Friday, February 15, 2013

Halal Lover..


Halal lover.. Assalamualaikum, tak payah heran sangat aku online time malam sebab aku still lagi bersiaran dari kampung. Esok baru nak pindah separuh barang ke rumah sewa yang baru dengan bayar deposit sekali (Bye bye my notes.. +__+) So, malam ni aku nak cite pasal novel yang aku bace baru baru ni. Tapi sebelum tu, kepada beberapa readers baru blog aku yang agak blur dengan statement "objek merah takde name" tu, boleh r rujuk entri kat --> SINI untuk lebih faham. 

Balik kat cite novel. So lepas setel servis objek merah takde name minggu lepas.. aku pergi lepak dengan member aku mamat gps tu. Macam bese aktiviti kitorang makan, tengok movie (Karok tak dapat sebab mane best karok dua orang kan?) Sementara tunggu movie hensel & gretel tu start, kitorang masuk r mph jap. Lepas pusing pusing mph tu last last aku jumpe gak novel tulisan sorang kenalan blogger aku. So, pendek kan cite.. aku beli dan dah setel aku bace dua ari lepas.

Macam bese, sinopsis style aku korang leh bace kat bawah ni.. =)

Lutfa shirin mawar atau lutfa, sorang pelajar yang tak banyak cakap kalau nak compare dengan kawan kawan yang lain. Disebabkan itu, lutfa ni sering dicop sombong oleh sesape yang tak kenal die betul betul. Tapi lutfa tak amek peduli pun sume tu. Suatu hari, mak lutfa telah meminta lutfa untuk berkahwin dengan anak lelaki kawan baik mak die dan permintaan tersebut buat lutfa rase serba salah. Tapi, pendekkan cite, lutfa kawin gak dengan anak lelaki tu dan..

Feroz, pelajar medik dekat sebuah universiti mempunyai sorang kekasih yang sangat die sayang.  Namun, disebabkan tak nak menghampakan harapan ibu dan ayah die, feroz yang juga merupakan rakan sekolah kepada kakak lutfa bersetuju untuk berkahwin dengan lutfa walaupun tak kenal sangat sape lutfa tu. Selepas berkahwin, feroz cube untuk menerima lutfa dan melayan lutfa dengan sebaik mungkin. Namun perkahwinan yang dibina mula retak sebab kebenaran nya ialah..

Irin yang tak puas hati dengan keputusan dibuat feroz cube untuk menyakitkan hati isteri feroz. Bagi irin, die lebih layak untuk berkahwin dengan feroz. Bermacam cara dilakukan seperti menelefon feroz pada waktu malam serta berjumpa dan mengugut isteri feroz sendiri. Keadaan menjadi lebih worst apabila isteri feroz telah mengandungkan anak feroz. Pelbagai keburukan dicitekan irin mengenai feroz tetapi isteri feroz tetap memilih untuk percaya dekat feroz sehinggalah..

Aku bace novel ni sampai puluh bab dan tak jumpe konflik pape sebab tengok cite hepi je. Lepas muncul watak bekas kekasih feroz aku ingat tu konflik novel. Tapi tak sangka konflik dalam novel ni something yang aku tak expect langsung. Jarang jumpe novel yang ade konflik macam ni. Bese aku nampak konflik novel dari negatif ke positif tapi konflik dalam novel ni positif ke negatif yang bagi aku satu twist storyline yang agak different. Nak tau lebih detail, dapatkan sendiri ok? =)


Cover untuk novel kali ini.. blog penulis novel klik --> SINI

Novel ni novel kedua aku beli sendiri lepas novel bicara hati. Kenapa? Sebab dalam novel ni ada "result" hasil aku wat muka tak shame mintak penulis novel insert nama aku dalam ruangan penghargaan. Sume nye sebab tahun lepas sorang ex blogger yang dengki kat aku bagitau name die ade dalam novel penulis yang first sekali. So, aku ngan rileknye request penulis novel untuk letak name aku untuk novel yang lepas ni dan hasilnye.. macam kat bawah.. Thanks bebanyak ye! ^__^


Nak lebih dengki? Klik untuk tumbesaran.. =P

25 comments:

Unknown said...

novel kekasih halal tuee mcm bes jeaa , mohon belikan satuu utkk ain . haha .kitee taa boleh beli T__TT

Unknown said...

ohhhhh...bencii nyeee...macam mana lak penulis tu boleh approve nama ko? kenapa lah dia tak guna nama aku...mohon ko cakap kat dia next novel bubuh nama aku ok? hoho..

#aku dah baca..memang best...!!!

cik hemo hemo said...

hahaha, beli novel ni sebab ade name die letteww. auwwww

Payeh Kuced said...

lohh.. jeles.. hahahahaha.. muhun kasi aku pinjam :)

macam best je.. dah lame aku tak baca novel (tipu)...

Orkid Edyliyne said...

baca dengan gelak2 sekali... ^^
anyway, thanks sangat sangat sangat...
ok... tak tahu nak komen ape lagi.. hehe

syhrh said...

heheh. awak suka baca novel? wah saya pun tak berapa sangat. btw nampak best. boleh guna voucher ni (:

نورعيم said...

hahahaha bangga sampai tahap mane dah ni? haha.

Gdsbnga said...

eh boleh eh request nama kite letak dlm penghargaan ? :O

aku baru je beli 6 novel harini . satgi aku update . Heheheheheehehehe

Zubaidah said...

dah start nak raik ler tuwh! gile dengki ngan ko! :P cntik la cover dye, aku dh tw da sal novel nie dari blog akak tu sendiri, insyaAllah akan cuba dapatkan :)

Zubaidah said...

eh, aku typo lak pulak, bukan raik , riak! kih3

Unknown said...

Mesti best novel nie kan...
Lain dari yang lain...

Ain Norainsyah said...

Haha. xdengki pon. bz sangat, xde mase nak dengki. :P

best ke novel ni? Aku dah lama tak baca novel. malas. :P

Nadia Johari said...

kaki novel jugk die ni..hehe

missha said...

nampaknya ada orang sedang riak. haha.untunglahh nama ada dalam novel.

inche hlovate said...

bak meh novel tu..nak pinjam

*untung la ada nama kat situ. Mesti rasa dihargai kan hihihhi

najwa nano said...

nyesal aku tumbesaran.aku ingat ko tipu.rupanya betul.memang aku dengki pon..

Nyue said...

arghhhh.... ! Xaci dh bc dlu....nyue mmg excited nk beli novel ni taw.. :(
xpe hr khamis nyue beli taw...

nyue nk review novel ni..mmg best pun..heheh

Kira Sakura said...

Oo OE yg tulis. ok nanti aku try beli sebab novel yang dia tulis konflik tak berat. sbb aku xsuka novel yang konflik berat buat sakit kepala je aku nak baca hahahaha :p

Anonymous said...

wah baca novel juga ye !

aku HaniAsyira said...

hidung ko masa tgk nama sendiri ada mesti kembang bukan main kan.. ha

Liyaa Mf said...

Salutenya! If tak silap aku, OE ni muda lagi kan? Salute & jeles aku dea leh hasilkan sebuah novel. Pulak tu dpt review positif lak tu. Sbb kau cakap twist storyline yg agak different & konfliknya adalah something yg kau tak expect. Which means, ada kelaenan la kat situ kan? Aku rasa, agak menarek gak jalan cite dea based on synopsis kau tu. Hm, aku tunggu voucher buku utk dptkan novel ni. Hahaha!

Btw, jeles aku nama kau leh masuk dlm acknowledgement tu. Aku nak gak. Apa kata kau wat novel & masukkan nama aku? :P

czueka zulaikha said...
This comment has been removed by the author.
czueka zulaikha said...

macam best je novel ni hehe. tak nak request kat aku jugak ke :P dalam proses ni haha

Unknown said...

wah! ko dah beli dan dah baca novel OE ni? aku belum beli lagi...
ini tidak adil!!

haruslah ko kena beli novel ni, sebab dah terang lagi bersuluh terpampang nama ko... :p

selalu akak ko aje yang beli.. dan ko pinjam untuk baca...

. said...

Adekah saye Ex blogger itu?... heee... :)

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates