Saturday, April 9, 2011

Right Your Nawaitu..


Right your nawaitu.. <-- Aku tak terror bahase london so faham2 kan je r ye. Kalau r ade yang tanye mane aku hilang baru2 ni.. aku cume leh kate agak tak de mood nak menaip. Takut kalau aku menaip ntah macam2 ayat yang kuar nanti. Sume nye sebab "si bijak pandai" kat tempat keje aku. Ko memang "terbaik" Ko wat dan aku tanggung. Tak pe, aku amek as pengalaman je. Tapi, jangan ko ingat hidup ko tu bukan roda ok, tu pesanan ikhlas aku..

Entri paling baru sebelum ni, niat just nak pesan kat diri sendiri dan kat sesape je yang sudi terime pesanan aku supaya jangan r taksub sangat ngan kebaikan tu. Tapi, bile aku tengok2 komen aku dapat, leh kate 90% lebih berminat nak teka tajuk drama tu. Tak pe, aku bagitau je. Drama 1st tajuk die "Bisikan Dajjal" kalau tak silap aku. 2nd lak "Di Antara Garisan" Nak tengok, stay kat astro prima. Jangan risau, astro kan siaran ulangan berbayar ^^

Tapi, bile tengok sume berminat nak teka tajuk drama tu, macam best lak kan kalau aku wat "Contest Teka Drama" <-- Ade sape2 nak join tak? Tapi tu sume just angan2 je. Aku takkan wat ape2 segmen or contest pun kat sini. Dengan kate lain, aku nak dikenali ngan penulisan aku je. Bukan sebab contest or segmen orang follow blog aku. Korang rase boleh tak aku jadi camtu? Aku rase boleh je. Brader realiti konspirasi leh wat, nape aku tak leh kan?

Cite pasal niat or nawaitu dalam dunia blogging..

Situasi : Blogger A join "Segmen Nape Blogging"


1. Letak header elementoflife yang memang cukup2 cool =P (Done)

2. Cite nape blogging

Suke blogging sebab ske menaip, nak share macam2 ngan blogger lain. Disamping itu, teringin nak berkenalan dengan blogger2 lain yang ade. Sebab lain sebab ske membace blog2 orang lain gak. Paling penting saye blogging ngan ikhlas <-- Ayat standard bile tanye reason blogging..

3. Letak url link ke entri (Jap lagi)

Insiden 1st : Follower ko dah kurang 14 orang..

Blogger A : Up Entri - Ari ni ade orang unfollow aku, aku tak tau ape yang aku wat. Rase macam nak terjun KB Mall pun ade. Kalau macam ni, aku rase tak nak blogging lagi..

Aku cakap : Bace niat ko blogging kat atas tu..

Insiden 2nd : Ko nye trafik ngan uv jatuh 48%

Blogger A : Up Entri - Sedih gile tengok uv ngan trafik aku dah jatuh. Bese nye ribu riban sehari ni tak sampai pun 5, 6 rat. Rase macam nak give up menaip entri je pasni..

Aku cakap : Bace niat ko blogging kat atas tu..

Insiden 3rd : Nuffnang dah amek be ko yang ade 20 tu

Blogger A : Up Entri - Nuffnang dah benci aku, aku pun dah benci ngan nuffnang. Tak nak r gune nuffnang lagi. Nak gune iklan len pulak r lepas ni. Benci ngan nuffnang. Huh!!

Aku cakap : Bace niat ko blogging kat atas tu..

Cane? Bende ni general so sape2 terase aku mintak maap ok. Cume bende ni selalu sangat aku nampak. Orang unfollow nak cite. Traffic jatuh nak cite. Nuffang tak bagi be pun nak cite. So aku jadi tak faham. Aku rase korang tak pernah cakap niat korang blogging sebab nak orang follow, nak trafik tinggi or nak duit banyak2 dari nuffnang. So nape bile jadi insiden2 macam kat atas tu, nak bagitau kat sume orang? Perlu ke? Terus menaip entri je sudah r kan.

Note 1 : Tak kisah ape2 pun, pastikan niat kite tu betul dulu ok?

Note 2 : Segmen atas tu tak pernah wujud, so jangan cari! =P

42 comments:

walinong sari said...

pertamanya, sabar je la kr kena buli ngan rakan sekerja. heyy, saje2 je nak teka drama tu. hahahaa.. niat untuk blogging? no, i have no soul. jadinya, niat untuk blogging itu tiada. kosong, sifar, zero. hihihii :p

syera said...

setiap perbuatan bermula dari niat...>.<

deeya said...

1st , sabar dngan tekanan kerja .. itu semua dugaan dari ALLAH . yupz ! idup cam roda .. kalau dia rasa arini dia kat tempat tinggi , pasti satu ari nti dia jatuh rendah ke bawah . so , dont stress2 ! chill frenz :)

2nd , kalau aku wat blog sbb memula dulu aku ta ade kawan .. so , blog tempat aku b'crita . oh ! insyaALLAH aku x up entry2 cenggitu .. lgpun aku an pemalas . hahakz ! sbb tu aku tkot nak ade rmai polower .. ngeh2 !!

3rd , tengok belog aku meh .. ko didenda :p

Anonymous said...

cer cite ! cer cite !
tu la kan.
niat mmg penting.
menentukn tujuan dn matlamatnya.

qasehraihan said...

stiap apa yg kita buat mmg bermula dgn niat...
apa2 jua kita buat kalau niat kita nk tu..maka akan dpt itu..hoho


http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/iqbalhakimi-dan-faizal-fredly-tolak.html

cik hemo hemo said...

innamal a'maalu binniat. setiap perbuatan bermula dengan niat.


aish, jenuh kena recall balik smue movie. ekeke.


aku stuju jek klu ko bt segmen tu.. heheheee

Unknown said...

ilex kr..len kali kalo dorang buli2 lagi,meh bitau chii ye :p

erm..setiap perbuatan atau perkara yg ingin kita lakukan..harus la dengan niat...

pastu ayat yg seterusnya..chii da lupa..hadoii..camne ni T___T

najwa nano said...

two thumbs up bro!!!!!

Anonymous said...

Siapa cakap segmen atas tu tak wujud. Wujudlah Kay Are tapi blogger lain yang buat. Siapa ea? Hmmm.. Hahaha.

. said...

yang penting niat.

Raden said...

buli itu sehat oke...baru la remaje! hehe

rj Etika said...

haipp...tamo emo-emo! esok peegi pukul je die. ;)


errr....i'm not addicted to blog. so, tak pernah lak fikir pasal insiden 2 dengan 3. tapi saya kisah insiden 1 tu. ye r...mungkin menunjukkan cara penulisan kita menyakitkan hati orang or ape. Follower tu penting okeh untuk menghidupkan blog kita. ;)

Cikya said...

kr,

aku blogging suka-suka, kongsi cerita, mana taw dapat ilmu kar apa..

yang kisah di atas tu tang blogging nak dapat uwang dan kumpul follower..
wallahua'lam.
macam kr cakap, ikhlaskan hati, betulkan niat.. :D

akmal said...

dah besar pun kena buli lg..hehe.

hoyahadis said...

best entry..penuh nasihat..rase nk copy lepas tu print tampal kat dinding..lokasi dinding pastinye dekat dengan laptop..he..he..

kindergartenlibrary said...

nelly lagi bagus , tak pernah tengok trafik , be atau nuff ..

sebab memang tak reti ..so , nelly taip sesuka hati aje ~

haha . . di situ rasa macam satu kpuasan . kalau kita tengok trafik lak , agak payah lah .nanti semua nak emo kalau mana2 antara 3 tu jatuh saham ~
hahahaha

nano said...

nawaitu nano nk dtg cni nk komen,,hehe boley gitu??

mommylavender said...

salam petang kr~ niat mommy saje2 je suke brblog ni, dapat kawan...dapat luahkan perasaan sendiri.tu je kot..nak bernuff sape la mommy.

tomatokering said...

kadang2 pelik.. org ckp ikhlas tp mcm terkejar2 je duit nuff tu..huhu

cikcleopatra said...

hahaha..kr i loike!! aku pun tak pernah kesah dengan semua tu.tapi kalau kate aku taknak traffik tu tipu la. buat ape la aku taep byk2 tapi takde pembaca.aku cuba berikan yang terbaik dalam blog..tapi kalau da tak suke sangat what can i do kan?? chalo je la.hehe.

p/s:nway thanks sebab ade one of ur komen memberi semangat kat aku..keke.

adan said...

aku datang nak balas dendam.. hahaha...

bro aku sokong entri ko ni..

blog aku ada nuffnang.. tapi aku letak bawah dah.. sebab aku tak minat.. just nak lengkapkan syarat je kot.. pak turut la katakan..

apa fungsi traffic ni? serius aku tatao bro..?

Halen said...

hehehe.. kekadang tu statement 'kenapa anda berblogging' tu bkn ble cayer sgt. ckp je suka blogging nk kwn ramai tp yg tersirat tak pula dibgtau.

Unknown said...

kenapa aku tak tau ape itu UV, BE, apekah??

niesz said...

huhu..betul tu, ade rezeki ade lakan, kalau xde pun xpe..hehe..yg penting kite berblogging ni biarlah niat nye betul..

czueka zulaikha said...

entry kr makin hari makin best! thumb up :) bnyak menyedarkan blogger yg sedikit poyo :) kuikui :P

tricksrex said...

eleh tipu
bini first die da balik tu yang taknak blogging tu

i nak cerai la camni!
hahahaha tolonggggg lariiiiiiiiiii

amny said...

weh..mati2 pecaye ko join segmen..baru aku ingat nak joinn.....

meh join sini plak

http://pelangkungkepalalajulaju.blogspot.com

jom join !!










p/s~xpenah wujud pon blog tu..^^

Yuslia Suhana said...

betul jgk tu... hmmmm..camne kalau tuan penganjur contest tag kita utk join contest dia, tp kita tanak join.. bkn sebab sombong or malas.. tapi kita tak berapa selesa dgn syarat2 or hadiah dia? camne ek.. nk buat xtau je ke or nk kena ckp "err..saya x suka hadiah tu.."?? err bole ke?

p/s: sory dah terbuat entry kat sini :p

Yuslia Suhana said...

sori, sbb agak lari tajuk!! huhu

Wafiy Suzly said...

aku anggap sebagai satu modl buat entri je, nak elak sawang, habuk dan segala

Cik Pulau said...

ehmm.. tanya balik diri sendiri..
kenapa cik pulau blogging sbenanye yer?/
thanks for this entry..
sangat2 bermakna..
niat memang penting. sebab segalanya bermula dengan niat.

klau niat betul. elok lah jadinya..
kalau sebaliknya. begitulah sebaliknya.. renung2 kan..^^,

Anonymous said...

haishhh. ntoh lerrr
nk komen pon nti x de jwpn. tetttt

Anonymous said...

terasa u..ahaks...baru nak cari segmen tu..hantu betol..haha

Orkid Edyliyne said...

alahai...
selalu jugak jumpa yang ketiga2 insiden tu...
kadang tu, baca jugak dan comment jugak...
kadang tu, geleng2 je...
OE kurang faham jugak pasal tu...
(n_n)

Unknown said...

hehe..aper2 perkara pun..niat kiter kena betol..x keluar dari landasann..hehe

Unknown said...

Yap, hidup ini macam roda. Kejap di atas, kejap di bawah. Kalau roda tu tak bergerak-gerak, itu tandanya roda tu dah rosak (mati).

Niat Awan cuma nak kongsi benda yang Awan rasakan menarik. Kalau setakat nak cerita hal peribadi tu rasanya tak ramai yang berminatkan.

Puan Kutu said...

nk kena nie bgtau skang sapa yg buli kr?haha..yup amik semua tu sbg pengalaman dan pengajaran..bab nawaitu,tepuk dada tanya selera..nama pun manusia,kadangkala lain dimulut lain dihati..:)

Bunga said...

haha..bunga suka blogging sbb dulu angan2 nak jadi penulis novel..hahaha..sebab tu xpernah kisah pasal lau ada yang nak unfolo bunga balik..gak xpernah kisah pasal uv sangat..be pun xkisah..cuma tahu nak menaip dan berkawan..

mykhalis said...

khalis gila trafik..sangat gile..setiap 15 minit tegok pageview.. sbb ape?trafik n komen yg berlambak menandakan apa khalis tulis di baca. segmen dibuat jugak..banyak khalis wat..tapi utk sesama blgger..tak perlu syarat2 copy headerke ape ke..ada blogger menjadi tumpuan blogger tapi bukan reader, ada blogger jadi tumpuan reader,bukan blogger.

nurul rasya said...

i like!
kekeke. kata blogging sebab nak share idea dan tulis2 tapi bila trafik jatuh sikit, kecoh2

Qaseh Dalia said...

saya gila trafiq.. sebab nak kongsikan apa yg saya share ..kalau xde trafiq sape nak bace muahahah

Schubert Serenade said...

nawaitu???hurm...everything starts from ur nawaitu kan??btw, buat la contest teka drama tu...boleh i jd tukang tengok je..nak join i xrety nk teka2 ni..haha:))

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates