Saturday, March 2, 2013

Yu Gi Oh!


Yu gi oh! Assalamualaikum.. Firstly, sape rindu aku? Ok takyah jawab takut nanti ade orang yang jeles.. =P Masih lagi bersiaran dari kampung, sedang menikmati cuti sebelum start keje baru.. so faham faham je r kenapa aku tak online ye. Memang liat nak online bile dekat kampung sebab mata aku lebih tertumpu dekat kaca televisyen dan tengok ape ape cite yang patut. Selain dari itu, aku bizi habis menghabiskan satu anime yang susah payah  aku tunggu setel download dengan penuh sabar. Anime ape kejap lagi aku cite tapi sebelum tu, selingan kejap ye kengkawan.. macam tak bese kan? ^__^

Selingan bertajuk.. akak kesuma angsana yang baik hati..=)

Tak silap aku hari isnin baru baru ni.. aku ade r komen dekat satu entri sorang akak blogger. Entri akak tu mintak buatkan ayat berdasarkan gambar yang diberikan. Tak perlu nak buat entri khas or tepek banner bagai, just taip je dua ayat tu dalam kotak komen. So, aku pun buat r ikut arahan cuma sebab aku tak dapat buat ayat panjang, aku buat ayat sehabis simple je. Tau tau je esok harinye, bertambah jumlah follower blog aku. Rupe nye akak blogger tu pergi review blog yang buat dua ayat tu. Rezeki blog emak emak r tu kot. Ape pun time kasih dekat akak. Blog akak tu? Klik link bawah.. =)


Entri yang dimaksudkan. boleh klik kat --> SINI

Sambung cite pasal anime yang aku bizi tengok tu. Tak lain tak bukan, macam aku pernah mention dalam entri sebelum sebelum ni, yu gi oh! Aku sebenarnye mula berminat dengan anime yu gi oh ni lepas tertarik dengan permainan trading card duel monster dari cite ni. Memang satu game trading card yang menarik dan tak boring untuk aku main sebab pilihan monster yang banyak dengan kelebihan kad yang pelbagai depend dengan kad yang digunakan. So, lepas aku minat main game trading card tu.. aku start r tengok cite yu gi oh untuk aku lebih faham cane care game trading card ni dimainkan.

Cite yu gi oh ni pada awalnye takde motif pun. Setiap episod cuma mencitekan cane watak utama cite yu gi oh ni bermain game dengan mane mane individu yang berbuat jahat dengan orang sekeliling die. Cuma satu yang obvious sangat dengan cite ni mase awal awal, hero tu terlampau perfect sampai main game ape pun akan menang dengan mudah nye. Disebabkan cite takde motif, season first cite ni lebih dikenali sebagai season 0. Lepas tu, yu gi oh ni dikuarkan balik cuma kali ni dengan motif yang lebih jelas dan jalan cite yang bagi aku menarik.. bagi aku r, bagi korang tak tau r..


Watak anime yu gi oh dengan monster masing masing..

Sedikit jalan cite anime yu gi oh.. 

Yu gi oh mencitekan mengenai yugi muto, sorang student yang berminat dengan game. Yugi ni selalu dibuli beberapa orang member sekolah die disebabkan saiz badan die yang lebih kecil. Melalui datuk die yang merupakan sorang penjual mainan, yugi dapat satu permainan yang cukup rare dikenali sebagai millenium puzzle. Menariknye mengenai puzzle ni, mengikut lagenda dicitekan selama 3000 tahun takde sesape dapat solve puzzle ni begitu gak yugi. Satu kejadian yang berlaku tak lame lepas tu membolehkan yugi menyelesaikan millenium puzzle secara tak sengaja. Sejak hari tu, yugi telah memperoleh satu lagi identiti yang dikenali sebagai yami no yugi. Melalui yami no yugi ni, yugi telah berjaya mewarisi power untuk control satu permainan yang dipanggil sebagai shadow game. Shadow game merupakan satu game yang digunakan oleh yami no yugi bagi menghukum orang jahat dengan cara mewujudkan ilusi yang macam real bagi sesape yang kalah dalam shadow game tersebut . Cite dikembangkan lagi bile yami no yugi mula recall diri die sebagai roh sorang pharoah yang terperangkap dalam millenium puzzle dan telah kehilangan memori die disebabkan sesuatu yang berlaku 3000 tahun yang lalu. Dari situ bermulalah misi yugi dan kawan kawan die untuk membantu yami no yugi mendapat kembali memori die yang telah hilang dan seterusnya membebaskan roh yami no yugi yang terperangkap dalam millenium puzzle tu. Ape yang terjadi sebenarnye 3000 tahun yang lalu? Berjayakah roh yami no yugi dibebaskan dari dalam millenium puzzle? Sesape yang minat anime aku suggest tengok r cite ni untuk mendapat sume jawapan ye..


Contoh pelbagai kad dalam trading card game duel monster.

Cite ni berlatar belakang mesir purba so jangan r paranoid sangat dengan simbol mata satu yang memang berlambak dalam cite ni. Jangan lepas tengok bape episod anime ni terus nak cop anime illuminati and what so ever. Bagi aku kalau sume bende nak di illuminatikan, memang susah kot. Anggap je anime yu gi oh ni sebagai satu hiburan untuk mengisi masa lapang korang sekali sekala. Ape pun bagi aku anime yu gi oh ni memang anime yang menarik terutama kepada mereka yang minat bermain trading card duel monster ni. Cukup kot entri santai malam ni. Selamat malam dan salam. =)

28 comments:

Unknown said...

haa , lyan jgop crte katun . heee ~

Unknown said...

wei aku layan gak cerita ni...ni dari umur aku 16 kut...adik aku penyimpan tegar segala kad2 anime ni...bukan stakat anime ni...banyak lagi lah...

Nadia Johari said...

x layan la plak citer ni..hahahah..layan citer upin ipin je..

Ain Norainsyah said...

aku rindu. hehe...sape yang jeles agaknye tu? hempuk 3x, tak jeles la tu nanti.

best eh? kalau best aku tengoklah nanti. :)

Unknown said...

ni stok cam adik n laki aku la ni lyn anime. aku zaman kegemilangan dulu layan la. da nk masuk zaman makcik2 ni takde dah. hahaha

sobri yaacob said...

katun jugi,,
prebret tu..
dlu siap kmpul kad :)

najwa nano said...

ada je cerita anime ko erk?haha

Unknown said...

aku tak layan pun cite ni... kalau bosan tak de wat apa n cite tu aje yang ada, aku tengok aje la... tak follow pun...

Anonymous said...

tq for this n3 dik.. anak2 KA penggemar cerita anime ni heheh

OKje said...

Cakap pasal anime ni teringat blogger yg dah tak aktif...tah mana pegi gaknya.... Everything n everything...

inche hlovate said...

aku layan upin ipin je..hari2 ulang cite yg sama tapi aku layn je haha..anime ni aku tak pernah layan lagi

*eh aku promote abg aku la :P

Hansyirah Takezur said...

haha.. ganaskan otak jepun? cerita2 anime diorang memang rare. aku sekarang tengah layan phi brain. de masa ko donlod laa.. best!

نورعيم said...

mmg sy xlayan la anime segala ni. hahaha.

Gdsbnga said...

cite ni aku tgk masa aku sekolah rendah dulu . tak silap aku masa aku darjah 6. tapi taktahu ending dia apa jadi sebab tak tengok pung sampai habis .

HeNRieTTa JoSe said...

ooo masih bercuti....mmg setia dengan yu gi oh yea....

Nyue said...

hahahaha..ayat yg simple gila...terbaik la..hehheheh...tahniah follower kian bertambah :)

nyue xminat anime..tp novel halal lover otw baca..mmg kaw kaw la..hehhe...best

Kira Sakura said...

rupanya ko pun sama je ngn aku. pemalas nak update entry skang nie :p

elok la tue layan anime dari layan menda lain yang boleh mendatangkan side effect yang negatif lak kan :p

say to easy=) said...

anime la wat aku meroyan!haha

Shila said...

aku bnyk download cerita..

tapi xde pn lagi aku layan..

huhuhu..ntah bz ape pn xtau.. wuhuu..

Unknown said...

ohooo..xminat anime nih ..xtau la ape yg besz nye ahakk..

Anonymous said...

komfom peminat anime nyh..hehe.. =P

Unknown said...

macam menarik..tp nk donlod..mmg payah arr..ape kata kasi chii pinjam sket :p

aku HaniAsyira said...

rasa mcm pernah tgk citer anime ni

CikTeddyCorner said...

wa hafal kot lagu dia dulu...hoho

Ainn Hazwany said...

Perghh haha, Kad tu dulu bersepah dekat rumah kot. Haha

Noor Fatin said...

nostalgia kot. haha ko ni slalu kembalikan nostalgia kepada blogger2 no :P

lamanya xupdate blog!! hahaha

Zubaidah said...

aku x minat sgt ngan yu gi oh ni even org2 kat sekeliling aku nie gila tahap x ingat ngan citer nie siap separuh dari duit belanja buat pi sekolah pi habiskan sbb nk kumpul segala mcm kad =.=

missha said...

tawtak2... dlu prnah kmpul kot kad2 tu.. bila pikir balik,mcm takde keje pn ada =.=

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates