Thursday, June 7, 2012

Until When?

Until when? Sejak aku hidup sorang2 kat shah alam ni.. tiap kali aku menaip entri baru kat medium yang dipanggil blog ni, aku sering tertanye tanye. Sampai bila? Jangan salah faham kat sini. Bukan sampai bila aku nak berblogging. Kalau yang tu aku akan blogging sampai bila2 kot. Cuma ade satu lagi yang wat aku tertanye sampai bila? (bagitau je r.. wat suspen lak!)

Maksud aku sampai bila aku nak interact ngan kengkawan blogger macam ni je. Just kenal korang based ngan cite2 yang korang taip without know exactly korang cane sebenarnye. Pernah terpikir macam tu tak? Aku selalu terpikir bende tu. Macam aku yang leh chat2 ngan certain2 blogger kat alam maya ni. Kalau aku jumpe ngan dorang kat real life ni, leh ke kitorang jadi kawan?

Bukan ape, walaupun korang leh nampak aku rajin menaip cite2 kat blog ni, tapi aku rase in reality aku sorang yang kurang bercakap. Aku kan pemalu =P Ok not really pemalu r cuma bila aku baru kenal ngan someone new ni, aku akan amek mase gak untuk rapat ngan dorang. Takde r baru first time kenal terus terjah je wat macam dah kenal ngan orang tu sejak lahir lagi.

So, bende ni wat aku risau. Aku memang rase aku rapat ngan certain2 blogger terutama readers aku sejak tahun lelepas. Tapi suma tu kat alam maya je. Tak nampak reaksi secara real pun. What will happen kalau one day aku terjumpa dorang? Leh ke aku wat bende same macam aku wat kat alam maya ni? Bila aku pikir2 balik pasal bende ni, macam yang gary selalu cakap, stress!!

Tambah lak bila aku bace kebanyakan cite blogger bertumpu kat area shah alam. Seven E seksyen 8, uitm shah alam, i-city, bukit cerakah and baru2 ni setia city mall naik sekali. Sume tempat tu memang pernah je aku lalu so leh tak aku cakap kemungkinan aku pernah terserempak ngan blogger2 lain cuma aku tak kenal korang dan pada mase yang same korang pun tak kenal aku.. -_-

Pernah gak sekali aku terserempak ngan sorang blogger pompuan. Diulangi pompuan.. =P Mase tu dalam komuter. Tibe2 die datang kat aku dan tanye "ni kr ke?" Aku memang tak expect situasi tu so aku jawab pendek je dan senyap. Kuar je dari train aku menyumpah diri aku "Damn, dalam blog banyak lak ko cakap.. realiti speechless?" Blogger tu nak kawin dah dan.. eh cik etika! mane kad aku?

Paling takleh time leh lak aku tanye die sape (time tu aku rase beban 1000 kg tibe2 jatuh atas pale -_-) Start ari tu r aku mula pikir ape akan jadi kalau satu ari nanti aku jumpe readers2 blog aku secara live ye? Leh ke aku nak sembang2 ngan dorang macam yang aku wat dalam blog sekarang ni. Ape pun, seriesly I hope someday I can change my virtual reality friends become my real life friends =)

31 comments:

Shila said...

jom jumpa..!

bawak laptop/smartphone masing2..

borak guna chat FB je..

kah3..

Izwa Kamaruddin said...

malu ye... :)

Unknown said...

Normal la kot klu pes time jumpa, ada nervous or gegar or rasa heavy semacam. Hahaha. Lagi best klu dpt jumpa blogger2 ni in real life, merapatkan ukhwah yg sedia terjalin di alam maya.. Haha =D

aku HaniAsyira said...

kalau aku sah2 wat tak tahu jumpa ko.. eh, macam aku kenal je kan.. ahaks..

aku kan pemalu..

HeNRieTTa JoSe said...

biasanye org pndiam, byk bebicara dalam ruang maya...alaaa....xpe, klu btl btl nk, bleh jew jumpa...trus jd kwn...bkn setakat cyber friends jew...

NIZAM said...

risau kan. nk2 kalo orang dah expect kite camtu camni padahal bila jumpe kite takle macam yang orang tu duk bayangkan. huwaa. haru beb gitu. terima je la seadanya. kata kawan. alam maya pun kawan gak la kan.

aizamia3 said...

setia city mall.. hikhikhik.. ;)

Kalau ada peluang untuk jumpa ok je.. mesti happening.. yang bujang, yang dah kahwin, ada anak.. mesti kecoh.. kalau buat kat tempat ada air lagi best.. bukan anak je teruja dengan mak budak pun gembira..


psstt: nanti aarrr.. tunggu masa akak buat kenduri aqiqah dak Nuha nanti.. ;)

Unknown said...

ape pulak xboleh

yakinkan diri anda

s.alam?

jom jmpe kah3

memula mmg malu, lame2 kau akan rase rapat ngn kawan maya

believe me!

sbb diorng knl kau lame da, jmpe je belom

wafiy suzly said...

tapi sampai bila nak tunggu tu? haha/ satu persoalan yang tak perlu diungkap, tapi cuma menunggu..

wafiy suzly said...

tapi sampai bila nak tunggu tu? haha/ satu persoalan yang tak perlu diungkap, tapi cuma menunggu..

Dkna Abza said...

jom le lepak sesama :)

dkna tak pernah ditegur pon...maybe dkna tak cukup gah di alam maya. orang tak kenal..heheee

Unknown said...

kak is pun menghadapi masalah yang sama ngan kamu(^____^)

kak is peramah dengan teman2 rapat dan family, dengan kengkawan baru..

*pendiam

kat alam maya mang meriah camni la... heheh. kalau jumpa kat luaq? upssss.... (*pemalu kot.. keh3)

gomen no juliet said...

gathering is the best solution..kalau student mesti akan banyak info boleh share..=D buat kenduri blogger pun best..uhuk..abaikan yg no 2 tu..xp

Zubaidah said...

tu ah, prnh gak byg selama nie prnh x terserempak spe2 yg bser kite chat kat blog, dh masing2 x kenal kan..... tu ah, kalo jumpe msti speechless nk ckp ape, dalam blog leh a nak membebel 1000 ayat sekalipown.... bgs gk lo semua blogger leh jdik real life friends kan.. :)

Anonymous said...

tp mmg pun kan tetiba org yg dkt alam maya jumpa tegur kita.... tetiba mulut rasa mcm bisu x taw nk ckp apa2 hahaha..

Camy Alya said...

oh, patutlah aritu aku senyum kau tak balas, rupanya kau tak kenal aku.

kahkah :D

Payeh Kuced said...

I-city . Haha . Kalo jumpe ngn aku , tarak hal . Aku byk ckp . Ak ckp sensorang pon xpe . Kahkah

❤Mrs. Myra❤ said...

Biasenya kan, kalo orang tu suka bercerita melalui penulisan macam ko ni , realitinya orang cmni tak banyak bercakap tau..:p

jumpe aku mase wedding aku nanti ehh..nanti aku bagi kad!:)

CikTeddyCorner said...

er..ok cik pon tgh fikir2 ni..kbanyakan blogger mmg cmtu..pendiam in real life.huhu

Lady Windsor said...

Kay_are,
Cemane akak tulis kat blog, cenggitulah akak kat luar blog. Kalu tak cayer cer tanya blogger2 yang pernah datang rumah akak...depa tak nak balik...kehkehkeh!

Abu Bagi said...

aku sampai la ni aku tak pernah lgi jumpa blogger.. ada pun kawan aku yg jugak blogger.. kawan rapat la..

yg lain lain tak pernah lgi.. tah cam mana, rasa macam segan pulak jumpa.. sama la aku pun pemalu gak orngnnya hehehehehe

Ainn Hazwany said...

hahaha ! Betul gak tu. Peramah dekat blog belum tentu ramah kat luar. eh, teringin pulak nak jumpa blogger lain. hehehe !

fardhila fawwazy blogspot said...

sama la kita. xreti nk mesra ngn org yg br knal=_= tp bnyk kali dh terfkir nk sgt2 wat prjumpaan ngn blogger2 yg kt kwsn sama..masa tu nk xnk kna jgk ckp kn..jumpa kt foodcourt mkn2 sambil borak..:)

fardhila fawwazy blogspot said...

btw..follow sni..:)

Zehan Ilyana said...

erk..
aku pun pemalu..kahkahkah..:p

setuju dengan kak senget... jumpa bawa laptop..lepas tu nak borak dalam internet je..hahaha..
lawak ah kak senget ni..xD

jom buat perjumpaan blogger ramai2..kehkehkeh
tapi jangan terkejut kalau aku datang tak bawa kepala..:p

najwa nano said...

kalu aku jumpa ko aku tak kenal sebab kau tak pernah bukak topeng tu jadi aku tak tahu muka ko cane.kalau ko kuar dengan pakai topeng tu mungkin chances untuk aku kenal ko tinggi.harharhar.

kr topeng!

adan said...

as salam.. bro.. part blogger jumpa ko n tanya "ni kr ke?" rasanya aku pernah baca entri tu sebelum2 ni.. btl kan..kan..

terbukti aku pembaca ko kan bro.. kehkehkehkeh..

aku pernah terserempak dengan dua blogger wanita.. tp tak bertegur pown.. just usha dari jauh.. sbbnyer aku kenal dorang..tp dorang tak kenal aku.. =="

Anonymous said...

reality is reality..fantasy is fantasy..fantasy boleh jd reality tapi reality x leh jd fantasy.all da' best.ehehe.InsyaAllah boleh kott..try je rh jupe sesape reader ko.kalo ad chemistry layan jer tu.

Cikra said...

hahaha, kalo jumpa sembang melalui blog je la. kah3x. secara reality aku pun pemalu dan tak banyak cakap.lalalala~

Kira Sakura said...

mula-mula je malu lama2 ok la nanti tue.. cm aku la jugak.. kihkihkih

Unknown said...

Jom jmpa.kita main bowlng nak. Hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates