Thursday, June 28, 2012

Names!


Names! Tak yah nak intro2.. kite straight to the point je:

Sweet Cherry from Nyue

Name yang dicadangkan memang sweet! Aku rase tuan yang bagi cadangan pun sorang yang sweet gak kot. Sebab cuma yang sweet mengenal yang sweet <-- ade ke term ni? Cherry sebab kaler merah kan? Nape bukan strawberry, rambutan? =P <-- demand Tapi name yang sweet camtu macam tak sesuai je untuk aku yang tak sweet tapi cool ni. Memang kne gelak sebulan ngan member2 laki =_=

Red Killer from Teenager Housemaid

Pergh!! Name yang cukup ganas aku rase. Memang tak expect r tuan nye blog bagi name yang macam ni sebab aku tengok2, view2 tuan nye blog ni takde r ganas mane. fesyenista tu lagi ade. Name tu memang nampak garang, bahase london cakap ade fierce kat situ. Masalahnye objek kaler merah beroda empat aku tu tidak r nampak segarang itu. So, name yang ni pun macam tak sesuai (demand lagi)

Liyana Izzati from Liyana Izzati

Err.. ikut ati malas nak olah. Tapi sebab nanti bakal peguam tu cakap aku tak adil lak, layan je r. Situasi yang same bile cikgu tanye "Sape nak jadi ketua kelas?" "Saya cadangkan diri saya sendiri dan cadangan ditutup cikgu!" Cadang name sendiri dengan alasan supaya aku ingat die selalu.. apekah? Nanti tak pasal2 bertambah lagi satu gosip aku. Aku ni dah r agak femes ngan gosip2 liar <-- perasan =P

Blossom from Hansyirah Takezur

Name yang setelah diselidik dan disiasat, diambil dari watak satu cite kartun untuk budak2 pompuan. Besar2 pun tengok kartun, ape nak jadi ni.. ish ish.. =P Blossom, bubble, buttercup.. powerpuff girl! <-- tertangkap sudah aku pun layan gak cite ni kadang2.. -_-  Name blossom diberi sebab blossom tu powerpuff girl yang kaler merah tu kan?Confirm betul nye r. Penaakulan yang mudah dari aku.<-- riak lagi

Hero from Iffah Afeefah

Name yang dicadangkan cukup simple dari sorang blogger yang cukup simple gak aku rase. Tuan nye blog yang aku tak dapat agak bape umur nye sebab entri kadang2 macam kakak aku, kadang2 macam adik aku.. hmm. Tuan nye blog ni bagitau nak tumpang sekaki.. em ok.. kaki kanan ke kaki kiri? =P Sori2, gurau je. Jangan marah ye kak. Kot ade terjumpe kat mane2, ape salahnye.. aku ok je =)

Comel from Woofer Storm

To be honest aku memang r tak percaya je bile tuan nye blog ni leh bagi name yang macam ni. Bese nye name2 yang camni aku expect dari blogger pompuan je tapi ini lelaki ok.. lelaki! Tuan nye blog ni teringat kucing kat umah ke mase bace entri aku yang lelepas tu? Ape pun time kasih kepada tuan nye blog kerana menjadi satu2 nye blogger lelaki yang memberi cadangan name yang leh digunakan.

Si Merah from Cik Pulau

Name yang paling simple dan straight to the point, bersesuaian dengan keje tuan nye blog sebagai sorang guru. Berdasarkan intuisi hajime kindaichi, name si merah dicadangkan kerana objek itu sendiri mempunyai warna yang sama dengan name. Memang ade logikal nye kat situ. Tapi bende ni wat aku tertanye. Memang camtu ke? Kalau merah name kne si merah, biru name kne si biru. Camtu ke cikgu? Jawab.

Red Robust from Liyaa Mf

Ni mesti time tengah dengar lecture, cek2 kamus, search2 google untuk cari word "robust" tu. Pertanyaan tuan nye blog.. "Bergaya tak?" Memang r bergaya masalahnye aku pun taktau sangat maksud robust tu. Macam robot tapi ntah. Aku tau rebus je. Rebus yang paling sedap ialah mee rebus! ^__^ Ape pun memang name yang cukup futuristik lagi lain dari yang lain dari sorang student universiti

Baby Fiesta from Cik Myra

Time kasih kepada tuan nye blog sebab sudi menerjah entri2 aku sejauh ini. =) Tepuk2.. Name yang bagi aku memang sweet betul cuma nape kne baby? <--demand lagi. Mungkin tuan nye blog dah tak sabar nak ade baby sendiri kot. Masalahnye kawin pun belum lagi kan so sile segerakan majlis anda ok? So, alang2 dah bercite pasal tuan nye blog, sesame doakan majlis nye nanti berjalan lancar... amin =)

Kesimpulannye, aku decide untuk wat entri ni sebagai tanda time kasih pada korang yang sudi mencadangkan name untuk objek merah beroda empat tu. Seriesly aku takde r expect sangat pun pasal name tu tapi bile ade sesetengah blogger yang melayan isu name tu, memang terharu. Ape pun wat mase ni aku tertarik ngan statement from o cikteddy. yang berbunyi "Kne ade name gak ke?" Memang lain dari yang lain. So wat mase ni, anything related tu name tu kite biar je dulu. Lastly, sume yang aku taip kat atas tu cuma usikan semata mata, so harap takde yang terase.Ape pun, time kasih =)

22 comments:

Nyue said...

Terbaik dr ladang nyue part ats sekali femes gitu...mood perasaan sweet jap ! ahahahhah....mmg demand sgt ! xkn nk letak nm rambutan klasik kot..ahahahah..gurau jer....
sejujurnya, sweet cherry bakal jd nm utk kete nyue..insyalllah :)

nyue da bc semua, part nm HERO from Iffah Afeefah, kita suka....hahaha cam sesuai... :)

"Kne ade name gak ke?" nyue nak jwp part ni...bg nyue perlu..hehehe xwajib depend tuan punya badan...btw, brg kesygan nyue semua ad nama...jgn buat2 terkejut...peace

dear anies said...

comel je bunyi nyerr

aizamia3 said...

seronok baca.. macam-macam idea.. ;)

Deq's Qienz said...

wahh baeknya review blog kawan²..salam kenal ya :)

Unknown said...

(^___^)

NIZAM said...

Saya vote Hero. nampak gagah, maskulin dan commercial. heee. mmg la ko tak suruh vote, tp aku nk vote gak alang2 dh ada senarai tu kan.

Liyana Izzati said...

Hahaha. From all those names mentioned above, I would like to declare that my suggestion is the best. As we can see, the term "liyana izzati" is very commercial and valuable gitu. Haha. And dari segi makna pulak nama liyana izzati ada seni estika tersendiri where the term liyana maksudnya kelembutan. Then izzati maksudnya kekuatan. So, kalau kau drive nanti memang ada unsur unsur kelembutan dan kekuatan gitu. Haha.

Cehhh takdenya orang nak gosip kita dua. Haha. I'll see you in court.

HeNRieTTa JoSe said...

hehhee....actually rietta pown cam cik teddy tu...rietta pown xpernah bg nama2 bagai nieh...

Kira Sakura said...

klu keta aku nama Nurul Iman ko buh kete ko Firdaus lak.. kan nama Jannah tue.. hihihihi *gurau je* :p

Unknown said...

Makin lama, makin phm da cara Kay introduce kwn2 blogger lain ni.. hehe ^^ setiap org ada cara dia sendiri kan. tapi kdg2 ada jgak yg terslh tafsir. haha <-- lari topik dari entri sebenar ><

Liyaa Mf said...

Grrrr. Tuhari aku google khas untuk kau taw. Punya excited nak bg cadangan aku pikir2 then aku taep gagah ke kacak ntah kat google. Aku tgk dlm byk2 pilihan words, aku suka robust. Walhal aku pun 1st tyme denga word robust tu. Haha!

After aku choose robust, aku translate semula red robust ke bm lak. Dan jawapannya, Merah Mantap! Apa tak cukup bergaya ke tu? Haha!

Dan salah satu sbb lg aku terpikat ngan word robust, sbb dea cam robot gak bunyiknya. Aku igt kau dah suka dah. *Mengharap* -__-

Dan sama sekali takde kena mengena ngan mee rebus. Grrr. Tapi based komen yg kat atas2, takde sape pun vote utk cadangan aku. Tak sedap ke nama tu? -__-

amii afandi said...

hahaha. lawak. comel je rasa mereka sume ni.:D

oh anyway, suka blog ni:D

Hansyirah Takezur said...

hahaha.. jgn salahkan aku kalo cakap layan cite katun.

ko yg ptut umur kena kawin dah tu pon layan tahap tak ingat. kantoi~~~

best apa. sweet2 gittew lorh.

kalo ko pening sgt, pekata ko buat poll kat blog nie. hee. cadangan je. peace.

Hansyirah Takezur said...

btw, thanks laa sebab introduce aku jugak finally. terharu... sob3. tapi apahal link dia pegi kat liyana izzati weh? hue3.

(statement cari perang ke nie) --"

wafiy suzly said...

aku mls nak cdangkan name, kalau aku kasi name nanti, aku bagi name die ford je. nampak tak kesinambungan dgn jenamanya di situ? =='

missha said...

ehem..bg je nama car....lalalala :)

❤Mrs. Myra❤ said...

Haha..name baby tu comel kot..:p
Kete ko kan comel..:p hehe

Shila said...

peh..peh... bg nama mimi je sudah..! xde gepren pn, bila sebut nama tu, dah mcm ade bini..

Sarah Nabila said...

singgah sni kejap..^_^

vendoline said...

update bro

aku HaniAsyira said...

agak2 ko bg nama dia dtg x?? ekeke..

Unknown said...

nama2 yg dicadangkn sgt suwet..teringt kat kawan..dia bg nama jebon utk kete vavi /;p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates