Wednesday, May 4, 2011

Gula Gula VS 24:7?? LOL!

Gula gula vs 24:7?? LOL! <-- Tajuk entri paling direct pernah aku bagi. First time aku selit malay dalam tajuk entri. Sume sebab si gula gula tu r. Memang mereka dah wat gempak dalam dunia blog ni. Thanx a lot sebab bagi aku idea nak wat entri. Tapi sebelum tu, selingan beb selingan..


Entri previous aku pasal minggu bz, blogger di atas merupakan satu satunye blogger yang layan soalan merepek aku tu. Jawapan die dapat 98 jam 30 minit ngan 12 ari setengah. Terharu aku ade yang melayan. Thanx!! Ape aku nak bagi sebagai penghargaan ye? Korang rase? Lagi 1, banyak salah faham entri sebelum ni. Ape aku cube sampaikan kalau korang memang dari awal blogging tak reply komen, tak kesah r. Tapi cane ngan blogger yang dulu rajin gile reply komen tibe tibe decide tak nak reply komen lagi.. kan ke tak best tu. Aku pun sampai sekarang masih reply komen tau, even terdelay 3 entri tapi reply tetap reply =) Gile panjang selingan. Ok, sambung lik.


Malaysia telah dikejutkan ngan lawak yang dibuat ngan kemunculan 2 group baru yang merasakan diri mereka kpop malaysia kononnye.. @.@ Aku ade tengok pic2 dorang gak. Si lelaki dressing kalah 2pm. Sume nak tunjuk muscle yang tak bape nak ade tu. Si pompuan memang nak beat wonder girl eh??


Korang rase ape reaksi aku??

(a) Waaah.. bangge gile malaysia dah ade group kpop sendiri.

(b) Korang dah buang tebiat ke ape ni? motif??


Style yang aku pun tak bape nak faham motifnye (-_-")

Kalau korang rase reaksi aku yang (a) tu, memang korang silap r. Aku ngaku aku memang minat kpop walaupun awal2 dulu aku minat secare tak ikhlas tapi lame2 memang aku jadi ske kat kpop ni. Tapi minat2 aku kat bebudak kpop tu, takde r sampai mintak bebudak kite wat group tiru style kpop kat sane tu.



The real 24:7 ngan yoona dari SNSD


Si 24:7 tu, aku tengok dah macam gay je. Sori tapi tu r ape aku nampak. Name group pun dah cukup wat aku gelak. Mane tak nye, 24:7 tu name satu project group korea yang femes ngan lagu Thats Guy Girl. Bese dengar orang plagiat lagu je tapi belum pape korang dah plagiat name group korea betul. "Terbaik!!" (-_-")



1st ever kpop group in Malaysia <-- xleh blah!


Si gula gula lak, korang memang nak meniru kara, snsd, t-ara ke ape ni? Tak kan korang tak tau dorang tu dari korea. Kat situ, dorang nak pakai cane pun takde orang kesah tapi sini Malaysia weh. So jage r sikit pemakaian tu. Sedangkan g-na datang Malaysia dulu pun pakai sopan tertutup sume tapi rakyat sendiri??



Gna pun surrender ngan dressing korang ni..


Seriesly, aku memang tak faham. Ape kejadah nak tiru kpop weh? Konon kpop malaysia tapi dah terang2 k kat word kpop tu = korea. So cane lak leh jadi Malaysian kpop? Lagi 1, betul2 ke korang tu fan kpop? Sume boleh cakap die minat korea, gile korea tapi bile ditanye soalan simple macam kat bawah ni:


(a) Super junior ade bape orang?
(b) Sub group super junior ade bape?
(c) Sape yang dah leave dari super junior?

Terus nganga tak tau. Tu belum masuk group2 baru macam touch, infinite, teen top lagi. Memang + nganga r jawabnye. So, bagi aku.. takat cakap minat kpop tapi bile tanye taktau nak jawab baik takyah ngaku r weh. Contoh macam komen member aku kat sorang budak af tu:


“Die style je kpop, tapi sebutan korea pun fail..”


Bukan member aku je, adik aku pun cakap bende same.Siap bagitau lagi time nyanyi lagu Ill Be Back 2pm tu, memang kelaut betul sebutan korea die. Tagline korea die pun aku dengar lain macam je bunyi. So cane tu? Agak2 kalau aku tanye die pasal beast, u-kiss die leh jawab tak?


Macam pendapat aku ngan member, kalau gap antara “clap” ngan “man” kat lagu teen top Clap tu tak leh nak agak, hentikan r statement minat korea tu.. =P


Kesimpulannye, tak kesah korang nak minat gile2 kpop tu, tapi tak yah r sampai nak wat group kpop segala. Kite Malaysia ade identity sendiri so watpe nak tiru group2 korea tu?? Lastly, to 24:7 and gula gula, korang memang nak wat aku lol je!!


Psst: Osama mati? Tapi osama tak pernah wujud, cane leh mati??

71 comments:

Unknown said...

minat korea tak semestinye sebutan pun same..aku minat korea..tapi xde la hardcore gile...kalau cerite n lagu tu menarik minat aku..aiyaaaa.....tapi setuju dengan kamu group memang LOL..bukan nk kondem..aku ase kalau dorang lebih original maybe org sokong kot...

Unknown said...

Malaysian kpop? Lupakanlah. Mengapa ya ramai yang berlumba-lumba mengikut corak budaya asing dari luar? Budaya Melayu milik kita sendiri macam mana? Takkan nak anak tirikan saja budaya warisan kita? Sudahlah dressing tak mengikut etika di Malaysia. Adoiii... Kalau impian mereka nak popular pun tercapai tetapi mampukah mereka bertahan lama dalam industri muzik?

Shila said...

err..


ada link video diorg ke?? ke lagu ke??


apesal aku gugel mcm xjumpa pn..ke diorg baru promosi frup? belom buat lagu?

ke cane??

Bunga said...

suker citer korea..lau group xlayan pun..haha..

tricksrex said...

hahaha
majuk ke aku tak kira kan bape hari ko keje tu
kan aku dah cakap aku nak kirakan gaji hahahahaha

grup ni konsep pon dah salah kot
K-POP = koeran pop
dorang tu korean kah?
ini lah yang jadi bila terlalu banyak plagiat

bab bab korea ni aku tak reti sangat,tak minat pon tapi kalo mak aku,dia memang tau

Siti Natasha Irina said...

sokong apa kr ckp . buat apa follow kpop kalau xtaw basic dia?
Malaysia yg dh ada bnyk band pun tak mcm tu kut.. lain macam je..
sy pun peminat korea jgk , kalau bab2 mcm nie tak tau r nak support ke apa

Unknown said...

salam pagi kr~ni bukan muzik mommy..hee, mommy minat cerita korea je..tu pun dolu2. tp betul lah nak bt ape2 pn beridentitikan msia....hape ke jadahnya nak dedah bagai, tapi persembahan hancus

Unknown said...

serius tak suka.watpe nak tiru identiti orang.kita kan ada style versi pop kita.wat pe nak tiru korea punya.

p/s serius geli tgk.x sesuai

Zubaidah said...

malu btol aku tgk grup2 kpop malay yg x sdr diri!ish,bnci btol lah!nak2 g yang gula2 tu,lo snsd nk pakai cm tu boleh r,kaki cantik,ni aku tgk sorg2 kaki cam jantan je....yang laki2 tu pun gler!igt body dorg cm taecyon ke?blah la lu sumer...nme plak kpop,KOREAN!jgn la tiru bgai nak rak,takkan pergi ke mana nyer

Unknown said...

annoying dorang ni...baik g sekolah belajar balik..lagi bagus.

Jom baca: Student ALAM jatuh tangga bas depan awek. Oh man!!

Wafiy Suzly said...

group laki dah tuko nama.. m247 dan dah mintak maaf sebab seolah meniru kpop. skang diorang nak jadi mpop. wtf. group gula2 ni pulak semata mata femes kerana seksi. org malaysia, gini le.. jgn tak mgaku, admit it.

dan aku setuju kalau diorang ni dilabel macam gay. memang posing gaya gay pun.

fi said...

jujur eden katakan kpop, a big NO untuk eden.. tp cara dressing mungkin tak sesuai kut dgn mata rakyat malaysia yg amat sensitif dlm bab2 aurat(yg kutuk org tu tudung tak nak pulak ko pakai!).. Tp dah mmg mentaliti masyrkt yg suka anti,boikot dan menghukum...

osama bin laden tu umpama watak 'hero wannabe' yg tak sempat nak jadi hero kena langgar dgn kereta kebal sampai lenyek! letih dgn drama al-masih ni.. haish..

Unknown said...

seriusly xleh take seh ngan dorang punya style...macam ape je...x kena arr..kalo muka jambu..ok gak..ni muka da mcm..errr..________________ sila lengkapkan sendiri...

yg gurl pun..chii rasa..kalo ikut style kumpulan gurl yg dulu cam feminin or elite pun..rasa nya ok lg kot

saljihitam said...

aku tak berapa kipassusahmati macam kau pasal bab bab korea ni tapi apa yang aku nak cakap ialah...


erm erm...




yang lelaki tu muka sekor sekor macam tercekik ubat gegat, yang pompuan pulak peha dorang besar taknak hengat punya. pendek pulak tu. bangga sangat ke dapat tiru kpop ni. ce citer ce citer =.="


fuhh. sekian terima kasih. HAHA

yua said...

seriously i hate 24:7.. uhhhh.
yg gula2 tu plak gedik je lebih.. pakai mini skirt bagai. sexy lorh

. said...

erk. aku nak muntah dengan apa-apa dari korea.

filem korea aku suka. hehe

kindergartenlibrary said...

Kesal lah dengan dorang !!
sebab yang laki dah muntah hijau da ~
yang perempuan! tak tau nk muntah warna apa suda .hahaha

lawak lorh ~
tak payahlah nak lawan wondergirl yang mmg cun melecun ~
nama pun kat Malaysia , hope dorang tobat lerr ~

NuReLLe said...

hukhukhuk... speechless.. :O sambil angkat2 kening...






apelah nak jadi... haishhh

Anonymous said...

baru tau..rakyat malaysia ni reti nya meniru je..ape pun tak boleh


berbulu bijik mata..kahkahkahkah

czueka zulaikha said...

jgn smp org ckp muzik mlaysia ta de identiti.nak meniru org jea. drpd diorg tergedik2 nak meniru k-pop ni baiklah dy tubuhkan kumpulan tarian caklempong jea dpt jugak jd kbanggaan! gila geli tengok..
yang laki tu eloklah jadi M-POP aka mak nyah pop jea huhu

walinong sari said...

kau kutuk lebih-lebih, buat bazir karan je. itulah tujuan dorang, nak perhatian lebih. ohh, its yoona snsd kau eja macam yuna artis malaysia pulak.

puteri ain said...

kureng sikit layan korea ni.. but bila dah jadi kes mcm ni .. bila tau geli la pulak tengookk..kalau yang korea tu boleh go lagi..haha

Anonymous said...

hoh ! mmg x bleh bla..haha..

amny said...

ko thu mane osama xwujud??ce citer...aku nak thu gak..hehee

ghost said...

nama gula-gula tuh pon macam nama satu grup atau trio kat indonesia yang membawakan lagu-lagu dangdut..

nih aku rasa glamer ngan nama jer lar.

dwatyKNY said...

salam K... ermmm... saya pun minak gak korea ni tp drama jer... tu pun cite dulu2... cite skrg dah agak kurang sket.... apasal org ni suka tiru2... yak ori langsung...

saya pun ada gak dengar cite... osama sebenarnya tak wujud... hanya rekaan AS semata2 tuk menjatuhkan islam.. ALLAHUALAM... hanya ALLAH yang tahu kebenaranya....

cikcleopatra said...

hahaha..panas tol issue ni. aku kpop ke mpop ke..ade aku qesah?? yg penting aku suke lolipop.wakakaka..

tapi tak payah la nak tiru2 kpop tu kan. wt org meluat je kot..

osama tak wujud? jeng3x..

Adlan said...

hehe..ade plak malaysia kpop?? dah terang2 k.p.o.p=korean pop. mabok ke hape diorang neyh..ayooo! kot yer pon tula laa jadi Mpop ke..hahaha.. pening pening peningggggg..

p/s: lame dah tak komen2 blog nih.. jadik silent reader jer..;p

Anonymous said...

Kalau dah belacan, belacanlah juga. Hahaha. Tak boleh ke kita buat sesuatu menggunakan nilai jati diri kita tak payah nak ikut sangat orang luar tu.

Aleen Aiden said...

skarang dah tukar name pulak kan.max 247 ke ape mende tah.baru nk tengok video tp xdan,da d removed.kecewa tahu!kah3

Puan Kutu said...

tak boleh terima langsung kpop nie.almaklum dah tua..haha

Asri Alam said...

memang la kpop tu best, muzik lebih maju. tapi sebab ramai sangat obses dgn diorang tu, aku jadi tak berminat dgn kpop

tomatokering said...

i ni x kesah n x layan kpop segala menda alah ni .. cuma geram , asal kena pakai camtu ? -.-'

aizamia3 said...

oh plzz.. carikler identiti tersendiri..

deeya said...

ape k-pop nie ?? ta tau pun mende pe .. ta berape nak kenal sangat la artis2 skrang . aku knal qari musabaqah al-qur'an jerp .. teheee =)

Unknown said...

macam2 hal.. :)

AjeyyKhalid said...

macam menyampah jee aku tengok ..
huhu . salam kenal bro :)

HAKMI said...

ces geli geleman aku tengok gambo tu.....tade identiti..aku suka kpop sebab dorang korea....jop aku suka gak pasal dorang japs, tapi yang nih....bolayan

Anonymous said...

x sesuai la malaysia nk buat mcm tu. ape daaaaaa

Fyqa said...

annoying lah.

Zaza said...

erhh, plz dah.. ce buat yg original dari malaysia bukan tiru2..

Woofer Storm said...

tak layan sngt dunia kpop ni bro..suka lagu indon je la..heheeee

Unknown said...

dop suko la niru ore luar..hishhh..dah la baju singkat2...

hoyahadis said...

minat gile cite korea..tp satu perkataan korea je akk tahu..chaiyok..he..he..tu je..
tang wujudnye kpop malaysia tu memang sangat tak munasabah langsung.lebih-lebih lagi bile tengok style diorang hensem lg style bapakku nak g kebun..kih..kih..

qasehraihan said...

kr..saya sangat geli dengan gaya yg 3 org tu..huhu..geli amat..

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/05/kasih-ibu.html

Orkid Edyliyne said...

entahlah apa nak jadi dengan orang2 tu...
tak faham and no comment...
OE minat gila dekat kpop...
tapi Malaysia punya???? no way...
dah pakaian pun out of mind... nak suruh minat?? naah...
(apasal macam statement marah je)

alahai... apa2 jelah diorang tu...
harap diorang hentikan jelah niat tu...
bukan nak condem... tapi memang tak sesuai lansung...

pasal Osama... dulu kan ada tapi orang kata dia sembunyi...
tapi siapa dia???? OE pun tak pasti kenapa ada isu macam tu...
ish ish ish...
semakin tak faham...

Raden said...

yg kumpulan lelaki tuh da mcm barisan budak wat part time kat lorong haji taib..yg kumpulan ompuan tuh da mcm orang berkaki gumuk cam lembu tp still nk pkai skirt.. haha..jum gelak

Anonymous said...

kay are, ini green. :P
setahu ila, ade yang name nye onew. onew tu member shinee =.=

nur said...

haha.. memang togolak eden pasai korea ni bagai.. hanya yang betul betul minat sahaja yang menghargainya.. yang derang ni setakat nak tumpang tempias kebangkitan korea nih.. saja nak cari glemer cepat..

ps: hehe.. sape suh merapik tanya soklan.. ha.. kan dah ada jawapan yang betoi,, datang nak tuntut hadiah ni.. (guwau derr..)

pps: osama ta penah wujud ke?.. kalau camtu ibarat mematikan watak dalam drama lah ye?.. hurmm kena pk panjang lagi ni..

shereena said...

terasa nak muntah hijau tengok lelaki2 cm 2..cm gay je

sahromnasrudin said...

itu wonder girls ke?? huhuhuhuhhh

dhiera said...

euw....jadi diri sendiri lagi elok dr imitate orang lain yg confirm-confirm budaya dorang lain dr kita~

Zehan Ilyana said...

inche kay are...
*saya bukan tak nak reply komen...tapi saya dah lama jugak tak online and bila online internet macam haremmmmm jer...* hehe..
*statement terasa* haha...

anyway...errr.... super junior? SNSD??? err...kenallah tapi tak minat..so xde motif klu ada orang yg nak tiru kumpulan2 korea ni pun..haha...

Unknown said...

mmg kene ban la dak2 ni. hahaha. takde identiti sndri. ko dok mesia, wat care org mesia. kpop wondergirls tu sume kurus2, tibe sampai kat gule2, gebu2. da macam awek2 yg sllu kne rush kat pusat hiburan haram dah. hahaha

tak pasal2 je aku wat dosa ngutuk diorg

fiezah91 said...

diaorg m-pop kot weh.wakakaka.. adesss.. aku serius x tau pasal budak nih pun.. ko tanya n cakap pasal group korea pun aku x tau sebab aku memang tak ambik port bab gini. tak minat aku.wakakakaka :P

Unknown said...

jalan2

Anonymous said...

Tira pun kebetulan ada buat entri pasal group gay ni. Huhu, industi kita nampak sangat nak cari untuk ambil kesempatan dengan ledakan K-pop tapi ternyata tak berhasil sebab belum apa-apa lagi kutukan dah berbakul-bakul. Hahaha.

cik hemo hemo said...

memalukan mesia jepppp. adoooi. sedar tak dorang tu islam?

PADLE said...

aku memg nyampah kat k-pop ni..tapi aku layan wondergirl..haha!

mykhalis said...

wahahaha..serius tak layann,.

Noor Fatin said...

teruk gila!

Cik Rimau said...

erk.. cik rimau minat korea.. tp xde la sampai ke tahap adik cik rimau tu.. sume bnde die tau... cik rimau minat gitu2 je.. lagu dorang best.. tp xde la sampai nak tiru gaye ke ape ke.. psl group yg tiru2 ni, nyampah lak tgok.. dressing ngalahkan org korea je.. seksi kemain.. yg lelaki lak.. ish3.. buruk beno gayenye.. (suke superjunior.. lalala)

A retarded kitty said...

awww!
wa tak tahan

Anonymous said...

sorry! eiyla silap bagi info. hehhee.. bukan onew shinee. but taemin. now da tuka jadi tameen sebab orang marah.
and also 24:7 da tuka jadi max247. kpop tuh diorang tuka jd KEINDAHAN KPOP. wahahaha.. kelakar kan? :P

Anonymous said...

silap lagi! diorang cakap KPOP tuh KEINDAHAN POP. And also max247 nak report polis sebab orang tak suke and sebab ade banyak page anti max247. -.-

blogger misteri said...

alamak

anak bangsaku

aduhaii

kekwa said...

i just wanna know, berapa lama diorang boleh bertahan. hehe +__+

Anonymous said...

apa pasal la tulis entry pasal mende merepek nie
hahaha
LOL

Anonymous said...

sket mta ja tg0k dpa pakai cm tuh ~

. said...

aku peminat gula-gula!! kehkehkeh

Cikya said...

Kay-are,
dah 70 komen tapi aku nak komen jugak..
haha, aku fail lar kpop ni. korang sebut nama confirm aku tak kenal..cerita aku layan ar
tapi apo kehalnya kpop malaysia..Mpop LOL..
kan ?

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates