Monday, April 25, 2011

Game Call Destiny..

Game call destiny.. <-- macam bese tajuk mesti kne gempak. Itu wajib! Waahh.. lame gile aku tak update kat sini. Amat terharu gak r bile ade yang hantar mesej dalam fb, shout dalam kotak jerit tu dan gak yang drop komen suruh aku update. So, memandangkan tiba tarikh yang di nanti 25 April 2011, ingin aku umumkan aku bebas!! Wat mase ni je r.. tapi ok r tu kan? Bebas nye aku leh r menaip kat sini. Bebas dari ape?? Yang kat bawah ni:



Tensennye aku hingga terhasil lakaran kat atas tu @.@

Nak cite panjang2 pasal tender, memang tak r.. cukup2 r tu kan. Aku nak cite ape yang aku dah cite sikit dalam entri minggu lepas. Something related tu destiny. Destiny ni bagi aku macam game je.. dan sape player nye?? Kite manusia r player nye kan. Sape lak yang control destiny tu? Of coz Die Yang Maha Esa. Senang cite bile Die hendak, maka jadi lah ia kan? Panjang sangat mukadimah aku ni. Lame tak menaip camni r jadinye. So jom start cite..

Permainan yang dah tamat bape tahun lepas sekali lagi dimulakan ngan care yang same tapi ngan orang yang berlainan. Kali ni aku yang mulekan. Sebab aku baru je tinggal kat area sini, so kawan tak ramai. Maka aku berminat nak kawan ngan stranger2 yang ade. Contoh? Korang yang ngah membace ni r.. =P Satu ari, satu no yang aku tak kenali tibe2 singgah kat nset aku. Mule2 aku wat tak reti je sebab tuan nye no tu kate die salah no, so.. ok.

Tapi, bile dah name nye manusia.. sifat ingin tahu tu memang ade. + lak sorang member aku pernah cakap "Kalau ade orang salah send sms, or misscall.. bile kite tanye, die cakap sori salah no, tu maksud nye memang takde istilah salah no kat situ" <-- agak2 faham? So aku pun ngan gatal tangan nye g r tanye sape tuan nye no tu. Mule2 ok je tapi bile aku cakap yang aku tinggal area sini, tibe2 die senyap lak? So aku pun agak pelik.. aku salah cakap ke?

So, bile die dah senyap aku pun ok je r. Tapi, tibe2 tuan nye no tu call lak. Aku pikir2 nak angkat ke tak ni ye? Tapi last2 aku angkat gak r. Caller tu sorang pompuan.. (memang tau dah) dan dalam telefon die macam ramah sangat ngan aku lak. Aku pun rase macam ade yang tak kne ni. Aku rase aku kenal suara dari caller tu. So aku pun ngan selambe nye g tanye soalan paling tak logik orang tanye kat stranger. Soalan ape? Sile korang pikirkan ye.. =P

Dan seperti yang aku jangka, memang jawapan yang aku dapat dalam bentuk ketawa r. Memang salah aku pun. Baru je sembang dalam fon tu leh lak g tanye soalan tahap 9 camtu kan. Bodoh nye aku. Tapi aku rase aku betul. Instinct aku rase aku betul. Takkan ade orang yang ade voice same sangat macam tu kan? Macam pelik sangat je. So bape kali gak r aku tanye soalan tak logik tu dan setiap kali tu gak r die menafikan nye. Last2 aku time aku salah orang kot.

Bile dah kenal agak lame, aku dapat tau die keje kat seksyen yang same ngan aku. Umah die pun dekat seksyen yang same ngan aku. Kebetulan? Tapi.. wujud ke kebetulan? Tapi walaupun camtu kitorang tak pernah lagi jumpe. So, last2 sebab aku tak tau nak watpe satu ari tu.. aku ajak r die ni lepak2 ngan aku. Mule2 die cakap die bz tapi last2 die kate leh lak.. Pulak? Tapi ok r tu kan. Tambah lak, aku pun nak pastikan sesuatu yang aku rase aku betul..

Die amek aku, and bile masuk dalam kete.. emosi mixing..

Shock?? Of coz, I never ever think we will meet again..
Miss?? Maybe coz long time didnt see that person..
Scared?? Mane tau pas naik aku kne tembak ngan die ke =P
Happy?? Honestly I am very happy with that person life now..

The rest is history. So entri ni aku tamat kat sini je ngan satu soalan. Korang agak sape die yang aku jumpe tu? Guess it! Tapi that is what we call destiny rite? When the time come, the destiny wheel will rotate again and when that happen, even we didn't plan for it.. we will meet someone we never imagine to meet again, but in different situation. Understand? its ok. When that happen to you, you will understand what I'm try to saying about. That's all, thank you.

Note: Lame gile aku tak ending cite gune bahase london weh!! ^_^

47 comments:

walinong sari said...

ohh.. ni kes baru nak 'start' lah ni ekk.. come on kr, move on :D ikut flow, ikut flow..

Noor Fatin said...

sempat berkenalan lagi :P

cik hemo hemo said...

bape no tepon die ? aku nak kacau die pulakk . kehkeh

nik farina aishah.... :) said...

habis dia jumpe balik makwe lame... hehehehh :P .... destiny..... :D

Anonymous said...

saya la tu..kan.............??



hahahahhaa

hafizulhakim said...

siapakah?

kindergartenlibrary said...

nak nombor dia boleh ?nak ngorat ..
hahahaha

sengal je kan ?
yeah !! update gak !! lama tunggu !!

Unknown said...

lame tak jumpe kan! hahaha. bukan jumpe seperti cite di atas. jumpe kat blog. ekeke

hm..ok kite tengok len kali ape update en kr pasal cite ni plak. ngee

adan said...

salam, bro aku rasa pompuan yg ko jumpa tu adalah kekasih cinta monyet zaman ribena dulu.. kahkahakha...

qasehraihan said...

uittt...sempat bkenalan ag tu..haha

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/bila-rinduku-jenguk-blogmu.html

Puan Kutu said...

awek lama.haha..

Anonymous said...

Haaaa ni mesti jumpa cinta lama ni kan kan kan.. Haha.

Unknown said...

ni mesti makwe lame kr~~~~ mungkah sinta berputik kembali~hee

Anonymous said...

ex x ?

tricksrex said...

makwe lama la tu kan kan kan
muahahahaha

tak pon peminat misteri ko kan kan kan
takpon makcik jual nasi lemak depan opis ko

azi nur said...

ex ke?? kott tah ye ...misterii!

amny said...

yeeaahhhh...akhirrnyyeee......


kami support dari belakangg...


hehehe

Wafiy Suzly said...

mesti awek punyerrr...

fiezah91 said...

hahaha..agaknya kekasih lama ko kot.. tak pun peminat ko? eh..kalo peminat sah ko tak kenal dia. hahaha..

Bunga said...

hahaha..ni mesti ex ni..hahaha..

dwatyKNY said...

your ex... right????? so, what happen next???

Far8 budak baik said...

siapa kahh dy???
secreat admire kau lahh tu
hahaha

syera said...

haha...
patut pun da lame x update
dalam hati ade taman...=)

Wafiy Suzly said...

http://wafiysuzly.blogspot.com/2011/04/yaya-azura-1st-giveaway.html

saja aku gatal tag ko..

deeya said...

yupz ! aku rase aku tau .. awek pertama yang pernah buat ati ko berbunga2 time kanak2 dlu . A**** S****** << dia nie kan ?? ahakz !

Unknown said...

kenalan lama ke? ke mungkin seseorg yg pernah bertakhta di ati..ilang,,pastu muncul kembali bagai mentari di siang hari..ehehe

MiszCoMoT said...

adoisss...ape neyh KR???? hahahaa

. said...

kau selalu tinggalkan cerita kau dengan misteri =.= aku masih mahu tahu kenapa kau takut dengan botol sos. =.=

Schubert Serenade said...

haha..bila KR end of entry dengan bahasa london!!:p

yr EX GF la eyh??just bgtaw xboleh k..mistery!!

Zubaidah said...

orang misteri???spe3?nak tau2!

Shila said...

uhuuuu~~

siapa?? siapa??


terguris laa hati gini..

T__T

tiba2.. hahahaha...

aizamia3 said...

lama tak jengah kat sini..

tapi napelah ending dia anti klimaks.. kau saje je nak bagi aku teka kan.. kan.. kan..

❤Mrs. Myra❤ said...

dari story yang distorykan, i think..eh2...nape tibe-tibe lak ley cakap omputih nie...:P

kite tahu, kite tahu...
ni mesti kes "kasih lame bertaut kembali nie...":P

cham's said...

huh...la pulak...

Anonymous said...

gf lameee
heheh :P

Unknown said...

haha..kr..artis ker yg call ko tuh?hehehe

Bidadari Syurga said...

mkwe lama time sekolah rendh tukan? tul tak?

ghost said...

apsal aku tak tahu pasal game nih...

dont talk with the strangers..haha.kalau awek yang penuh ramah tamah jangan tak layan plak..

~$AKURA M!AKA~ said...

jumpa balik makwe lama kan kan.. ^_^

Encik Suami said...

Org glamour mcm artis..mcm tue lah.
peminat misteri.tapi..tak reti plak nak teka teka nie.tak pandai.hahahah

jemput terjah new entry

1) (>.<) Selamat Ulangtahun Sayang (>.<)

Cik Pulau said...

haaa.. jumpa makwe zaman dolu2 eh?
kalau bukan ex pun.. mesti pernah tangkap cintun dengan dia dolu2 kan.. kan..kan??

Cik Rimau said...

ehem2.. jpe kekasih lame ke??
tahniah2.. hehe.. happynye dia..
:-)

Anonymous said...

wahhh encik topeng pon lme x update ke? patut la x nampak...

sy pon mse musim exam lpas x men blog laju2 pon. ni dh abis line plak pyh nk dpt. adehhhh

cikcleopatra said...

weh..ex-gf ker??wah2..haha.

Orkid Edyliyne said...

ada antaranya yang faham...
ada antaranya yang sedikit blur...
hehe...

tapi OE percaya memang kalau benda tu dah ditetapkan untuk kita, kita nak elak pun takkan boleh punya....
jadi life is like a flow...
apa nak jadi, akan tetap jadi...
just redha dengan tak redha je kita dengan apa yang dah jadi...

but history still history... ia takkan berubah jadi masa depan...
cuma kita boleh buat, jangan history tu, terjadi kembali...
hehe...
(n_n)

SoPHiEa ZaaRa said...

I taw whose that gurl he'd mention~
I taw what is soo wrong with "SOS" to Mr Kay_Are. Nak I revealed x masked man? hee

Kira Sakura said...

awek lama ko erk?

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates