Wednesday, June 27, 2012

From Which School?


From which school? Sebagai manusia biasa, aku pun kadang2 suka baca pasal hiburan. Maksud aku tentang cite2 artis dan selebriti yang ade kat negara kita dan gak yang ade kat negara lain.. terutama nye korea r =P Mungkin ade pendapat yang mengatakan membaca artikel2 camtu, yang lebih kepada gosip adalah tidak berfaedah sama sekali, tapi bagi aku bende2 macam ni depend kat diri sendiri je.. aku rase r. Kalau salah sile r betulkan aku sebab after all, I'm only human.

Bagi aku sendiri membaca artikel macam tu pastu terus judge ape yang dibace time tu gak pastu siap perang lagi ngan stranger yang tak setuju ngan komen2 tu, yang tu memang tak berfaedah. Tak faham aku motif nak perang ngan orang yang kite tak kenal just sebab orang tu tak setuju ngan komen kite? Perlu ke. Bagi aku membace artikel yang camtu, memahami cite sebenar dan menilai sendiri dan amek pengajaran daripada artikel tu tanpa cari pasal ngan orang lain adalah lebih baik.

Tajuk entri tak masuk dengan cite kan? Memang r sebab sume tadi tu just intro je (panjang gile intro) Sebenarnye macam ni, baru2 ni ade satu artikel mengenai statement sorang artis menarik minat aku. Bukan cite 3 artis perang tu r. Kalau cite tu, pengajaran die.. cite2 yang melibatkan orang lain jangan sukati cite kat wartawan. Wartawan memang suke r sebar cite panas camtu. Sekarang 3 artis tu yang perang, wartawan yang jadi punca utama rilek je takde efek pape.. hmm.. 

Owh mintak maaf aku ter lari topik lagi. -_- Statement yang menarik minat aku ialah satu statement yang dikuarkan sorang selebriti lelaki yang mengatakan die taknak lagi berlakon tunjuk2 body die tu tapi kalau berlakon pegang tangan still boleh lagi. Memang nampak statement selebriti ni macam ape je kan? Boleh lak camtu? Camtu memang takde efek pape pun r. Same je. Seperti yang aku jangka memang banyak r "ustaz" ngan "ustazah" tak bertauliah yang judge statement selebriti tu.

Antara komen2 yang aku bace ialah "die ni dulu sekolah mana?", "ntah blaja agama kat sekolah mane r ni", "blaja ke agama time kat skolah dulu?" Tak pasal2 sekolah jadi mangsa, kelakar gak aku tengok budak2 yang komen blog2 hiburan ni. Memang aku gelak je r. Bagi aku, at least selebriti tu cuba ubah sesuatu kan? Dorang ingat senang ke nak berubah 100% dalam sehari? Yakin ke dorang tido malam ni, esok pagi hidup tanpa wat satu dosa pun? Aku pun tak yakin leh wat camtu.

Bagi aku, memang r ikut agama statement selebriti tu memang takleh time. Tak bukak baju, pegang tangan bukan muhrim pun dosa gak. Tapi macam r kite sume suci kan? Dulu2 pun aku pernah pegang tangan pompuan <-- pengakuan berani. So, memang aku respek statement selebriti ni sebab at least he try to change something isnt it? Nak ubah betul2 memang susah tapi selebriti ni cuba berubah pelan2 (aku ni ntah bile nak berubah -_-) Sebaik nye kite bagi sokongan r kan?

Note: Farah asyikin yang dikutuk seksi dulu tu pun dah berubah.. Tahniah =)

17 comments:

Izwa Kamaruddin said...

perlukan masa utk berubah kan :)

dear anies said...

belajar kt sek agama lom ttu ilmu agama tu di praktikan

Kira Sakura said...

bagi aku adalah lebih afdal die ubah tang pegang tangan dulu baru baju.. hihihi.. bagi aku jela..

betol la nk berubah totally tue mmg la payah. aku sndiri dah rasa dlu pun aku xlah baik mana, x baik pun. Alhamdulilah Allah ketuk kepala aku bg aku sedar balik...

Nyue said...

setuju....coz kita juga pernah buat silap...sedikit2 perubahan yg mrk buat lama2 hasilnya lebih baik :)

Mishter Izwän said...

even dyer skolah agama mane pun or sekolah tahfiz pun kalau da nk buat perkara mcm tuh . buat jugak . puncuk pangkal nye hati dan di gabung kan dengan akal .

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe....bleh plaj wt statement cam tu....

Liyaa Mf said...

Nasehat yg plg perfect, mungkin kita perlu berubah 100% terbaek sbb if tunggu esok2 takut tak sempat. Tp nasehat tu better ckp pd diri sendiri bukan pd org len.

Pd aku if sorg pelakon nak wat perubahan yg baek pd diri dea tu kira da cukup bagus r. Sbb dea public figure. Bkn sng nak decide nak berubah pastu kotakan pd sume org. Pastu lak penerimaan org lg. Dea tak takut dea hilang job disebabkan taknak tunjuk body tu da kira okey r tu. Pd aku r. Haha.

Bab pegang tgn laki pompuan, aku agak respect sape yg leh elak. Takyah pelakon r, org biasa pun. Aku dulu takleh nak ubah bnd tu & sampai r akhirnya kawen then br aku stop dpd dosa yg tu.

Kesimpulan, pelakon if nak berubah 100% mmg kena benti jadik pelakon kut. So, bkn sng okey dea nak decide benti belakon & wat keje len sbb bakat belakon tu dea ada. If kita suci gila, kita doakan je org tu. Lgpun if sume pelakon benti belakon, kita gak nanti yg takde hiburan :P

ஜ miss klanika ஜ said...

haa. pasal artis tue kn . tue la da baca gk kt paper. entah la. tp kalo namanya pon artis tak pegang2 nie susah la . artis yg pakai tudung ppn pegang2 gak. *sigh

aizamia3 said...

sekurang-kurangnya dia nak berubah dari orang yang langsung taknak berubah walaupun peluang dah terbentang luas..

psstt: bukan sekolah penyebab tapi sikap individu tu sendiri.. ;)

Hansyirah Takezur said...

nathlaa..

kalo masuk bab2 dunia hiburan.. 22 artis & wartawan tak brapa cerdik. --"

wafiy suzly said...

artis mane la tu, aku tak amki tau pasal artis ni, haha.

of course la ko pernah pegang tgn perempuan even ko tak buat pengakuan pun, tangan mak ko. hehehehe. gurau der

Liyana Izzati said...

Artis mana? Aku semenjak duk kat sini sepatah haram aku tak tahu. Cerita pasal dunia tak tahu lagi lagi pasal hiburan. Artis perang 3 orang sape? tak nak tunjuk body? Laa sape ni? Maaflah yer nampak macam noob sengal gila tapi sila faham lah bro bila akhbar takde, tv jauh sekali. Nak harapkan tenet? Baik tidoo laaaa. Tapi aku dapatlah jugak idea kau ni. Hahaha.

Mood : Curious.

Unknown said...

Bukan senang nak buat perubahan ni. Hehehe. Lebih baik bagi sokongan, dgn harapan niat baik tu mampu dilaksanakan dan dijayakan.. sehari selembar benang, lama2 jadi tauke baju. hohoho =P

❤Mrs. Myra❤ said...

tak pasal pasal sekolah yang jadi mangsa..

aku respek pada artis2 yg da banyak berubah sekarang...dari buruk ke baik..:) alhmdlillah...

aku HaniAsyira said...

biasalah kits suka menghukum orang lain kan.. mcm lah kita baik sangat..

kdg2 aku kutuk jugak orang lain ni.. hahaha

Unknown said...

heheh,memng tergelak kalau baca komen2 dari ustaz & ustazah yang tak bertauliah bagi nasihat. tak salah nak menegur,tp kadang2 tu ada yg over sampai leh gado..mcm kr ckp la..mcm x berfaedah je

Unknown said...

heheh,memng tergelak kalau baca komen2 dari ustaz & ustazah yang tak bertauliah bagi nasihat. tak salah nak menegur,tp kadang2 tu ada yg over sampai leh gado..mcm kr ckp la..mcm x berfaedah je

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates