Sunday, August 26, 2012

Raya 2012..


Raya 2012.. Salam sume. Aku bagi tajuk direct je ari ni. Rase nye dah lame aku tak menaip entri ari ahad camni kan? Tapi memandangkan esok aku akan start keje balik dan.. aku dah cuti hampir seminggu ++ aku yakin memang banyak keje menanti. So, confirm minggu awal keje ni akan bz gile dan takde mase langsung aku nak berblogging agaknye. Ape pun 1st sekali aku nak mintak maaf r sebab tak sempat nak mengucapkan selamat raye kat sume readers blog aku ni. 

Actually, mula2 aku plan nak wat entri raye malam sebelum raye tu tapi bese r kalau dah sampai kat umah macam2 halangan mendatang <-- sebenarnye malas =P Ape pun, di kesempatan yang masih ade ni.. aku nak ucap selamat ari raya maaf zahir batin kat sume readers aku kot2 ade yang kecik ati ngan kemerepekan aku kat blog aku ni. Bese r aku nye stail penaipan memang camtu. Thanx gak kepada readers2 yang mengucapkan selamat ari raye kat aku menerusi blog aku ni. =)

Sempena ngan tajuk ari ni, aku nak share sikit mengenai cite raye aku sepanjang minggu ni. Tahun ni 1st time aku drive kete balik kg (sebelum ni ayah drive) so 1st time gak r aku rase ape itu jammed di ari raye. Memang ade gak rase geram dalam ati aku bile tengok kete2 yang memang "cukup sabar" guna laluan kecemasan ngan suka ati dorang. Betul r tu memang dorang je r yang nak cepatkan. Orang lain sume tak kisah sampai 2 ari lewat pun -_- (nak je aku tabur paku kat situ)

Raye aku kat kg yang belah sane.. memang tak meriah mane pun. Terus terang aku bagitau, memang aku ngan adik beradik aku tak pernah rase best pun raye kat sebelah sane. Sejak kecik lagi kitorang adik beradik tak suke beraye kat situ. Dulu pun kecik2 aku selalu elak tiap kali abah nak balik beraye sane. Sebabnye kitorang tak rase macam sorang cucu pun bile kat sane. Aku ngan adik beradik macam tak wujud pun kat belah sane tapi lame2 kitorang tak kisah pun. Dah bese kan?

Raye yang best bile dapat jumpe kawan2 kan? So, raye ketiga ikut logik memang member2 dah plan nak kuar raye tapi what happen sume senyap je. Last2 aku yang dah malas nak mengharap decide untuk tido je.<-- terbaik -_- Tapi, tak sangka bape jam pastu member aku yang dah 6 tahun tak jumpe datang umah aku. Aku yang ngah mamai memang terkejut gak r. Member ponteng tuisyen sesame dulu tu.. =P Last2 ngan kedatangan die, jenjalan raye berjaya ngan meriahnye pastu. 

Raye keempat, seperti yang aku janji ngan sorang member sekolah mase jumpe time beraye ari sebelum nye <-- belit gile ayat @.@ aku ngan bape orang member lagi teman r member sekolah ni bertunang. Amek berkat sekali <-- yang ni tipu =P Memang pandai saving member sekolah aku ni sebab berita die nak bertunang pun aku tau sehari sebelum die bertunang.. -__- Ape pun, selamat sudah die bertunang dan insyaalllah bulan 12 ni die akan berkahwin (tak sabar nampak bro? =P

Semalam, 3 member pompuan selamat bernikah ngan pilihan masing2. Aku yang memang pening nak pergi mane satu akhirnye decide untuk pergi 2 umah je sebab yang sorang lagi tu memang last minit baru tau. Tapi sebab timing agak lari + last2 minit member yang nak join ade hal lain + jammed.. last2 aku dapat pergi satu umah je. So, aku nak mintak maaf r (kot2 ko still bace blog aku kan) sebab tak dapat pergi umah ko (susah2 ko hantar kad) Apepun, moga kekal hingga akhir hayat =)

So, macam tu r sikit ape yang happen time raye ari tu. Korang nye raye lak cane? Tapi ape aku notice kebanyakan soalan yang ditanye memang sepesen je. Keje katne, bile nak kawin? @.@ Penat gak r aku nak menjawab soalan cepumas yang number 2 tu. Makcik2 aku lak, tengok member2 pompuan datang umah.. mula r nak main pasang2. Budak ni ok, die tu ok. Apekah? Ok wat kawan boleh r makcik -__- Lastly, sekali lagi aku nak ucap selamat ari raye, maaf zahir dan batin..

Note: sorang blogger dapat teka kaler baju raye aku.. terror2! ^__^

27 comments:

missha said...

Selamat hari raya :D

dah lama kot tak brkesemptan jenjalan raya dengan meriahnya bersama member..huhu.. bestnya :D

aku HaniAsyira said...

rindu sungguh merendek dgn member..

celamat ali laya jugak..

Kira Sakura said...

selamat hari raya maaf zahir batin!!

raya aku seminggu kat kg mmg sungguh la bizi tetiap hari.. padan muka aku sbb langsung x plan open house taun nie huuuuu

Cik Rimau said...

hehehe.. soklan bila nak kahwin tu, cik rimau pon naik muak nak dgr.. sume ulang soklan tu.. boring.. huhu..

selamat hari raya.. :p

K O R I E said...

haha, semua ayat sepesen jea. smalah kita ;)

Unknown said...

aku lagi sedih beb

org tak tnye pon bile nk kwen

nmpak sngt xmatangnye tu =P

#selamat hari raya, ampun maaf terkasar bahsa selama kite knl. err lme ke?

Miss Purple said...

hehe..sama la soklan nye pun. selamat hari raya.maaf zahir batin =)

qasehraihan said...

awak bila nak kawen..hihihihihihih

selamat hari raya kay_are

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/arwah-ni-model-facebook.html

HeNRieTTa JoSe said...

Slm lbaran...mohon ampun dan maaf segala salah dan silap...

Hansyirah Takezur said...

lol. aku pon nak tanya jugak la. bila mau kawin? XP

salam eid. aku punya raya pon cam biasa je. xmenarik mana pon. hewhewhew

wafiy suzly said...

SHRMZB KR..

ucapan simple sebab esok pon ko dah start bizi. hahahaha

Akue Achik said...

dah brp taun tak blik kmpung..

nsib baik kat tempat aku tak pnh jam mcm kat kl,sbh 0r swak..huhu

anyway, hepi eid mubarak. :)

Gdsbnga said...

selamat hari rayaaaaaa !
* hulur tangan mintak duit raya * harhar

نورعيم said...

selamat hari raya! :)

nak duit raya buleh? hihi.

sy nak kawen tp takde calon. mcm mane tu? haha *gatal*

Ain Norainsyah said...

Selamat hari raya Mr Kr. maaf zahir dan batin ye. :)

Ain Norainsyah said...

Selamat hari raya Mr Kr. maaf zahir dan batin ye. :)

Cikgu Ma said...

raya x jalan2 sangat...bergambar pun x...

Unknown said...

indahnya raya~~~(^__^)

kalau xkawen, soalan bila nak kawen yang femes, kalau dah kawen, tanya bopa ornag anak pulak.. kalau ada anak, tanya dah boleh buat apa, kalau dah besaq sikit, tanya bila nak boleh pulak, bila dah besaq lagik, tanya dapat bopa A anak2... berpusing2 sampai ke tua, soalan akan tetap ada.. hehe

itulah indahnya kehidupan kita ni (^___^)

❤Mrs. Myra❤ said...

"macam mana persiapan?"
waduh..kalo bole time raya xnak pikir sgt, tp bile ade orang duk tnye, terus teringat...aduhhh~


*haa..siapakah blogger yg terrer teka kaler baju raye ko tu?:p

Liyaa Mf said...

Selamat hari raya Kay Are. Ampun maaf zahir batin ya! :D

Kg belah sana? Belah sana tu mana? Kg Abah kau ey? Kenapa? Korang dicucutirikan ke? Bkn cucu feveret la ni? Haha! Tp mmg tak best la kan kalau sampai jadi situasi camtu. Hmmm

Kira okey r tu byk gak aktiviti raya kau. Raya aku, aku pun rasa best! Tp sampai raya ke3 je. Lepas2 tu dah tak rasa raya dah. Ntah. Takde mood lak nak raya umah kekawan tahun ni. Kena tunggu tahun depan lak r jawabnya. Padahal raya ada lagi. Hehe

syakirah izwanie said...

Selamat Hari Raya brooo (:

Unknown said...

selamat hari raya woi.

Anonymous said...

selamat hari rayaa.
mohon jangan lupa duit rayaa untuk chemay.
ehem3
:P

Liyana Izzati said...

Bro mintak duit raya sikit :p

Cik Pulau said...

selamat ari raya..
cerita raya aku...raya ke4 demam takleh bangun sampai raya ke 6.. raya ke 8 da gerak balik johor sebab isnin tu nak kena mengajar..
raya sakan sampai demam..

p/s: baju raya ko meesti warna coklat kan??? hahaha

Anonymous said...

wsalam..ouh..apsl ngn sblh sne? hee..menyibuk plak kn =.= x pe2..kt blh sini ray best kn? best tu letakny di hati..klo hti x nk..mne2 pun x best.tetibe~ slmt hri raya gak..nk pnghujng dh nie..minal aidin wal faizin k.

mirmashi94 said...

happy belated eid.

p/s: aku baca tajuk je,harap maklum.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates