Friday, June 29, 2012

Kamen Rider Wizard


Kamen rider wizard. Sekali lagi tajuk paling direct pernah aku bagi. Seperti bese ari Jumaat merupakan ari di mana aku menaip entri yang lebih santai daripada bese. Santai di sini bermaksud sesuatu yang korang tak perlu nak amek serius sangat. Seperti yang korang tau, tuan nye blog ni merupakan sorang peminat tegar kamen rider so untuk entri kali ni sekali lagi aku nak story pasal hero feveret aku tu. Tapi disebabkan aku tau tak sume minat kamen rider ni, so kalau ade yang nak skip bace dan pergi lebih jauh.. its ok. Tapi ape pun, buku merah jangan lupe bawa moga2 belum tamat tempoh =P

Kepada yang still berminat, leh terus baca bawah:

Satu situasi normal yang bese berlaku setiap kali nak masuk pertengahan tahun bagi aku dan fan2 kamen rider yang lain ialah rumor mengenai tema bagi kamen rider yang akan datang. Bende ni normal sebab siri kamen rider bese nye akan habis antara bulan 8 ke bulan 10 so memang dalam 3 bulan sebelum tarikh tu, fan kamen rider akan mula meneka tema untuk next season.

Antara rumor yang paling femes dalam bape bulan lepas ialah kamen rider yang menggunakan smartphone untuk bertukar. Rumor ni timbul disebabkan dunia yang semakin maju dengan sume orang menggunakan iphone, galaxy macam2 dan gak blackberry (aku je still setia ngan sony ericsson) Tak lame pastu muncul lak satu lagi rumor tentang kamen rider yang menggunakan tema painter? Rumor ni disambut baik sesetengah fan dan gak turut direject fan lain. Namun, rumor ni gak stop bile terupload satu pic kamen rider bernama saido yang bertemakan ninja. Tapi. kalau dah rumor tu.. rumor gak.


The logo.. siap ade naga kuar api lagi. credit : jefusion

Akhirnye dalam minggu lepas, sume rumor mengenai tema kamen rider baru terjawab bila Toei register name wizard sebagai kamen rider heisei series ke 14. Dengan mengikut tradisi rider sebelum ni macam kuuga, ryuki, 555, kabuto, den-o dan gak kiva, kamen rider heisei ke 14 wizard kembali guna merah hitam sebagai main kaler rider pas 4 season guna warna2 yang lain.

Satu isu yang fan kamen rider cukup concern ialah sistem yang digunakan untuk henshin (bertukar) Aku memang harap sangat trend menggunakan loop i = i + 1, i = 0, i++ dengan i = item untuk henshin dihentikan sebab aku tak sanggup tengok tahun2 akan datang, monster siap leh makan popcorn lagi sebab tunggu kamen rider bertukar lambat sangat. Trend ni bermula sejak tahun 2009 lagi dengan pertukaran decade guna 1 belt dan 1 card, kemudian next season double 1 belt dan 2 pendrives pastu lak ooo bertukar guna 1 belt dan 3 medals dan paling terkini fourze 1 belt dan 4 switches.

Wizard akan guna belt dan ring untuk henshin. So aku harap jangan sampai kne guna 5 rings untuk bertukar. Mengantuk monster tunggu nanti =_= Satu press conference telah diadakan untuk kamen rider ni. Korang jangan terkejut sebab memang tiap2 tahun press conference akan dibuat setiap kali dorang nak introduce rider baru. Sebabnye, kamen rider kat jepun satu brand yang femes!


Cami r rupe nye kamen rider heisei number 14

Sedikit jalan cite kamen rider wizard mungkin:

Kamen rider wizard, bertemakan magic mengisahkan haruto sohma yang terselamat dari menjadi korban satu ritual kuno semasa gerhana matahari (solar eclipse) telah memperoleh satu kebolehan luar bese. Haruto sohma kemudiannye telah diberikan satu set tools oleh sorang white witch yang misteri. Dengan menggunakan tools tersebut, haruto sohma boleh bertukar menjadi kamen rider wizard dan telah diberi tanggungjawab untuk protect manusia dari musuh (dikenali sebagai apparitions) yang lahir melalui ritual solar eclipse tersebut. Antara misteri dalam siri kali ini.. bagaimana haruto sohma leh survive dalam ritual tu? Sape white witch dan gak koyami, sorang lagi survivor dalam ritual tu dan ape tujuan sebenar ritual during solar eclipse tu diadakan?

Based on jalan cite, aku rase season baru ni mesti lagi menarik. Kamen rider once again back on their track, jalan cite yang dark dan misteri. Aku rase last season yang guna jalan cite dark macam ni ialah kiva tahun 2008. Pastu, siri kamen rider lebih kepada humor dan agak santai. Memang aku ternanti kamen rider ngan jalan cite serius camni. Kamen rider wizard, kalau takde aral melintang dijangka akan start ke udara pada 2 september 2012. Sape lahir time tu leh r celebrate besday sekali ngan kamen rider paling latest ni.^^ Ape pun as kamen rider fan, to wizard.. welcome to kamen rider legacy!

Kepada yang no idea pasal kamen rider tapi still bace, time kasih banyak2 =)


Sebelum tamat entri, end pose dari si wizard ^__^

22 comments:

Izwa Kamaruddin said...

anak saya sukak amen rider!

NIZAM said...

yang no idea pasal kamen rider tp still baca tu aku la tu. haha. atas smpi bwh takpaham. tapi takpe, general knowledge kan. aku suke je bc :)

fardhila fawwazy blogspot said...

ouh! xprnh tgk...tp ttap baca...hihi..jom komen entry br dila...dila nk th ape hdiah lelaki suka...:)

aizamia3 said...

sesekali pernah gak layan tapi jangan tanya apa-apa sebab akak bukanlah peminat tegar, sekadar teman anak2 tengok.. ;)

Nyue said...

ahahahha...masih segar jiwa kanak2 itu yea..opss ! ahahahaa

Liyaa Mf said...

Err pernah bebape kali entry kau yang mmg bukan makanan aku. Tp taklah sampai aku terspeechless ni. Aku baca dari atas sampai bawah, serius mmg no idea. Aku baca tapi secara laju2 je r & takleh nak masuk otak lgsung. Haha!

Cuma, bleh tak suh Kamen Rider Wizard tu postpone tayangan sebanyak 5 hari? So baru r aku leh celebrate besday ngan Kamen Rider! Hahaha. If takleh postpone pun, kitorg still bleh celebrate sama sbb dah dekat sgt dah tu :P

wafiy suzly said...

henshin!hah hah hah. tak ensem la plak suit rider baru..

vendoline said...

kahkahkah lama giler tak layan kamen rider ni.hahaha

smart header !

HeNRieTTa JoSe said...

rindu zaman kanak2 yang asik tgk citer2 nieh smeua...

Unknown said...

komen wlpon tak minat

aci x

ஜ miss klanika ஜ said...

mana tau pasni kamen rider bertukar guna smartphone betul . pakai BB ke nak bertukar . guna bb pin :3

Anonymous said...

ok,serius nak nangis baca.kamen rider? mak aii! biasalah bila tercetusnya revolusi benda smlm x sma dgn hari nie..dari nokia ke BB.dari komputer ke laptop n so onnn~Action kamenn!!

Woofer Storm said...

zmn dulu layan benda ni,skg dah tua2 ni dah tak larat rasanya.ehhee

Abu Bagi said...

ni mmg pakat
amen rider.. fakta fakta ni semu orang yang pakat je yang tahu.. hebat la..

aku dulu layan suria perksa hitam.. tu kamen rider jugak ke? hahaha

Hansyirah Takezur said...

teringin nak tgk ko pakai kostum mcm gmba last tu. haha

Anonymous said...

hahahaha Y__Y

Anonymous said...

hahahaha Y__Y

aku HaniAsyira said...

sampai monster tidur mmg tak leh tahan.. bayangkan kebenaran aku muncul nnti tapi kejahatan perlu tunggu kemunculannya kan..

selamat menonton ah nnti ei..

si kiut lavender said...

erk...dulu rajinlah layan tapi lanih dah tak layan....rasa bosan semacam ja..hihew..:D

Unknown said...

Kamen rider ni yg dlm cerita shinchan tu ek? @___@

Kira Sakura said...

klu diorg bertukar pkai smart phone mmg smart la.. ikut lak thap kecanggihan smart phone tue sndiri kan.. perghhhhh

faa_razak said...

punya tak ohsem kamen rider :p

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates