Tuesday, December 11, 2012

One Two Enough Already..


One two enough already.. Salam.. Ari ni selasa so negeri selangor cuti hasilnye aku sekarang ni ade kat kampung aku dan sebab aku ade dekat kampung mood nak mengupdate tu agak tak bape nak datang. Idea tu ade gak r cume bile jari jari ni malas nak menaip.. idea pun takde guna nye kan? Tapi malam ni aku rase mood nak mengupdate tu dah datang so terhasil r entri yang ni.

Aku nak cite something yang related dengan dunia blog ari ni. Ade aku terbace satu entri yang ditaip abam blogger femes yang agak tak bersetuju dengan tindakan certain blogger yang update seminggu sekali, sehari sekali, sebulan sekali atau lebih teruk dari ketiga tiga contoh tadi. Bagi aku sebulan sekali update tu memang tak patut sangat r tapi seminggu or sehari sekali ok lagi kan?

Abam blogger femes tu cakap sebagai sorang blogger kene sentiasa ada idea untuk update entri dan kene selalu update dalam enam ke tujuh entri satu ari. Seperti bese, sebab yang kuar statement tu abam blogger femes, maka ramai r orang yang setuju lagi bersemangat untuk mengikut abam blogger femes terbabit untuk update banyak entri dalam satu ari. Aku? Tak bape nak setuju.. =P

Sebab yang utama, aku pun ade life kat dunia nyata ni weh. Aku rase korang yang ngah membaca entri ni pun mesti ade hidup masing masing kan? So bagi aku untuk spend berjam jam depan laptop, ipad, tab, komputer semata mata untuk taip banyak entri sehari macam tak sesuai r dalam hidup aku. Banyak lagi bende lain boleh wat selain blogging berjam jam kan?

Pernah tak korang terpikir, jenis yang taip entri lebih kurang sepuluh sehari tu bile mase lak blogger macam tu berblogwalking? Kadang kadang aku tengok sela mase entri latest ngan entri lagi latest ade r dalam sejam dua jam je. So, kalau dah asyik update entri je.. masa bile pulak yang blogger macam tu gunakan untuk berblogwalking dan terjah blog lain? Aku betul nak tau ni.. hmm..

Lagi satu sebab yang wat aku rase tak suka sangat nak update banyak banyak ni ialah sebab aku tau tak semua blogger rajin geledah entri lame lame tu. Ade certain blogger macam tu tapi tak ramai. So, bagi aku untuk taip banyak entri dalam satu ari tapi entri yang sebelum sebelum tu tak dibace blogger lain suatu yang merugikan sangat. Penat taip orang tak bace.. tak rugi ke?

Jadi ape yang aku nak cuba sampaikan kat sini, pendapat aku mengenai bape entri nak di taip sehari.. bagi aku cukup dah satu atau dua entri. Tak perlu banyak banyak. Rugi bagi aku kalau taip banyak banyak entri yang berakhir dengan tak dibace oleh kebanyakan blogger lain. Tambah lak aku menaip sebab nak orang bace entri aku. Bukan sebagai hiasan semata.. =P Tu je. Salam.

19 comments:

wakgelas said...

blog wak pon X fofular jugakk.., ahhhks

Unknown said...

aku sokong kata2 ko... hak menulis hak blogger...hahaha..
pada aku...kongsikan bila benda tu rasanya perlu dikongsi..dan bila kita rasa mahu berkongsi...

#kekadang kalo xde keje berfaedah memang aku update bebanyak...hahaha =P

Payeh Kuced said...

aku ni sekali sehari pun susah.. nikan 7-8 entry sehari.. mau aku jadik zomba duk tnggu org baca.. hahahaha

aku HaniAsyira said...

erkkk... ikut kpd org jugak lah.. aku tgk ada sorang blogger femes mahu jugak sebulan sekali.. huu~~

kalau lah aku buat entri bnyk satu hari mahu takda aku blogwalking dah.. yg tak update sehari sekali pun amik masa lama nak bw..

mungkin dia fulltime blogger kot

Unknown said...

okaylah kalau update setakat 1, 2 entri sehari... aku pun pelik gak macam mane blogger yang update blog sampai 7, 8 entri...

betul... certain orang tak akan geledah entri lama2 untuk dibaca... nak2 kalau line lembap.. memang tak adelah nak geladah entri lelama...

aku lupa hari ni selangor cuti... -_-

Unknown said...

betul bro aku sokong...kenyataan blogger femes tu mcm tak praktikal je...mungkin dia jenis yg tak blogwalking kot....

aku nak dapatkan satu entri satu hari pun punya la susah....haha...tak dapat bayangkan camne dia boleh ada idea sebanyak itu setiap hari...

Jue Jaynee said...

huuu nasib,,jue pun xsuka update banyak dalam sehari..

takut orang xbaca..kadang2 rugi maklumat yang cuba kita sampai xkena baca hanya sebab ada nextbaru selepas 2 jam kan?

hihhkkk sudahla kay..jangan banyak fikiran..hahaha santai aja :)

Liyaa Mf said...

Aku update entry dlm 3-4hari skali je. Lebih kurang seminggu 2kali laa. Nak bw, baca & komen2 entry org pun takes tyme apa. Itu pun aku rasa kdg2 keje ada gak aku abaikan. Ni lak nak update 10 entry sehari? Mmg takleh r.

Dea leh r wat camtu. Dah blog pun salah satu income dea . & aku setuju ngan kau, aku pun update entry untuk dibaca. Best ke tak best, tipu kalau tak harap org baca. Aku tgk dea update sekadar janji update. Macam dea tak heran kut ramai org baca ke tak. Eh, pandai2 pulak aku cakap camtu. Tp if dea tak ramai reader, cane dea leh pemes r?

mirmashi94 said...

aku update bila aku rasa nk update. haha. mmg susah nk istiqamah ni. haishhhh -.-

Nyue said...

huhu...nyue bergantung kepada mood...maood rajin bnyk la..kalu mls..satu e3 pon susah...setakat xpernh sampai 4-5 e3 satu hr..setidak2nya 2 e3 je ..huhuhuhuhu


kita layan je la...

Ain Norainsyah said...

setiap orang ada cara dia sendiri kan. Blogger tu cakap camtu sebab blogging tu dah jadi gaya hidup dia. Kita pun ada gaya hidup kita sendiri kan sebab kita tak setuju dengan statement dia..:)

Zehan Ilyana said...

adeihhh aku terasaaaaaa!!!

sejak beberapa bulan kebelakangan ini, aku dahlah jarang update.. haritu sebulan gak aku tak hapdate...
tsktsktsk...
blogwalking lagilah jarang sekarang..
uwaaaa....

Kira Sakura said...

bagi aku. kalau entry banyak sehari tapi takde kualiti dan takde manfaat yang boleh digunakan tak guna jugak. terpulang individu masing2 sbb setiap org ada point dia yg tersendiri kenapa dia create belog tue. klu untuk jadikan diari dia. tue yg blh naik smpi 7 entry sehari tue kot hihihi...

tp betol la klu up entry byk tapi takde org nk baca bebal jugak tue kihkihkih

Mrs Velentine said...

update takat mana yg mampu

misz aisya said...

bukan senang nak menulis. lagi bukan senang nak pastikan orang sudi baca apa yang kita tulis.

utk blogger femes, satu keperluan utk dia kerap update. sbb readers mmg nk baca. tp blogger bru nak up mcm aku ni, seminggu 3-4 kali pon ok dah. sbb xramai yg tertarik dgn blog kita.

perlahan-lahan kayuh. heh. :)

Gdsbnga said...

aku rasa aku tahu sape abam blogger tu , sbb dia mmg rajin update byk entry pun sehari . blogger femes boleh la wei , mmg entry depa banyak mcm mane pun sehari org perasan . org mcm kite ni . hmmm . sebab tu aku update entry sebulan belum tntu 30 entry . HAHAHA . mmg susahlah sebulan nak 30 entry .

Orkid Edyliyne said...

nak letak seminggu sekali pun OE cari2 masa... hehe inikan pulak nak letak sehari sampai 5 6 entry...
alahai... memang tak jadi kerja... ^^

Zubaidah said...

aku plg byk 3 entry je sehari. tp bukan selalu la. takde life la nk ngadap muke laptop hari2

missha said...

k fine.... semnggu satu pun jarang.. errrr.. satu hari satu lagilah payah..

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates