Wednesday, February 13, 2013

Exactly A Week..


Exactly a week.. Assalamualaikum.. seperti tajuk entri aku malam ni, kalau nak di ikutkan.. genap r seminggu aku tak taip ape ape dalam blog ni. Aku rase aku dah terjangkit habit malas nak update macam kenalan dalam bloglist aku kot.. =P Actually, aku masih lagi bersiaran dari rumah disebabkan tempat aku keje bercuti selama seminggu sempena tahun baru cina. Standard r, dah raye diorang kan? Aku lagi suke cuti lame camni sebab lame dah tak rase.. ^__^ 

Macam bese, bile name nye dekat rumah.. dugaan nak update tu datang tiap mase. Kalau ikut plan aku nak update setiap hari sepanjang cuti, tapi rancangan televisyen menghalang aku berbuat demikian. Ikut kan takde r cite sangat pun. Hari hari aku tengok kat disney channel selang seli dengan disney xd cume toy story, toy story 2, toy story 3 dan lepas tu ulang balik toy story, toy story 3, toy story 2 tapi entah nape aku rase tengok banyak kali pun tak jemu.. err..

Pada mase yang same, seperti yang aku mention dalam entri sebelum ni.. mengenai rumah sewa yang aku ngah cari tu.. akhirnye sebab malas pikir panjang aku decide untuk stay dekat.. biarlah rahsia =P Tapi lepas aku pergi tengok rumah tu, aku rase ok je kot sebab kawasan perumahan yang bagi aku memang nampak terancang dan tak pack macam dekat bandar kepong. Paling penting, aku dah malas nak cari rumah sewa lain so ape yang aku jumpe tu aku amek je.. =P

Owh ye, hari rabu yang lepas.. 6 februari kali kedua aku hantar objek merah takde name (Entah bile nak ade name aku pun tak tau +__+) ke pusat servis. Memang aku tak sedar yang objek merah takde name tu dah sampai kilometer ke 20 000. Aku sedar pun petang hari sebelum tu so memang takde pilihan lain, pagi rabu esoknye aku terus mintak half day je dengan bos dan memandangkan keje pun dah tak banyak sangat.. memang lulus r permintaan aku nak keje half day tu.

Berbeza dengan servis aku yang first time, servis kali ni aku pergi sorang je. Sesat pun sorang sorang. Aku rase aku dah kaji betul google map tu tapi entah kenapa aku sendiri blur dengan map yang aku print tu. Dah r appointment pukul 3, mase tu dah 2 setengah petang mau tak cuak aku. Nasib r urusan aku dipermudahkan (Syukur alhamdulillah) Aku terjumpe sorang brader yang tugas die menghantar bungkusan so memang familiar dengan jalan dekat sane.

Akhirnye, dengan bantuan brader tu tadi.. selamat aku sampai ke pusat servis lebih awal daripada bese. Hmm.. bile aku pikir balik, aku rase sejak aku mula bekerja ni.. memang banyak urusan aku yang selalu dipermudahkan Tuhan. Aku pernah letak notis berhenti dekat company first aku dalam keadaan aku tak dapat offer lain lagi. Sume nye sebab aku memang dah tak boleh blah dengan company first aku yang bos die orang melayu tu. Name je melayu tapi..

Mase tu memang aku berserah je ape nak jadi dekat diri aku, tapi tanpa aku sangka.. mase aku ngah pasrah dan takde pape option tu.. aku dapat call dari salah sebuah company yang aku pergi interview yang bagitau aku dapat position yang aku mintak tu. Company tu, company yang aku keje sekarang r. Memang aku bersyukur sangat. Same gak dengan rumah sewa aku sekarang. Urusan dipermudahkan Tuhan dan aku dapat cari rumah sewa dalam mase seminggu je.

Aku rase panjang aku bercite tanpa topik kan? So aku ingat nak stop menaip dekat sini dulu. Bermula bulan 3 nanti insyaAllah aku akan bekerja dekat company baru dan aku harap urusan aku akan dipermudahkan dekat situ. Akhir sekali dekat sini aku nak mintak maaf dekat certain readers aku akan ketidakadamasaan dan kemalasan aku menaip entri. Lepas tu boleh pulak kuar entri takde hala tuju macam ni. Sori r ye. Lame tak menaip.. memang blank r.. @.@

Selingan bertajuk comeback of best absolute perfect..

Selingan ni aku tuju kat sume peminat kpop. Sejak dua minggu lepas, teaser gambar dari group rookie tak macam rookie memang menarik minat aku. Sape lagi kalau bukan b.a.p. Memang group kpop yang terkenal dengan powerful performance start dari warrior, power dan no mercy. Lagu slow diorang rain sound pun memang sedap. Semalam dorang release lagu dan mv baru dorang yang bagi aku memang comeback yang epik. Lepas kuar dengan imej hepi hepi mase lagu stop it tu, b.a.p kembali semula dengan imej bad boy dorang tu dengan mini album terbaru dorang yang bagi aku memang gempak habis denagn main lagu dorang one shot.. (Dance zelo dekat lantai tu buat aku speechless) So kepada sesapa yang memang minat group b.a.p ni, boleh r dengar lagu baru dorang dekat --> SINI dan tengok mv dorang dekat --> SINI. Macam bese, bertindak dengan cepat sebelum link link ni di remove ye.. =) Sekian je untuk malam ni. Salam..

23 comments:

Unknown said...

oh da dapat umah sewa

#mohon ko beli gps je weh

Nadia Johari said...

mmg persn lame giler menghilang..huhuhu..nasibla dh de umh sewa..alhamdulillah..kje ko mkin senng..

Unknown said...

itu lah..mengata aku kalau tak ada idea pun berjela2...ko pun sama wei...blurrr pun aku kira patah perkataan ko dah lebih 1000...wohaaa...

Zubaidah said...

alhamdulillah la kalo ko rasa Allah mudahkan jalan ko, :) aku ngan b.a.p nie kureng sbb lagu2 dye ganas, tp aku selalu melekat ngan lagu dancing in the rain tu

czueka zulaikha said...

aku doakan kejayaan bersama weyhh.. apa kata kau beli je gps haha tak lah teruk benar nak cari jalan.. haha terasa aku part *terjangkit habit malas nak update macam kenalan dalam bloglist aku kot.. =P

biasalah dugaan kerja mcm2..bos melayu parah jgk kadang2.ape2pun slamat berjaya bro

Liyaa Mf said...

Syukur la jalan kau sentiasa dipermudahkan. Aku pulak, dah merasa turun naek gak la. Aku pernah rasa jalan aku dipermudahkan, dan aku pernah rasa apa itu dugaan, apa itu berada kat bawah. Tapi alhamdulillah, since aku study semula ni macam agak dipermudahkan gak la. Sebenarnya, cuak gak. Cuma aku doa hopefully jalan yang aku pilih ni tak salah, & seterusnya aku jumpa tempat terbaek yg dituliskan utk aku berjaya :D

Aku nye mood blogging pun suam2 kuku je weyh. Sbb sket bz, sket malas, so idea susah nak sampai. Rindu semangat blogging yg dulu. Grrr

Unknown said...

boley jugak ye terjangkit habit mls..hehehe..=D

Unknown said...

alhamdulillah. saya mmg tak suka keja company melayu atau yg ramai melayu.. banyak je isunya. so far keja ngan yg majmuk lagi best..

err.. saya selalu jugak. da print peta lepas tu sendiri tak paham. haha

Kira Sakura said...

Alhamdulilah semua urusan ko dipermudahNya hepy aku dengar. syukur lah ko dh dapat umah and tempat keja baru. klu tmpt keja xbest nak gi keja pun rasa bebai je kan huuuu

Ratu Hatiku said...

Alhamdulillah... semoga segala urusan dipermudahkan ya..

Gdsbnga said...

Aku tk nk komen langsung pasal entry kau yg ni boleh ?

Hahahaha

Weiii kau dh tgk running man latest ep yg 132 ? Auuuuwwwhhhh hebaknyeeee kwang sooo ! This is my very fevret ep ever! Haha . Sb kwang soo hero . Sb dia actor team menang . Wusswaa ~

cik hemo hemo said...

lameeeeee gilaaaa cik hemo tak bace post KR T.T

Payeh Kuced said...

wohoo.. rindu kat blog hang... lama nya tak jenguk sini....

rezeki kerja baru kot.. semua urusan lain pun dipermudahkan. alhamdulillah...

نورعيم said...

objek merah? apa tu? kereta eh?

Kakzakie Purvit said...

Bila kita ingat pada DIA Insya-Allah DIA pun akan sentiasa ingat pada kita. Semakin kita dekat padaNYA semakin banyak akan kita terima dariNYA.

Syukurlah atas segala kemudahan yg diberikan..

HeNRieTTa JoSe said...

Pelan pelan kayuh...coti semingg? Jeles neh.....haah, rietta pown bergantung pada map, tp skank ada gps, ngada ngada sket xprint peta dh....hehehe....eeh nk tukar opis bru? Moga segalanya dipermudahkan....kjap dh dpt umah sewa....bagus la....

Nyue said...

kalu bercuti mmg xde mood nk up e3 kan..huhuhuu...

bagus la dh ad rumah sewa..
merah itu cnfrm kete kan..ahahhaa..xpyh bg nm la..hahaha

Ainn Hazwany said...

Haha alhamdulillah ! Hehe semoga dpermudahkan segalanya masa kerja nanti :)

misz aisya said...

objek merah? 20k km? ko beli kete baru eh? ford fiesta mcm kat header tu ke? eh tp ritu ko ckp ko drive kete manual.

aku mmg suka ford fiesta ngan mitsubishi mirage. kalau trserempak on the road, aku jerit pastu berangan jauh. hahaha over!

Unknown said...

alhamdulillah, ko dah dapat rumah sewa.

moga kerja baru ni lebih baik dari sebelumnya.

missha said...

"terjangkit habit malas nak update macam kenalan dalam bloglist aku kot"
makan dalam. haha..

samala kita. suka sesat. tapi setakat ni tak pernah lagi sesat sensorng sebab keluar ramai-ramai. baru meriah sesat bersama :p

adan said...

aku suka baca blog ni sebb tu aku main baca je entry ko.tapi bila part selingan kpop je terus skip..hahaha..

aku HaniAsyira said...

dgn itu aku nak babai lah ko dari bumi s.alam kan.. aku dah hampar karpet merah mcm ko nak kat kepong pulak.. nanti tgk lah ei.. =P

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates