Sunday, July 21, 2013

The Second Time..


The second time.. Assalamualaikum. Based dari ape yang di bagitau, first time aku jumpe kawan baik aku ni pada 27 oktober 2009 (kagum aku die ingat tarikh tu) Reason kitorang jumpe mase tu simple je. Kawan baik aku ni baru balik dari indonesia dan sempat belikan souvenier dekat sane so mintak aku jumpe die untuk amek souvenier tu. Aku pun setuju tambah lak aku pun nak gak jumpe kawan aku tu at least sekali. So bertempat dekat stesen ketapi tg malim, aku jumpe die yang on the way nak balik kampung mase tu. Kawan baik aku tu bagi aku souvenier yang die belikan dan sebagai ganti aku bagi kat die sepotong kek (time tu tak keje so tu je mampu bagi, harap maaf.. +__+) lepas tu kitorang tak jumpe lagi even masing masing duduk dekat area kay_el tak lame lepas tu.

Tapi aku sangat bertime kasih dekat kawan baik aku ni sebab die banyak tolong aku waktu aku baru nak stabil kan diri dekat kay_el tu. Tapi memang tak pernah harap ape ape balasan sampai aku sendiri jadi segan. Pernah aku cakap kat die, kalau ade bende nak mintak tolong aku bagitau je, tapi memang langsung takde sekali pun die mintak tolong aku ape ape. So, bile satu malam tu die tanye aku nak ke pergi kenduri kawin kembar die kalau die hantar kad? Mase tu, dalam hati aku cakap ape salah nye kan? Permintaan kawan aku tu bagi aku kecik je kalau nak compare dengan ape yang die pernah tolong aku. So, aku cakap insyaAllah dan dipendekkan cite, selamat sampai dah aku dekat majlis kawin kembar kawan baik aku tu 30 jun yang lalu even berlaku sedikit kesesatan lalu lintas +__+

Tapi, dalam sesat sesat tu.. pukul 11 suku dah sampai kat tempat dituju.. last last aku decide lepak kat tesco depan tu kejap. Sebabnye, bile aku cek kad.. majlis start pukul 12 suku. Sejam lagi tu. Bile pergi lagi sekali, ramai dah orang dan suasana memang meriah dengan cara tersendiri. Jarang aku pergi kenduri kawin yang dj die main lagu hindustan tak habis habis. Takde langsung lagu melayu. Tapi sume tu takde buat aku rase janggal pun sebab tujuan utama aku pergi sane sebab nak jumpe kawan baik aku tu buat kali kedua. Agak lame gak r aku cari dekat kalangan tetamu tu tapi memang tak dapat dikesan.. tambah tambah, muka die pun aku tak bape ingat dah.. Err.. @.@ So last last aku pasrah je. Kot ade rezeki dapat r jumpe kalau dah takde rezeki nak buat macam mane kan? 

Mase makan, mak aku tanye (mak, abah, adik adik ikut sekali) jumpe kawan tu ke tak payah? Aku pun cakap macam aku state kat atas. Mak tanye kat sorang tetamu dan rupe nye tetamu tu abang ipar die. So, pendek cite abang ipar die tolong inform kedatangan aku dan akhir nye, lepas famili aku dah habis makan (aku je masih makan dengan sopan =P nampak kelibat kawan baik aku tu. Nervous agaknye, die tegur aku hi je. Shock jap sebab bese minah ni bukan bagi salam ke kat aku? =P Lepas tu tanye soalan cepumas nape makan sorang, tak ajak famili makan? +__+ aku layan je r soalan tu =P lepas berbual dengan famili aku (aku masih makan ngan sopan =P die mintak diri and mak aku tibe tibe kuar statement tak di jangka. Aku? Nasib tak tersembur nasi tengah makan dengan sopan tu =P

Ape pun kalau aku recall balik, mase aku jumpe kawan baik aku ni memang tak boleh lame kot. Pertemuan aku yang pertama kali dengan kawan baik aku tu amek mase sejam (60 minit) je sebab die dah amek tiket ketapi balik kampung sejam lepas tu. Pertemuan kali kedua ni pulak kalau aku anggarkan ade r dalam dua puluh minit (60/3 minit) je kot. So, agak agak kalau ade kali ketiga tu mungkin selame 20/3 minit pulak kot.. =P Takpe lupe kan kiraan matematik aku tu. Sebelum stop aku nak bertime kasih kat kawan baik aku ni sebab sudi mengajak aku pergi kenduri kawin kembar tu ye? Nanti kot kot kenduri diri sendiri pulak jangan lupe ajak lagi ok? Dapat r jumpe kali ketiga lak ^__^ Hmm..tu je r kot aku nak cite untuk pagi ni. Sekian je dari aku. Selamat berpuasa dan salam =) 

21 comments:

Gdsbnga said...

mak kau cakap apa sampai kau tersembur tu? hahahaha.

cik Anggur said...

mak ckp apa smpi trsembur...nk tau jugak ~

aizamia3 said...

'tu bakal menantu mak ke..'
hehehe.. tu yang sampai tersembur tu..

insyaAllah.. moga akan datang dapat jumpa lagi untuk kali ketiga.. ;)

Lieza Nordin said...

''tu ke calon nya? ,'' hampir tersembur nasi yang berada dalam mulut kazreal. Bibirnya mula mengukir senyuman.. senyum untuk apa.. dia pun tak tahu..


wkakkakakaxD :P nnti kau punya majlis jgn lupa jmput aku tau!! :p

HeNRieTTa JoSe said...

Btul tu...kawan baek xsemestinye jumpa hr hr...dan yg jmpa hr hr xsemestinye kawan baek...

Err...agaknya mak tuan blog tnya bila bleh mcik msuk meminang x? Ekekke....

Psss...rietta dgr dj ckp nma lion tu alex...haah jmpa sedara kt perlis...sesekali berjalan kan....jom rietta ajar men....rietta reti men jerr...tpi xpndai....

mirmashi94 said...

aku ada satu soalan. tapi ramai dh tanya. malas pulak aku nak tanya. aku tahu ko saje mencapub (mencari publisiti), kasi saspens org jek -.-.

weh, kawan ko ada kembar? heh. aku excited peliks sikit ngan org2 kembar nie. hado la jugak angan2 nak ada kembar kan.

weh, aku memang kagum la. kagum sampai ternganga mulut masuk nyamuk. (UIA banyak nyamuk. sekian trimas). rajin gilaa ko baca post aku. haha. salute laa weh.

Kira Sakura said...

mak ko tanya "dah ada yang berpunya ke" dekat kawan baik ko tue ye? hahahaha mak ko tue pun dah tak sabo kot nak dapat menantu baru

Anonymous said...

amboi seronok tu sampai tersembur2 bagai.. kalau dah jodoh & sama2 bujang apa salahnyerkan

dear anies said...

sy kalu excited pon mcm tu jg..smpi tersembur2 tu x kira dgn air liur segala bagai heheheh

NIZAM said...

aku tau soalan ape. *wink. wink*

btol dah aku ase.

hahaha.

Anonymous said...

Kat sana tersembur kat sini terus pengsan.. =P

Unknown said...

statement yang tak dijangka?? nak tahu juga...

Unknown said...

asal ko sensor part mak ko cakap? semua curios nak tahu wehh...hahaha

Shila said...

kalau ada jodoh dgn dia,

jgn lupa bgtau.. :p

Unknown said...

owh..kawan perempuan..ingtkan laki td..hehe..bagus la..kr dtg siap bawa family lg..egegge...mana tau ada jodoh ke kan...agagag...

Liyana Izzati said...

Aku tak paham. Serius.

syakirah izwanie said...

Memula tu, ingatkan kawan baik tu lelaki. perempuan rupanya. hehehehe. Kalau berjodoh, jemput la kami kami semua ni.

Unknown said...

Kompem ko makan xsenonoh. Sampai tersembur2 muhahaha

Unknown said...

salam..
-seronok bace-
-hee..-
-kalau siap ingat date bgai, ingat dia bg salam ka hi, mcm, too close? hehe.. slmt3..
-ramadhan kareem :)

aku HaniAsyira said...

perghh... ok, nest kenduri umah ko.. =P

Zubaidah said...

ape yg mak ko tanya sampai ko hampir2 tersembur tu ??? nk taw nk taw !

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates