Monday, February 20, 2012

As Long You Are Celebrities..

As long you are celebrities.. right or wrong, you always wrong. Bukan aku cakap camtu ok. Aku just cube bagi pendapat dari ape yang aku nampak, aku bace. Memang macam tu r realiti nye. Thinking kebanyakan orang negara kita ni, asalkan name nye artis.. dorang tetap salah wat ape pun. Wat jahat kne, wat baik pun kne. Pelik aku.

Pendapat aku sendiri, artis tu manusia macam kite gak kan. Standard r ade wat salah. Standard gak r kalau ade yang berubah ke arah yang lebih baik. Lumrah ok. Takde lak aku bace dalam mane2 buku yang cakap "artis sampai bile2 pun takkan dapat hidayah" Ade ke? Kalau ade cuba bagitau aku ape tajuk die. Nak bace sendiri.

Aku bukan ape. Pelik sangat ni. Baru2 ni aku ade terbace kisah artis2 yang betul2 dah berubah bile pulang dari Tanah Suci. So, aku ingat bile artis2 ni dah berubah.. ramai r peminat yang bagi sokongan, yang mendoakan. Tapi yang kutuknye lagi banyak. Siap ade yang cakap lagi dorang cuma berpura-pura. Tak betul2 berubah pun.

Pening gak pale aku bila bace cite2 yang macam tu. Macam mane r thinking orang2 kita ni ye. bile artis tu masuk kelab, minum arak, pakai seksi2 sume dorang kutuk gile2 nye. Ayat siap kuar hukum hakam macam r dorang suci sangat (-_-") Tapi bile artis dah tutup aurat, dah insaf pun dorang kutuk gak lagi. Ape yang dorang nak sebenarnye?

Kesimpulannye.. aku pun pelik ngan manusia macam dorang ni..

21 comments:

Shila said...

takpenah laa pulak jumpa org kutuk artis2 yg berubah ke arah lebih baik ni..


uhuuu..

tak up2datenye aku.. =__=

whitecappuccino said...

serba tak kena kan kalau pasal orang lain? conclusionnya, seronok mengutuk orang kot.

Cik TeN10 said...

tu la.. buat baik salah buat jahat mmg la salah.. mulut org bukan macam mulut tempayan.. kl mulut tempayang sng nk ttup.. pedulikan kata2 negative.. kl dok dgr kata2 negative tu mmg xkemana la.. smpai bila nk berada di takuk yg lama kan..

cinta siswi said...

manusia memang xleh tgk manusia lain senang..hoho.. sepatutnya kita sokong kalau mereka berubah.. asalkan jgn hangat2 ta** ayam sudaa..

Anonymous said...

tak semua orang sempurna. =D

Schubert Serenade said...

itu lah kehidupan...even kte org biase pon, if kte berubah for good, kte kena kutuk..xpe, as long we are still on the right track..its ok then..just pray yang baik2 for those yg berkelakuan buruk trhadap kita tu:D

Rtp Farra Arisha said...

semua manusia memang pandai berkata2, tapi untuk diri sendiri ada lagi yang tidak disempurnakan as well as possbile...so, jangan mudah memberi kritikan if we know we aren't perfect enough. karma nanti di hari depan...:')

P/S: i come from nelly the strange's blog :) keep blogging!

A retarded kitty said...

standardlah manusia. tak boleh tutup mulut dari menilai orang lain

Admin said...

jom baca latest entry saya,
kita tak boleh nak jadi hakim.
masing2 ada peluang memperbaiki ^^

Anonymous said...

ukur baju di bdn masing2 dulu.
aduhhh



>> hai pakcikkk. lame x nmpak. hehe. rinduu gile kt sini. shoutbox dh buang ke?

Misha Ieza said...

datang dari niat sendiri.. dia tahu yang mana baek buruk.. hak masing masing

Anonymous said...

senang cite,
tayah jadi artis.
:)

Kik0 ♥ QiLaH said...

kadang2,

manusia bila dah mula naik,
maruah akan mula jatuh..

Layyinul Harir said...

nak senang citer,biarkan hal artis itu..

fikirkan org2 yang bawa manfaat kepada kita..=)

Aida Tamrim said...

Assalammualaikum ...

Biasalah dik. Manusia ni memang takkan dapat lari dari perasaan HASAD DENGKI .. Kita ni memang kadang2 takleh nak tgk org lain lebih dari kita ... Sebab tulah, dunia ni nazak di'kerja'kan makhluk bernama MANUSIA =P

ctZue said...

Artis pon manusia biasa gak kan...malah lagi hebat kot dugaan dorg bila dh jadi celebrity ni

Kira Sakura said...

agaknya diorg yg nk jadi artis tue kowt.. hihi

Noor Fatin said...

manusia xpenah puas *__*

tomatokering said...

mulut orang. kalau boleh cili-cilikan aje. kahkahkah

Zehan Ilyana said...

manusia ni..memang macam2 perangai dia..
-_-'

Jari Jemari Si Gile said...

ouh...
jenjalan kat blog kau ni, terbace lak entry ni...
dan ag best,
aku baru debat dgn bf aku pasal kes yg same kau cerite kat entry ni..
pasal mase tuh aku tgk melodi ke hape tah..
dok sebok2 cite pasal artis ni g kelab mabuk2la apela,
ish....pade aku itu tak perlu...!

*ok aku merepek..bye.. :p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates