Monday, September 9, 2013

Fruit Samurai.. I Want Orange!!


Fruit samurai.. I want orange!! Assalamualaikum, seperti biasa setiap tahun sejak awal bulan jun lagi telah start rumor mengenai hero favourite aku untuk tahun 2014. Sape? Tak lain tak bukan.. kamen rider! ^^ Seperti bese, sebagai sorang peminat kamen rider sejak azali lagi.. time macam ni memang aku nanti kan sebab mase macam ni r pelbagai rumor akan dikuarkan peminat kamen rider mengenai konsep atau tema kamen rider yang seterusnye. Ada yang sampai berperang dalam forum berkaitan disebabkan tak same pendapat padahal dorang tak kenal pun dengan sape dorang berperang sebenarnye.. +__+

Untuk kali ni, antara rumor yang menarik perhatian ramai adalah rumor tentang kamen rider break yang dikhabarkan bakal menggunakan konsep breakdance dan muzik sebagai tema. Rumor kedua pulak mengenai kamen rider succeed yang mengisahkan seorang pelajar dari bidang agriculture telah bertukar menjadi kamen rider. Seperti kebiasaan yang terjadi setiap kali kuar nye rumor mengenai hero favourite aku ni.. rumor kali ini turut disambut baik dan juga buruk oleh lain lain pihak. Selain itu, rumor lain yang didengari adalah rider yang berkonsep ninja, konsep samurai dan juga konsep buah buahan.


Logo untuk kali ini, nampak samurai kat situ

Semua rumor berkaitan kamen rider 2014 terjawab bile TOEI akhirnye telah register copyright dan trademark rider yang baru pertengahan bulan jun lalu. Korang jangan terkejut pulak sebab memang setiap kali rider baru nak di introduce kan, syarikat yang responsible untuk rider tersebut (bese nye TOEI) bukan je akan register copyright dan trademark tu, tapi lepas siap register copyright name sume, satu sidang media akan diadakan untuk bagitau dekat sume tentang jalan cerita, konsep serta memperkenalkan name name rider dan pelakon yang akan terlibat kali ini. (Kuat pengaruh kamen rider kat sane)

Sebaik saje diperkenalkan, macam tahun lelepas.. mula r segelintir kuar ayat tak suke dengan konsep tahun ni, tak nak tengok dah kamen rider, lagi baik kamen rider stop dan so on. Aku pun awalnye memang nak gelak. Mane tak nye, lepas era heisei start tahun 2000 dengan kuuga tema kumbang, agito pun kumbang, ryuki naga ngan kad, faiz smartfon, blade kumbang ngan kad, hibiki oni ngan disc, kabuto kumbang, den-o keretapi, kiva vampire, decade kad, double pendrive, ooo medal, fourze space ngan switch, wizard magic ngan ring, latest ni tema samurai. Ok lagi tapi kalau sekali ngan buah buahan? Err.. @.@


Dari kiri acorn, banana, orange, grape ngan melon.. @.@

Mungkin sebab bosan dengan tema serangga dan haiwan sejak zaman showa lagi, TOEI akhirnye telah decide untuk guna buah buahan sebagai tema rider yang seterusnye.. (O.O) !! Rider kali ini diberi name gaim dan akan guna oren sebagai default form die (O.O)!! Rider lain akan menggunakan buah buahan lain seperti pisang, anggur, melon dan jugak acorn.. (O.O)!! Memang kne bash gile gile nye tema yang baru ni. Ramai yang tak dapat time dan anggap TOEI nak buat rider ni jadi bahan gelak. Tapi lepas trailer demi trailer kuar, aku tengok ramai orang mula tertarik dan merasakan tema kali ini agak unik!

Sedikit jalan cite kamen rider gaim..

Kamen rider gaim mengisahkan kota kazuraba, seorang anak muda yang pada awalnya anggota dance krew dikenali sebagai team gaim, tapi decide untuk kuar dari team tu sebab nak keje dan tolong adik die. Kehidupan waktu tu agak padat disebabkan company dipanggil yggdrasil corporation telah build bangunan bangunan besar sampai anak anak muda rase macam tinggal dalam istana. So, untuk hilangkan rase camtu.. dorang habiskan mase dengan tubuhkan dance crew dan jugak bermain satu game yang menggunakan satu item dipanggil lockseed. Dalam lockseed terdapat sejenis monster dipanggil inbess yang datang dari dimensi lain. Semakin game tu femes, tanpa dorang sedar.. inbess tadi telah membuka pintu ke dimensi yang lain sehingga menyebabkan inbess boleh kuar ke dunia nyata dan menyerang bumi. Kota kazuraba yang secara tak sengaja menjumpai sengoku driver akhirnya telah berubah menjadi kamen rider gaim dengan mencantumkan kuasa driver tersebut dengan special lockseed kepunyaan die untuk menewaskan monster inbess tersebut serta rider yang lain.

Writer kali ni bagitau jalan cite kamen rider gaim akan kembali balik macam zaman agito dengan kuuga dulu dimana lebih serius dan penuh misteri (macam ayat tahun lepas je) Few trailers yang dah kuar baru baru ni memang buat orang lain mula menerima tema buah buahan tersebut (standard r tu) dan aku sendiri rase trailer yang dikuarkan memang nampak epic dan menarik. Futhermore, trailer tu nampak really badass!! bukan bad ass tapi badass ok! Ape pun, bagi fan kamen rider.. nanti kan je siri kamen rider gaim bersiaran di udara 6 oktober nanti.. kat jepun r tapi.. =P Tu je r aku nak cite ari ni. Sekian.. Salam.. =)


Kamen rider gaim ready for action 6 october 2013.. =)

20 comments:

Izwa Kamaruddin said...

Layan kamen rider biler anak tgk!

misz aisya said...

omaigad! sgt complicated. tmbh2 bile aku xleh hadam nama2 yg bukan melayu.

pening. ~~~

Unknown said...

ok foine ,xpnah tgk wakakkaa..

Unknown said...

ape bende ni..
ape bende ni..
arghh tidakkk!!!

ape bende ni?

hahaahhahaha.
maaf. sy lyn sailormoon je. kekeke

HeNRieTTa JoSe said...

Buah....tpi oren tu comei....xtaw plak rietta dia siap ada sidang media copyright bagai....tpi buah buat rietta teringat ngn anime akikan....dorg pkai buah juga...melon ngn grape yg selalu gaduh...

Gdsbnga said...

aku tak layan kamen rider. dulu pernahlah kekadang adik aku bukak aku tengok. sekarang dia dah besar tak main dah kamen rider ni.

nazuha said...

ngaaap je buah2an ni sume--->the end of kamen rider..muahahahaha..:-P

nazuha said...

ngaaap je buah2an ni sume--->the end of kamen rider..muahahahaha..:-P

inche hlovate said...

err aku tak layan sangat cite ni.. kalo Naruto tu aku layn sikit haha

*eh umah aku kat n9 la..mcm mne boleh tercmpak jauh kat kawasn umah ko plak ni? haha

Puan Siti said...

err.. kartun? huhu.. hasben CT minat gak kartun, CT kurang sikit ;)

Cikya said...

haha.. nasib aku dah matang,
sekarang layan anime je, kadang manga berkaler warna warni.
hispter kan... :P

tema oren, musuh besar kumbang jugek..

aizamia3 said...

Sekarang turn anak2 pulak tgk.. ;)

Unknown said...

memang peminat tegar ko ni wehh...dasat sungguh...
tapi aku suka acorn tu...nampak lagi
smart dari orange ko tu weh...

inche hlovate said...

why?? mane entry "why" tu?

Liyana Izzati said...

Serius aku tak minat kamen rider tak tau kenapa.

HeNRieTTa JoSe said...

Psss...melawat disni lg...menantikan update dr anda...hehehe...

Liyaa Mf said...

Lama aku tak komen entry2 merepek kau :P Datang2 je cite Kamen Rider. Maaflah aku memang no idea nak komen pasal ni. Haha! Takpe. Nanti aku komen entry2 kau yang laen yang aku boleh hadam je :D

Kau taknak wish welcome back untuk aku ke? Hahaha!

Lieza Nordin said...

betul ke nama robot tu? erkh..>.< kalau dah minat tu mmg nmpk sgt2..ekkekeke

Kira Sakura said...

Ntah la aku trus terbayang buah2 tue keluar dan gedebus2 kena kt raksasa tue. Umpama mcm buah tue peluru la. Eh pehal pulak ntah aku tlayan kamen rider ko nie =.=

Unknown said...

sesungguhnya ini adalah komen yang ketiga dan tersegera (^___^) nite

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates