Thursday, April 25, 2013

Gwiyomi Origin..


Gwiyomi origin.. Assalamualaikum kat sume readers, entri aku yang nombor tiga untuk bulan ni! (tepuk tepuk ^^) Aku rase baru baru ni entri aku agak serius dan memang agak lari dari format entri aku sebelum sebelum ni yang lebih kepada hepi hepi go laki. Tapi nak wat cane kan, lumrah kehidupan memang macam tu. Mane mau nak hepi je hari hari. Ade mase kite rase down, sedih, geram dan lain lain. Ape pun, hidup kene diteruskan gak ye.. dan yang penting, kite enjoy!! 

Hari ni aku just nak wat entri yang agak santai je. Sebelum ni sume orang kemain lagi dengan gangnam style sampaikan psy yang suatu ketika dulu nothing kalau nak compare ngan suju or snsd tu terus jadi something big dalam international. Lepas tu kecoh pulak sume orang dengan harlem shake yang pada pendapat aku, ape kejadahnye semua ini?? =__= Lepas tu, name bobo shae pulak mula menyinar di persada seni tanah air (ini hiperbola) sampai kne interview lagi (korang ade?)

Terkini dari ladang, trend gwiyomi mula tersebar luas dekat serata pelusuk youtube. Kiri kanan depan belakang mereka yang rase cukup "syarat" masing masing upload video gwiyomi. Aku yang mula mula tak nak amek tau terpakse gak amek tau supaya tak ketinggalan =P tambah tambah bila digi pun boleh buat contest pasal gwiyomi ni, siap bagitau care bergwiyomi lagi. So aku pun cari dalam youtube dan tengok sendiri menatang ape yang orang panggil gwiyomi ni sebenarnye?

Lepas view 1, 2 orang.. ok fine. Aku view dalam 18 orang yang buat gwiyomi sebenarnye.. -_- dan aku rase bukan sume boleh buat menatang gwiyomi ni. Syarat paling utama kne r pastikan diri tu cukup comel untuk bergwiyomi. Senang cite, macam aku yang takde unsur comel dalam diri ni nak cuba bergwiyomi, memang dalam mimpi pun tak kan aku buat nye. Silap silap free je dapat makian beramai ramai dari warga youtube nanti. So kay_are, you can forget it okay? =P

Tapi, mereka yang rajin upload video gwiyomi masing masing tu, tau ke dari mane datang nye gwiyomi ni? Macam bese, untuk dapatkan info yang agak boleh dipercayai kalau nak compare dengan media media lain, aku akan tanye wikipedia je. Hasilnye, terkeluar fakta yang buat aku agak shock kejap. Gwiyomi yang orang sibuk sibuk nak buat sekarang ni rupe nye mula diperkenalkan oleh sorang mamat korea yang bernama jung ilhoon. Soalan, sape tau jung ilhoon tu sape?

Sesape kat sini yang minat kpop macam aku rase nye tau sape jung ilhoon ni. Jung ilhoon merupakan main rapper dalam group kpop bernama btob yang debut dalam tahun lepas. Gwiyomi gesture mula dikenalkan mamat ilhoon ni dalam satu show dekat sbs channel sebagai satu game yang dipanggil gwiyomi player. Tujuan game ni adalah untuk membuat pengiraan nombor guna jari dengan cara yang comel. Sebab tu lagu gwiyomi ade 1 + 1 gwiyomi, 2 + 2 gwiyomi dan so on.

Based on gwiyomi gesture ni, sorang penyanyi korea name hari telah release satu single yang berjudul gwiyomi song membawa sekali gwiyomi gesture dalam single tersebut. Lepas tu, macam yang kita nampak sekarang.. sume orang mula r upload video gwiyomi masing masing supaya tak ketinggalan dengan trend mase kini.. =P Camtu r origin gwiyomi yang orang kemain follow tapi entah tau entah tak dari mane datang nye tu. Aku? Aku still pilih c-clown! ^^ Salam.

Note: Tak lame lagi kuar r cite gwiyomi itu illuminati.. confirm! =P

21 comments:

Unknown said...

hahaha kwn aku pon da buat

versi dlm kolam

bersepah stepnye

jauh beza ngn y asal

pape pun ni stakat hiburan je

kang len kali ade la mende lain muncul kan

lame gile x bw

janggal rase

kbai

dear anies said...

opismet br td upload kt FB hahahaaha...satu lg penyakit k-pop berjangkit kt opis ni

Ratu Hatiku said...

Akk xtau pun psl demam Gwiyomi nie hihihi....

Unknown said...

haha...aku for sure memang tak layan...
tak kira lah betapa comelnya gwiyomi ni...kih kih...


p/s : aku tak pernah dengar pun nama jung watsoever tuh...kalau Hari pernah lah...

Gdsbnga said...

laaa aku ingat perempuan yg perkenalkan gwiyomi ni. tapi semak ah aku rasa fesbuk penuh dengan vdo ni. dah tu semua yg cukup "
syarat" tu sibuk nak buat gwiyomi.

Zubaidah said...

yupp, mmg ilhoon yg reka benda alah nie, and bagi aku ilhoon je buat jadi nampak benda tu best sbnrnye, aku mcm x berkenan je if org len buat, bukan la sbb aku minat ilhoon to ntah la. =.='
owh, ko x suke sgt twitter and fb2 nie kan? part gwiyomi ni ilumanti blom kuar agy, tp dah ade yg retweet sal gwiyomi ni maksudnye 'saya syg/suka yahudi'... erm, da agak da akan kuar benda cmnie =.=

faa_razak said...

part iluminati tak kuar g ah . tapi mcm k.zuby kata . ada spesies manusia yg tetiba jadi kamus keluar statement syg yahudi bagai . apa tah .

Unknown said...

ok fine..saya ketinggalan.. apa benda gwiyomi dah? hahaha..

Ain Norainsyah said...

Haha.. Awak buat la jugak satu video gwiyomi... :P

najwa nano said...

owh,,tu ke asal usulnya,aku pon tertnya2 siapa lah pengasas gwiyomi ni.thanks for sharing.aku pon xckup comel spt nora danish untk bt gwiyomi.tapi parodi gwiyomi by mr bie terbaik.gi ngoji!

gwiyomi iluminati?mungkin.mcm lagu gangnam style r tersebar satu cerita sorang awek korea peluk islam sbb sedih dngn game bodoh org2 gangnam.sejauh mana benar cite ni pon wallahualam...

aku HaniAsyira said...

aku tahu asalnya dari ilhoon sebab aku sanggup scroll komen2 vid gwiyomi tu nak tahu.. =P

misz aisya said...

as my friend said;

pastikan diri cukup comels utk upload video gyiyomi. kihkihkih

Unknown said...

1+1 gwiyomiii ahahhaa...aptb ,abg boni kachak nye gwiyomi gempak siot ahaha..adessss..

Unknown said...

benda femes cam gini malas aku nak ambil tahu... muahaha!!

Kira Sakura said...

laaa mati2 aku ingatkan gyiwomi nie budak kecik dari thailand tue yang mula buat dlu.

Lieza Nordin said...

ahhahahaha xD kawan buat..aku ingtkan apa.. benda ni upenyer.. ngeh3.. well.. ce kau buat gaya nih.. :P mana r tau rmai org sukaa... bahahaha xD

Hansyirah Takezur said...

request gwiyomi dari kay-are! yeyeh!

haha..


manusia skrg, semua benda nak ditrendkan. -.-"

Anonymous said...

hrrmmm...layan ajelah !

NIZAM said...

iluminati?

HAHAHA. :p

missha said...

tuan blog taknak buat video ke? hahahaha..

takyah up kat utube, kat blog pun cukup.... haha. khas utk readers. koh3

Cikya said...

sokong, dah jumpa entry gwiyomi versi illuminati. hahahaha!

orang stok comel je boleh buat kR,
kang silap gaya kena maki, bash la..
dah lar internet bila kena carut,
boleh patah hati terus mati.

maka,
apa kata buat video kuliah pendek ker?
ekeke

=D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates