Sunday, May 1, 2011

I Notice..


I notice.. Minggu lepas, minggu yang cukup bz bagi aku. Miggu ni takde bz sangat. Tapi sengaje aku bz kan diri aku ngan movie2 yang ade kat cinema tu. Hasilnye, tak dapat nak update sangat. Tapi, cite pasal minggu lepas, pas aku kire-kire balik, ngan gune formula matematik kelas 1, aku telah berjaye mencipta satu soalan berdasarkan situasi bz aku minggu2 lelepas..

"kay_are sorang pekeje yang rajin <-- perasan Pada hari isnin die telah bekerja dari pukul 8.30 pagi sampai 1.30 pagi esok. Selase dan rabu die telah bekeje kul 8.30 pagi sampai kul 4 pagi. Hari khamis die keje selame 6 jam manakala ari jumaat dari kul 8.30 pagi sampai kul 8.30 malam. Sabtu, sebab banyak keje.. kne gak datang dari kul 12 sampai 6.30 petang dan ari ahad keje selame 18 jam.."

Soalan 1: Bape jam kay_are telah bekeje?

Soalan 2: Jika mase normal keje 8 jam sehari selame 5 ari, bape ari kay_are dah keje minggu lepas?

So bagi sesape yang tertanye-tanye (ade ke?) betul ke aku betul2 bz gile minggu lelepas, leh r cube solvekan solan aku bagi kat atas tu dan judge sendiri je ok? Ape pun, walaupun aku tak update sangat tapi masih curi2 membace blog korang. Dan ade gak r aku ter notice bape bende2 baru yang ade dalam blog aku dan gak blog korang baru2 ni.. antaranye..

Template Baru

Banyak blog yang aku singgah dah tukar template blog dorang. Contoh macam blog ini, blog itu, blog sini, blog situ. So bende ni wat aku tertanye gak, minggu lepas ade segmen "Mari Tukar Template Blog Anda" ke? Ke ade blogger wat contest "oi, Jom Tukar Template Baru!!" ?? Tapi ape pun, ikut ske korang je r kan? Blog korang, korang yang punye. Kalau ade yang tanye aku tak nak tukar ke? Aku cume leh cakap, wat mase ni.. biar je dulu blog aku camni.. ^_^

Follower Baru

Walaupun takde r bertambah macam rapid fire, tapi aku tengok follower aku sepanjang minggu bz tu bertambah gak. So harapnye dari follower2 yang baru ni, dapat r aku bape orang g pembace setia baru ye? Kat korang yang baru follow aku, nanti aku jejak korang balik ye? Blogger2 lain pun aku tengok ade yang dah makin++ followernye. Ade yang dah cecah 1000++ ade yang dah jadi riban2. So kat korang yang berkenaan, tahniah aku ucapkan!!

Cara Baru

Yang ni pun banyak aku nampak. Ade blogger telah menukar care blogging dorang. Contohnye, "saya tak kan reply komen lagi" Alasan dorang aku tengok bese ade 2 je:

1. Komen banyak sangat
2. Taknak kotak komen penuh komen sendiri je

Number 1 tu wat aku nak gelak pun ade. Dulu time takde yang komen, ade je entri mintak orang komen. Dah banyak orang komen.. pun masalah gak? Cane tu? Yang number 2 aku tengok macam tak leh time je. Kalau korang taknak reply komen sebab taknak kotak komen korang penuh ngan name korang je, korang reply r sume komen blogger2 lain tu dalam 1 kotak komen je. Ape yang susah kan? So, bagi aku 2 alasan yang kat atas ni memang takleh time.

Tu je r antara bende baru yang aku notice. Kalau nak cite pasal entri baru, rase tak perlu kot. Memang selang 30 minit akan ade je blogger post entri baru kan? Kalau nak aku cite pasal entri baru yang ade, memang tak kan habis r. Jadi sesape nak tau pasal entri2 baru, leh r jejak bloglist aku tu, kebanyakan mereka memang rajin update. So, aku stop kat sini je. Salam =)

Note: Aku menaip secare general, sape terase.. I'm sorry!! ^_^

42 comments:

tricksrex said...

haha aku taknak kira berapa hari
aku nak tolong kira gaji je ni
kekekekekekekekeke

saljihitam said...

haha. sempat kau ye. terselit di situ. :)

oh ya. taknak buat segmen ke bang. segmen 1001 gegar tukar template ke.

LOL !

kindergartenlibrary said...

orang tak komen , susah .
komen , susah .
tapi , buat masa ni , Nelly masih boleh dan sempat untuk blas ..
^^

Anonymous said...

macam perli je...hahahaa :)

Unknown said...

hahaha..
takper lah,asalkan diorang sudi balas komen kt kiter balik..tu pon dah cukop..hehhee..

nur said...

Tadi da tulis panjang.
Ok
98j30min jwpn 1.
Total hari dah dekat 2 minggu la.. 12 hari setengah .mmg bz sgt!

nur said...

Komen jgn tak komen.

Bidadari Syurga said...

heeeeeeeeeeeeeeeee... lain org lain tekak nya ya dak...? pendapat yg bisa buat aku terfikir... toing toing...

qasehraihan said...

yg penting ikhlas..
dn balas a komen kita balik..tul x??huk

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/05/gores-dan-menang.html

Anonymous said...

Fuh, dah macam 24 jam kerja dah ni. Pasti tak cukup tido ni. Lain kali bawa je bantal dengan selimut sekali Kay standby kat ofis terus. Hehe. :)

puteri ain said...

haha... adoii.. macam2 hal ..

fiezah91 said...

hahaha..aku x terer math jadi aku xnak kira.kehkehkeh..

terasa jap sebab belum sempat bls komen..haha..jap lagik la aku bls.. =.="

amny said...

tadi makan sambal belacan ...apesalll pedas sangattt ekk...



grrr...terasa..!!!ahah

Wafiy Suzly said...

hahaha, tukar template!

walinong sari said...

haihhh.. tu la pasal. benda remeh gitu pun nak jadikan isu. aku ada bau orang 'terbakar' dah nih. hahahaha

Unknown said...

sy mmg jarang balas komen org..sb sllunye nampak komen dia sy g terjah blog dia balik je. hehe

czueka zulaikha said...

komen satu pnghargaan sbb ade org bce entry kita huhu

adan said...

bro.. notice untuk u.. jangan bagi pembaca u men kira2 tahu.. kerana ia akan memeningkan pembaca u.. contohnya ai..! ai sudah pening2 nak kira berapa rajin u bekerja.. ahahahaha...


pasal komen tu.. aku suka gak balas komen.. tapi,wat masa ni aku juga seperti mu bz memanjang..
(bz la sgt)

selamat hari pekerja.. lewat sehari..

Noor Fatin said...

busynyaa!! hehehe..

pasal komen tu, saya jenis kumpul semua komen dlu baru balas dalam satu je kotak komen. means..


a-....
b-...
c-....

pastu pblish. carilah satu komen utk 10 org. ngeh2. jenis tak biasa satu komen satu org. heheh nanti nmpk byk sgt komen padahal dari kita je. dari org lain xbnyk pn :P

whitecappuccino said...

tu dia..sekali dah tak bz, dia punya post berjela gak ek?

amny said...

aku tag ko... *padan muka*


hehehe

Anonymous said...

apa ad matematik kt sini lak nie ? =.="

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

aku rasa aku terkena dgn entri hang nie terutama tang no 1 tue hehehehe..tp aku akan komen semula di kotak komen blogger tersebut sbg tanda persahabatan...
kalau tak balas langsung, mmg teruk sungguh la..

Adlan said...

hahaha...kalo taknak komen sudah..tinggalkan jer kosong..;p

Encik Suami said...

Samalah kita.Kdg2..mmg tak sempat nak update blog.Byk entri nak buat..sume tertangguh.
Keje plak tak habes2..nak buat cemana..tanggungjawab kene utamakan terlebih dulu.

jemput terjah new entry

1) (>.<)Sampai Hati Yu Tinggalkan Ai(>.<)

cikcleopatra said...

pergh..bapak bz ko ni..same lah ngn aku T_T

mykhalis said...

wahahha.. gila trasa..mujur khalis still reply comment

Orkid Edyliyne said...

tak berapa nak terasa di situ...
hehe...
minggu lepas OE pun busy jugak...
tak sempat jugak nak pergi mana2... nak update blog sendiri pun tak boleh...
nak tukar2 tu jangan haraplah... memang tak mungkinlah...
comment tak nak reply... banyak je OE tengok blog yang tak reply comment orang...
biarlah... blog dia, suka dialah...
hehe...
(n_n)

Sarah Nabila said...

balas komen bile org btnya jer..cume wondering org bntnya tu dtg balik blog kiter ke nk tgk jwpn..hmm..

Unknown said...

salam malam kr~ biasanya mommy akan balas komen orang...cara menghargai orang yang baca entry kita,

Unknown said...

chii x berapa nk pandai kira2 sgt..dulu time klas maths..slalu main2 :p

semua perkara ada perubahan..sedangkan pantai lg berubah..inikan pula blog kan :p

ghost said...

normal semua nih dalam dunia blogging nih..ada saja alasan yang akan menutupi penjelasan.

teruskan jer berblogging,penulisan itu diutamakan dari meneliti pergolakan blogging.

tomatokering said...

laling !! rinduuu ! bhahaha !

mesti kr pon perasan yg ceq dah lama tak hupdate kan.. *perasan :P

Cik Pulau said...

adehh kr..
walaupun cik pulau ni bakal ckgu math..
tapi tak termampu nak kira.. hahaha

template baru???
cik pulau nyer sama je..haha..

komen??
cik pulau balas je..tp kadang2 time malas tahap tak hengat memang tak balas r..
cik pulau jejak je balik pengomen tu..lalala~

cik pulau sekarang ada virus M tau... haha

deeya said...

soklan ko langsung ta mencabar la .. malas aku jawab . HAHA !

weyh kay_are , ko siapkan tender ke ?? klau ikot part civil punye job , yg ta boley tidor malam time buat tender jela .. hahaha ! tak pun ko nie gila . kire bulu kambing eh ?? wek ! =p

None said...

huhu...bz bebenau tu...erkk, terasa yg part komen tu...hahah, pasal amik masa yg lama nak reply komen...=_=".. ngehehe

Puan Kutu said...

sibuk tgok movie rupanya..patut la senyap jer..:)

aizamia3 said...

selagi sempat selagi ada masa, aku cuba terjah balik pengomen yang datang ke blog aku.. kita kenalah hargai.. ;)

Unknown said...

aaaa...rupanyer ramai peminat diorang..huhu..
tapi bagi apik..apik x suke kalo artis tiru2 camtu

Woofer Storm said...

templat sy bruk je bro,tapi still pakai..coz tak tahu nak pakai ada da..heheee

hoyahadis said...

tak bijak math..so akk fail nk kira..tp memang rajin gila..he..he..

rj Etika said...

cheh cheh...bz deting. haa...padan muke kr! uptown tu boleh jadik bahan sampai bile2. hahaha.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates