Thursday, February 16, 2012

Start From Scratch Again..


Start from scratch again.. akhirnye.. entri 1st aku di tahun 2012! same macam tajuk, memandangkan dah lame gile2 nye tak ingat aku tak update, aku yakin ramai dah tak singgah blog aku ni (standard r) So, disebabkan tu aku kene r bermula dari bawah lik macam dulu2. Tapi takpe, normal macam hidup umpama roda bagi aku bese r tu kan? Ok, aku rase mesti ade yang nak sangat tau mane hilang nye aku ni (em.. ade lagi ke sekarang?) So, ingin aku state kan kat sini hilang nye aku dari arena pembloggingan bape bulan lepas sebab aku dah kehilangan 3 elemen paling penting untuk berblogging iaitu..


Discipline ngan commitment tu maybe tapi.. justice??

Kat sini aku nak bagitau, kalau ade yang percaye ape yang ade kat atas tu.. percaye r, korang dah kene tipu ngan aku =P Actually, 3 elemen kat atas tu aku amek dari cite kartun Street Fighter yang pernah kuar kat ntv7 dulu. So, yang "terkene tipu" tu, mintak maaf.. Tapi bile pikir2 lik, macam logik gak kan? ^__^ Ok, kembali serius! Sebenarnye bagi aku sendiri 3 elemen yang perlu ade untuk blogging ialah:

1. Laptop / PC yang berkeadaan tip top

Memang confirm r kan? Takde menatang kat atas tu, cane korang nak menaip? Gune typewriter yang ketak ketak tu leh je, tapi bukan blogging name nye tu. So, cite pasal laptop ni.. aku mule hilang menatang ni bile satu ari ngan gaye duduk L kat cite deathnote, aku bz chating ngan member. Ntah camne tibe2 terexcited aku leh tercabutkan power supply laptop aku. Dah r laptop aku takde backup bateri time tu. Terus blackout. Aku try hidupkan lik tapi skrin tu gelap je. Housemate aku cakap laptop aku terkejut?? So die suruh aku on laptop tu esok tapi hasil tetap same. Aku hantar repair 2, 3 kali tapi result still same. Last2 otak pintar (pintar r sangat) aku cadangkan aku beli external monitor, sambung ngan laptop.. pasti berkesan!! Tapi kalau dah name nye takde rezeki kan.. Mule2 ok tapi pastu suis laptop lak wat hal. Aku sabar je.. Pastu dah ok suis tu aku lak memandai mandai. Lain kali bile laptop pesan jangan switch off dan tunggu die shut down sendiri, sila ikut! Aku yang tak dengar cakap laptop main off gitu je and bile aku nak on die kuar "some file missing, window cannot start" <-- lebih kurang camni kot.. TERBAIK!!! Sejak ari tu, laptop tu aku sisihkan dan aku beralih pada pc sampai r aku dapat laptop lain.


Rehat r puas puas.. tapi wat mase sekarang ni je..

2. Unifi, Berukband, Seterimik dan ape2 yang leh bagi internet.

Kalau korang ade laptop, memang tak dinafikan r memang mampu korang menaip panjang2. 78 juta perenggan pun takde masalah kan. Tapi kalau takde internet, sape yang nak bace 78 juta perenggan yang korang karang tu? So sambung cite tadi, internet ngan laptop macam langit ngan bumi je bagi aku. Bile internet ade, laptop wat hal dan vice versa. Aku ingat lagi time tu internet ade tapi laptop wat problem. So last2 aku seludup pc dari kampung bawak mai umah sewa. Disebabkan pc memang takleh nak detect waifai, so aku pun dapatkan r menatang name tp link tu ngan susah payah just sebab nak online. Alih2, tak sampai sebulan aku nak online puas2, leh lak housemate cakap yang kitorang sume kene cari umah lain atas sebab2 yang tak dapat dielakkan.. aku cume boleh (0.0) je.. umah baru langsung takde internet. Sabar je r aku. Last2 ngan jase baik sedare, dapat aku online guna yes4G.. tu pun pas aku selongkar seluruh Shah Alam just nak cari reload card die yang cukup "senang" nak jumpe (-_-") (lebih menguji kesabaran pas susah payah dapat reload, reload habis sekelip mata just sebab lupe nak pause torrent)


Awak memang laju.. laju menghabiskan rm10 saya dalam 10 minit.. DAMN!

3. Semangat blogging yang sangat2 tinggi!!

Bile dah ade laptop, pastu internet pun dah jalan tapi kalau semangat nak blogging tu takde tak gune gak kan? Plan nak menaip entri tapi on laptop facebook yang ditengok dulu, pastu nampak lak video best kat youtube dah ke youtube lak. Tengok2 artis feveret kuar album baru terus cari link download sampai jumpe. Pastu tibe2 ade lak kawan2 main retweet, dah ke lain pulak pastu. Habis tu yang blogging nye g mane? Kes aku lak, bile dah laptop takde or internet takde.. mule2 tu rajin gak aku terjah cyber cafe kat seksyen 8 tu. Tapi lame2 kekerapan pun makin kurang. Mule2 3 hari sekali, pastu seminggu, pastu sebulan, pastu lebur.. Tambah lak g cyber cafe tu sah2 kene kuar paling kurang rm5 baru puas. Kot leh bayar gune air, bertapa kat dalam tu pun aku sanggup weh! Tapi kalau dah ari2 rm5, memang makan mouse ngan cpu je r aku cukup bulan. So last2, aku pun decide untuk stop jap sampai r keadaan dan situasi menjadi seperti sediakala.. dan nampaknye wat mase ni keadaan dah menjadi macam sediakala so..


To readers blog ni, ElementOfLife is Alive!! New header gitu..^^

Note 1 : Lame tak menaip, penulisan pun tunggang langgang.. sori!! (-_-")

Note 2 : Header hasil sumbangan adik aku pas susah payah aku pakse die =P

Note 3 : Pas tukar template, bloglist lame hilang sume!! (kne wat bloglist baru)

Note 4 : Shoutbox aku expired?? <-- pejadahnye ini?? ~T_T~

Note 5 : Kalau anda rase ade Note 5, anda baru je tertipu lagi.. =P

18 comments:

najwa nano said...

saya tertipu..hahaha.
banyaknya obstacles yang kena dilalui untuk online.kuasa alam maya.mesti rasa addict mula-mula rasa nak bukak,nak tengok blog,fb tapi lama-lama okey.
bring back the blogging soul.aja!

Shila said...

selamat kembali incek kay_r...


weeehu~~ \(^__^)/

Anonymous said...

beli laptop baru.
:)

tomatokering said...

uyeyyy uyeyy ! jirang kite dah balik! hewhewhew ~ :D

pahni update selalu tamo kosong je .*cehh cakap orang:P

Nys Zairee said...

gne chatbox..

fRaMe+LenSeS said...

selamat kembali ye. ehehe

eh konpem tu tadi dia cakap dalam stairway to heaven. kul 9:30-1030.
masa Jodi sembang ng Cholo. tapi da edit sket aa. tak igt aih detail sampai macam tu. :D

Ain Norainsyah said...

Selamat berblogging.:D

nik farina aishah.... :) said...

akhirnya ada juga kr update blogg. hee :D

PADLE said...

welkam bek berrrooo!

Dkna Abza said...

salam perkenalan disini :)

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

cntik la header kau..smart!!

eh, balas kunjung.. :)

❤Mrs. Myra❤ said...

welcome back KR! ^_^

psstt...cantek header..nak request bole?:p hee...

Unknown said...

hehehe..selamat kembali ke alam blogging..

pasal elemen no 2 tu..sama la ngan chii..krg ni harap leh on kat opis je..tu pun x sempat krg ni..asyik byk keje..huhu

sahromnasrudin said...

selamat kembali berblog...

lama ko tak dtg smpi aku pun dh lupe...sowi erk huhuhhhh

Schubert Serenade said...

hehe..saya mmg dah mls nak blogwalking...tp bila awk dtg singgah kt blgo sye, bru la teringat nk blogwalking kt blog org lain..

welcome back!!
blogging xsemestinya perlu viewers yang ramai bukan?? as long as content dalam blog tu ohsemm..betul kan??kan??:)

Noor Fatin said...

lama xnampak awak. saya dah tukar url blog baru, kalau awak kenal saya dan perasan la apa yang dah tak de dalam blog saya :P

selamat kembali! hari tu saya lama gak stop berblogging atas sebab2 tertentu.. heehheeh..

:)

Zehan Ilyana said...

lama sungguh tak nampak inche kay..:D

dulu saya jarang blogging sebab masalah internet...
huhu skrg dah ada unifi..tu yg aktif juga blogging..:D

gunala fibox untuk chatbox..hehe..shoutbox skrg tak free lagi..

Kira Sakura said...

yeayyyy dh ada laptop bru blh berblogging sepuasnya..hihihi

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates