Friday, August 10, 2012

Just Around A Corner..


Just around a corner.. Salam. Pertama tama time kasih r kepada sume yang jawab pertanyaan aku pasal side bar belah kanan tu. Kire nye korang sume ok je, lappy aku r yang problem? =_= Camtu ok r. Kirenye tak  perlu aku tukar kulit lain kan? Tambah aku pun malas nak tukar kulit baru so aku biarkan je macam tu boleh? Seperti yang sume maklum kurang 10 ari lagi insyaallah kita akan menyambut ari raye aidil fitri yang ke 25 kali nye.. bagi aku r. So, bile dah dekat2 nak raye ni seperti bese teringat aku dekat2 nak raye time kecik2 dulu.

Testing Clothes Testing 1, 2, 3..

Bese nye bile dah masuk 10 ari pose yang terakhir ni memang kebanyakan baju yang ditempah ikut logiknye patut dah siap. So, sape yang tak siap lagi baju tu memang sabar je r ye. Mase kecik2 dulu, memang excited aku, kakak and adik2 bile dapat tau baju raya yang ditempah dah siap. Terus r ari tu gak pergi kedai amek dan malam tu terus pakai ngan alasan nak testing konon nye. Tapi, dah siap pakai terus bawak main baju tu sampai ke tido -_- Pastu memang dapat r ceramah free dari mereka yang lebih dewasa

Feast Cookies In The Making

10 ari sebelum raye gak merupakan mase yang arwah nenek guna untuk mula wat biskut raye. Waktu ni merupakan waktu yang aku tunggu2 time kecik dulu sebab mase ni je peluang paling sesuai untuk aku skip pose. ngan care menawarkan diri untuk menjadi tukang tester biskut raye yang berwibawa konon nye. (Tapi sekarang tak wat dah ok) Tapi last2 aku di fired dari jawatan tester tersebut bile si tukang tester telah bertindak menghabiskan 1/4 dari jumlah biskut yang dihasilkan =P (tambah kalau biskut arab, sedapnye!)

Tidy Here Clean There Change That

Satu paling aku tak suka bile time raye ialah bile melibatkan sesi kemas umah bersama sama. Memang malas! Kalau takat sapu2 bese tu takpe gak tapi bile nak raye siap kene ganti kusyen r, sarung bantal r, langsir r.. memang lemah aku. So, mase tu r alasan letih berpose digunakan sebaik mungkin. Nak lebih yakin aku tambah r sikit lakonan konon nye macam letih gile, badan lemah sume. Kadang2 siap ugut lagi kalau tolong wat keje kne bagi bukak pose <-- jangan tiru perangai ini. Hasilnye? Sampai sekarang malasnye -_-

Night Seven Liquor <-- ???

Malam2 sebelum raye yang aku suke time kecik dulu of coz malam tujuh likur. Tak silap aku malam ni merupakan malam di mane orang ramai mula rajin2 pasang pelita kat umah. Ape yang best nye bile time malam tujuh likur ni, aku ngan adik2 bebas main mercun ngan bunga api sebab takde orang nak maki macam malam2 lain. Lebih best lagi, yang dewasa turut menggalakkan macam arwah nenek siap support bunga api lagi tu. ^^ So bile dah besar aku pelik, nape sebelum malam tujuh likur tak leh main bunga  api or mercun? @.@

Channel 1 Best, 2 Best, 3 Also.. How?? @.@

Dulu kalau nak tengok rancangan2 baru macam movie, drama or program nyanyi memang time raye r kan? Program menarik sepanjang raye, raye bersama rtm dan macam2 lagi. So, sebab time tu internet macam tak bape femes lagi.. nak tengok cite harap kat tv je jadi ape aku ngan adik2 wat, kitorang list kan sume cite best yang ade kat tv dan tampal dalam bilik pastu discuss r cite ape nak tengok nanti. Kadang2 siap gaduh nak tentukan tengok channel mane -_- Sekarang nak wat camtu ngan astro 100 ++ channel nye.. memang takde dah r.

So, macam tu r sikit sebanyak kenangan aku sambut raye mase kecik2 dulu. Mungkin ade yangs same macam korang kan? Seperti yang sume maklum ari jumaat aku lebih suke update something yang santai. Mula2 aku ingat nak cite pasal satu novel ni tapi aku ingat aku nak skip je dulu sebab last2 part novel ni memang tragik gile! Ngan akak ipar heroin keguguran jatuh tangga, famili heroin gaduh, ngan heroin lari.. pastu kne langgar kete, kete tu lak abang heroin sendiri yang drive, last2.. nanti r aku cite full ye =P Tu je ari ni. Salam.

21 comments:

Unknown said...

part mengemas tu mmg sme sebijik

cume aku xley nak bg alsan

kuih raye aku y dpaksa buat stiap tahun

#novel tu mengerikan je. cite tragis ke ape

dwatyKNY said...

saya dulu... sampai sanggup tak nak join kengkawan p beraya semata2 nak tengok rancangan2 raya... hehehe

wafiy suzly said...

byk yang sama except part tv tu, family aku slalu akan konvoi raye smpai ke petang, so jrg dpt tgk tv, klu dpt pun kejap2 jer mase dok beraya umah orang tu

Shila said...

part kemas rumah pn aku tak sukaaaaa..


lagi la bila skrg ni, aku mcm anak perempuan paling tua x kawen lg..
lg mcm semua pn aku kene buat..

tmbah lagi satu, gosok baju malam raya..

keje aku dari sekolah lg.. xpernah miss.. Y__Y

kt rumah, sejak adik aku terbakar, kitorg tak pasang pelita dah.. 20thun lepas..

najwa nano said...

ayat english ko yang best tuh..
aku tiap kali buat biskut raya skip terawih better dari ko kan sampai nak skip pose.haha.
aku takleh beli baju awal2 tiap hari aku try nnti.hahaha.

Cikgu Ma said...

ini pun pas pasang langsir...macam nak patah pinggang

Anonymous said...

nak jawab satu2 ni pengsan .... apapun yg terbaik for u utk raya ni yek

fardhila fawwazy blogspot said...

sama la,bab kmas rmh yg xsuka..time nk ry la rmh mula berhabuk.huhu...tp bnda yg pling suka ialah psang tv mlm ry,dgr lgu ry..hihi..

Unknown said...

kemas rumah memang memenatkan, bila ramai2 best sebenaqnya.. tapi hasilnya leh tersenyum ceria di hari lebaran.. berkilat2... nak pijak lantaipun rasa serba salah (^___^)

aku HaniAsyira said...

setiap kali raya aku dgn mak jer kemas rumah.. arghh,, nak panjat sana-sini.. aiyoo..

pasal malam 7 likur tu katanya pasang pelita untuk konon2 malaikat sampai rumah.. yelah rumah nak terang kan.. karut semata-mata..

raya dtg umah aku weyh.. hahaha

Gdsbnga said...

ni yang makin tak sabar nak balik rumah nii . cepatlah isnin . harapnya mak aku dah mula buat kuih dan aku nak makan puas - puas ! haha

Unknown said...

Part jadi 'biskut tester' tu lucu... Hahaha =P

syakirah izwanie said...

Part kemas rumah tu sama ah. Malaas betul. Kena angkat tulah inilah. Yang pasal channel tu pun sama. Mcm mcm rancangan ada kat setiap siaran. Sampai taktahu nak tengok yg mana satu.

Anonymous said...

woa.mmg tragis giler novel tu? novel pe tu? haishh...nie la lelaki.belash kang.Tahu nk santai je.kems mls =.=" =P

Hansyirah Takezur said...

haha.. dalam sume yang aku baca ni, ko memang seorang yang terer cari alasan untuk bukak pose. ish3.. dah tua bangka jgn wat camtu eh. buruk beno perangai. :p

Akue Achik said...

hohooho..smua pnh bt kcuali yg 1st..

abes la kna penangan mak kalo lepas test bju tak tukar trus..

rindu zmn budak2..uhuhu

aizamia3 said...

dulu mak n ayah yang uruskan.. sekarang turn akak pulak uruskan anak2..

eemmm.. wahai mood raya.. datanglah dikau.. menjelmalah dikau.. :(

Kira Sakura said...

part tibi tue kan.. aku dlu pun cenggitu gak.. siap tulis dlm list rini ada cite pe sok da cite pe xnk miss punya pasal...

sekali papa decide balik kg terus musnah semua impian kg ssh dpt line =.='

missha said...

dah betahun tak buat kuih raya..huhu..

taun ni baru PLAN nk buat semula ..:) hehe

Mishter Izwän said...

Feast Cookies In The Making
zaman dulu je aku rasa, sekarang dah tak de :P

❤Mrs. Myra❤ said...

mase kecik2 dulu baju raya sume tempah..sekarang nie, nak dekat raya baru terhegeh2 nak beli ready made je..=.='

part tv tu, selalu ak termiss cter2 best..ape bole buat, time raya memang family ak jenis yang suke cari sedara mara yang jauh2 n dekat..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates