Tuesday, February 28, 2012

What's With Love?

What's with love? Berdasarkan ayat kat sebelah, korang ingat ape yang aku nak cite ari ni? Kalau korang ingat aku nak meluahkan cinta or ape2 yang related to that, korang silap di situ ^^ Aku sebenarnye nak share ngan korang satu filem Indonesia yang aku rase dah agak lame gak tapi still aku rase nak tengok banyak kali. Cite ape ye agak2 korang?

Honestly, aku memang tak bape layan sangat drama2 or filem2 Indonesia ni. Sebabnye? Kalau drama kalau boleh nak puluh2 episod tapi pusing2 kat situ gak. Kalau filem hantu tak bape nak hantu, filem pari2 tak bape nak pari2, filem lawak tak bape nak lawak. So dah faham kan kenapa aku tak bape minat ngan cite Indonesia ni. Tapi cite ni exception!

Ikuti sinopsis versi aku sendiri..

Watak utama Cinta, sorang girl yang ade 4 orang kawan baik. Cinta ni memang terror kalau bab menulis puisi, tapi sebab satu hari tu die kalah dalam pertandingan tersebut, die jadi curious nak kenal ngan orang yang kalahkan die. Ngan alasan untuk interview si pemenang, die g jumpe orang tu. 1st time die jumpe orang tu name nye Rangga, ngah bace buku kat library. Die ingat Rangga ni ok tapi rupe nye arrogant and annoying gile. Tapi ntah nape ade satu tarikan kat Rangga ni pada Cinta. So, Cinta try wat macam2 untuk lebih kenal Rangga ni. At last dorang ni pun jadi sangat rapat sampai Cinta lupe kat kawan2 die. Pastu something happen kat sorang kawan Cinta dan bende tu wat Cinta serba salah nak pilih antara Rangga or kawan2 die. Ape akan jadi seterusnye? Untuk mengetahui lebih lanjut, cepat2 tengok cite ni ok?


Sementara link masih aktif, cepat2 klik dan tengok!!

So, filem ni memang menarik bagi aku. Walaupun jalan cite yang agak simple tapi lakonan dorang memang cukup berkesan! Aku boleh feel ape yang dorang cube gambarkan time tu. Sebabnye dorang memang pandai main ekspresi muka. So takde r aku tengok muke sedih, hepi, marah, geram same je. Camtu baik bagi patung je berlakon ye tak?

Lastly, kalau korang nak tau nape aku wat entri pasal ni sebabnye pas berbulan aku cari, aku ketemu gak ngan link filem ni. Susah gile nak cari kot, filem agak lame kan? Namun berjaya akhirnye. Terus aku nak share ngan korang. Baik tak aku? =P So, keseluruhan filem ni.. tolak adegan kissing 4,5 saat tu filem ni memang berjaya menarik hati aku! ^^

Nota selingan ari ini...


Aku still cari link animasi ni, sape jumpe share2 r ye =)

21 comments:

Dkna Abza said...

heheee...kalo drama indonesia mesti beratus episod baru habiskan??

Anonymous said...

haha drama indon aku kureng sikit. kl hindustan aku okai je haha

Shila said...

citer indonesia yg aku bole tgk byk kali, LAskar Pelangi..

suka gila..!!

citer yg nk tgk lepas ni, Hafalan Shalat Delisa..

diorang kata best..

Jari Jemari Si Gile said...

finally...
dapat gak aku cite ni..!
huhuhuh

Liyaa Mf said...

Ahhhhh! Lamanya tak tengok cite ni. Best best! Telemovie Melayu kat Malaysia sekarang pun dah banyak yang ada improvement. Sebab sekarang zaman kamera dah cantek laa. Err tiba2 pulak:)

PADLE said...

cer layan Hafalan Shalat Delisa..sumpah bole kasi nangis bro..

Zehan Ilyana said...

aaa~ dah lama tak tengok cerita ni!
hoho.
thanks bagi link..:D terus nak download pakai keepvid.kekeke..

drama indonesia, memang err.. tak suka nak tengok.terlebih panjang and terlebih mengarut..huhuhu..
filem pulak, tataula..dah lama tak tengok filem indon..huhu

whitecappuccino said...

skrg dah tak tengok drama indon..drama melayu pulak sekali sekala.

najwa nano said...

lama giler kot citer ni..sekarang nada cinta plak bro yang saya sendiri pening tentang jalan ceritanya.

sahromnasrudin said...

aku pun suka filem ini..masa tue aku masih belajar kat u bile film nie tgh main..jalan ceritanya mmg hebat..aku berani bagi 10 markah...

saljihitam said...

gua tengah carik the petaling street warrior *crying*

Miss Nana Farhana said...

citer indon x layan sangat,tapi citer ni dah tengok dulu... citer korea yang best2 ade?? hehehe...

Unknown said...

Drama indon mmg hampeh,tp movie diorg superb.ok x semua tp lau superb tu mmg superb abes lah.

mohdhazlan Dreadlock said...

Dia yang memberi cinta ...dan hanya cinata Dia yang hakiki

Zubaidah said...

tak pernah agy tgk citer nie, but sounds interesting

Zubaidah said...

tak pernah agy tgk citer nie, but sounds interesting

cinta siswi said...

xminat la indon..hehe.. korea! :)

ecadwinkyasha said...

filem ne rsanya dri zmn sekolah rendah..skrg ne klu ble jadi mak budak,konfirm layan lagi.best dan terbaik...

sampai sekarang hafal sajak dlm ceta ne :)

Kira Sakura said...

yg silat tue aku pn ske... ihihihihi

fiezah91 said...

haha, aku memang tak layan citer gini tapi dari gaya ko citer mcm menarik lak.

tomatokering said...

choiii citer indon memang tak minat. tapi kalau movie die boleh gak ahh layan.. hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates