Wednesday, May 22, 2013

From Korea..


From korea.. Assalamualaikum, lame sangat aku tak menaip so hari ni aku nak mencuri sikit mase untuk update, boleh? Kire kire dalam beberapa minggu yang lalu, aku ade r contact sorang member yang cukup rapat dengan aku.. sebab lame tak contact.. saje r aku tanye khabar. Dalam sembang sembang tu, tibe tibe die kuar kan satu cite. Cite ape? Boleh r bace keratan perbualan sms kitorang kat bawah ni:

Note: Keratan perbualan sms based on ingat ingat lupe =P

Dia: Aku akan away dari Malaysia jap lepas ni.
Aku: Bape lame? Ko nak pergi mane?
Dia: Dalam 10 hari, tempat ko kne teka.
Aku: Ko nak buat umrah lagi sekali eh?
Dia: Your wish.. Deng! Salah, sile teka lagi.
Aku: Takkan ko nak pergi korea kot..
Dia: Ding dong deng!

Mula mula aku tertanye.. aku dalam rancangan star golden bell challenge ke ape ni? @.@ Ok, takpe abaikan. Selang dua, tiga hari macam tu.. member aku ni mesej untuk tanye aku tau tak exchange rate ringgit malaysia ke korean won tu. Aku tertanye lagi, aku keje dekat tempat tukaran wang asing ke? +__+ Luckily sorang lagi member aku baru balik dari korea so aku tanye je dekat die terus dan setel masalah.


Bungkusan yang di blurkan pengirimnye dengan sengaje.. =P

Lepas setel dengan cite tukaran wang asing tu, member aku mintak aku provide address rumah dekat die. Katenye, mane r tau kot kot baik hati die nak belikan aku souvenier dekat sane nanti.. -__- Tapi disebabkan besday aku tahun lepas pun die boleh lupe wish, so nak belikan souvenier? Lagi harapan tinggal harapan =P So sampai die selamat berlepas ke korea aku tak bagi pun address rumah aku dekat die.


Sape mata tajam boleh try bace note tu ye.. ^^

Dipendekkan cite, member aku tu pun selamat kembali ke malaysia. So, kitorang mesej r kejap tanye macam mane suasana kat sane sume. Sebelum end, sekali lagi die remind aku untuk bagi address rumah dekat die. Aku cakap next time je r aku bagi tapi sepantas panther die reply and suruh bagi sekarang kalau tak souvenier cancel! Dah kne ugut aku pun terus mesej address rumah kat member aku time tu jugak.. -__-


Keychain ini warna nye merah.. sekian.

Hari isnin lepas mase aku balik dari bercuti (Refer facebook, detail lain kali cite =P dalam keadaan mamai lepas bangun dari tido, tambah dengan cuak nye (Pun detail lain kali cite) mak aku bagitau ade bungkusan untuk aku. Aku yang masih lagi dalam keadaan separuh sedar tercari cari mane bungkusan tu padahal dekat depan mata je +__+ Last last jumpe dan bile tengok pengirim, owh.. member aku yang hantar.


Shaking Heart! Lepas ni Not Alone dengan Young Love lak ye? =P

Dengan jalan tak bape nak betul lagi (Standard r baru bangun tido =P aku pun pergi kat ruang tamu. Lame gak aku teliti bungkusan tu. Ape bende dalam tu agaknye ye. Aku ingat die pernah mintak saiz baju aku, tapi kalau tengok dari bungkusan yang nampak kompak tu, aku tak rase pun dalam tu ade baju. Sebelum open, dalam mamai tu, sempat gak r aku snap gambar untuk di show off kan dekat kengkawan yang lain ^^


Time kasih atas souvenier dekat atas tu ye =)

Hilang mamai aku lepas bace note yang ade terselit dalam bungkusan tu. Sempat lagi r die bagi ucapan yang macam bese, ikhlas tapi mendalam makne nye.. +__+ Tergelak gak r aku lepas bace note tu lagi sekali. So dah setel dengan note tu, aku selongkar r lagi bungkusan tu dan aku dapat dua souvenier dari member aku . Terharu betul! Besday aku tahun ni jangan lupe bagi lagi ye? =P Ape pun thanks! ^__^

21 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye...nak jugak...ekekee....

Kira Sakura said...

aku syak souvenier ko dapat tue pakej dengan hadiah besday skali :p

dear anies said...

utk sy x de ke?

Ratu Hatiku said...

Wah bestnya.. :)

inche hlovate said...

most welcome..eh!? haha baik kawan hang ingat kat hang.. tu sekali dengn hadiah birthday la tu hihi

Gdsbnga said...

nak jugak woi !

Lieza Nordin said...

sngaja x kasik clear note tu an?? aku baru nak baca... ahaks!! kanta pembesar un xleh tolong.. hahahaha xD *slmt hari lahir* :P

Zubaidah said...

SERONOKNYA geng ko pi korea, and siap beli adiah agy kat ko.

Anonymous said...

bestnya dapat souvenir.. =D

Cikya said...

haha, kay are.

aku kalau member kat obersea tanya nak apa, aku takleh jawab eh.
sebab takleh fikir nak mintak apa kalau depa balik.
doa depa balik dgn selamat jer.

Err, laki ker perempuan tu? kihkih

Zehan Ilyana said...

hai kay are.. lama nya aku tak jenguk blog kau ni.. :3

hewhewhew

oh, aku ingat kau yg pergi korea.. baru aku nak tanya tak ada souvenir untuk aku kew?
hahaha

syakirah izwanie said...

Salam, lama tak jenguk. Amboi, banyak betul souvenier :p

Unknown said...

bertuah dapat kawan macam dia. hihi, nak number dia. hahah -______-''

Unknown said...

ingatkan bro yg g korea hikhok ,c-clown doh ,gempakkk ar !!!..snap pic untuk di show off kat kawn2 pehhh suke sngt bg orng dengki seyhh :P

niesalhaq said...

Waaaaa, manyaknye souvenir nyaaa. Untunglaaaa. :D

Unknown said...

syiok!!!! nanak

Ain Norainsyah said...

Dua ke tiga hari ni asyik dengar kisah orang pergi korea je. KR bila nak sampai sana? hehe.. :)

Lama tak datang. sibuk sangat sebenarnya... sorii... :D

Unknown said...

kalo aku aku mintak dia angkut aku skali ke korea


wah teringin sgt

cik Anggur said...

boleh share tak hadiah tu ahahha

Unknown said...

elehh..nak suruh try baca..tp kasi blur....ape daaa...

bestnya dpt hadiah..nak jugaaa..dr korea tu

czueka zulaikha said...

annyeonghaseyo mihmih

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates