakin banyak yang ade thinking macam ni kan? Ape pun, diri korang.. korang decide r nak jadi ape ye? =) Tu je kot, tunggang langgang kan? Nak wat cane, name pun wordless =P

40 comments:

puteri ain said...

selamat kembali . bru baek demam ye . betul2 kita x pernah puas dgn apa yg kita ada . mcm skang .sy serious rindu zaman sekolah . dulu masa seklah x sbar nak blah dr sklola tu..

tricksrex said...

owh demam ke

suke entri ni
so makcik makcik saya yang tengah blogwalking tu tlg la bace entri ni ye dan pahamkan kenapa saya sangat enjoy sementara saya belom bekerja!

ok nak komen pjg2 sket la haha
takde la kdg2 kita ada sebab musabab yg kukuh kenapa tak kerja lagi, family pon tau kenapa tapi bila datang je pakcik makcik fuhhhh pening pala woh mau jawab
takkan la nak explain satu satu
karang kalo jawab 'rezeki setiap orang berbeza' kena ceramah pulak kang

sama la dengan kawan kawan pon
tanya tu takpe lagi (normal la kan nak tau mmber da keje ke belom ke ape ke kan) tapi bila kita dah jawab belom dibalasnya pulak dengan 'oh ko takpe, ayah ko boleh tanggung ko dok rumah, ayah ko kan kaya'
ooohhhh bengang bengang


ok sekian luahan hati trexchomel.

Proud Mommy said...

syukur dah sihat...
bagi sha
ok jer penulisan kr..
enjoy je baca hehe :)

tomatokering said...

alaa laling i demam ye :(
jgn mkn ubt taw ;p

errr sbb tu tomato duduk rumah puas2 sekarang .. huaha -..-'

nik farina aishah.... :) said...

heeee, welcome back ... :D dah sehat demm la ni kan sebb tu blog menaip semula ... hehehehehheh selamat la nik masih belajar lagi .. hehehe :P

Anonymous said...

dah smbuh demam.
silalah buad blogwalking smule ye kay-are.
:)

Yuslia Suhana said...

weh, betol la.. Aku stress tgk kwn2 lain lepas sorg, sorg dapat keja. huk kdg2 mls nk bukak fb sgt sebab masing2 update pasal keja. sobs3

Lps baca entry ni aku cam rasa lega skit.. hahaha kelakar pulak rasa

fiezah91 said...

ko demam?hahaha.. kesian2.. heee..
weh! btl kata ko tu.. keluarga sediri tak kata apa pun bila blm dpt keja tp org lain lak sibuk nak tanya bila nak keja.. aku pun stress bila ditanya gitu.. tp sebab ko dah kata enjoy sebelum dpt keja..aku enjoy la ek.. tak yah la aku cr keja dulu.wakakaka (err..apa aku komen ni? komen aku pun dah tunggang langgan sbb lama tak mengomen kat blog ko) hehe

Anonymous said...

yeahh...setuju..manusia memang tak penah puas

Unknown said...

Lama tak dengar berita.
Setuju dengan kenyataan di atas.
Biarkan hidup ini berjalan dengan sendirinya. Tak perlu difikirkan sangat.

dwatyKNY said...

yang bestnya bila dah kerja ni ialah dapat pegang duit sendiri... so, nak beli apa pun suka hati... kalau dapt keja yang kita suka lagi berganda2 bestnya... tapi kalau dapat keja yang kita tak suka, penat pastu gaji sikit... nak enjoy n lepak ngan kawan2 pun dah tak sempat... baru la kita akan terpikir... kenapala aku tak enjoy puas2 dulu...

kesimpulannya... sambil enjoy tu, carila kerja... tapi jagn sampai stress...

saljihitam said...

haha hati hati beb. rezeki memang ada kat mana mana tapi kalau tak usaha adil ke Tuhan nak bagi rezeki kat kita ?

have fun enjoying yourself bos. oh yeahh~

cikcleopatra said...

walaupun ko sebok kate entry ko ni tunggang langgang tapi aku tatap paham kr! ngeh3..cian demam ek..well nway aku setuju ngn kenyataan kau..bumi Allah ni rezeki ade jer dimana2..hehe.

Noor Fatin said...

samalah. hehe aku xkeje lagi. dok mengganggur lagi. mak abah xkisah pn lagi. dia xbagi keje kat tmpat tinggal aku ni je. tunggu masa aku balik tempat asal aku, baru nak keje. heheh orang lain yang dok tanya mcm2. kahkah..

7 bulan dah aku enjoy. sampai dah bosan teramat sgt =.=

Puan Kutu said...

bila enjoy stress sbb takde keje,bila dh keje, stress tak dpt enjoy!lumrah alam..hadapilah ia dgn tenang.keke..

Zehan Ilyana said...

saya pun rase bersalah bila tak dapat nak berblogwalking n rase terharu bila inche kay tetap setia menjadi pembace blog saya.. (sob..sob..sob)
takpe..masing2 ade life n kisah tersendiri diluar sane utk diuruskan..huhu.. ;)

saya rileks je takde keje.. haha..

amny said...

Oowwhh!!buzy ep?aku xbuzy tapi disebabkan brukben aku tu tengah bunting,,so,jarang on9 la <--kau xtanya aku nak bgtaw gk...:p..



Aku nak jadi surirumah je r..setiap hari bleh on9 ( hahah...) teruk!

czueka zulaikha said...

hee czueka pun da nak demam ni :P aicemmm *sory terbersin kat sini

laa.mmg btl tu, time ta keje la enjoy puas2 dlu hee, nt da keje ta ingt da nk wat bnda lain :) KR rilek2 dlu minum milo kat uma oke :)

adan said...

bro,betul la.. manusia susah nak berysukur.. bila belajar nak keje.. bila keje nak belajar balik.. aku salah sorang daripada tu..

sekarang bila aku dah kerja,masa yg ada aku akan gunakan untuk rehat je.. bukan macam dulu dok lepak ngan member.. aduh.. rindu zaman tade keje dulu.. tiap hari main bola.. sekarang dekat setahun dah tak tendang bola.. rindu..rindu...

qasehraihan said...

dlm pada cakap dia merapu xreti tulis..panjang jugak entry dia.haha

walinong sari said...

lepas ni kau kena kawin pulak. so, baik kau enjoy2 dulu. (mengarut pulak aku ni)

Zaza said...

sye pon x phm ngan wordless wednesday tu. hentah ape3. bgus la bru hbis demam. blh kembali ke dunia blog sepenuh masa. hihihi

Bunga said...

hahahha..betul2..time xde keje lah leh relex..ahha..bunga pun time cuti sem ni dapat rehat cikip..hehehhe..

Raden said...

tak sehat tp gigih nulis entry pnjg cenggini..

PADLE said...

kalo tgh free,lepak je uma layan raja lawak..

nnt dah keje, xde mase nak ngadap tv,ape lagi bermain futsal bersama rakan-rakan..

kesimpulannya,enjoy your life as long u still have life!

Anonymous said...

lohh demam , kesian kay are...

manusia memang mcm tuh dah..lumrah hdup..
xpenah puas dgn apa yg depa dpt kan..

Schubert Serenade said...

KR!! U ARE BACK!! hee...

wordless wednesday??hikhik..sy xpernah gunapakai tajuk tu lg..ngee...

btw, have a great life...live well friend:)

aizamia3 said...

lama tak singgah sini.. windulah dengan entry yang panjang2 tu.. ;)

kindergartenlibrary said...

eceh KR !!
banyak nasihat tu !
boleh muhasabah diri ni ~
kih2
:)

. said...

tak main pun, aku dah baca haritu lupa nak komen. kehkehkeh.

Cik Rimau said...

sokong kr.. haha.. betul tu.. time tgh xde keje ni la gunekan mase yg ade utk buat benda2 yg kite rase nak buat.. bile dah keje, byk bnde yg kite trpakse korbankan.. cuti pon bukan boleh dpt selalu.. cik rimau ni baru sehari cuti tahun ni.. busy.. mase dgn family pun dah kurang.. nak enjoy cm dulu pon dah xde peluang.. huhu

Cik Pulau said...

betol kr.
akak cik pulau pun cakap camtu gak..
cik pulau dah 2 bln duk umah ni..
memang rest habes..
member sume buat part time..
tapi cik pulau mantain je kat umah menghabiskan beras.. hahaha..

alahai..
bila la borang posting nak keluar ni..^^,

sahromnasrudin said...

selamat kembali..demam rupanya..takpe, yang penting kesihatan kne jaga ya...

Unknown said...

takper..kitorang tetap ader dibelakang ko..ko buat dulu kerje..biar setel semua..hehehe

Bidadari Syurga said...

sayapun rasa kenyataan kawan awak tu ada bernasnya... bila dah bekerja.. rasa itu-ini.. ditambah dengan environment suasana kerja yang tak seingah khabar...

hilang semua seronok time excited takda keje dulu... bila dah keje... rasa memacam... nak hidup kena wat jugalahkan...

Bidadari Syurga said...

sayapun rasa kenyataan kawan awak tu ada bernasnya... bila dah bekerja.. rasa itu-ini.. ditambah dengan environment suasana kerja yang tak seingah khabar...

hilang semua seronok time excited takda keje dulu... bila dah keje... rasa memacam... nak hidup kena wat jugalahkan...

deeya said...

kesiannye demam .. tulah kerja kuat sangat . dah2 la tu .. bawak2 lah bercuti sehari dua dulu baru smbung kerja ^__^

Unknown said...

betul tuh..rezeki ada kat mana2.insya Allah..DIA da tentukan segalanya untuk kita..as long kita berusaha berdoa dan bertawakal..

bg yg lum keje tu..enjoy la sementara masih boleh..sebab bila da strt keje..mmg mcm kay ckp..tu la..ehehe..

pape pun..welkam back too :D

A retarded kitty said...

makan ubat babe.

ngee

nur said...

BETOI TU K R.. BILA DAH KEJE MASA DAH LIMITED.. ENJOYLE MASA BELAJAR BLOGGER SEKALIAN.. KURANG T/JAWAB LAGI.. TAPI APA PUN.. LIFE HAS TO GO ON..


ALL IN ONE

JOM TENGOK GAMBAR BEST!!
JOM KE: ALL IN ONE

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates