Thursday, December 13, 2012

Thirteen Twelve Twelve..


Thirteen twelve twelve.. Assalamualaikum.. aku memang agak penat sekarang ni. Baru sampai ofis. Haipp! Bukan saje datang lewat ok. Actually aku baru je selesai jalankan kerja sambilan aku sebagai ofis boy yang berjaye.. =__= Dari pukul lapan suku tadi aku dah ade dalam objek merah takde name tu menghala ke jalan ipoh yang aku pun tak tau dekat mane. Lepas redah federal (Jammed gile) masuk sprint rentas mont kiara sesat (Macam bese) dan akhirnya ngan bantuan "gps personal" aku, selamat gak sampai ke destinasi di tuju. Pas setel ngan jalan ipoh terus ke ioi dekat puchong tu pulak. Nasib pergi sana tak sesat. Ape pun, aku nak bagi kredit sikit dekat ex-hosmate aku merangkap "gps personal" aku. Tepuk tepuk!  ^__^

ex-hosmate aka "gps personal" aku 


Cita cita nak kawin orang romania.. sesape rase dia romania leh isi borang.. =P

Berbalik kepada ape yang aku nak ceritakan. Semalam 12.12.12 dan boleh kata kebanyakan orang bercerita mengenai tarikh tersebut disebabkan keunikan nombor pada tarikh semalam. Tapi semalam nye hal hari ni dah boleh tutup dah. Tak perlu nak fikirkan sangat sebab ia sekadar tarikh. Tapi hari ini bagi aku lebih special. Bagi aku r. Bagi korang aku tak tau r pulak. Sebabnye.. pada tarikh hari ni.. lima puluh dua tahun yang lalu, telah lahir someone yang bertanggung jawab melahirkan aku. Senang cite nye, ari ni merupakan hari jadi mak aku yang ke lima puluh dua tahun. Jadi, dekat sini aku nak ucapkan selamat hari jadi, semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki dunia akhirat. Amin.. =)

Kalau nak cite pasal aku ngan mak aku mase kecik dulu, memang selalu gak aku melawan cakap ni. Nak wat cane, aku kan budak kecik yang rase dirinye bagus sangat dulu. Sekarang ni je baru tau ape itu rendah diri. =P Tapi, yang aku ingat.. aku mase kecik cepat terpengaruh dengan tv. Mase tu zaman video game guna tape tu. Aku lak mase tu memang addicted ngan game tu sampai malas wat keje sekolah sume. Last last mak aku pun pergi sorok video game tu. Memang mengamuk r aku mase tu. Budak kecik mane tau ape. Boleh pulak aku ugut mak aku guna pisau suruh pulang balik game tu. Nasib takde pape jadi cuma tangan mak aku luka kene pisau tu. Sekarang bile pikir balik.. err.. kalau taknak pikir boleh?

Sesape yang pernah jumpe aku dan kenal aku betul betul, akan notice something bila tibe time makan. Aku tak makan sos. Atau lebih detail lagi, aku pilih sos cane yang aku makan. Sebagai contoh sos dalam botol tu memang aku takkan makan sampai bile bile. Sebenarnya insiden aku tak makan sos ni pun ade kaitan dengan mak aku. Mase tadika dulu aku ni malas nak pergi sekolah tu sebab boring. So macam macam alasan aku guna sampai last last mak aku boring dengar kot. Akhirnya, pada satu ari.. dengan guna sos , mak aku telah ..(Part ni pandai pikir sendiri je r ye =P Sampai sekarang kengkawan aku cuba discover rahsia tu tapi tak dapat. Tapi sebab bende mak aku wat tu gak r aku jadi macam sekarang ni.. =)

Mase sekolah asrama awal awal dulu, aku memang homesick betul. Maklum r mase tu aku baru tingkatan 1. So selalu gak r aku nak balik umah ngan guna macam macam alasan. Tambah lak aku memang tak rela masuk asrama ni. Masuk asrama ni sume idea mak aku yang nak aku blaja hidup. Sebelum ni buku sekolah mak kemas, baju mak gosok, sarapan mak siapkan, rambut pun mak tolong sikat.. =__= Nampak tak malas nye aku dekat situ? Agaknye sebab tu r mak aku hantar aku masuk asrama. Seriesly, mula mula dulu memang aku selalu menangis kot mintak nak balik tapi mak aku tegas sangat masa tu. Tapi bagus gak sebab idea mak suruh aku masuk asrama r aku boleh survive kat sini sorang sorang sekarang.

Tapi sekarang ni mak aku pulak yang selalu call tanye aku balik ke tak.. err.. Ape pun tujuan entri ari ni just nak bagitau yang ari ni ari jadi mak aku. Bulan sepuluh ari tu aku dah wat satu entri sempena besday ayah aku kan so kali ni aku wat entri untuk mak aku pulak. Aku tak rapat sangat dengan mak aku even banyak kawan aku cakap mak aku ni ramah. Aku rase mungkin sebab aku ni anak laki dan bukan anak pompuan kot. Sebabnye aku tengok adik aku yang pompuan rapat dengan mak aku. Mungkin gak sebab aku awal awal dah dihantar masuk asrama so lame lame jadi tak bape rapat ngan mak aku sendiri. Tapi ape pun, sempena hari jadi mak aku kali ini, aku nak mengucapkan terima kasih atas segalanya. =)


Semoga panjang umur murah rezeki.. amin.. =)

29 comments:

JunAina said...

Rapat atau pun tak itulah satu2 mak khennn...? So mesti sayang.khennn...so kena la bagi hadiah takkan wish aje.

Apapun...Selamat Hari jadi Makcik...demand hadiah ngan anak2 lebih sikit...ehehee...

faa_razak said...

selamat hari lahir makcik ! nasib ar makcik ajar topeng macam tu , kalau tak mmg tak jadi engineer ar die skrg . pemalas betul time kecik-2 ye -..-

Nadia Johari said...

selmat hari jadi makcik...makcik mintk ank mkcik ni hadah besr2 tau..hehee...

awak2 ni entry khas tuk awk..permintaan awk kn..ehhee..

http://miszrockers.blogspot.com/2012/12/12122012-untukmu-lelaki.html

ayunidati said...

apy besday mak cik...

Unknown said...

adekah mak ko pkol gne botol?

xpon die lumurkan botol dr sos tu ke tmpat xspatutnye

errr ke die sumbat botol tu dalam mlut ko?

hahaha bnyk aku pikir weh

#anyway selamat hari ulang tahun makcik. tenkiu makcik sbb melahirkan dan mendidik serta menjadikan encik mohd khazreel naim ni manusia yg berguna n berjasa kpd org tuanye..

AdinataGus said...
This comment has been removed by the author.
AdinataGus said...

Selamat ulangtahun untun ibu anda.Ibu hadiah yang paling bernilai dlm hidup :)

AdinataGus said...

Selamat ulangtahun untun ibu anda.Ibu hadiah yang paling bernilai dlm hidup :)

محمد رازيق said...

selamat hari jadi untuk mak hang bro. moga beliau sihat. hehe. tak makan sos ke bro?haa. hehe

aku HaniAsyira said...

owh.. besday makcik rupanya.. hapy besday makcik!! moga sihat2 hendaknya dan silalah demand haiah lebih2 dari dia ni hah.. barulah best nak demand dgn ank laki sikit kan.

sos?? apa pasal?? apa pasal?? aku malas nak pikir bukan2.. hahaha

Liyaa Mf said...

Ish! Gila kejam kau siap ugut mak pakai pisau? Ish ish sungguh kejam. Hahaha! Psl sos tu aku macam ingat2 kau asyik cite yg kau tak makan sos tp tak penah dedahkan sbbnya apa kan? Kali ni aku nak teka. Aku rasa aku dapat agak. Tapi malu kut nak sebut. Hahaha! So, biar la aku simpan apa yg aku teka tu sekadar teka-teki :P

Happy birthday, Makcik! Comel Makcik dalam gambo. Hehehe. Macam biasa, semuga Makcik bertabah ngan kesengalan anak Makcik yang kejam dan gila pemalas tyme kecik dulu. Heheh!

Gdsbnga said...

kau kalau nak bagitahu besdayy someone mesti kau akan cakap " org yg lahir ________ tahun yg lalu " hahaha dan selalu sangat dh aku perasan .


weii mak kau mesti kawin muda gilaaa kan . kau anak first ke ? aku yg anak first ni pun , mak dah 49 . kira mak kau kawin umur 28 tahun ke bawah lah kan ? :) haha

vendoline said...

ini bru tarikh bermakna..sebab ibu tersayang...happy bufday

NIZAM said...

hepi besday makcik :D

p/s:bila nak kasi nama kat keta merah tu?

syakirah izwanie said...

Selamat Hari Lahir buat ibu yang super cutee >.< Teruslah jadi anak yg berbakti buat ibubapa :)

syakirah izwanie said...

Selamat Hari Lahir buat ibu yang super cutee >.< Teruslah jadi anak yg berbakti buat ibubapa :)

Unknown said...

selamat hari lahir buat mak kau...
moga diberkati Allah selalu...

inche hlovate said...

amin.. abg n adik sya bukn main rapat dengn mak..

Unknown said...

besok birthday bapak aku pulak..hehehe..btw aku pun xrapat dgn mak even aku anak perempuan...maksud aku xrapat aku lebih senang cerita dengan abang aku dr mak aku...hehehe..mungkin sbb dr kecil aku dah di hantar ke rumah pengasuh dan yg ada hanya abg2 aku..but i still love my mom...

misz aisya said...

walaupon aku bukan org romania, tp ttp nak isi borang. boleh? heh. kem slm kat gps itu ye. amanah ni. ingat. AMANAH. haha

wohoooo bro! kecik2 sudah berani maen acah pisau. seramnye!

Unknown said...

selamat hari jadik makcik. hihi. yang part sos tuh , macam wa tahu saja. hahahaha. terbayang dalam pikiran dah nih. --__-

mirmashi94 said...

befday aku 12.12.12. k bai. haha ;D.

p/s: happy belated birthday to your mom. aku rapat ngan mak, even though masa kecik2 kamceng ngan ayah. normal kot, yg laki rapat ngan ayah. pmpuan rapat ngn mak. sbb masing2 lagi memahami jiwa masing2. eh? -,-

Anonymous said...

gps itu sangat hensem.
mohon kirim salam.
rawwrrrrr

Zubaidah said...

boleh x aku nak cakap yg ko punyer GPS tu cute :P (hehehehe)

happy bfdy kat mak ko, may Allah bless her, dipnjgkan umor, and sentiasa sihat :)

aizamia3 said...

gps tu kurus tinggi + comel.. ahaks.. ;)

psstt: moga makcik panjang umur murah rezeki sihat selalu.. begitu juga empunya blog ni.. ;)

نورعيم said...

selamat hari lahir makcik! sabar jela besarkan budak bertuah ni. kehkeh.

Orkid Edyliyne said...

biasalah tu anak lelaki dengan anak perempuan lain...
tapi mase kecik2, semua pun nakal tak kira perempuan ke lelaki...
hehe.. ^^

Kira Sakura said...

selamat hari jadi makcik... lepas nie klu ank makcik nie ketegaq lagi ugut dia pulak guna pisau amboiiii kemain kecik2 main pisau!!!

weiii mak ko guna sos dgn mengatakan dia datang bulan ke ape? plesssss cite aku eksaited nk tau

Anonymous said...

Entry special untuk mak.Wah !

"Apa pun.Satu je mak minta.Baliklah selalu jenguk mak nak.Mak tak minta duit pun.Mak minta anak mak je."

Hehe.

Untuk lelaki Syurga di bawah telapak kaki ibu walaupun dah kahwin.So hargailah syurga anda.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates