Sunday, February 19, 2012

Is that True?? Is That Really True??


Is that true?? Is that really true?? Gile gak aku kan tibe2 tanye soalan yang tak macam soalan. Sebenarnye macam ni, aku ade bace satu komen dalam salah satu entri aku yang die cakap blogger femes ni sombong. Aku pelik jap. Macam lari tajuk je komen tu compare ngan entri yang aku post. Tapi takpe, segala komen diterima di blog aku ni. Jangan risau.. =) Cume tu yang jadi persoalan nye sekarang. Betul ke blogger femes ni sombong?

Kalau korang tanye aku, ape yang aku leh cakap.. mase mule2 aku blogging dulu macam tu gak r aku pikir. Blogger femes ni sume sombong, tak layan blogger2 kecik dan baru yang wujud kat dunia blog ni. Tapi bile dah lame2 aku menapak kat dunia blog ni, aku realize memang silap sebenarnye aku pikir macam tu so aku nak mintak maaf r sebab ade pemikiran yang macam tu dulu. Tapi sekarang aku rase tak sume nye sombong.

Pada pendapat aku, situasi nye cuma macam ni. Korang baru blogging kate r 2 minggu lepas, then korang jumpa satu blog yang femes dan korang datang sekali kat blog tu dan tunggu blogger femes tu datang balik blog korang. Kemungkinan jadi camtu rendah sangat. Korang tau sebab ape? Sebab blogger femes ni ade ramai readers, dan mesti dorang pun dah ade blog yang dorang ske bace yang sentiase dorang dahulukan.

So jangan r sebab dorang tak singgah blog korang pas korang komen kat entri dorang, korang nak state dorang sombong. Tak fair bagi aku. Dorang ni sume ade care masing2. Ade sorang blogger femes yang tak pernah komen entri aku dan tak follow pun blog aku tapi pernah wat entri pasal aku dalam blog die. Ade yang pernah komen entri aku tapi tak follow aku. Ade yang just follow aku tapi tak komen entri aku. Nampak?

Paling best ade blogger femes ni yang sekarang jadi kawan aku, leh kutuk2 dalam fb rilek2 je. So macam mane nak capai macam tu? Simple je. Macam yang sorang blogger femes tu cakap, berkawan! Aku pernah bagitau dulu, kebanyakan blogger ni mule2 stranger.. tapi still manusia so kalau korang rajin tegur, rajin singgah.. aku yakin blogger2 femes yang korang cakap sombong tu leh jadi member bertepuk tampar korang nanti.

Tapi, kalau korang nak dengar pendapat aku tentang blogger yang sombong ni, aku rase blogger femes ni jarang bersifat macam tu. Blogger yang rase die femes ni je selalu rase blog die cukup bagus, cukup hebat sampai tak perlu nak amek peduli ngan blog2 yang baru compare ngan blog die yang konon2 lame sangat tu. Based on my own experience. Tapi biar r. Aku tak amek kesah pun. Blog die, ikut ske die je r kan? =) Tu je. Salam.

Note: wat mase ni blog aku ade tulisan je. Gambar macam dulu2 tu later ok! ^^

18 comments:

Shila said...

aku setuju...!!

tapi serius aku jeles dgn blogger yg bole rasa blog dia bagus..

aku claim blog aku bagus ok tak..?

mesti lepas tu ko banned aku kan..?

tetiba rs nk add fb ko..kehkehkeh..

A retarded kitty said...

aku tatau nak komen apa

kekeke

Yuslia Suhana said...

Blogger2 pemes ni kan ramai benor reader nya. Mana la masa nya nak nengok satu2 kan. Yang komen pon ramai.. Nak tgk satu2 mmg parah la..

najwa nano said...

yang penting kay_are tak sombong :)

whitecappuccino said...

dulu akak penah rasa gitu ..blogger femes sombong esp ladies..tapi akhirnya biarlah..tak kisah pun. org suka org datang..tak suka, ada lagi yg lain kan?

Schubert Serenade said...

setuju....bukan semua blogger yg femes ade mase nk blogwalking...:D

cinta siswi said...

haha.. dulu siswi pun rase cmtu gak.. tp dah lame2 dah tau da even siswi xfemes pun..haha.. diorg mesti ade readers yg mmg sjk azali menempek kt blog diorg.. mungkin masa xde.. so far.. xde yg sombong pun.. kay_are pun baik!! :)

Maya Mayana said...

depends utk dia meletakkan diri di tahap mana...kalau dia rasa nk kawan dgn kita dia boleh buat cara mana yg dia mahu :)

follow cni jugak...

Aida Tamrim said...

Assalammualaikum ..

Ye, ye .. SETUJU !!! Kita takleh la nak simply judge people kan ? Walaupun sebenarnya, mungkin ada la jugak yang cenggitu. Tapi apapun, kalau nak tau cerita sesebuah buku tu, kenalah baca dari mula sampai abis. Baru leh nak menilai. Betul tak Mohd Kazreel ^^ ?

Unknown said...

Betul.kena kenali mereka dulu. X kenal maka x cinta. Jgn judge org dr luaran. Then,lambt kasi respon,x pasal2 d label smbong.ishk sgt x adil berkata begitu

Cik Pulau said...

kr..
lamanya xsinggah sini... seyess.. huuuu~

ctZue said...

sombong ke..? hahaha.. depends on individu kot..kan kay are kan..

sahromnasrudin said...

yang penting, dalam berblog perlulah senantiasa berfikir positif

Kira Sakura said...

tanamkan dalam hati yg kita nak berkawan dgn seseorang tanpa mengharap die jadi kawan kita.. sama konsep rasanya :)

❤Mrs. Myra❤ said...

mungkin ade, tapi tak sume macam tu kot..:)

Layyinul Harir said...

yeah..

tapi,yang penting kita ikhlas dalam memberi tanpa mengharap balasan mereka akan komen kita balik..hee..

kan berbalik kepada niat kita,kan kita blogging untuk ape? kan nak berkongsi maklumat..

mereka x balas kunjungan kita,maybe diaorng busy ke,or mungkin mereka singgah tapi x sempat komen..=)

tomatokering said...

gue sokong banget sih. hehek :P

bukan sombong kot. kadang2 dorang pon ada banyak benda nak buat, nak blogwalking pong maybe tak sempat. sehari dalam beberapa blog je kot dapat. hewhew

lagipom kalau kite iklas follow and suke blogger tu kite patutnya tak kisah pun pasal die datang ke tak blog kite. betul tak? so chill :D

Zehan Ilyana said...

kesian kat blogger femes, orang datang komen ramai..katakanlah 100 komen..
mak aih, takkan semua 100 tu dia nak terjah satu-satu..mesti dia ada kerja lain nak buat kan..
heheheh..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates