Saturday, February 25, 2012

I Am True Fan Of..


I am true fan of.. Seringkali aku nampak status2 camni berkeliaran kat dalam facebook. Contoh macam "aku memang bace novel ni sejak tadika lagi, best gile" atau "pelakon ni memang aku minat betul, pandai die berlakon.. berkarisma" atau "cite ni best, pelakon die mantap2" dan reaksi aku dalam ati bile bace status camni.. (yeah rite.. ye r tu..)

Nape aku reaksi camtu? Simple. Kite amek contoh paling dekat. Bape ari lepas, bola sepak Malaysia lawan Jepun betul? Sebab lawan tu Jepun so aku takde expect tinggi sangat. Memang nampak peluang tu tipis. Aku tak terkejut pun ngan kekalahan Malaysia. Tapi aku lebih terkejut bile aku tengok facebook aku keesokan harinye. Korang agak nape?

Takde langsung orang yang update status pasal match tu. Nak kate dorang tak tengok bola, time Baddrol score penalti ari tu, bukan main lagi status. Nak kawin Baddrol r, love Baddrol r. Time Nazmi menyerlah, yang kakak2 konon nak wat jadi adik angkat. Time Khairul Fahmi jadi hero, status sume pasal die je sampai aku naik pening bace.

Faham ape aku cube sampaikan kat sini? Orang kite kebanyakan nye suke ngaku die fan kepada itu, kepada ini tapi hakikatnye macam team bola Malaysia.. bile menang, dalam Facebook dijulang julang, bile kalah.. wat tak nampak, tak pandang. Camtu gak r kalau melibatkan pelakon ke, cite ke, novel ke. Dah femes sume ngaku fan.

Aku amek contoh Lisa Surihani. Setahu aku r kan, aku tengok die dalam tv mule2 sekali sebagai pengacara Whooa @ NTV7. Time tu takde pun orang yang ngaku fan die, takde pun media kejar die. Ntah2 tau ke tak orang ramai Whooa tu program ape. Aaron Aziz, aku mule tengok die berlakon cite Cinta Bollywood. Ade sape tau pasal cite tu?

So, ape yang cube aku nak sampaikan kat sini dari ape yang aku tengok.. bile something tu dah femes, baru r sume nak ngaku minat r, die hard fan r. Ombak rindu tu, bukan main lagi sume minat pada hal time aku bawak novel tu g sekolah dulu, macam2 ayat sinis kedengaran. Aku jiwang r, sentimental r. Dah femes, sume ngaku pernah bace (-_-")

Kesimpulan nye, kalau nak minat something tu minat r betul2. Takyah r bile femes, baru r nak ngaku peminat setia kipas susah mati. Bile dah jatuh, dah kalah, dah tak glemer terus wat tak reti je. Macam aku, aku memang fan Kamen Rider. Tak kisah r orang nak kate tak matang ke, budak2 ke, Kamen Rider tu lalat ke, aku minat gak! Ok daa..


Rider 2012, theme space. Main rider rupe spaceshuttle?? Takpe, layan je ^^

Note: Perenggan 6 untuk classmate aku, yang lain pendapat bebas.. =P

14 comments:

.........cP~ said...

Biasala orang nak sentiasa mengikut arus perkembangan semasa.

Kalau buku Jodi piccoult diadaptasi lagi macam "my sister's keeper" nak ngaku lagi sebagai peminat lah.

Zehan Ilyana said...

wahaha..
seb baik saya tak macam tu..hehehehe....
:ppp

Shila said...

aku tetap setia jadi peminat ko..

jangan riso..

ekekek..

whitecappuccino said...

biasala yg tengah naik tu yg org selalu ramai minat..bila dah suam2 kuku, selalu kalah, terus hilang.

Liyaa Mf said...

Minat benda yang ramai orang laen minat jugak lagik tak best okeyyy! Kannnnn? Errr, tapi if dah memang minat jugak, diamkan aje, malu nak kasi tau sume orang. Heheh.

Afraa Ain Ahdia said...

minat? Cik B paling minat ttg makan. takkan miss.. how about u? tehee :P

fiezah91 said...

haha, yang ni memang aku sentiasa la tengok wei kat mana2. bila tengah pemes je semua sebut bila dah xberapa nak pemes semua senyap.aku pun tak paham

ecadwinkyasha said...

salam abg kacak *bodek sahaja!*.
saya peminat abg sejak baru-baru ini..*bodek lagi*...tetapi bila saya mengetahui abg peminat kamen rider....minat saya kepada abang semakin bertambah-tambah *tipu semata-mata*..wekkk!.

betul,takyah bila dah femes baru nak ngaku semua tue kan?!.hikhok...

ohya,terimakasih atas link vanilacokelatnya abang kacak.*malas nak backspace,terima je lah yer :P*

cik ika said...

ika ni law minat2 ni..minat artis korea je..hehehe..

Miss Nana Farhana said...

biasa lah tu, dah jadi lumrah manusia skrg lak...kan? huhuhu

Nora Shahaira said...

tu obses sgt..macam akak nora gitu2 je..
mereka tetap manusia biasa yg pasti buat salah.
yg perlu kita agungkan cthnya seperti Rasulullah saw..

Hansyirah Takezur said...

terasa...

aku minat lampard. tu pon lepas tengok dia gelecek bola masa darjah 3. sampai sekarang. tp x true fan la sebab aku just minat dia bukan minat bola. haha.

Kira Sakura said...

kamen rider ank sdara suka sgt.. smpi sanggup x kemana2 semata nk tgk cite tue

Eera Shera said...

sy kdg2 terbalik pulak..yg org minat sy x minat..yg sy minat org x minat pulak haha sadis ;)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates