Monday, August 13, 2012

Love Is Blind, Deaf And Mute..


Love is blind, deaf and mute.. Salam to sume readers, ari ni isnin aku menaip balik pas cuti weekend ari tu. Macam tak bese lak kan? So memang agak happening minggu lepas ngan baliknye kazen aku kat kg untuk blanje makan ^__^ , kne tolong kemas umah <-- dah agak dah -_- pastu semalam berjaye gak aku mencari baju melayu untuk di pakai tahun ni. (Cepat teka kaler ape ^^) Sempat gak mencari baju2 lain selain baju melayu tadi <-- lari dari plan asal =P Yang penting sume dah setel so tunggu raye je insyaallah.

Seperti bese gak, bile dah stop menaip weekend lepas, idea untuk bercite tu pun hilang macam angin lalu je. Senang cite, takde topik aku nak discuss ari ni. Bese nye bile berlaku macam ni, certain2 blogger akan mengepos sekeping gambar dan done! Siap satu entri. Tapi sebab aku bukan jenis yang reti pilih dan letak pic yang sesuai, (tukar dp kat fb pun tak laku T_T) so ape aku bese wat ialah amek sorang blogger sebagai item update aku. Care ni memang sesuai digunakan bila kite tak tau nak update ape. Tak caye sile cube =) So, lets move on


Header blogger yang menjadi victim aku ari ini..

Aku rase kebanyakan orang kenal dah ngan tuan nye header kat atas tu kan? Follower pun dah cecah 4 angka so mesti ramai yang tau nye. Hmm, mengenai blogger atas tu.. aku dah notice akan blog die sejak lame dulu lagi. Tak silap aku mase awal2 aku public blog kat umum aku dah tau kewujudan blog kat atas tu rase nye. Cume mase tu sebab aku baru lagi ngan follower yang tak banyak mane, memang takde r sesape nak notice blog aku yang kecik ni.. sekarang pun still kecik gak.. uhuk <-- mintak simpati =P

Ape pun, satu yang aku paling notice kat tuan blog atas tu selain daripada header yang dah bertukar bentuk (Ke aku silap?) Name tuan nye blog gak telah di tukar. Tapi sebab aku pun tak bape yakin ngan penaakulan aku tu so aku pun cek r ngan cik google jap tadi dan macam lagu umbrella, ramalanku benar belaka.. memang betul tuan blog ni dah tukar name. So, kepada mane2 blogger yang tak bape familiar ngan name iffah afeefah ni (name digunakan sekarang) sebelum ni, die guna name miss ran (detective conan?)

Tak silap aku url blog pun dah tukar betul tak? Dulu rase nye url yang digunakan blog ni ialah gula-gulapelangi.blogspot.com tapi sekarang dah ade domain sendiri nampaknye so tahniah! ^^ Aku takde domain sendiri so nak tanye, ape bestnye ade domain? @.@ Dari segi umur, rase nye muda lagi sebab makcik kiera pun panggil blogger ni adik. Tapi ape2 pun, of coz r aku paling muda ^^ Makanan kegemaran blogger ni.. err.. tibe2 aku rase macam sorang stalker yang amek tau sume hal pasal tuan blog so aku stop info kat sini je =P 


Zine yang telah di review tuan nye blog 

Blogger ni gak telah memakse (memakse ke?) aku membeli zine yang telah di hasilkan oleh sekumpulan penulis. Aku tengok cover zine ni memang menarik tapi kalau nak pakse beli, tuan nye zine "terpakse" r memunculkan diri depan aku dulu boleh? =P sebab aku memang tak minat beli online ni. Sume nye sejak kes 500 goodie bag yang akak aku tempah online mase die kawin dulu tak sampai2 dan bile cek, kedai tu pun tak wujud!! Grr. Tapi bukan r aku nak cakap aku tak percaya kat blogger lain cuma macam lirik lagu spring:

Bukan dirimu ku curigai,
Aku sekadar berhati-hati,
Tidak rela, andai ada,
Antara kita yang terpedaya,
Biar waspada.

Aku just nak elak salah faham kalau something happen mase pembelian. Sebab tu aku prefer by hand je. Blogger ni gak pernah ditimpa kemalangan tapi takde r aku nak tanye lebih2 kan. Personal sangat tu. Cume, harapnye pasni blogger tersebut dan sume akan lebih berhati hati sebab malang selalu lupe nak beli deodorant =P Ape pun, kepada blogger tersebut, diharap jangan r terase ati ngan ape2 yang aku taip kat atas tadi. Sebab nye, memang begini r carenye aku kenal2 blogger dalam blog. =) Sekian. Time kasih. Salam.

22 comments:

Kira Sakura said...

aku dah ingat ko nak buat biodata tuk Iffah.. aku dah bersemangat duduk kemas2 nie haaa.. hahahaha

dlu masa dia miss ran aku tak kenal lagi.. la nie dah jadi adik musyuk masham aku dah pun.. Alhamdulilah sonok ada adik kepam kepam cm tue..

hai Iffah!!!! hahahaha :p

wafiy suzly said...

ohoho. bole berkenalan neh..

Shila said...

elelele..

ko saje ambik kesempatan nk tgk tuannya kan..?

mcm dengan miss M aritu..? :p

Pokok Manggis Depan Rumah said...

terima kasih perkongsian di blog ni.. :-)

Unknown said...

Hai akak ipar yang mengade kat ats tu...

Mekasihla review blog aku tu. sume entry habis komen. hebatlah, siap missran ngn gule2 pelangi pon ade. kagum!

#domain tu org kasi. ape y sonok? url nama sendiri. Tu je haha =)

#sal zine tu xnk beli pon xpe. seganla nk jmpe2 org ni. aku pemalu tau haha

NIZAM said...

domain sendiri takde .blogspot kan. tu yang best kot. hehehe.

aku HaniAsyira said...

teringin da domain lah tu kan.. nanti nak jalan2 ke sana lah..

Unknown said...

Baju raya hijau? Haha =P Kdg2 benda ni online ni ada yg ok ada yg tak, sekali da terkena kita mmg dah tak percaya lgi... hehehe.

Gdsbnga said...

buatlah entri pasal gua pulak ! kahkah .

tak pernah terfikir nak ada domain sendiri sebab .blogspot tu pung dah ku kira ohsem ! hehe

Hanis Zulkefli said...

"...Bese nye bile berlaku macam ni, certain2 blogger akan mengepos sekeping gambar dan done! Siap satu entri..."

haha.. aku terasa... ops. oke. nnt aku blogwalk sana lak. kbai! :p

gigiAriEma said...

x de idea pon keluar entri jugak.
bukan mcm kite ni. huhu
adik2 lagi

Ainn Hazwany said...

.blogspot dah ohsem sangat !

Ain Norainsyah said...

Aku ingatkan kau dah nak kawen or sumting like that. Rupanya nama blog.heheh. :)

Akue Achik said...

hampir semua detail awk tahu..uhuk.. :D

domain best? takdela..besa2 je.. :)

HeNRieTTa JoSe said...

Suka cove zine tu....sweet jew....

Anonymous said...

ouh..miss ran..aq rse cm knl je dlu..skrg x dah..x merayap cm dlu.akibt kekngn wktu n faktor kmlsn.hohooho.ko je la y rjin mgendp blogger2 nie sume kn..hahaa

vendoline said...

perghh bila la follower ku nak cecah 4 angka.huhuhu
jelez woo

❤Mrs. Myra❤ said...

url lame blog dia macam url blog ak la :p
gulagula jugak..hehe

psst..baju melayu ko mesti kaler purple..:p betol x? hihihi

wafiy suzly said...

ohoi, entri bru mane??

vendoline said...

wah semnagat nak bercinta lak ni

missha said...

baju kaler kelabu? huhu..

engt entri cinta dah tdi...tajuk habis bermadah pujangga..=.='

نورعيم said...

kak iffah!! sape tak kenal kak iffah tu. hee.

sy pun beli zine tu tru online aje dekat kak iffah. ssh woo nk tgk muka dia. hikhik.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates