Friday, June 22, 2012

Continuation..

Continuation.. tapi, selingan dulu. Semalam aku keje separuh ari je.. sebab nye pastu aku mintak nak pergi klinik. Sebabnye ari sebelum tu, pale aku jadi agak pening, muka pun ade lebam sikit, bahu pun macam terseliuh sikit. Sebabnye.. aku yang sedar diri takde bakat leh lak tibe2 rase nak wat konsert free dalam bilik mandi tu dan akhirnye.. boom! (efek kne lebih) seperti sekeping nangka.. aku wat aksi stuntman dengan terjatuhkan diri dalam blik air tu.. gile nye sakit!! -__- Jangan cuba tiru. Bahaya! Tamat selingan.

Tajuk entri ni diberi name continuation sebab aku nak sambung entri lepas yang tak bape nak lepas. Tambah lak memang ade blogger yang betul2 tuntut aku cite pasal tu pas 1, 2, 3 entri lagi. Tapi sebab aku pun agak pening pale nak cite pasal ape ari ni, tambah lak otak blank efek jatuh dalam bilik air ari tu. Sorang member aku lak dah start kuar2 hint dalam fb tu. So, sebelum ter reveal dalam fb tu.. baik r aku reveal je dulu dalam blog ni. Tanpa membuang mase lagi. jom sambung cite.. tapi macam bese slow2.. =P

Note: anggap je r aku macam menulis diari untuk entri yang ini.. =)

11 Jun 2012


Dapat inform dari salesman, dah leh amek dah time lunch nanti. Tapi cane nye nak amek? Keje kot. So, decide untuk amek sabtu je. Tapi bile pikir2 balik, tak kire amek ari ape pun still same gak. Wateva happen pun, first thing kne make sure hantar si kancil balik umah family dulu. Kalau tak lagi susah nak handle 2 bende dalam satu mase. Macam2 care difikirkan time tu. Begini begitu begini.. ati memang excited tapi memikirkan cane nak setel tu yang problem. Last2 decide. Esok keje, mintak cuti ari rabu!



"Mereka" tidak serupa tapi "mereka" tetap sama

12 Jun 2012


Tunjuk bukti kat bos, officially bos orang first tau model dalam ofis. Officemate lain pun taktau =P Pendek cite cuti lulus. Next, wat macam dalam plan. Mula2 hantar si kancil balik dulu. Tapi, time2 macam tu gak si kancil nak manja2 dengan aku. Tibe2 enjin si kancil leh panas ngan starter tak function. Kombinasi terbaik! Kete dapat hidup pas sorang brader tolong tolak (thanx bro!) tapi sebab starter tak function, takleh nak mati enjin langsung.. silap2 tak hidup nanti. Tapi enjin still panas. Tapi takleh mati enjin kalau panas. Cane?



Soalan femes kengkawan.. nape bukan WWW?? @.@


Last2 tawakkal je r. Dari petronas setia alam sampai shah alam nye exit, 20km je bawak. Memang betul2 nak manje si kancil ni. Takpe. Layan je si kancil yang banyak jase ni =) Slow and steady drive, naik laju peringkat2. Tengok pun temperature makin lame makin ok, last2 stabil gak temperature si kancil ni. Lega aku. Tak kesah r sampai lambat ke, janji selamat sampai kan. Pada mase same, memang doa je r.. harap minyak ni cukup sampai umah. Nak isi minyak kete takleh mati enjin. Alhamdulillah, lebih kurang 10 malam, selamat sampai. Si kancil, can rest now =)


Yang ni view dari belah belakang..

13 Jun 2012


Next thing, kne pergi ampang. So, sebab nak senang.. decide naik bas je r. Lame dah tak naik bas pergi kl memang lain lak rase nye. Sampai stesyen bas pergi r cari lrt lak kan. Sekali tengok mesin blank jap. Bile mase lak die tukar coin ni? Nasib aku fast learner. =P Intai2 orang sebelah wat cane.. copy je r kan. dan coin berjaya dikuarkan. So, dah dapat coin tu memang terus ke tempat lrt r. Naik lrt dan pada mase yang same memang excited betul r. Mane tak nye. memang tak lame lagi dah! London word just around a corner

Note: Diary end here.. and the rest is like you all know.. 



Yang ni lak view dari belah depan


So, macam tu r sedikit bape ari berliku sepanjang minggu lelepas. Memang berliku tapi interesting. Macam bese, bile aku jumpe sesape yang kenal aku.. macam2 soalan akan ditanye. Kenape beli model ni? Kenape beli kaler yang ni? Nape beli kat ampang? Nape amek tranmission yang ini? Nape itu? Nape ini? Memang penat nak jawab bende same ni banyak2 kali. So, kepada mereka yang sudi bace entri ini.. diharapkan jangan tanye soalan2 macam kat atas tu dan related dengan nye ok? Ok done sudah cite aku.


Objek 4 roda ni belum ade name.. sesape ade suggestion? 

31 comments:

Izwa Kamaruddin said...

semoga kamu cepat sihat!

aku HaniAsyira said...

okay, kalau aku balik slim mang aku taw dah kete sape ni... hahaha..

sakit lg ker?? nak aku ckp semoga cpt sihat yea..

Nyue said...

first, semoga dah xpening...take a rest...

kedua, kancil tu wat hal..coz tuan dai dh nmpk kurang bg kasih syg la...syg diduakan..ahahahah

ketiga, kaluorg tnye ckp je..nie kereta kau ke..kereta aku kn..so fikir2kan..ahahahah..cnfrm putus kwn..

ke empat, nm yg sesuai dgn kaler kete ni...bg nyue la..sweet cherry,hehehe.....setuju x? cpt angguk..ahahah

Cikra said...

haha, cun la ko jatuh kat bilik air.wakaka. oit, kereta sapa ni?kah3x

nazuha said...

Wes jatuh bilik air eh..bek ko p check kot2 ade fracture neck of femur...nanti aku blh fixkan ngan screw.hahaha..tp aku rse ko ni dah ade tande2 penuaan...sbb slalu kat ward kitorg org2 yg dah 'senior' je yg jatuh dlm blik air ni...:-P

nazuha said...

Wes jatuh bilik air eh..bek ko p check kot2 ade fracture neck of femur...nanti aku blh fixkan ngan screw.hahaha..tp aku rse ko ni dah ade tande2 penuaan...sbb slalu kat ward kitorg org2 yg dah 'senior' je yg jatuh dlm blik air ni...:-P

nazuha said...

Wes jatuh bilik air eh..bek ko p check kot2 ade fracture neck of femur...nanti aku blh fixkan ngan screw.hahaha..tp aku rse ko ni dah ade tande2 penuaan...sbb slalu kat ward kitorg org2 yg dah 'senior' je yg jatuh dlm blik air ni...:-P

Zehan Ilyana said...

weyh, kau okey tak?
bahaya jatuh2 ni. kalau sakit lagi, baik kau gi xray...

kancil buat hal, sebab tau kau dah tak perlukan dia..sob sob sib..sedih aku kenang nasib kancil tu.. T_T
:p

weyh, jap, aku tak nampak words kat gambar tu kereta apa...malas nak google...kehkehkeh..(ford eh?)
aku tak kenal modl2 kereta ni..haha

lepas ni, kalau aku pegi shah alam, and aku nampak kereta macam ni, aku dah boleh agak2 mungkin tu kau..:p

bagi nama, errr...
red killer?

aizamia3 said...

jatuh bilik air.. yang ni dak Adik pernah.. sampai berdarah dan ada tanda kat kepala..
psstt: moga cepat sembuh ye..

petronas Setia Alam.. takdelah dekat rumah akak tapi kira dekatlah.. ;)

nama untuk si merah tu.. aaa... nanti akak tanya dak Nuha ek.. hikhikhik..

psstt: mintak maaf lambat singgah kat sini gara-gara kesihatan yang tak mengizinkan..

Liyana Izzati said...

Hahhaa. Bro bagi nama liyana izzati lah. Konfim ingat kat aku selalu. Hahaha.

Liyana Izzati said...

Alaaa, orang demam dia nak demam jugak. Manja laa konon :p

Unknown said...

Camana bole fail masa buat konsert ni? Hahaha. nxt time, careful sikit keyh! ^^

btw, kereta lawa.. dari jauh da kenal itu kereta Kay.. merah menyala..hehe :)

wafiy suzly said...

sbijik mcm kete cikgu aku. tp asalnye ngan kete ni? aku rase not bad arr.. lawa per.

Anonymous said...

better pergi chek kat klinik dulu.
takut ada pape patah ke.
bahaya.

btw tu kereta baru ke?
wahhhh.

*tiada kerata ku bawa kau jalan2. rumah pun ku tiada. ada pun bapa punyaaa. apa lagi belanja mahu bayar beriann. kawin sama kamuuuu. ohohoiiii~

Kira Sakura said...

perghhh Alhamdulilah akhirnya dapat gak kete sndiri kan.. mesti rasa puas gila kan. tahniah2.. hihihi.. si kancil tue majok pasal kau dah ada yg baru..hihi

fardhila fawwazy blogspot said...

merah? nice colour...suka tgk keta merah:)
biasa la brg yg nk ditinggalkn like kancil tu,dia akn manja2..dh th nk kna tinggal...xpun mrajuk..hihi..
btw,smoga cpt smbuh...:) ouh,nk jwb soaln kt blog sy...sy duk jrdan skrg..2 bln lg blk..yahoo!

HeNRieTTa JoSe said...

uiks....kaler merah...sukeeee....

qasehraihan said...

bahaya tu kalau jatuh bilik air..hoho
kete awak ke tu??nice!!!

Anonymous said...

hee~ dah x surprise.. sbb dah tau by reading ur blog! :P

Hansyirah Takezur said...

nak ganti jackie chan ke bro? since dia pon nak retired dr kungfu nie. haha.

kancil tu ternyata rasa diduakan. so, dia saja nak bagi ko naik temperature dulu instead dia buat cool. huhu.

nama dia? powerpuffgirl merah laa. blossom. baru nampak shuwit2 gitu lorh. haha

CikTeddyCorner said...

kena ada name gak ke?hehe

Unknown said...

hero

bg nme tu

sbb die merah dnegan tak malunye aku nk numpang skaki

nak naikkkkk

NIZAM said...

ok ke sakit jatuh ke? sakit dowh nk2 dlm blk air tu.

akhirnya, kua jugak keta nye. :D

dr awl taun ni LRT gune token. aku prefer kad rabbit. senang ckit. bole gune dgn bas + monorel skali.

tak reti la nk kasi nama. hee.

Woofer Storm said...

sy suka kete asal kaler merah.hehe

#tak reti nak bubuh nama apa.hehee panggil comel boleh?ahaha

Qaseh Dalia said...

sebabnye ..sebabnye... ketuk karang hahaha

Cik Pulau said...

moga cepat sembuh yer..

letak je si merah..
kan senang. hahaha
nk tumpang boley???

Liyaa Mf said...

Woaaaaaaa! Dah ada kete sendiri. Bolehlah bawak kawan2 blogger jalan2 ngan kete baru kannnnn? Hehe.

Dah baek lum efek jatuh bilek air? Kut2 la mental retarded lak kan? :P

Nama tu aku cadangkan Red Robust! Hm bergaya tak? Hahaha

Unknown said...

X aci. Kr da amk dulu. Chii pun dok plan nak amk ford ni gak. Tp kaler puth la. T______T

Miss Purple said...

wah...cun lah kete ni!!! =D

vendoline said...

siyes suka tengok kete ni...warne biru n ade belang2 tu...best gak dpt 1

❤Mrs. Myra❤ said...

pergh..ford fiesta siott..:p
hehe

letak nama dye : baby fiesta la..:D

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates