Monday, April 4, 2011

When I Talk About Wedding..


When I talk about wedding.. Sawan kot aku ni tibe2 nak cakap pasal tu kan. Ni sume sebab kes kazen kawin semalam r. Tibe2 je gatal2 nak cite pasal hal ni kan <-- pada hal memang gatal pun.. =P Tapi sebelum tu, selingan yang lame dah tak ade..



Baru blogging lagi rasenye dak kecik ni.. em..

Blog aku yang agak suam2 misterinye telah berjaye menambah follower menjadi 500.. Tepuk2! Yang agak hairan nye, insan baik ati yang num 500 ni merupakan salah sorang member aku <-- macam tau2 je die ni kan? Panggil je die ni cik syue dan rase2 nye baru lagi kot dalam dunia blogging ni. Bese kitorang men sms je so tak tau lak die ade blog. Ape pun thanx ye syue!! ^_^

Ok, jom sambung pada topik asal. Aku cite pasal kawin? Logik ke tak tu ye? Aku sendiri pun rase macam nak terjun bangunan je ni Ahakz!! Sedar tak sedar dah besar rupenye aku kan. Macam yang aku cite sikit semalam, ahad lepas sorang lagi kazen aku kawin so jika nak kire2 ikut umur, setel lagi 2 kazen turn aku pun akan tibe.. (0.0) What?? Xkan r kot.. Biar betul!!

Memang menarik r majlis kawin kazen aku tu. Ngan gamelan sume jalan, kompang yang bagi aku nye gegendang pecah dan sebagainye. Cume yang aku tak faham, nape sampai ke putrajaya kendurinye? Cite pasal putrajaya, adik aku cakap ade something yang tersembunyi kat putrajaya tu, aku pun search2 dan memang ade something. Apekah? Rajin2 aku cite =P

Baru2 ni pun pas akak aku setel ber wedding ngan pilihan ati die (kenal kat internet sampai ke jinjang pelamin, gua salute lu r kakak!!) mak aku dah pesan something yang aku rase agak ajaib untuk dipesan kat aku. Kate mama <-- xleh blah =P "Dapat duit gaji tu simpan sikit2, yong dah kawin pasni tibe r turn..." Bile dengar mak aku yang nasihat camtu aku terkesima.

Mane tak nye, dulu2 bukan main lagi statement "Selagi tak leh nak bahagie kan mak ngan ayah jangan gatal2 nak pikir pasal kawin. Blaja, keje rajin2 dulu.. bahagiakan mak, abah ngan adik2 pastu baru pikir kawin" Ade sekali zaman tak de kereta, sorang member pompuan hantar aku balik umah dan seperti di jangka, aku telah disoal siasat macam seorang penjenayah.. (-_-")

Jadi kalau korang pun jadi aku sure r terkejut kan bile mak kuar statement macam tu. Aku rase aku muda lagi ni, kawin ngan caldina pun tak dapat g, cane nak kawin ngan orang? Korang tak rase aku muda remaja lagi ke? Tapi ikutkan ayah aku pun kawin ngan mak aku time umur die 24.. cane lak tu? Tapi tu zaman dulu kan. Sekarang lain.. Tambah2, paling penting..

Calon pun takde lagi!! Cane nye nak pikir pasal bende2 ni kan? Adekah diriku tak de market?? Korang rase? Ntah r aku tengok kat cermin ari2, bese je tapi sweet tu ade =P Ade je yang ske <-- caye tak? cume masalahnye aku tak ske so tak mo r pakse2 ati aku ni. Kesian r ia. Ade yang aku ske, tapi masalahnye.. biase r normal kehidupan, susah nak dapat ape yang kite ske kan?

Jadi kesimpulan?? Korang kawin dulu ye, aku lambat lagi =P Last sekali,



Nampak tak sweet kat situ? ^^ xde? ok fine..

50 comments:

yampe =) said...

mk dh bg green light. tggu ap lg. hoho

Unknown said...

jodoh di tangan tuhan...tpi kena usaha gak... usaha tangga kejayaan... gd luck!

cik blogger said...

sy pun nak kawin jugak!! ASAP! tapi,xleh la..masing2 masih mengejar cita2 ;)

kindergartenlibrary said...

haha ..
mau kahwin lah ~
perempuan senang .haha ..

*gatal disini*

SAMA SAJA ..
Calon pun takde .haha .

cepat sikit kawen ~

amal said...

woohooo~mane topeng ? :p

Unknown said...

takpe..ada jodoh nnt kawen juga..yg penting skng klu nak cri, cri yang blh membimbing kita...

Shila said...

sweet2...jom kite kawen? :p

whitecappuccino said...

tahniah! dah 500 lebih tu..wah! dah buka topeng ker ni???sweet! :) oh ya..leh kawin dah tu..suami akak umor 24 kawin ngn akak..

. said...

kawin cepat2 hehe.

nik farina aishah.... :) said...

ape lagi gi la cepat cari calon , haiyaa,, eh , jangn lupe jemput nik ye , nk tempat duduk vvip.. hehhe :P

ha, topeng dia dah bukak !!!!! hehehe

walinong sari said...

wahh, tahniah follower dah 500++ ..

kr, nape bukak topeng ni O.o

hehehee.. cepat2 la kawin, pastu update kat blog ni tau (sibuk nak tau ni) hahaha

nano said...

hahahha...abg topeng,,1 je nano nk ckp,,
biar lambat asal selamat,,boley x gitu??kihkihkih,,biar lmbt kwin asalkn selamat,sbb dpt cari jodoh yg btol2,,,,btoi x???

adan said...

salam,bro nama ko kat rumah yong er? nama adek aku ayong..! lalala~~~

btw tahniah follower dah 500++..
bak kata arwah P.Ramli.. "Hensem tade tp manis ada"..

ko hansome r bro..! nak aku carikan calon? lalala~~~

Unknown said...

insya Allah..ada jodoh..kawen la nnt..

xde jodoh?? ape kata ikut tips chii..lokasi nk dptkn jodoh..ehehhe :p

kakak temu jodoh kat internet?? wahh..sama mcm abg chii..da rezeki dorang dpt pasangan yng best.. :)

rj Etika said...

kompang dipaluuuu...pengantin maluuu...
pak pak pak!!!

Selamat pengantin baru ye kr. Buat kat Shah Alam ke? Nak jemput diri sendiri datang boleh? :D

Anonymous said...

nak kawen jugak..huahaha

Puan Kutu said...

uii sweet tu.hehe..wah sama la sy bertemu jodoh diinternet jugak.keke..

Sarah Nabila said...

1st thing first tahniah folower dh ramai..(^_^)

2nd thing...entry kali ni seperti cik KR mempromote diri jer..hehe.gurau jer.tp bagus la..kot2 jmpa jodoh dlm blog kan..:P

3rd thing..kawin nnt nk pkai topeng ke?wah..pengantin bertopeng..mcm menarik je..

4th thing..kawin jgn lupa jemput yer..cepat2 la kawin..lapar nasi minyak..(^_^)

Wafiy Suzly said...

wuiyoo dah bukak topeng..

Wafiy Suzly said...

baik ko kawin umo 27 bro..

Anonymous said...

Hahha..bgsla tu kawen awl.

czueka zulaikha said...

congrates KR fer 500 followers :)
wahh KR da bukak topeng kuikui , makin ramai laa calon haha .
btw , semoga dapat berjumpe yang terbaik nt , mane taw blogger jugak =.=

❤Mrs. Myra❤ said...

alamak....
dye da tewaskan kite laa...
dye da 500 da...tak ley jadi ni...:PP

Unknown said...

heehe..tahniah2
ko bile plak nk kawen?haishh..x bek simpan lame2 tau..hehe

amny said...

phhheeeewwiiitttt !!

Anonymous said...

Calon takde lagi ye Kay Are. Okey takpe. Takde calon pun kena standby kumpul duit dari sekarang. Nanti lagi haru kalau ada calon baru nak kumpul duit. Hehehe ^^

P/s: Huiyooo, hensem boy.

qasehraihan said...

terkesima gak tu..hihik..

haa...berjimat2 la ye...
nt kn nk dtg pinang saya..haha


meh baca..
http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/tips-bagaimana-lelaki-boleh-gembirakan.html

shereena said...

ehem2...cepat la kawin..nak mkn nasi minyak kr plak.jgn lupa jemput tau..hahaha

Bunga said...

haha..cepat..t ajak bunga..eh2 tiba2 mood nak kawin gak..haha

hoyahadis said...

ni mesti kes topeng tertinggal mse nk mbik gambar..hu.hu.
lau da jump jodoh jangan tunggu lame-lame..nti byk dugaanye..hu..hu..
tahniah da capai follower 500..(^_^)

Unknown said...

Tahniah saudara kerana mempunyai follower yang begitu ramai. Yap, betul. Kena bahagiakan keluarga dulukan barulah boleh bahagiakan anak orang pulak. Kahwin tu mudah tapi nak hidup selepas kahwin tu belum tentu mudah lagi.

Saudara kahwin dulu, baru kitorang kahwin. Kitorang masih budak-budak ribena lagi.

deeya said...

tahniah ramai folower ! nanti kang jangan lonjak tinggi-tinggi sangat .. tersangkut kak pokok ta tau . huhu ~

p/s : ko suweeeeeet laaaaaa ! i LOIKE u taw .. uhukz ! :p

aizamia3 said...

memula tahniah dah semakin bertambah angka followers tu..

nampaknya dah bersedialah ni ye.. topeng sudah dibuka..

mykhalis said...

wahhh..entry ni wat ramai anak dara sedang mengerinyam kat rumah nak tangkap gamba nak kasi kr tengok..hehe

Cik Pulau said...

errkk.. perancangan dah ada.. nak kawen masa umur 25..
tapi yang duk jadik masalahnya.. calon pun xde..walaweehh..
bln 6 akak kawen..
lepas tu.. turn cik pulau lak,,
kih3..hopefully jumpa calon before 25 tu.. lalala~

MiszCoMoT said...

hoho kR!!comot nak kawen nak kawen jugak!!hahaa

nurul rasya said...

bila hang nak kahwin?

mommylavender said...

salam malam kr~ udah sweet bebeno tu..senyum meleret~hee.

tomatokering said...

MAK DAH BAGI KITA GREEN LIGHT TU .. JOMM ! :p MIAHAHAHA XD

tricksrex said...

eh aku nak kawen ngan caldina jugak!

cikcleopatra said...

arh kr..kate je la ko yg da gatal sangat nak kawen.ahaks..tapi part yg sweet2 tu..cam nak muntah darah sikit.wakaka.

SyUe SaUfi said...

curikkk gmba syue..mane bole! HAHa :P waa..da 500 followers laa..congrates bro ;-)n im the 500 :))
p/s : kawen nt ajak syue, jgn lupe lak bro.hehe

Orkid Edyliyne said...

OE rasa takut je kalau nak fikir pasal kahwin... hehe... padahal umur dah nak makin naik.. rasa macam tak matang lagi je diri ini... macam mana nak jaga orang lain kan...
ish ish ish...
oh pasal yang suka tak suka tu...
ayah OE ada cakap dekat OE, 'biar orang suka dekat kita, jangan kita terkejar2 dekat orang, nanti sendiri yang siksa'
tapi dekat anak lelaki dia, dia tukar pulak ceritanya...
'kalau suka, dah sungguh2.. jalan je terus... nanti melepas... sebab bunga yang dekat depan belum tentu sehebat bunga yang dah di tinggalkan... jangan sampai satu hari nanti, menyesal tak berkesudahan..'
itu ayah OE lah...
hehee...
(n_n)

Adlan said...

hahaha..perempuan senang woo..tunggu jer orang datang meminang..lelaki?? takde duit jgn harap ler..pinjaman pon taknak..;p

aizamia3 said...

macam seronok kan.. bila tengok member nak kahwin kita pun sama teringin tapi cer tanya dalam diri.. cukupkah duit.. tanggungjawab lak camne.. kewangan dah kukuh ke.. family mertua ok ke.. dah bersedia nak harung susah senang bersama ke..

wah2 banyak lak komen aku kat sini ye.. ;)..

Kita kenalah bersedia dari segi mental dan fizikal, komunikasi 2 hala tu penting agar kita tak tersalah langkah sampai berlakunya perpisahan..

Moga berbahagia hingga ke akhir hayat pada yang sedang menuju ke arah itu..

Qaseh Dalia said...

ooo mama saya mau kawennnn

Anonymous said...

cerewet sgt kot :P
haha.okeh.tgu anda kawen dulukk..lmenye awk kawen..haha

. said...

KAWEN?. pe benda tu?. adakah sejenis kuih atau biskut?.. lalaa~

Schubert Serenade said...

kalau duit dah cukup bru kahwin...kalau life da stabil bru kawin ok!!!cri jodoh awal2 dlu kawin lmbt xpe..kiki..jnji dah ade calon..senang cter nnti..xdelah kes masuk jodoh.net pulakk..ngee:p

btw, u sweet laa...sape ckp xsweet..heee:p

Anonymous said...

wahh die rply komen....sukeeeee
tp lmbt plak dtg sini.

kwin nti jemput kwn2 blog bol? heee
serbuuuu~
eh eh tuan blog ad kt bwh tu. ngaaa~

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates