Wednesday, May 8, 2013

Reunion & Change.



Tajuk reunion ni series buat aku nak gelak.. 

Reunion & Change.. Assalamualaikum, satu hari mase aku saje nak cek aku nye facebook, aku dapati sorang member sekolah asrama telah tag aku untuk satu event. Dengan rase curiosity aku klik r link ke event tu dan aku dapat tau rupe nye member member sekolah asrama aku plan untuk wat satu reunion. Menarik memang menarik tapi aku confuse kejap. Name sekolah tu... aku sekolah kat situ ke dulu? +__+

Bile dorang start plan untuk event tu aku pun tak pasti tapi rase nye mesti dah lame sebab design t-shirt untuk reunion kali ni pun dah siap. Cume perlu undi je design mane majoriti prefer (undi ni memang betul betul telus even takde guna dakwat kekal pun.. =P Tapi sebab aku pun jarang jarang on facebook, so aku tak sempat nak mengundi. Tau tau je dah setel pemilihan t-shirt so setuju je sudah.


Agak-agak design mane yang menang?

Seperti bese, setiap kali planning something mesti ade problem datang secara tibe tibe. Masalah contact orang untuk payment, masalah dari segi tarikh reunion dan beberapa masalah lain lagi. Paling aku nak gelak sorang member merajuk sebab sorang lagi member aku terlepas pandang name die mase nak booking resort. Last last terus tak jadi pergi.. -__- Takpe bro, lain kali ade mase jumpe lagi ok.

Akhirnye, lepas sume isu berjaya disetelkan.. tarikh reunion telah ditetapkan pada 27 April 2013. Tapi, kalau dah name nye melayu.. waktu untuk check in seawal 2 petang tapi kebanyakan member sampai pukul 4 dan ke atas. Aku sorang je yang datang awal =P (ok, yang ni tipu) Mase aku sampai sane, aku tengok dan tanye dalam hati.. boleh watpe je kat sini? @.@ Kat mane tempat tu? Sile tengok bawah ye..


Budak perak bijak bestari, cube teka katne ni? ^^

Aku dengan  member yang gerak satu kete sampai awal gile ari tu.. ok fine! Pukul 3.45 petang. Sebab banyak lagi member lain yang tak sampai, kitorang plan r untuk cari tempat nak minum minum kejap. Tapi, lepas bergerak ke kiri dan ke kanan, satu kedai makan yang betul betul kedai makan pun tak jumpe. Sudah nye, kitorang patah balik dekat tempat reunion dan duduk je situ diam diam.

Dekat nak pukul 5 petang, baru r nampak sorang sorang sampai dekat tempat reunion. Memang time tu baru rase kemeriahan tu. Lepas asar, masing masing terjun swimming pool lalu terserlah r perangai ketidakmatangan masing masing. Sempat gak r kitorang main polo air tujuh sebelah dalam swimming pool tu. Sape nye idea tak tau r tapi macam iklan twisties cakap dekat tv, memang layan habis.. ^^


Pemenang design pilihan.. memang kami tak matang! 

Kebanyakan yang join reunion tu, memang ade yang lame aku tak jumpe. Tapi satu yang aku nampak perubahan dorang r. Dalam kalangan yang join tu, ade yang pernah dinasihat pindah sekolah, pernah kene soal siasat dengan polis, kene mark dengan kebanyakan cikgu tapi bile aku jumpe dorang balik hari tu, masing masing dah ade keje dan dah berjaya dalam hidup. Understand what I mean?

Sebab tu, bile kuar video budak kene pukul dalam youtube tu aku rase bese je. Kitorang dulu kalau gaduh lagi ganas, kerusi kayu tu main baling baling je. Ade siap buat skill undertaker lagi (ni tak boleh blah =P Cume, beze nye dekat sini.. kitorang masing masing "Buta teknologi" so memang "Tak bijak" r nak rakam aksi gaduh kitorang lepas tu upload dalam youtube untuk tontonan umum kan? =P


Last pic yang sengaje aku blurkan.. baru misteri..

Senang cite, standard r budak baru nak up perangai macam tu. Takkan nak expect dorang main sep sep sep, tom tom tom kot? Orang dewasa kene r toleransi sikit. Peristiwa enset aku hilang jumpe balik dalam tempoh kurang 5 jam sebelum sessi form 5 tamat, memang aku kenang sampai bile bile. Even brutal pun, semangat setiakawan dorang tu memang tinggi. Thanks sangat sangat dekat korang ye? =)

Sebelum aku stop, dekat sini aku nak ucapkan thanks sebab sudi invite aku join reunion ni. Even aku jarang sangat ade kesempatan jumpe korang (Sape suruh korang tak duduk slim? Ape pun, next time ade lagi event camni, rajin rajin invite aku.. insyaAllah aku join. Cume, sedikit suggestion.. NAMA SEKOLAH TU KALAU BOLEH LAIN KALI GUNA NAME YANG GLEMER SIKIT! =P Sekian dari aku, salam.

Note: Siap dapat satay free dari schoolmate, rezeki.. Thanks bro!

22 comments:

Shila said...

gmbr blurr pun, aku tahu ko yg mana..

:p


reunion skola kitorg next year kot.. 10thun tinggalkn skola..

Jue Jaynee said...

alhamdulillah,,,dapat juga kumpul erk....lepas da berapa tahun..

kalu jue...takat ni reunion kecil2an je..hihhiihihik
semua masih study lagi...jadi cuti pun lain_lain,,tunggu 2 tahun lagi kot,,inshaallah

Lieza Nordin said...

best gax dpt berkumpul balik kalau smua member rapat2... ngeh3.. aku tau kenapa kau blurkan..saje xnak kasi org tgk pic kau...ahhahaha!! aku rasa nak buat reunion matriks la..xD *sabar2* ahhaha..

aizamia3 said...

lagi sekali reunion memasing dukung anak kecik pulak.. ;)

dear anies said...

klau tanya sek mn kt melaka...gerenti sy bleh jwb. kalau kt perak...mmg x tau lerr

missha said...

nama sek tu tak tahan =.='

smart la bju :D

Anisa Anuar said...

dh lama x g reunion...

Zubaidah said...

seronoknye reunion!!!!! aishhh, rindu lak ngan kawan2 sekolah bile baca entry ko ni, wa! budak sekolah ko gado lagi dasyat dari bebudak gado dalam youtube tu ek?? ko pown kaki gado ke dlu???? (curious =.='), heeee ;D

btw, thanks for the birthday wish :)

aku HaniAsyira said...

pasir salak.. =P

yeay, masa sekolah dulu budak lelaki aku nampak pernagai cam apa ntah. tp skrg aku tgk berjaya je. perempuan pun sama

CikTeddyCorner said...

lorh best bakhang reunion cenggitu..aih lama tak ber'reunion'.

Lieza Nordin said...

tagged :3 hahahaha... http://aisyalieza.blogspot.com/2013/05/11-things-bout-me.html

Camy Alya said...

macam creepy je tempat tu -..-

Gdsbnga said...

ahhhh dah lama aku tak jumpa kawan kawan sekolah dulu.

cinta siswi said...

gile besttt reunion.. hahaha.. siswi kena pilih nk reunion dgn skolah mane.. i have 5 schools.. hahahahah..

#jemput tgk keychain comel2 kt page siswi.. :)

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye reunion....dh lamer xjmpe kengkawan lamer...

Cikya said...

Serius lucu tajuk reU.

Sampai sekarang tak dapat nak reU dengan budak sekolah menengah sebab ramai study jauh- jauh.
Tungggu lagi cukup 10 tahun tak jumpa baru nikmat kot.

Dan, kalau pergi ReU pom macam hilang ingatan. First and last ReU utk sekolah rendah, lepas 9 tahun tak jumpa...

eheh kR, blur pic. Takleh bomoh.. =P

Kira Sakura said...

tue pun nasib la ko tergerak hati nk bukak pesbuk. buatnya dah terlepas event tue baru ko bukak melepas jugak la ko. hihihi

inche hlovate said...

bestnye la ade event cm gini kan..jumpa balik kawan2

Unknown said...

wah bestnya da event even bagai. kan bagus kawan kawan aku ada buat macam nih, lagi meria hidup. haha

Puan Siti said...

rindu kawan2 lak mcm ni..

Unknown said...

hurm..chii dari abih blaja belum pernah berkesempatan nk join reunion skolah rendah..apa lagi menengah..masing2 bz sgt kot..ehehe..

err..betul ke nama sekolah tu :p

chii setuju part budak2..kita x bleh nk judge..kalau dulu dia 'baik sgt' n sampai bila2 dia akan jd cmtu..kadang2 budak mcm tu yg akan lebih berjaya berbanding dgn yg kita rasa dia akan jd manusia paling berguna dlm hidup :)

czueka zulaikha said...

hahaha nama sekolah tu superb gilaa... rindunya zaman sekolah..tiap kali reunion muka aku je yang arrange..tu yg malas sgt :P

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates