Friday, December 14, 2012

Run Run Running Man!


Run run running man! Assalamualaikum aku ucap kat sume readers. Untuk entri aku kali ni, aku ingat nak share ngan korang satu variety show yang bagi aku memang best. Tujuan aku nak share bende ni.. sebab nye aku dapati ade sorang blogger yang boleh kata tak habis habis usaha dia nak promote aku tengok variety show ni. Kadang kadang dalam komen yang die bagi, mesti ade terselit dalam tu cubaan untuk menyuruh aku tengok variety show tersebut. Sape blogger tu? Tengok kat bawah:


Header paling super duper simple pringle pernah aku jumpe.. =P

Tuan blog kat atas tu blogger yang aku maksudkan. Bercerita mengenai blog kat atas, memang aku nampak banyak cite pasal chenta tapi takde r cite jiwang pasal bf die si jaka tu je 24 jam kan? Ade gak r diselit cite lain yang sedih, brutal, sadis. Kadang kadang kalau malas nak taip panjang panjang, ngan rilek nye blogger tersebut guna nombor pastu letak point je tapi still ade nilai tricky kat situ yang wat entry bernombor tu jadi menarik. Nak tau lebih detail rajin rajin r terjah blog atas ni ye.. =)

Seperti yang aku mention awal awal tadi, blogger kat atas tu merupakan individu yang sentiasa cuba menyuruh aku tengok satu variety show yang kata nye memang best gile. Tapi, satu yang blogger tu tak notice, selalu dah rase nye aku state dalam certain entri yang aku memang suka tengok variety show tersebut. So memang nampak sangat blogger kat atas tu selalu skip bace entri aku kan? =P So, variety show ape yang aku maksudkan dekat sini? Tak lain dan tak bukan cite running man!


Logo running man yang boleh kire epic gak r..

Aku mula tau pasal running man ni dari sorang member sekolah aku. Cuma mase aku tau pasal running man ni, time tu dah berpuluh episod gak r. So untuk download berpuluh episod tu guna direct download (Sebab tak jumpe torrent) memang leh sakit jiwa aku rase. Cube bayangkan kalau satu episod je ade lima part kene download dan setiap part saiz dalam 60mb. Baru satu episod. Kalau berpuluh episod? Tak gile? So, memang aku batalkan je r niat aku nak cube tengok running man mase tu.

Tapi, sume nye berubah bile adik aku dapat blaja kat matrik. Adik aku bagitau ade member die dekat matrik tu yang kumpul cite running man. Cuma sebab saiz besar sangat, adik aku tak boleh amek sume. So adik aku suggest kongsi duit beli hard disk. Memang cadangan diterima dan kitorang berjaya beli hard disk kitorang yang kedua. So, berbekalkan hard disk tersebut.. dapat r adik aku menyedut habis cite running man start dari episod 1 hingga episod 98. Tak perlu download, sape tak nak kan? ^^


Running man episod 1 sampai 50..

Cite running man yang first sekali aku tengok hip hop special. Mase tu tiger jk ngan wife die yoon mirae jadi special guest. Memang kelakar habis mase aku tengok episod tu. Ending episod tu pun bagi aku sweet sangat bile tiger jk bagitau kat wife die yang die tu sebenarnye spy dalam episod tu tapi sebab sayang kat wife die, die suggest wife die tarik nametag dorang same same. Memang best. Lepas tu, aku menjadi peminat cite running man dan sampai sekarang aku dah follow sampai episod 122.

Running man merupakan variety show dari korea yang memang lain daripada yang lain. Memang tak pernah lagi aku tengok variety show yang setiap episod tak same dengan episod sebelumnya. Memang lari jauh r kalau nak compare dengan dimana joe jambul, akademi fantasia, gerak geri gasing even perdana ria sekali pun.. (Boleh tak kalau aku compare ngan rancangan rancangan tu? =P Satu yang menarik dalam running man ni, semua yang terlibat cukup kreatif buat sesuatu yang tak logik tu jadi logik.


Yang ni pulak dari episod 51 sampai 100

Sebagai contoh dalam episod supernatural power, superpower soccer, superpower baseball dan gak man who can see the future. Walaupun memang kelakar sangat cara yang digunakan untuk menjadikan bende bende tak logik tu jadi logik, tapi bagi aku still menarik sebab sebelum ni bende macam tu kite just boleh tengok dalam movie je tapi running man boleh wat bende tu dalam real variety show. Atas sebab tu, aku rase running man ni memang satu variety show yang lain dari yang lain.

Selebriti yang terlibat dalam running man pun bagi aku sangat bersahaja. Aku tertarik dekat dua selebriti, kang gary dengan lee kwang soo. Kang gary dalam running man, sorang yang blur dan inosen habis tapi kadang kadang selalu mengejutkan kengkawan lain dengan talent die yang pelik pelik tu. Seperti contoh talent kira duit, talent main takkji, talent lompat berpalang dan macam macam lagi. Memang selalu sangat die wat surprise yang macam tu. Kire kang gary diam diam ubi berisi r ni.


Episod 101 dan masih on going (Adik tolong downloadkan =P

Lee kwang soo pulak memang leh wat aku gelak tiap kali tengok running man. Dengar lagu tema die je dah leh wat aku gelak rase nye. Diberi karakter sorang yang bagi aku malang sangat. Tak pernah lagi jumpe orang malang macam lee kwang soo tu. Ade satu episod tu, belum sempat die masuk padang dah eliminate. Tergelak aku tengok. Tapi still dalam malang die tu, sifat nak mengkhianati kengkawan lain memang terserlah sangat. Betrayer + pathetic.. kombinasi pelik tapi interesting.

Ape pun, bagi aku running man ni memang variety show yang seronok ditonton tambah dengan adik beradik tak pun family. Memang kelakar. Selebriti dalam running man ni lak down to earth dan tak kesah langsung nak malukan diri sendiri. Memang sume all out tanpa pikir status artis or nak cover sangat. Memang aku respek. Jangan r depan kamera kemain cover tapi belakang out habis.. =P So, sesape nak tengok variety show yang sangat lain.. aku suggest korang tengok je running man ni. Sekian.

27 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

ada gak org suggest tgk running man sebelum nie...tapi asik delay jew...kerja banyak....huhuhu....gadis bunga...chantek header tu...walau simple....

mirmashi94 said...

tolong laa jgn suggest dah running man. cukup la roomate aku duk ngadap je 24 jam. haha ;D. dorg tape la, x amik core course sem ni. aku ni nak study lam bilik, mmg tak ar. last2 instead of study, join sekali tgk running man. semua orang addicted, tlg laa jgn suggest dah. -.-.

Unknown said...

eh saya belum tgk lagi yang episod 1. nak tgk lah. hihi . tapi running man memang the best woo

Gdsbnga said...

hoi agak sikit . kwang soo tu klu tkde , tk lawak tauu running man ! haha aku gerammm betullah dulu waktu kwang soo selekeh tkde pun yg nak , skrg ni dah start smart pehh kawan aku ramai pulak boleh syok . competition betei !

eh ada eh kau selit - selit cite yg kau minat running man sebelum ni ? :p
hehehehehe aku trlepas pandang kot

Shila said...

aku penah tgk sekali..

dan aku mcm , "hah, amende ni..?"

tak paham..terus xnk tgk..huhu..

aku HaniAsyira said...

dah abis belaja ni mmg aku xdalah stok running mana. ada sampai 99 je.. sedih x aku?? so, aku geram betul org cite sal RM tapi aku takleh nak tgk. nak download punya lah malas.. hahaha... bagi kat aku weyh. bpe banyak cite dah aku mintak ni.

gary tauke kedai makan kan. no wonder lah terer giler kira duit.

AdinataGus said...

Yang lelaki pun boleh tengok 24 hours inikan perempuan apa lagi.

Unknown said...

belum terjebak lagi..rumah saya takda astro.. nak donlod pun tak mampu...hahaha..

Unknown said...

Boleh geng dengan anak2 dara kak zan...

syhrh said...

hye! Saya tak pernah tengok cerita running man ni. Haahahaa. But btw tetiba interested pula. Thanks sharing. Hehe. :D

Payeh Kuced said...

aku gila minat running man ni.. rasa macam nak pecah perut je tgok dorang.. mmg aku salute sbb dorang tak penah pikir mcm mane rupanya bila malukan diri sendiri..

part tiger ngan mirae dtg tu pon best gak!! kahkahkah.. yg paling tableh blah haha satu group ngan jongkook.. betrayer tapi penakut.. tapi memang semua akn takot kot bila kena khianat mr.capable..

certain2 part yg ko cite ni sume aku dah tgok.. so mcm enjoy gila kot baca entry ni.. hahahaha.. aku kesian kat kwang soo.. belum ape2 dah out.. muka inosen.. hahahaha

err, mcm panjang pulak kan? ngee~

misz aisya said...

kwn aku nme dia kay gak. dia beli T-shirt running man pastu eksaited tnjuk kat aku. pastu aku buat muka blur. owh dia lupa yg aku TAK PERNAH TENGOK running man.

1st dgr running man dri mber aku.igtkn citer mat saleh yg ade lawan2 gaduh2. hehe.

b4 cuti sem ritu, kay nak bg aku tngok citer ni, tp lupa. agak rugi sbb xboleh nk brlagak ngan ko yg dah tgok beratus episod.

Hansyirah Takezur said...

variety show ke reality show kr?
huhu..

so far, ramai suggest aku suruh tengok but then, aku takut addict, so sebab tu aku amik decision tanak tengok. kui3

Liyaa Mf said...

Aku start tengok running man ni adek ipar aku yang suggestkan. Tapi masa tu tgk kat umah mertua, banyak komitmen. Hehehe. So, memang tak khusyuk langsung tengok. Dan sayangnya, lepas2 tu aku dah tak start layan langsung pun running man. Skang husband aku pun hari2 layan tergelak2 sebelah aku. Sengaja lettew nak suh aku join sekaki. Tapi sampai skang aku lum terbukak hati nak tengok lagi. Rugi tak? Ada gak kadang aku join sekejap2, tapi err still aku tak penah tengok full satu episode :P

Unknown said...

aku ingat ko nak cite pasal gadis bunga tadi...
aku tahu yang ko minat tengok running man...
member aku ada suruh aku tengok running man ni, tapi aku tak terdetiklah pula untuk tengok...
dia cakap sekali tengok mesti nak layan lagi... itu yang aku malas... haha!

Unknown said...

haiyaqq... Best sgt ke cite running man ni?? Mcm kena try tgk je.. Tp bila tgk episod dia bnyk sgt, tetibe mls gile nk download... Hihi

Anonymous said...

maaf.
tak layan korea lepas bola itu hari.
*tetiba*
hahrhar

Zubaidah said...

aku suke gile episode hip hop tuwh, sbb lawak gile weyh. btol2, dorg takde nk cover sgt. even ji hyo pown x malu nak cover kalo dye tak make up ke ape. gwang soo tuwh memang la, dgr lagu tema je boleh wat org gelak.
satu agy talent gary - tahan sakit !

Anonymous said...

Aku pun layan show ni.Memang best pecah perut tengok.

aizamia3 said...

kat office ai ada yang layan cite ni time lunch.. tapi wat masa ni ai belum tergerak nak tengok.. minat.. belum datang lagi.. ntah nape.. :(

نورعيم said...

ok,sekeliling org tgk running mane. housemates, sahabat2 sume tgk tp maaf sy tak minat. entah, dr mula2 keluar sampai skng. penah seklai tgk tp tak kena dgn jiwa kot. Kahkah.

better tgk merlin kot dr tgk running man ni. kihkih.

Orkid Edyliyne said...

memang sangat banyaklah kan...
running man nie, OE tengok beberapa episode je... itu pun join kawan2 yang time tu tengok...
nak tengok sendiri, memang takla... hehe.. ^^
tapi memang boleh gelaklah tengok running man nie...

kindergartenlibrary said...

what der ? mcm best je ... fine , nak jugakkkkkk bila da tgk komen atas2 ni !!!!!!!!

Kira Sakura said...

aku baca setiap patah dari atas sampai bawah tapi apa yg aku dapat adalah "aku tak paham menda pun" hahahahahaha. seyes aku xpenah tgk variety show nie haa plus aku sgt xrjin nak lepak dpn tibi =.=

mr E oSk girL said...

daebakkk!! sgt minat running man!! agagagaga...sama la kita ^_^

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

kemain kau promote running man..
dulu aku tak reti langsung nak tengok cerita ni, dengan caption yg berterabur, aku sampai kene pause sebab nak baca caption2 tuh..

but sekarang aku dah jadi peminat setia, satu episode pun aku tak miss.. aku boleh marathon 10 episode dalam satu hari..hahaha

missha said...

prnah tngok skali je running man. epi yg ada kim hyun jung. lepas tu taknak tengok dah.. hehe..

satu sebb dia korea,

dua , sebb takut teraddcted,,.

nanti karang... book suma running ke laut..hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates