Wednesday, June 20, 2012

Reader's Reaction..


Reader's reaction.. seperti yang aku jangka melalui sifat ingin tahu aku sebagai seorang manusia yang same macam readers2 aku gak, <-- ayat wat pening pale -_- reaksi yang aku dapat ialah sume nak tau model ape kan? Ok r, sebab kebanyakan readers bagi komen yang same, selang 2, 3, 4 entri nanti akan aku revealkan untuk readers blog aku (facebook pun aku tak reveal lagi) Till then.. rilek dulu.. =)

Jom story something yang related to blog. Aku tau salah satu bende yang femes dalam blog selain entri2 kebaboom ialah segmen. Boleh kata macam2 segmen yang aku pernah tengok dan aku pernah berminat nak join. Lebih semangat lagi kalau dalam sesetengah segmen tu diberikan sedikit reward kepada yang terpantas join dan sebagainye. Tapi dalam bab segmen ni, aku tak bape nak lucky...-_-

Mase awal2 berblogging dulu, memang aku rajin join segmen. Sebabnye mase tu aku rase join segmen the best way untuk cari kenalan blogger baru. Tapi sekarang, aku tak rase camtu. Ape pun, dulu2 aku memang suka join segmen terutama nye segmen2 yang related tu "nape kite berblogging", "tujuan berblogging", "sebab membuat sesebuah blog" dan bape tajuk lebih kurang same lagi.

Zaman awal2 dulu, memang setiap kali join segmen2 macam tu, bile part kne jawab soalan yang berkaitan dengan kne bagitau sebab berblogging.. memang jawapan yang bese aku bagi ialah sebab suka menaip dan teringin nak share ape2 yang leh di share dengan kenalan blogger lain. Tapi sekarang bile aku pikir2 balik macam hipokrit je jawapan aku tu.. =_= Honestly aku berblogging sebab nak something.

Bukan trafik, title or anything related to that. Aku berblogging sebab aku nak reaction dari mereka yang membaca entri aku je. Aku yakin kebanyakan dari korang pun mesti ade yang pikir same ngan aku kan? Mendapat reaksi dari pembaca2 blog ni bagi aku leh wat aku terus semangat untuk menaip entri2 yang menarik minat pembace2 blog aku yang bese2 je ni. Senang cite, reaction = spirit??

Walaupun blog ni memang takde orang kenal sangat (dekat 3 tahun, follower tak cecah 1000 lagi) tapi still aku puas ati ngan reaksi yang aku dapat dalam setiap entri aku. Aku tak rase sume nye disebabkan aku blogwalking ko, ko blogwalking aku <-- tukar term.. sebabnye kadang2 pas aku update sesuatu entri, tibe2 kebizian melanda dan aku tak sempat jenjalan pun. Tapi, still reaksi pembace masih ade.

So, aku nak mintak maap kepada mereka2 yang aku tak sempat jenjalan lagi. Tapi ape pun time kasih atas reaksi yang diterima. Aku akan terus menaip lagi selagi ade yang masih berminat nak bace hasil taipan aku yang kadang2 ke laut ni. <-- yang ni dah macam trademark je =P Ape pun, memang tujuan aku berblogging untuk mendapat reaksi dari mereka yang view blog aku. So, aku rase tak salah kan? 

20 comments:

Izwa Kamaruddin said...

baik..saya pun 2 3 hari ni tak sempat nk bw balik or balas komen...busy melipannn..

Dkna Abza said...

dkna tetap akan baca :)

aku HaniAsyira said...

betul tuh.. walaupun follower aku xbnyak mana aku still suka reaksi readers aku..

HeNRieTTa JoSe said...

xpe join segment....klu GA pernah lew....

rietta actually mmg suka menaip...lamer dah blogging since 2005...cuma rietta diam sndiri...bila org nk baca blog...rietta mlu nak kasi URL...smpai la, org bising2, so rietta tutup blog lamer, buka blog bru...baru la rietta sosialisasikan diri dan komuniti blogger nie...

Kira Sakura said...

tak tak tak salah.. ok aku kira entry berikutnya.. tgal lagi 3 entry paling lama pun nk tau modal kete ko tue ka? jgn ko nk pedajal org sudah!!! hihihihi #GilaEksaitedNakTau :p

Unknown said...

aku ske reaksi pembaca

aku ske bce komen dorg

kadang buat aku ketawa

Anonymous said...

chemay dari 2009 berblog.
tak pernah sekali pun bersegmen.
sebab tu la follower 2 3 ketul je.
hihihi

Miss Purple said...

betul, reaksi dari pembaca yang membuatkan lagi bersemangat nak menulis. Lebih-lebih lagi bila ada kata-kata macam ni"goodluck" "all the best" "buat yang terbaik" rasa macam bukan sorang-sorang, heee...

Cik Pulau said...

reader's reaction..
komen aku.. hanya mmpu tersenyum..^^

missha said...

tak. sebab missha pun rase reaksi readers ni penting :)

wafiy suzly said...

aku pun dah malas bersegman bagai dah, kalau ade can menang ke ape ke, join la kot. haha. walaupun takde follower, tp tah la, malas sgt.

Unknown said...

Sekali dlm setaun ja kot sy join segmen2, GA2 ni... hehehehe.. tak rajin >__<

Lysa said...

tak lama lagi mesti 1000..pasal segmen, kalau rajin memang join. kalau x, langsung tak. hahaha memang best bila kita dah update, orang komen dan respon...

Hansyirah Takezur said...

sama laa.. rasa appreciated bila org baca apa yg kita tulis. & nak tengok jugak pemikiran readers camne. tak salah pon.

Unknown said...

segmen tu mende?

Cikra said...

ko x blogwalking kat blog aku pun aku tetap nak baca apa ko tulis. haha. tu pun kalo x bz

aizamia3 said...

bila kita dah biasa kat satu2 blog tu, tetap tunggu entry terbaru darinya.. ;)

fardhila fawwazy blogspot said...

btul..bila berblog teringin nk kmen dr blogger lain..rasa ada org baca n smgt nk mnulis...:) bkn nk famous semata2..

Unknown said...

Setuju.makin ramai yg kc reaksi,makin bersemangat kita d buatnya. Thx gak dtg jenguk2 eventho kadang2 bz

❤Mrs. Myra❤ said...

Baru ade masa nak baca entry2 ko yang dah jauh kedepan..=.='

same la, aku dulu pon rajin gak join2 segmen , tp skrg kalo ade orang tag masuk segmen , aku buat tak tahu je..:p hehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates