Wednesday, June 6, 2012

Twenty? Ten? One?


Twenty? Ten? One? Baru2 ni ske lak aku guna number as tajuk kan? I'm addicted to mathematic question actually T__T Lame dah rase nye aku tak solve soalan2 math ni. Lame2 leh lupe. Eh, dah lari dari cite asal. Korang rase ape yang aku maksudkan ngan 20, 10, 1 tu? Ok takyah susah2 jawab. Aku bagitau je. Aku maksudkan ngan bilangan entri yang korang bese update sehari. Kalau aku, memang tak lain dan tidak bukan.. memang 1 je r.. (terase malasnye -__-) Reason? Sile terus bace..

Reason Num 1 : No Idea!!

Sebab paling utama sebab aku takde idea nak taip banyak2 entri! Tu yang kadang2 aku pelik ngan feedback certain2 readers aku tu. Dorang cakap aku banyak idea sebab leh update ari2 sedangkan bagi aku sendiri kalau just taip 1 entri 1 ari tu normal je kan? Kalau 24 jam 24 entri tu yang tu memang confirm2 banyak idea. Jadi kesimpulan nye, aku memang takde idea sangat.

Reason Num 2 : World Wide Internet

Aku maksudkan dengan dunia internet yang sangat luas. Kat internet ni macam2 ade. So, takleh r aku nak tumpu kat blog je kan? Aku pun nak gak amek sikit mase untuk wat bende2 lain ngan internet ni. Cari movie baru untuk download, bace gosip2 artis, men fb(ni jarang wat) tambah koleksi lagu, layan cite 1 kaler.. opps!! Baru r orang kate versatile =P (versatile r sangat kan) 

Reason Num 3 : Disturb Other Blogs

Ni bahase kasar untuk blogwalking iaitu kaco blog orang lain. Bagi aku penting blogwalking ni sebagai cara untuk merapatkan hubungan sesama blogger (cewah) Aku gak rase blogwalking ni satu cara untuk aku menghargai korang2 yang datang blog aku ni. So, bende ni wat aku terpikir. Mereka yang update tiap jam, tiap mase tu, cane dorang blogwalking eh? Gile hebat! Ajar r aku camne

Reason Num 4 : I'm Really Human!!

Untuk pengetahuan readers sekalian, aku ni manusia tau. Bukan robot yang diprogramkan untuk update entri ari2. So, memang takde keje aku nak dok depan komputer ari isnin 24 jam taip entri banyak2. Pastu esok taip entri lagi 24 jam dan seterusnye ari2 bende same. Leh tepu otak aku. Aku pun nak gak hidup kat dunia luar ni. Kuar jenjalan ke, lepak ngan member2 real life ke. Baru r hidup kan?

Reason num 5.. ok2 dah cukup r tu 4 reason. Pernah aku dengar satu pepatah nak seribu daya, taknak seribu dalih. So, sebab aku baru bagi 4 reason je.. kurang lagi 996 reason.. memang takleh r guna statement taknak seribu dalih tu kat aku kan? =P Ape pun, tu aku.. korang ikut suka korang r nak udate bape pun. Aku memang prefer 1 je. Kalau agak rajin, jadi r 2 entri dalam sehari. Paling banyak rase 4 entri kot sehari. Tapi yang tu zaman dulu r. Sekarang? Tidak lagi! <-- macam iklan lak =P

22 comments:

dear anies said...

setuju dgn yg no 3

Unknown said...

no 4 tu lawak

kite mne ley pakse diri

kalau xde idea just biakan je

jgn p dengkin ngn org len lak

sme2 ade bahgian

Kira Sakura said...

aku nie kekadang 3 4 hari x berupdate entry.. bia je klu buat entry xde jiwa aku baca sndiri pn rasa bosan @.@

Dkna Abza said...

reason no 1 tak dinafikan :(

Shila said...

aku sekali je seminggu..

sila buat entry yang menyatakan sebab kenapa aku jadi lagu tu....

maceh kay_are..! :p

NIZAM said...

aku update suke hati je. bukan blogger tegar la konon.

hehe/

Badrina Ibtisam said...

Haah mmg ada je org yg update bebanyak kali in one day! Saya update sekali je tu pun time rajin + ada idea!

Eh bukak ah yo email!! I sent something. Rindu sgt kan nak solve soalan maths. Heheh ;;)

aku HaniAsyira said...

aku sekali jer.. itu berhari2.. hahaha..

aku baca lah entri bahasa london ko semalam.. aku nak gelak tapi tak sampai.. keh2..

aizamia3 said...

ai suka reason2 tu.. lain orang lain cara dia nak handle blog dia.. walau satu hari satu entry tapi tetap akan ada orang melawat kita kan.. yang penting saling-mengunjung.. ;)
yang mana dah biasa dengan kita, akan faham keadaan kita.. ;)

efa said...

haha update ikut mood..kalau ada idea bru update..kahkah

wafiy suzly said...

la. orang ke, igtkan robot, haha

Zubaidah said...

dlu ada gak la aku buat 2,3 entry sehari, skrg dah takder makner r, sbb dah bosan buat cmtu..... so aku update satu je, tu pown lo rse ada mood

Unknown said...

agaknya yg bleh update byk2 tu..sebab auto publish kot..eheh..
chii kalo dpt update seminggu 5 kli pun da rasa byk...

Payeh Kuced said...

Aku kalau cuti mcm ni bole la kot 3-4 entry seminggu . Kalau x cuti 2 entry sebulan pon susah. Haha.

Robot pon reti update blog eh ?

inche hlovate said...

1 tu pun aku dah rase cukup rajin tu..kalo 4 5 entry 1hari memg hebat la..aku upadte 4 5 hari satu entry haha

Cikya said...

kay_are,

tolong update untuk gua skali...
idea ada, nak taip tu tak berkesempatan.
kehkeh..

aaa, gua final exam ni next week...

Unknown said...

tu kira hebat la, kak is nak dapat 1 entri dalam masa 3hari pun susah, keja+men benda2 len kat tenet+blogwalking+membaca setiap entri dengan tabah dll mang memerlukan satu masa yang sangat2 banyak... jadi xleh nak update banyak2 sangat... kalau xkeja, surirumahja.. len ceta pulak (^___^)

❤Mrs. Myra❤ said...

aku tunggu 996 reason lg ..:p

Dkna Abza said...

jom lepak dengan dkna kat putrajaya :)

Zehan Ilyana said...

aku pulak sekarang ni la yang sangat jarang blogwalking.. -_-
sebab aku kena pikir diri sendiri..hehehe
kalau tak, rajin je aku nak bw blog korang2 semua..teehee~

najwa nano said...

takleh nak paksa idea kuar nanti tak senang duduk..haha.n0.3 tu aku suka.blogwalking balik ke blog orang yang drop komen atau sudi baca entri kita tu is just like a big appreciation!

adan said...

aku pun rasa bro memang byk idea.. aku ni dekat sebulan tak hapdet.. =="

aku pun cam bro gak.. camna blogger update 10entri sehari.. ada masa bw meh?

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates