Monday, February 18, 2013

Appreciated..


Appreciated.. Assalamualaikum.. semalam sempat r aku on call dengan blogger mata cantik selepas hampir seminggu tak contact. Memang salah aku tak contact sebab.. ade r sebab die. =P Tapi bile lame tak contact, banyak isu yang boleh dicitekan. Cume sebab aku memang tak reti bersembang dalam fon, aku banyak dengar je r.. +__+ Entah cane tibe tibe boleh kuar cite pasal blog so aku layan je r.

Blogger mata cantik cakap blog aku ni merupakan satu blog yang dianggap special oleh readers aku. (Masalahnye ye ke?) Sume nye disebabkan habit aku yang suka drop komen banyak banyak dalam entri kenalan blogger lain sampaikan ade certain readers siap buat entri lagi pasal blog aku. Die cakap lagi, dekat mane mane blog die pergi.. aku top commentator dekat blog tu. (Lagi sekali ye ke?)

Bagi aku, aku takde pun rase macam tu. Sebab bukan aku sorang je yang macam tu. Banyak lagi blogger lain yang suka drop komen banyak banyak dalam entri blogger lain. Tambah lak, aku tak buat macam tu dekat sume blog sebenarnye. Bukan sume blog ye.. Aku cume buat macam tu dekat blog blog yang ade dalam bloglist aku je. (Nampak tak pengakuan berani aku dekat situ?)

Aku bukan femes macam najwa latiff di mane time aku follow blog die dulu, esok je dah bertambah 1k follower die. (Sekarang follower dekat 20k) Senang cite nye, aku ni macam sesetengah blogger yang pernah merase follower 10 orang hampir setahun, blog sepi tanpa sorang pembace, entri yang kosong komen die walaupun aku dah ubah bahase blog aku dari london ke melayu.

Senang cite nye, aku pernah rase zaman orang wat tak reti dengan entri aku sebab follower aku tak sampai 3 angka pun. Aku pernah rase perasaan down bila taip r cite sehabis menarik yang boleh tapi takde sape peduli disebabkan blog aku yang langsung takde orang tau. Aku dah pernah rase blog aku ditendang macam bola oleh sesetengah blogger yang rase diri die memang femes habis.

Pernah aku join segmen bloglist sorang blogger yang memang dikenali waktu dulu. Semangat aku nak join dengan harapan boleh bantu aku. Tapi bile aku cek, blog aku terletak dekat bloglist yang ketujuh atau kelapan atau senang cite, bloglist paling bawah dalam blog die. Soalan aku dekat korang, sape yang rajin scroll sampai bawah untuk tengok blog dalam setiap bloglist die?

Aku tak kesah sume tu, tapi kalau yang tukang buat bloglist tu pun buat tak reti gak ape cite kan? Ayat sembang nak kenal ngan blogger baru tapi blogger femes tu gak yang die terjah selalu. Lepas tukar design baru, blog aku out macam tu je. Damn kan? Lepas tu aku stop join segmen bloglist bagai tu dan cube untuk pastikan diri aku tak jadi blogger macam dorang sume tu.

Sekarang macam korang nampak, blog aku ni boleh r dikatakan ditime kebanyakan blogger lain walaupun entri sampai kelaut sekalipun.. +__+ Sebab tu, mane mane je blogger yang singgah blog aku.. kalau ade tinggal jejak aku akan datang balik blog dorang sama ada cepat atau lambat je. Tapi memang selagi boleh jejak, aku akan jejak dan tinggal komen aku dekat situ.

Reason aku simple je, aku tak nak readers aku rase ape yang aku lalui dulu. At least bukan dari aku. So, even aku tak boleh tolong up kan follower korang sampai ribu riban, aku boleh follow dan komen entri korang sehabis mampu dan hope, komen aku tu boleh buat readers aku rase dihargai dan terus berblogging. Sekian je entri tanpa conclusion aku untuk hari ni. salam.. =)

24 comments:

Ratu Hatiku said...

Kan bagus semua blogger mcm Kay Are.. :D

rj Etika said...

kalau kata top commentator tu mmg it's really you kr! haha. rajin gila comment entry org.

adan said...

aku pernah gak try join bloglist ni.. aku tatao bpe kali la myb skali kot.. lps tu aku tpikir dorng ni cam xikhlas je letak bloglist kannn..

lepas dri situ aku xberminat join bloglist2 ni..camni senang je klu rasa suka dgn blog tu letak je terus dlm bloglist..habis citer..

fyi blog ko dlm bloglist aku gak..ada kat bawah.. rasanya ko fhm napa aku letak bawah kan broo..tp klu ko tak suka aku blh je letak blog ko paling atas sekali..hahaha..

Unknown said...

alamak wei..serius terharu dgn ko punye entry...hoho...salute dgn ko..

Gdsbnga said...

dulu yelah aku suka join contest dgn segmen cengkonon nak naikkan viewers dgn followerslah . tp lps contest/segmen tu habis . blog lenggang gitu je . ahhh zaman tu kemain rajin aku pegi tiap blog tinggalkan link , follow blog org dgn harapan org follow aku balik . tp tkde pun nk jejak aku balik T.T sebab tu skrg aku dh tk letak shoutbox aku tk suke org follow blog aku dh suruh aku follow balik kcuali klu aku rasa blog dia menarik dn dia selalu dtg blog aku , baru aku follow dan singgah selalu .

inche hlovate said...

betul2..hang rajin datang and komen kat blog waa..lambat ke cepat waa tak kesah..tetap rasa di hargai.. thank kay_are :)

Unknown said...

betul sangat tu. sbb blog ko jugak follower aku penah bertambah dulu. ko mmg memahami n ikhlas. cume aku tak setegar ko. aku berblog bile aku rase nk tulis je. haha.

but really, u did a good job by not letting others to feel what you feel.

Kira Sakura said...

sama la mcm aku bila review balik blog readers aku. kita hepy tgk org datang blog kita dan mcm tue jugak diorg yg akan hepy bila nmpk kita kat situ

Kira Sakura said...

haishhh lupa lagi aku nak gitau, kad pink tue untuk ibu mengandung

untuk pantau kesihatan ibu sepanjang proses mengandungkan baby. time tue dorang akan pantau darah tinggi atau tak. ada kencing manis ke tidak. berat ok ke tak. dan macam2 la yang memang penting untuk tumbesaran baby

Anonymous said...

lama x singgah... ada pembaharuan cantik, KA suka2

misz aisya said...

rileks lah bro. bese lah, bnyk org bnyk ragam. aku sbnrnye xkesah pun klu aku singgah blog dia n drop komen tp dia xsinggah blog aku balik. ade je yg mcm tu. tp, aku still bce blog dia sbb kne ngan jiwa aku.

tp, aku rse brsalah giler klu dia komen blog aku pastu aku xkomen balik. aku rse mcm xhrgai usaha dia. dah lah followers aku xramai, tp pastu nak bjet diva pulak.
so, diorg dah sudi singgah tu, aku kne lah hrgai kan dgn singgah blik blog diorg.

btul lah ckp ain tu, kau top commentor. tiada keraguan lagi! haha

HeNRieTTa JoSe said...

psss....dua dua muzeum tu dekat fun world....snowalk plak kat bawah...dekat nak menghala ke water world tu...

Unknown said...

hebak lhaa KA , tapii mmg btol pon , yg buat segmen psal bloglist tue kdangkdang hnye jadii hiasan jaa blglist tuee , tapii tade lhaa smua , kalau dahh ltakk sampai 5 6 bloglst mmg takk lhaa derang nak jengukk sbijik2 , tue sbb ain mlas nak join sgmen bagai ! ppe pon mmg sllu nmpakk komen anda kbnyakn blog !

نورعيم said...

awak tipu la. dl sblm awk ubah balik bloglist awk ni sy mane ade dlm tu pn. tp awak komen SETIAP entry sy. hah, nak tipu eh? hikhik.

sy act xkisah pun ade org komen ke tak, tak penting pn. sbb kalo pk nk kejar ni sume xberbaloi pn.

tp setiap yg masuk blog kita tu , harus la kita bls blk kan. sy bkn blogger femes bajet xnak bls komen org pn. huhu.

sbb ade pengalaman ni dgn blogger femes, selagi sy xletak dia dlm bloglist sy selagi tu la dia komen. tp komen tu kelaut. xde kena mengena pn dgn entry.

aku HaniAsyira said...

aku sekarang ni pun komen yg dlm bloglist je.. rasa bersalah lah jugak.. erkkk..

ko kan femes dan ramai yg sayang.. sape yg cakap kalau bukan blogger mata cantik kan.. saje buat ayat lah tuh..

Unknown said...

Bestnya kalau semua blogger macam Kay_Are ^_^ Wilma pun suka komen blog kawan-kawan...Sebagai tanda penghargaan di atas usaha kawan-kawan menulis entri...Bukan senang tau nak tulis entri nie...Kena banyak gunakan otak + ambil masa lagi...Wilma akan cuba lawat blog kawan-kawan setakat mana yang mampu...

mirmashi94 said...

emo gak jadik blogger ye. huhu. jokes k.terima kasih komen. siyes, sem ni busy gilaa. tapi, sbb kau mmg salu komen, aku singgah gak. hehe. sila terharu.

Nadia Johari said...

kalo mcm nad..nad tgk semua yang kat dashboard..nad x penh memilih tuk komen.,-)

Liyaa Mf said...

Aku follow gak tips kau untuk komen kat setiap entry pengomen aku, selagi boleh. Tapi memang tak mampu r nak wat untuk sume. Especially bila aku dah lama gila tak on9. Mana blogger yg jenis update 5 entry sehari tu, aku tak dpt la nak komen sume. Aku komen 3 entry terlatest ke, camtu r. Tp kalau geng yg bebetul rapat & mmg aku suka baca entry2 dea, mmg aku komen sume. & biasanya, blogger2 tersebut mmg bukan jenis update 5 entry sehari :D

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun kalau boleh setiap yg berkunjung blog kakak akan kakak kunjung balas walau bukan pada hari yg sama... saling harga-menghargai

najwa nano said...

baiknya ko ni.patut r blog aku yang sudah lama ditinggalkan tu ko sorang je selalu komen.sedih lak aku baca cerita ni.kita kongsi experience yang sama kot cuma aku sekarang tak kesah blogwalking balik,follow mollow ni sebab aku dah takde masa nak buat benda tu sekarang.

Ain Norainsyah said...

yelah. tak contact smpai seminggu. Curang baru tau. :P

czueka zulaikha said...

terharu aku dr dulu dpt mber blogger mcm kau. mmg kau sorang je KR yg rajin komen wlwpun entry merepek. terima kasih la banyak2 :)

Unknown said...

bantu mereka supaya rasa dihargai...

aku pun tak terbalas lagi jejak yang mereka2 tinggalkan....

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates