Monday, June 18, 2012

Random Story..


Random story.. As usual, weekend mesti aku cuti dari menaip. Tambah lak minggu lepas aku balik kampung halaman aku kat slim river tu.. so nak mengupdate sesuatu tu takde mood. Excited gak aku bile adik aku bagitau ade rumor2 yang mengatakan kitchen fresh chicken akan dibuka di area umah aku tu. Akhirnye pas hampir 12.5 tahun, ade gak bende tu kat slim. Takyah pergi tanjung malim lagi.

Jangan ditanye nape entri ni nampak mendatar je. Bese r tu bile dah 2, 3 ari cuti dan menaip balik.. blur tu mesti ade nye. Tak caye cube try sendiri. Jadi kesimpulan nye aku ngah blur ni. Jap nak pikir. Aku rase pembace setia blog ni ade bertambah beberapa orang. So, selamat datang aku ucapkan. Teruskan view2 blog aku yang bese ni ok? Atas sebab itu, aku nak cite sikit cite2 dalam blog aku.

Aku dapati ade blog yang bertumpu kat satu topik je. Contoh macam blog yang cite pasal masak2 <-- bab ni aku lemah.. T__T, ade yang suka discuss pasal gosip2 artis <-- blog2 camni paling cepat naik trafik, ade lak yang suka cite pasal fesyen2 dan sesetengah lagi suka letak berita dari paper online dalam blog? <-- ni paling aku jarang bace. Selebihnye suka cite pasal diri sendiri <-- feveret bacaan aku =)

Tapi sebab aku tak reti nak bertumpu ngan satu topik je, tambah lak susah sebenarnye nak cari source untuk satu topik je.. aku decide untuk pelbagaikan cite2 dalam blog aku. Mula2 aku just cite pasal diri sendiri je tapi awal2 dulu cite pasal diri aku lebih kepada cite2 bawak stress sampai aku pun stress bace. So, kalau aku pun stress bace confirm2 readers aku pun stress so last2 aku stop.

Pastu aku wat eksperimen ngan cite zaman blaja aku dulu2 dan nampaknye readers aku suka bace cite2 zaman studi aku tu. Tapi sebab cite tu cite lame so nak recall memang kadang2 amek mase, kadang2 je aku cite pasal zaman blaja aku. Pastu aku try2 lak introduce feveret hero aku, kamen rider. Mula2 segan gak aku menaip entri pasal kamen rider tu tapi tak sangka feedback die.. bagi aku wow!

Sejak ari tu aku semangat nak introduce cite2 fiksyen aku suke tengok kat readers2. Setakat ni, kebanyakan readers aku bagi feedback yang baik. Camni, leh r aku teruskan cite pasal anime kan? ^^ Tambah lak, walaupun dah keje agak lame.. kire dah dewasa.. tapi otak kartun tu still ade. Tu sebab aku rase lambat lagi nak kawin tu. Ape pun, kepada readers2 aku.. thanx for support! ^__^

Selingan lame dah tak wat

Sabtu malam, aku dapat sms dari sorang member pompuan aku. Die ucap congratz sebab die dibagitau oleh sorang lagi member pompuan yang aku dah nak kawin. Aku blank! Aku sendiri pun taktau yang aku nak kawin, orang lain lak dah tau dulu ye. Hebat!! Tambah lak, member yang bagitau die tu pun aku jarang sangat contact sebab die pun dah kapel ngan sorang member laki aku dan aku taknak r jadi pape salah faham nanti. Last2 puas r aku reply 2, 3, 4 sms untuk bagitau sume tu rumor semata mata. Candidate pun macam takde je cane lak tibe2 kuar cite nak kawin? Confuse aku. Tu pun mula2 member aku tu ingat aku tipu dan saje2 nak rahsia ngan die. Tapi last2 die caye gak. Jadi kesimpulannye, ape2 cite aku nak kawin tu salah same sekali. Sekian time kasih. -_-

19 comments:

Shila said...

owh..nasi minyak rumah jiran ko rupa2nya yg terbau tu..

keh3..


aku suka je nk cerita psl diri sndiri..

tapi tak reti nk buat ayat pjg2 mcm ko..

cmne..? T-T

Izwa Kamaruddin said...

aloooo blog saya citer psl mknnnnnnnnn jek!huhuhuuuu...

HeNRieTTa JoSe said...

suka selingan tu....bior btl org yg wt citer tu...hehehe....

NIZAM said...

aku suke cite pasal anime. cite lah lagi. slalu kena bebel ngn ayah aku, apa lah dah besar tgk katun. hahaha.

Gdsbnga said...

anime ?
naruto dan black butler ^^

wah dahsyat kawan kauuu , kau sendiri tktahu yg kau dah nak kawin . kahkah . serious lawak .

Kira Sakura said...

aku pun skang tgh blurr nk publish entry ape.. hihihi

Hansyirah Takezur said...

patut laa abis baca cte panjang lebar kat blog aku. suka baca kisah personal ghupenya. haha

waaahhh... mmg elok sangat laa kalo kwn ko anto msj camtu. nak bg galakan lettew suh kawin. kawin2 laa.. umo dah senja dah tu. haha. :p

Unknown said...

P/S: Baru nak ucap tahniah, tapi niat tak jadi. Hahaha =D

Topik blog saya pn tak konsisten. kejap itu kejap ini.. haha. ikut mood la kot ^.~

Unknown said...

citer random adlh terbaik

sbb aku xske sngt anime

tp org cite layankan jela kan

aku HaniAsyira said...

hahahaha.. aku nak gelak dulu.. apesal aku tak tahu kita nya tempat sama slim river.. tak sangka aku.. sungguh tak sangka..

kalau macam tu ko kawin boleh ar jemput.. silap2 mak aku kenal mak ko.. wakaka..

wafiy suzly said...
This comment has been removed by the author.
wafiy suzly said...

typo plak. haha tulis semula.

aku baru tau yg kfc baru tukar maksud KFC tu kepada kitchen fresh chicken. lama gila rupenye aku bertapa dalam gua.. =='

Lysa said...

cerita yang pelbagai ni yg best..kalau bertumpu kat satu topik,tak best.tp kalau gosip,takpe.haha

Dalila Samsudin said...

kitchen fresh chicken tu KFC ke ? -.- hahahaahah xD aku pun blur macam kau xD

adan said...

aku mmg dah agak kau akan mengjilang bila hari sabtu dan ahad.. maklumlah orang cuti..ko pun nak cuti kan.. semoga cepat kahwin bro.. cepat sikit okeh.. hehehe..

Unknown said...

chii setuju..cerita blk kenangan2 zaman study dulu mmg menarik..leh sharing2 is caring apa yg berlaku masa zaman blaja dulu kan :D

erhh..otak kartun? ahah..nice phrase :p

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

aah.. aku nak tahu jugak pasal zaman studi kau tu..nak jadikan sumber inspirasi..kuikuikui..

aizamia3 said...

psstt: bab masak sensitip.. hahaha..

❤Mrs. Myra❤ said...

kat blog aku pon sekrang banyak cter pasal wedding preps je..hope takde yang bosan..:p

mana datang citer pasal kawen tu? nanti ko dah nak kawen (betul2) jangan lupe jemput..:p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates