Tuesday, September 3, 2013

Expectation


Expectation.. Assalamualaikum.. kepada sesape yang notice, entri aku yang sebelum ni dah takde lagi. Jangan salah faham, bukan sebab rase bersalah.. and seriesly aku rase tak bersalah langsung. Kejam kan aku? Ok, pedulikan. Kalau rase aku kejam, jawapan aku.. kejam lagi ape yang aku dah bace sejak empat bulan yang lepas. Titik. Tapi ape pun, bile entri tu dah melibatkan orang lain yang takde kene mengena dalam hal tu, aku rase that's it.. enough r kot dan aku decide untuk draft kan balik entri tu. Bukan delete ok? Ape pun, aku nak mintak maaf dekat blogger yang kene tempias tu. Ko yang paling jarang datang komen blog aku tapi ko yang kene select dulu.. sori sangat weh.. =(

Sebenarnye aku nak simpan je tapi satu, aku pun ade had sabar jugak dan dua, ade certain yang nak tau what's happen. Sebab nye di sebelah sini nampak hepi je boleh bercuti bagai nak rak bahagia rase tapi di sebelah sane pulak sedih je keadaan nye. Tapi satu yang korang kene tau, yang nampak hepi tu tak semestinye hati die betul betul hepi dan yang nampak kesian tu tak seperti nye die betul betul tengah sedih. Korang pernah tengok drama? Kan banyak je situasi macam tu. Menangis bagai nak rak depan orang ramai lepas famili die meninggal pada hal dekat belakang die r yang bunuh famili die tu. Lebih kurang macam tu r ape yang aku cube nak terangkan dekat korang.

Senang cite nye, the only reason korang nampak entri dalam blog aku ni hepi je cite pasal bercuti dapat hadiah cite pasal raye sume nye sebab aku tak minat sangat nak share cite yang tak bape nak hepi dengan readers blog aku. Kamon r weh, aku manusia kot.. mane mau nye hidup aku dua puluh empat jam heaven je kan. Cume kat sini, aku bukan jenis blogger yang suka sangat cite pasal pengalaman tak best atau cite yang sedih. Sume tu zaman aku merangkak kat blogger ni dulu aku buat tapi sekarang tidak lagi. Tambah kalau cite untuk mintak simpati, mintak perhatian.. sori sangat. Korang memang salah masuk blog. So, boleh r cari blog lain yang menyajikan cite cite yang sedemikian.

So, dekat sini.. jangan r claim hidup aku bahagia sentiase based on entri hepi aku. Sekali aku letak entri macam sebelum ni, terus ade yang direct kat aku through fb, ade yang sms tanye, wasap and ade yang tanye direct face to face. Terkejut agaknye tengok aku yang bese kuar entri gelak gelak hepi hepi leh come out dengan  entri kontroversi macam tu. Tapi aku takde r nak salah kan korang pun sebab korang kenal aku pun just melalui blog ni je dan ade certain up sikit kenal aku macam mane dalam fb (even fb aku pun jarang update status). So, memang normal kalau mereka yang kenal aku based on dua medium tu rase yang hidup aku ni memang heaven dan perfect je selalu.

Aku bagitau awal awal, korang mungkin nampak aku suka bercite ramah je dalam blog ni tapi jangan expect aku macam tu dekat luar. Aku bukan r jenis yang suka bercakap sangat. Tambah bile dalam satu group yang ramai, aku lebih selesa jadi pendengar je. Same r macam muet dulu sampai judge tu suruh aku cakap baru aku start cakap (tapi muet band 4 gak =P) Tapi bukan r pendiam terus sampai tak reti bersembang kan? Kalau tak cane leh lepak dengan sorang blogger tu sembang sembang lepas tu siap belanje blogger tu kfc deal sebab kalah lawan baju sape paling hensem +__+ Sape blogger tu aku malas nak mention kat sini karang tak pasal pasal kuar pulak tuduhan yang baru nanti.

Ape aku cube sampai kan, jangan expect too much. Aku bukan jenis yang cepat mesra dalam sehari dua je. Aku amek mase kenal blogger tu betul betul. Tapi bile dah kenal memang terlebih jadi nye. Tu yang sampai dua orang blogger pernah cop aku annoying tu sebab seronok sangat membahan dorang. Err.. tapi lepas tu takde r terus tak contact langsung ok je sampai sekarang.. ^__^ sorang tu aku jumpe baru baru ni cume yang sorang lagi tu plan je nak jumpe tapi bile tu ntah r.. Timing asyik salah je =P blogger lain macam blogger sekampung tapi tak pernah nampak dan adik blogger yang ngah studi dekat ngan waterpark tu, nanti ade rezeki jumpe r ye =) Tu je aku nak cite. Salam.. =)

18 comments:

misz aisya said...

onomnommmm. rendah diri lah pulak dgn budak band 4.

kahkah

HeNRieTTa JoSe said...

Ape ape pown...bertabah la...benar, sabar kita kdg kala hilang juga...moga terus bahagia ok....

missha said...

samala.. jenis tak suka bercakap =.=

Unknown said...

arghh.. tak paham pucuk pangkal cerita.. hahaha..

anyway.. pada akak (eh kay are muda lagi kot kan..hahaha) apa pun kita story dalam blog tak menggambarkan kisah sebenar hidup kita. bukan lah kata yg tulis kat blog tu tipu.. tapi yang digambarkan mungkin cuma 10% dari perjalanan hidup. obviously la kan. buat apa nak cerita beria semua benda sampai cerita dalam kelambu mahu pun dalam setokin. privacy kena ada. kena tahu had yang mana boleh cerita dan yang mana tak perlu cerita.

so takde mana mana manusia yang layak judge kita based on apa yang kita tulis kat blog semata mata. tapi manusia tu mmg lain lain. so bertabah lah dengan manusia yang jenis kurang kepekaan tu..

Liyana Izzati said...

Hmm disebabkan aku tak sempat baca entry kau yang dah delete eh silap draft tu aku tak tau apa yang nak komen. Jarang komen? Aku pun jarang komen sekarang haha. Kau bukan tulis pasal aku kan??

cik ika said...

lama tak singgah blog ni. sobs sobss

HeNRieTTa JoSe said...

psss...perak utk zon tgh...minggu nie...minggu depan penang utk zon utara...thun 2013 buat ikut zon...

mirmashi94 said...

ohh. aku cuma nak cakap, muka kau sangat nerd. lagi nerd dari muka aku. k bai.

tetiba kan? sebab aku baru lepas terbukak fb kau. pastu ternampak gambar. pastu terbukak blog ni. pas tu terkomen pulakk. eheh :D.

Unknown said...

nak komen tapi xtau nak komen apa ahaha..tapi nk komen gak ,arghhh ni pun komen gak ,aci ar bro keyy_arrree hahahak..

miiza.suki said...

Tak adil, dulu kite banyak cakap tak dapat pon band 4. sobsob :(

NIZAM said...

dah delete? baru nak komen. aritu aku dah baca tapi sbb kan bz beraya kan maka taksempat nk drop komen.

gitu lah bro. bak kate orang, hidup ni bukan bed of roses pun kan. so, chill k :D

Puan Siti said...

Jalan2 ;)

Cikya said...

hahaha. kejammm gila.

mmg la jarang komen, sekali singgah komen 4-5 kali kan.
fefeeling kejak.

eheh, band 4 jugak, tapi banyak cakap, wakaka.. *angkat kening*

Oh, aku harap kau bahagia jer,
tak kisah lah nak share ker idak, hidup masing2... sendiri tanggung.
dah tua kan? :P

faa_razak said...

sila lah datang melawat adik ni . punya la lama tunggu . hahaha

dear anies said...

agk2 kalu jumpa sy kelak, cm ne yer wahai empunya blog? ;-)

Liyaa Mf said...

Aku dah jumpe, sorang blogger. Dlm blog ramah tamah mesra alam, tp in reality sgt pendiam. Sampai aku lak yg syok membahan dea. Hahaha! Masa muet aku pun sama. Sampai panel tu tanya, "What is your opinion Candidate A?" Sbb aku diam sgt berbanding org len yg rancak utarakan pendapat -_-

Kira Sakura said...

Tau xpe!!! Dtg umh aku tp bpe patah pkataan je yg kuar. Nt klu nk lawat uwais make sure masa laki aku ade klu x jd bisu la kte. Yela dh aku pn pendiam :p

Anonymous said...

Kay rrrrr. Hehe. Entri ape tu..
Lol tibe2 kann..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates