Tuesday, June 26, 2012

Soul Society..

Soul society.. jap lagi sambung. Mengenai entri sebelum ni, ade gak r bape kengkawan blogger yang baik ati telah mencadangkan bape name. Nanti kite discuss lagi secara detail dalam entri2 akan datang. Aku still rase gegaran lagi pas peristiwa ari tu, tapi sebab takde pun muntah or pengsan.. so rase nye tak perlu lagi kot nak jumpe dr. Cume memang agak terase fobia sikit bile masuk bathroom. Sopan santun. Dulu macam sedare darwin pun ade.. ish ish.. -_-

Ok, introduction tamat. Berdasarkan tajuk entri.. kepada peminat2 anime jepun sekalian, ape yang korang leh simpulkan? Aku nak cite pasal ape sebenarnye ari ni? Betul! <-- tibe2 betul, aku nak cite pasal satu anime yang aku telah minat secara tak sengaje. Sebelum ni tak minat sangat sebab time anime ni kuar kat tv, soalan yang selalu aku tanye diri aku.. bile r cite ni nak habis? Panjang gile cite ni? Best sangat ke sampai kne wat panjang2? Anime yang aku maksudkan tu ialah bleach!

Aku memang kurang minat untuk tengok cite yang panjang2 ni. Sebabnye aku pun takleh nak predict sempat ke cite ni dihabiskan? Lagi satu, sebab banyak sangat episod, nak download pun malas. Kot download sepantas panther takpe gak. So, untuk mendownload cite banyak2 macam bleach ni.. memang aku malas sangat. Tapi, time kasih cyber cafe pusat komersial seksyen 7, tugas jadi lebih mudah sebab setiap pc ade diletakkan bape anime yang terpilih antaranya bleach.

So, sebab dah ade depan mata even bukan 100% complete pun tapi bile aku compare ngan data dalam wikipedia, episod bleach yang ade dalam pc cyber cafe tu dah complete dalam 90%. Memang aku copy r sume sekali. Setakat nak cari lagi 10% semudah abc je. Now, anime bleach aku complete. 16 season, 366 episod, 4 movie, 2 ova. So, aktiviti balik keje aku sekarang, memang layan je r anime ni dan so far bagi aku cite ni best sebab banyak misteri. Sekarang aku dah sampai season 4.

Cane sikit sebanyak cite bleach? Jom bace!


Kurosaki ichigo, substitute soul reaper.. si watak utama

Bleach mencitekan pasal sorang budak sekolah menengah kurosaki ichigo yang ade kebolehan untuk tengok hantu dan makhluk2 halus sejak die kecik lagi. Hidup die berubah bile satu malam die encounter ngan sorang soul reaper name kuchiki rukia yang datang ke dunia manusia untuk cut hollow. Hollow tu memang kuat gile sampai kuchiki rukia pun tak dapat nak beat. So, die mintak kurosaki ichigo untuk jadi substitute soul reaper bile die tau kurosaki ichigo ni ade soul spirit yang sangat kuat. Tapi, what happen is, kurosaki ichigo ngan tak sengaje absorb sume power soul reaper dari kuchiki rukia menyebabkan kuchiki rukia ni jadi macam manusia biasa je. So, sementara tunggu power soul reaper kuchiki rukia ni pulih balik (ntah bile nak pulih aku pun taktau) kuchiki rukia pun arahkan kurosaki ichigo untuk amek tugas die sebagai sorang soul reaper. Sejak ari tu hidup kurosaki ichigo ni pun berubah habis.


Gotei 13, macam2 sifat sorang2.. penggerak cite bleach

Berubah yang macam mane, sile tengok sendiri untuk tau. Tapi macam tu r lebih kurang pengenalan anime bleach ni. Satu yang menarik pasal bleach takleh nak predict sape yang jahat, sape yang baik dan bende tu wat aku nak teruskan dari satu episod ke satu episod. Tambah lak, ending die kebanyakan episod semedang nak suspen je. -_- Ape pun, memang anime bleach ni menarik dan memang tak hairan r cite ni leh jadi banyak sampai beratus episod. Sekarang baru aku tau nape.

Note: Ade orang suggest tengok black butler.. nampak dark je.. vampire? @.@

17 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

bleach kureng sket....kalu naruto rietta on jew...

NIZAM said...

ala, aku suke anime comel2 je kay are. yg ala2 gini aku kureng ckit la. mcm cite sweet2 tu aku layan la.

Nyue said...

Xgeng arr...nyue minat naruto dan one piece :)

Kira Sakura said...

weekend ritu aku de tertengok satu cite nie kt tibi.. ala2 mcm detektif conan.. ada dua org penyiasat muda laki.. ko tau x cite pe tue?

Hansyirah Takezur said...

16 season, 366 episod?
aku tak larat nak sengkang mata habiskan semua.
huhu

terfikir nak tgk dragon ball balik. tp panjang jgk. yg zenkai pon 200++. mau habis camtu je masa + sakit mata ngadap lama2 skrin. huhu

aiyoo bro, dah tukar dp fb nmpk? ngan kete baru ke tu? hahaha

dear anies said...

rs sy, da berkurun x tgk bleach ni.. hehehe

Unknown said...

Anime y kiut2 xde ke

syakirah izwanie said...

Haha. Saya dulu tak layan anime. Skrg layan sebab ikut jejak abang. Suka sangat layan anime. Tapi, memang best punnn :)

aizamia3 said...

tak layan anime tapi akak baca je entry ni, faham ke idak belakang kira.. ;)

psstt: takpe.. tak dapat datang 8hb tu takpe.. nanti kita buat slot yang lain pulak.. raya puasa mungkin.. ;)

Abu Bagi said...

aku sejak habis stdy kat u terus aku tinggalkan tengk anime ni.. tak de masa dah nak layan benda benda ni..tapi kalau di ingat ingat mmg seronok kan, episodes tk habis..hahahaha

wafiy suzly said...

Aku minat naruto,bleach,one piece,eyeshield 21,bakuman,tp sume anime ni panjang n ak xpnah complete tgk.ko ad bleach kan?pos ar hard disk sbjik kat aku.nk donlod ak malas.haha.dahla pakai brokbeng je..

Liyaa Mf said...

Everytyme kau cite pasal anime, aku mmg tak bape tau weyh. Bukan tak bape, mmg tak penah tgk pun. If aku penah denga tajuknya pun da cukup naseb baek. So, aku agak blur nak komen apa. Okey, blur.

Next tyme setiap kali husband aku ralit layan anime dea tu, aku rasa aku kena join sekaki gak r. Baru bleh komen entry kau ngan jayanya.

Btw, aku highlight sket. Aku penah tgk School Rumble. Aku suka! Sbb dea comel & kelakar. Tapi nape aku tak usaha utk habeskan tgk? So skang aku tak sure perasaan aku pd anime. Suka ke tak tu? -__-

fardhila fawwazy blogspot said...

bleach best..dlu bnyk kali gak layan cite ni..skrg xtgk dh..mls download n tenet lembap..huhu

poshy said...

rancaj berblog skang :D ahaks!

❤Mrs. Myra❤ said...

dalam bleach nie, minat kuchiki rukia je..:p

aku HaniAsyira said...

disebabkan aku terlepas dari mula anime ni so aku aku xlayan dh.. kdg2 tgk jugak kalau kuar tv dulu..

Unknown said...

x dinafikan..ramai budak laki layan bleach..chii teringin gak nak layan...tp mcm da jauh sgt.x larat ar nak kejar..lg da beratus episod..

better layan full metal panic..x pun chobits..x pun ouran azumanga daioh..eheh

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates