Thursday, July 4, 2013

The 26 Times..


The 26 times.. Assalamualaikum. Alhamdulillah tepat pukul 12 malam tadi genap r umur aku yang ke 13.. ok fine yang ke 26 tahun. So macam bese sepanjang hidup dekat dunia ni memang banyak gak r bende bende yang aku lalui. Kalau nak cite sume memang tak kan habis r kot so aku ingat aku just nak brief antara event event yang berlaku dalam hidup aku tahun ni. Kire nye bagi aku bende bende ni r yang aku rase aku akan ingat sampai bile bile. Nak tau? Rajin rajin r scroll bawah.. =)

The New Workplace


Seperti yang readers aku tau, tahun ni merupakan tahun di mana aku telah bertukar ke tempat keje yang baru. Senang cite nye, new work, new environment, new peoples. Pejam celik tunggang terbalik sume, sedar tak sedar dah nak masuk bulan kelima aku dekat sini. So far, aku boleh adapt dengan suasana baru ni even kadang kadang still terkenang suasana dekat tempat keje sebelum ni. Tapi lumrah r tu kan, lain tempat lain suasana nye so nak tak nak, rela or tak kene sesuaikan diri gak kan? Yang penting, rezeki untuk peluang pekerjaan tu still ade lagi untuk aku. Payment pun ok. So, enough r tu kan?

The Truth

Aku dapat tau mengenai satu kebenaran yang buat aku terkejut betul. Kebenaran yang mungkin aku tak patut tau langsung atau aku patut tau sejak dulu lagi. Aku malas nak cite panjang tapi aku yakin mereka yang rapat dengan aku tau ape yang aku maksudkan. Anyway thanks dekat kawan kawan rapat yang nasihat kat aku "Tak payah ko buat keje gile nak balas balik, banyak sabar dan diam je sudah" so, memang tu r yang aku tengah cube wat sekarang ni even memang susah. Tapi yang pasti, kebenaran ni memang dah bukak mata aku luas luas dan buat aku yakin tindakan aku amek sebelum ni betul.. =)

The Reunion

Tahun ni merupakan tahun dimane aku berpeluang jumpe balik kawan kawan aku mase sekolah dulu. Start dengan reunion budak budak ex sekolah menengah aku dekat bainun tu dan diikuti pulak dengan event percutian ramai ramai aku dan member member ex sekolah rendah. Memang have fun aku dekat kedua event tersebut. Paling penting, dapat jumpe balik kawan kawan lame. InsyaAllah sabtu yang mendatang ni.. kalau takde angin lintang, sekali lagi aku dan bebudak sekolah rendah akan berkumpul (kali ni lagi ramai) sempena event malam bbq sebelum tibe bulan pose. Memang excited dan tak sabar dah! ^^

The Second Time


Something yang aku tak expect langsung. Lepas hampir empat tahun first meeting aku dengan sorang kawan yang memang betul betul kawan dan banyak tolong aku waktu aku mula nak stabil kan hidup dekat kay_el ni, aku telah berpeluang untuk jumpe dengan kawan aku ni lagi buat kali yang kedua. Ironi dekat sini sebab even masing masing tinggal dekat area kay_el tapi tak pernah jumpe dekat kay_el tu sebaliknye jumpe dekat tempat lain. Tapi dekat mane? Dengan sape? Bile mase nye? Berapa lame? Macam mane boleh jumpe? Nanti akan aku cite kan dengan lebih detail lagi dalam next entri (teaser dulu =P

Kesimpulan nye, tu r antara ape yang happen dekat sekeliling aku tahun ni. Ade yang aku dah cite detail dekat entri sebelum ni kan? Kalau tak caye pergi r selongkar entri lelepas, malas nak bagi link =P Ade gak yang aku belum cite dan akan dicitekan kemudian. Ape pun, aku harap sempena umur aku yang ke 13.. ok yang ke 26 tahun ni, aku diberi kesempatan untuk cube dan terus mencube menjadi sesorang yang lebih baik. InsyaAllah.. Sekian je entri rilek aku pagi ni. Salam.. =)


Ucapan ikhlas dari mak dengan abah.. time kasih.. =)

18 comments:

Lieza Nordin said...

dah wish kat fb... aheks~ ^^ smga bhgia sllu n diredhaiNya... jgn excited nak reunion smpai xleh tido lak ye.. wkakakak... klasik betul nak kay_el tu..ahaks~

dear anies said...

HAPPY BIRTHDAY!

nurAmir said...

happy 26th birthday naim

CikTeddyCorner said...

lama kot tak jenguk sini..baru start cuti.hehe
Happy Birthday KR..moga sentiasa dalam rahmat Allah =)

Gdsbnga said...

happy birthday woi!
aku target kawin umur 26 tahun hahaha saje je nak cakap :p

miiza.suki said...

HAPPY BIRTHDAY !! ;)

Zubaidah said...

epy bfdy ! may Allah bless u here and after ;D 26 dah tua dah tuwh :)

Anonymous said...

happy belated birthday yer,,. moga terus maju jaya yer

NIZAM said...

bro.. Hepi besday. even rase macam dah terlambat dah nk wish. dah berapa dah ni. haha.

salam ramadhan juga :)



mirmashi94 said...

ohh dah 26 tahun...

bila nak kawin? ahaks.

p/s: selamat hari tua. kbai -.-

Unknown said...

wehh...salam ramadhan..and selamat hari lahir =)

Kira Sakura said...

hepy besday!!! dah tue je. kang ko kata aku sopan lagi wish lembut2 hahahaha :p

aizamia3 said...

happy belated besday.. ;)
moga sentiasa sihat dalam menjalani kehidupan seharian..
moga gembira dalam menjalani ibadah di bulan ramadhan..

Anonymous said...

The Second Time.. :)

cik Anggur said...

hepy belated bufday ~

Unknown said...

happy belated besdy kr...hurm...apa pun..semoga apa yg diimpikan akn tercapai..insya Allah

Unknown said...

Weh aku ckp kat kawan aku umo ko 25. Ciss aku mudakan ko lak

aku HaniAsyira said...

aku dah wish aritu, so malas nak kata pape ar

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates