Wednesday, June 26, 2013

Gurlz Story


Gurlz story.. Assalamualaikum.. memandangkan bulan ni baru ade satu entri je dari aku, so aku decide untuk mencuri sedikit mase pagi ni dengan update something yang related dengan kebanyakan readers aku. Tak lain dan tak bukan, gurlz. Ape yang aku taip ni based on ape yang aku perhatikan sepanjang aku kenal dengan kawan kawan pompuan aku. So, saje r aku nak share mane tau ade cite yang lebih kurang same macam korang kan? So nak tau detail, sudi kan r membace ye =)

Dari ape yang aku nampak, gurlz (bukan sume ok) ade rase jeles yang tinggi. Bukan dengan bf, dengan kawan pun ade. Pernah sekali mase blaja, aku bestfren dengan sorang gurlz.. aku namekan g1. Member laki aku bestfren dengan g2. Interesting kat sini, g1 ngan g2 tu bestfren. Nak dijadikan cite, g2 mintak no aku dari g1. Tujuan untuk mesej aku bagitau g1 nye besday dah dekat so nak plan something dengan aku. Tapi what happen is lepas tu g1 text dan cakap die jeles g2 mintak no aku. Kate nye tak aci sebab die takde pun mintak no member aku yang laki tu. Lepas tu, g1 rapat dengan member aku yang laki tu. Aku ingat normal tapi lame lame makin complicated (siap ade cold war, betul ke bohong, lari, hilang +__+). Sudahnye, dari ape yang aku tau.. lepas habis blaja.. hubungan g1 ngan g2 ni macam stranger je. Aku ngan member laki aku? Tak boleh nak watpe.. Layan je r..

Satu aku tak faham, sesetengah gurlz yang rapat dengan member laki die akan menjauhkan diri bile tau laki tu dah ade someone. Sedangkan member laki tu takde pun suruh gurlz tu buat macam tu. Bagi aku, sebagai laki.. tak salah kan terus berkawan? Janji tau batas kawan tu macam mane r. Tapi, macam yang terjadi dekat aku sekarang ni.. ade r member pompuan aku yang memang sekarang ni sedang menjauhkan diri dari aku nampak gaya nye. Memang aku sendiri tak tau dan tak faham kenapa kne buat macam tu? So, last last aku tanye r soalan ni dekat sorang lagi member pompuan aku. Jawapan yang aku dapat dari member aku yang pompuan tu.. normal. Normal? So bile aku tanye nape die leh cakap bende macam tu normal? Jawapan yang aku dapat "Sebab saya pun pernah buat macam tu" alahai.. member pompuan aku yang sorang lagi ni pun pernah buat macam tu gak ke? (-_-")

Aku dapati gurlz ni akan guna ayat lain untuk cover perasaan dorang. Contoh, "Ko marah aku ke?" Jawapan aku dapat "Tak, aku stress pasal viva aku ni" =P Bulan ni kesihatan aku worst gak r. Ade satu malam tu aku mesej sorang member pompuan aku. Antara soalan normal "Ko dah makan belum?" Aku mase tu tengah layan bmb so memang tak makan lagi r. Terus r kuar ayat yang cakap aku ni demam, so kne r makan, kalau tak cane nak makan ubat? Lepas tu kuar suggestion suruh cari bubur. Lepas tu suggest lak makan sup. Lepas aku bagitau dah makan, tanye lak dah makan ubat belum? Saje nak nyakat, aku tanye "Ko risau kat aku eh?" Sepantas panther jawapan aku dapat "Bukan risau, aku sekadar mengingatkan je lah.." Sebelum tido mesej terakhir bunyi macam ni "Ko kne tido awal, kata sakit, bagi badan tu rest" tapi memang gelak aku bile bace dalam kurungan (ni bukan risau ye)

Lastly aku nampak sesetengah gurlz ni ade satu sifat yang boleh aku panggil ironi or vice versa kot. Senang cite, even nak.. dorang cakap tak nak.. Setuju? Berbeze dengan gurlz nye opposite, boyz ni direct je bagitau ape yang die nak. Macam aku mase kecik kecik dulu dah nampak dah. Kalau nak mainan tu terus terang cakap kat abah "Abah, nak beli robot" dapat tak dapat belakang kire (tapi bese nye dapat r lepas melalak dalam mall tu =P Berbeza dengan adik adik aku yang pompuan tu, even mak aku sendiri tanye.. nak beli tak? Tapi jawapan kuar mesti akan menidakkan pada hal dalam hati nak sangat. Adik aku, mesti r aku tau. Tapi bese nye kalau orang yang suke sangat gune ironi ni memang aku layan kan je. Kalau cakap tak payah kuar pun takpe, tak payah makan pun takpe.. even aku tau yang dimaksudkan tu terbalik dari maksud sebenarnye, memang betul betul aku buat camtu =P

So, tu r beberapa cite aku mengenai gurlz yang ade dekat sekeliling aku. Sebab aku cite based on ape yang aku face, so mungkin tak 100% betul kot. Mungkin korang korang yang gurlz ade pendapat yang lain ke? Kalau ade sile sile suarakan pendapat korang. Bagi sesape yang rajin, aku nak tau gak pendapat korang pasal boyz nye attitude, so pekate korang taip entri pasal tu? Bukan ape, dalam few months ni.. dah dua orang blogger cop aku ni annoying +__+ Betul ke?? Ape pun, tu je dari aku. Salam..

Selingan bertajuk the note..

Aku dapati ade blogger nak tau ape yang tertulis dalam note tu entri --> SINI So, aku decide untuk merevealkan isi kandungan note tersebut. Ape pun memang aku agak kagum dengan dua orang blogger yang ade psikik boleh teka ape yang ade dalam note tu. Tak lain tak bukan akak kierasakura (nak jadi mak dah tak lame lagi) dan akak inche hlovate. Tapi sayang nye, korang bukan berada dalam segmen atau pun contest "Teka ape note tu tulis!!" so memang takde hadiah r.. =P



Betul betul complete dengan pakej besday.. +__+

25 comments:

Shila said...

pasal kawan,
selalunya aku nak kawan2 girls aku yg lain, berkawan gak dgn kwn2 lelaki aku..
nak jumpa pun ada teman..

bukan tak salah nk kwn dgn kwn lelaki yg dah ada sumone..
cuma takut kita punya mesra buat gf tu rasa cemburu..

aku kalau marah,
aku memang malas nk bercakap dgn orang..
makin serabut..

aku kalau nak sumthing,
aku akan cakap sekali je..
orang ingat ke..tak ingat ke..
aku malas nk ingat kan banyak kali..
cuma kalau rasa menyusahkan, even org dah tanya, aku akan jawab tak gak..

lelaki..?
jgn nk emosi sgt..
emosi ni milik pmpuan je..!
kah3..

Izwa Kamaruddin said...

setuju sgt dgn entry nie....

czueka zulaikha said...

kalau kawan rapat,mmg tak sedaplah nak teruskan.. lagi kalau aku tau die dah ada makwe..tak syokk lah kena hambur dengan makwe die nt..baik lari siap2 hehe :P

normal :)

Nyue said...

adab manusia...bukan semuanya bersifat satu pendapat, kita nie rambat je hitam..hati lain2..so lain2 juga la ragamm... unik/cantik/baik dimata kita, tp sebaliknya dimata org lain..

Al-maklum la hati gurlz, mne suka bf dia mesra dgn bfrenz sendiri, itu juga laki2..jgn bohong la..hahahaha

dear anies said...

pompuan mmg mcm tu..x d nafikan... tp bkn semua yg berperangai sebegitu

inche hlovate said...

hahaha..nasib baik tak teka isi note tu apa..

perempuan memang cm gitu kot. Perasaan cemburu tu ada je kat mana2.. sya pun ade kawan baik lelaki. Baik sejak sekolah. kalo dia ade GF sya pun jeles hahaha tapi tak de la smpai tahap melarikan diri. jalan jauh2 sikit je hihi

Ratu Hatiku said...

akk suka berkawan dgn lelaki dr kwn pempuan sbb bg akk lelaki lbh pandai simpan rahsia dr perempuan..
Biasanya kalau kwn pempuan lari dr kwn laki bukan apa sbb dia xnk gf kwn laki dia tu salah paham.. sbb hati perempuan nie susah nak ramal.. uhuhuhu

Lieza Nordin said...

ahaha,, stu je betul.. menidakkan.. aku un suka menafikan perasaan aku.. bahahah! tapi kalau aku nk something tu mmg aku direct je,, xD

aizamia3 said...

bila dia bersikap macam tu, buat orang lain jadi rimas dengan kerenahnya..
apa-apapun memang ada perempuan macam tu.. ;)

HeNRieTTa JoSe said...

Mmg ada pmpn yg kuat cemburu....rietta pown heran ada opis mate yg suka bli ataw buat apa yg rietta bli ataw buat...sdgkan rietta bukan hebat pown....ada girl yg jauh dri, sbb tahu dah, gf kwn dia tu akan cemburu....pssss...terror dorg teka....hehehe....

niesalhaq said...

Huhu. Ada jugak berlaku dalam kalangan kawan2 sy. Ntahla, nak tak nak, kena layankan aje. Maybe sebab girls ni more emotional kot. Bila fikir sesuatu tu, terlalu mendalam sangat, sampaikan benda yang remeh temeh centu pon, dikira besar tak hengat.
Xpela, asalkan still masih boleh jaga batasan, and tau halal haram, just go for it. :)
Nice sharing.

Kira Sakura said...

pendapat aku. mane yang jauhkan diri dari kawan laki yg ade someone. pasal dorg takut gf kwan tue jenis cemburu gila. nanti sbb hal remeh kawan tue pulak ade masalah. untuk tak meremehkan lagi keadaan maka dijauhkan diri. tue bg aku la.

tapi beza ngn aku. bg aku kwn jela selagi jaga batas. tapi cemburu tue mmg normal :D

betul ek ape yg aku teka tue? WELLLLL *ayat keji* hahahaha

cik hemo hemo said...

Same. Aku punya situasi aku rapat dengan sorang guy ni. Then that guy suka lah member aku ni. Taapii member aku ni tolak that guy sebab that guy rapat dengan aku, nak jaga hati aku. Sampai sekarang that guy sedih kott. Aku pun tak tau nak buat ape dah.

Ain Norainsyah said...

aku berkawan je dengan kawan lelaki aku even dia ada girlfriend. tapi bagi ada batas la... Unless kalau makwe dia call dan suruh aku jauhkan diri, baru la boleh buat camtu. tu pun, tak perlulah nak mengadu bagai, rosak hubungan orang nanti. pakwe kita pun kalau terlebih care sal kawan perempuan dia lebih dari kita, kita jeles jugak.

Dan aku takdelah nak suruh pakwe aku tinggalkan kawan-kawan dia terus. cuma kalau time jumpa aku pun still nak mesej-mesej sambil tersengih sensorang, tu tak boleh la. jeles tu normal, lelaki pun ada cuma lebih dikawal oleh ego dan rasional.

Unknown said...

To some extent, I do agree. Tak = ya (hahaha).

#hey, i m back. sorry for the long lost ^^

Hansyirah Takezur said...

haha. setuju.

mmg sifat perempuan mudah cemburu. bukan pasal laki je. pasal kawan perempuan pon boleh cemburu. contohnya, kalo kita sentiasa gi mana2 ngan A, lepas tu, kita selalu nampak A dengan kawan kita yg lain, secara tak langsung, kita akan rasa disisihkan.

pasal tang kawan laki dah ada makwe tu.. sebenarnya simple. ada 2 kemungkinan:
1- dia syok kat laki tu
2- dia takut laki tu tak layan dia dah bila dak kapel.

pasal risau. haha. secara harfiahnya memang perempuan ni sangaaaat subtle. memang la risau tapi dia takkan ngaku risau sebab laki ni pon jenis perasan jugak. kalo ckp nanti laki tu perasan dia syok. padahal risau sbb kawan je pon.

harap2 aku dah clarify kat ko. hoho

Unknown said...

oke foine ,suka gila entry nih muahaha..okbhaiii

missha said...

pndapat sama dengan pndapat Hansyirah Takezur ..

and most prmuan memng complicated pun =.=

Zubaidah said...

1st, cemburu tu mmg btol. even aku sendiri kuat cemburu, nak2 agy bila ade yg dpt apa yg aku nak, and aku pown mcm cemburu kalo ada org len duduk sebelah abg aku. so mmg btol la. gurlz kuat cemburu. then 2nd, mmg akan mula jauhkan diri dari kwn lelaki yg ada gf, tp bukan la jauhkan diri yg over, sekadar stop sms-ing each other or kuar makan sekali. nanti rabak la hati awek kwb lelaki tu kan. and 3rd, bila abg aku tnya, "adik, nk mkn kfc x?", aku akan geleng, pdhl dalam hati nak. so aku ni mmg fix gile dengan description yg ko buat sal gurlz nie. terasa =.=' haaha

saljihitam said...

boys, brotherhood

girls, mindyourownhood

peach said...

nice blog! keep up the great work:)<3 xx peach

momomoworld.blogspot.com
or
justalittlekitten.blogspot.com.au

Unknown said...

biasalah perempuan emmang gitu...emm tapi biasa aku pun jenis direct je...berkias2 kadang2 org tak faham...

Anonymous said...

hehehe mcm2 cerita yer

Unknown said...

hurm...teringt kes kawan baik chii yg pernah putus kwn sebb awek bff laki chii
x suka boipren dia baik ngan bff gurl chii...lama gak hal ni berlanjutan..

tp itulah lumrah sifat perempuan..walaupun x semua 100% mcm tu..


//..nasib baik chii x termasuk dlm golongan kt atas..huhuhu

Unknown said...

Masing2 komen beria. Aku stuju ngn entry ko.nk tambah kawan pmpuan aku jeles bila aku baik ngn kwn pmpuab lg satu. Sama2 pmpuan kot. Y pntg aku da mlas lyn jeles dia. Lantak dia la. Aku pnt jage ati org. Kjm kn ak? Nth ape y best ngn aku tah

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates