Tuesday, October 30, 2012

Comment Overboard..


Comment overboard.. Salam.. pertama sekali, time kasih r kepada yang doa manusia tu cepat sembuh dari demam yang menyerang diri die. Rase nye dah sembuh dah manusia tu. Haraf insaf r dia lepas ni kan. Berikutan entri semalam, sempat gak r entri tersebut dijadikan sebagai kaunter pertanyaan. Rakan gaduh dalam fb aku tanye influenza tu ape? Tereveal sudah sorang budak yang skip kelas sains time sekolah dulu =P Influenza = flu = selesema. Satu lagi soalan datang dari adik kepada si peniru aku number 1 Adik tu tanye kawan nelayan tu ape? Simple, fisherman's friend.. sahabat yang anda boleh percayai.. konon nye.. =__=

Alang alang dah cite, pasal komen.. jom r same2 kite teruskan cite pasal komen ni. Actually aku memang suka bercakap pasal komen2 ni sebab time2 macam ni r nak riak 10 saat. Kot nak bukak cite pasal follower, aku tutup muka ngan kotak je sebab memang confirm2 kalah. Susah kemain orang nak follow blog aku ni. Bape tahun lalu, 18 follower je dalam setahun.. T__T Tapi, lame2 ade r yang terbukak ati nak follow blog aku ni. Dari situ r bertambah follower sikit sikit. Tapi still tak cukup banyak untuk riak. So, untuk mendapatkan mode riak 10 saat, memang kne guna komen gak r (Riak kemain mamat ni =__=)


Time kasih kepada yang baik ati, kalau baik tambah r lagi ^^

Komen tu mende dalam blog?

Komen bagi aku satu cara yang bese aku gunakan untuk menghargai blogger yang susah payah menaip  entri yang aku kire panjang lebar untuk bercerita pasal apa yang dorang nak ceritakan. So, kepada blogger yang aku terjah.. memang aku drop je komen kat entri2 dorang sebagai tanda yang aku dah bace entri yang dorang taip tu even kadang2 certain type of entri memang aku skip tak bace sangat macam berita, masak2, gambar banyak2 (Bagus budak ni mengaku awal2 =P Tapi, still aku akan cube cari point2 dalam entri2 macam tu sebagai idea untuk aku komen sesuatu. Baik tak aku? Cakap aku baik cepat! ^__^

Kenangan bersama komen?

Kalau dikenang balik, aku bape tahun yang lalu memang rajin mereply komen. Memang r, mase tu streamyx memang takde masalah nak main reply2 bagai. Tapi, sejak aku depend pada sekeping broadband.. memang tak mampu lagi nak buat macam tu. Still, aku respect kat certain readers aku yang rajin mereply komen. Aku tak mention sape2 kat sini sebab kalau mention sorang, yang tak termention rase tak best lak. Ape pun, kepada blogger2 yang rajin mereply balik komen2 yang diterima, tahniah kerana menjadi blogger yang lebih rajin daripada bese kalau nak compare ngan aku yang agak malas ni.. Err..  

Komen tak leh time sepanjang blogging?

Sejenis komen yang aku cume leh cakap dalam hati "Alahai.." ialah komen yang bagitau first time die singgah blog aku. Bunyi macam "First time kat sini" or "Salam kenal dari blog.." or "Datang pertama kali dari.." Ape yang tak best nye bile komen yang macam tu datang dari blogger yang dah bape kali terjah blog aku. Kecik ati jap. Dah pernah datang tapi tak ingat.. ish ish.. Tapi aku lagi annoying ngan komen berbentuk hiperbolabola macam "Rugi sungguh lambat tau pasal blog ni" sampai sekarang aku ingat tapi tu r kali terakhir blogger tu datang blog aku. Rugi r sangat kan lambat tau pasal blog aku -_-

Akibat dari penerimaan komen kat atas?

Mase mula2 receive komen bentuk pujian melampau macam tu memang excited lebih r. Sape tak hepi kan. Dah r mase tu follower bilang guna jari lepas lagi. Dapat lak komen camtu dari blogger follower ribu ribu lemon. Tapi last2 kecewa bila blogger tu langsung tak datang blog aku lagi.. T__T  Sekarang bile dapat komen macam tu lagi, aku jadi tak heran dah. Aku sekarang lebih hargai readers yang betul2 bace dan faham ape yang aku cube citekan.. walaupun bese nye penceritaan aku confirm kelaut nye. Contoh macam entri yang ni.. memang totally kelaut kan? =P Tapi korang still bace kan? Bace kan? Ke tak? =)

Tips nak orang rajin komen kat blog?

Duduk senang lenang, rilek2 tunggu orang datang komen =P Care aku guna ialah berkawan ngan blogger tu. Bukan mintak or bagi number fon r. (Yang ni bile rase dah serasi baru wat) Sambil2 komen tu pastikan komen tu dinotice blogger berkenaan. Cane nak bagi dorang notice pandai2 korang r. Tapi seriesly, kalau blogger tu jadi kawan korang, mase tu r komen tu akan sentiasa ada. Pernah time aku bz nak blogwalking aku tinggal blog camtu je. Still ade blogger yang memahami situasi aku mase tu datang menerjah dan mengomen entri2 yang aku tinggalkan. So, berkawan sesame blogger, tak nak gaduh2 ye.

Kesimpulan untuk entri kali ini?


Kepada yang berkenaan, aku nak award (Ni name nye drop komen tak ikhlas ^^)

19 comments:

missha said...

tak baik riakk :D ..haha

btw.. tak dinafikan dah bnyak kali ternampak word "kay_are" kat top commenters..

mohon jangan bangga :D

Unknown said...

haha... iye ko budak baik.. :P
pernah gak blogger datang cakap 1st time singgah.. padahal dah banyak kali.. n ayat yang dia tulis hanya copy paste aje sebab kat blog orang lain dia cakap macam tu juga.. dah lali dah...

terima kasih sebab sangat rajin komen kat blog aku... ^_^


psst:aku nak minta maaf ni... sebab dulu aku follow blog ko, then aku tinggal macam tu aje... aku pun dah tak ingat nape aku boleh tinggal macam tu aje...bulan 9 lepas baru aku jejak ko semula... sungguh lupa daratan aku... -_-"

saljihitam said...

untunglah rajin, aku ni pemalas. nak makan pun malas. hekhek

Liyaa Mf said...

Rugi sungguh lambat tau pasal blog ni. Seingat aku, dah 2 kali kau highlight mende ni dlm entry. Nampak sgt sentap betul kau ya? Ahaha. Aku rasa pas dea komen camtu then dea sesat tak jumpa apa nama blog yg dea rasa rugi sangat lambat jumpa tu :P

Aku suka reply komen. Time kaseh kata aku rajen. Haha! Sebenarnya aku suka reply komen tapi aku malas sebenarnya. Tapi aku suka. Tapi aku malas. Ahhh pening %_%

mirmashi94 said...

one word. congratulations ;D.

Unknown said...

Haha. Kay mmg baik pon, mesti ada point juga utk komen biarpun entry tu ada boring sikit *byk kot. Hahaha :DD
Trimas2...:)

Blogging indeed help me to socialize more, cari kawan thru writing.. hehehe ^^

THE AUTHOR said...

Entri yang menarik bro...
Cuma nama aku tak der ajer..kena kejar ini...hehehehe

Hansyirah Takezur said...

abam kay_are baik gila.. kalau dia tomen blog ittew, tomen dia laa yg paling panjang lebarr... haha..

boleh dikatakan hampir semua dia baca sebab point dia komen tu linking kot dgn point2 seterusnya..

*aku nak hadiah sbb dah puji melambung* :p

ok, aku sgt2 hargai kesetiaan ko lawat blog aku. terharuuu... >.<

aku HaniAsyira said...

1st time singgah sini.. selamat berkenalan.. ^_^

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe...teringat zaman zaman beranikan diri tinggalkan komen kat blog blog yang rietta baru BW....lamer dah berblogging....cuma baru setahun dua, active dalam community blogger....

Gdsbnga said...

komen dekat blog aku tk lepas baru 2952 . tu pung sebab aku reply komen orang satu - satu HAHAHAHA

Kira Sakura said...

bab berkawan dengan blogger aku setuju sangat. memang la org kata ikhlas tue xblh nmpk dengan mata kasar. tp ikhlas tue kita boleh rasa dengan perasaan. ikhlas atau seseorang tue drop komen pun aku rasa boleh rasa. *bape byk rasa la hahahaha*

dah la tabatkan aku as peniru number satu pastu print screen dari belog aku!!! hahahahahaa :p

anyway aku suka berkawan dengan ko. boleh dikatakan ko antara kawan rapat aku yang hanya berinteraksi dalam belog. yela pesbuk kan kita jarang nak berinteraksi. pape pun aku nak gitau yang entry ko pnjg mana pun aku baca smpi habis sebab aku nk tau pe jd kt kawan aku. yela aku kan bizi bodi ckit hahahaha :p

Nyue said...

nyue..kalu blogger rajin singgah/komen..nyue outo la rajin utk singgah/komen blog mrk tanda menghargai mereka... kalu time terdesak sgt, mmg xmampu la nk singgah...

kay-are rajin so rajin la org dtg komen sini kan...xpe la nk riak pun..janji puas hati..heheheh....

dlm2 bnyk blog yg nyue suka singgah..blog ko la entry panjg berjela2...tahniah yea..ko mmg rajin menaip..ehehe...nyue ni kalu bleh nk buat summary je..nmpk kan pemalas nye..ahahaaa

Orkid Edyliyne said...

macam tu pun ade ke... siap ada pengalaman2 lagi...hehe...
tulis panjang macam buat cerpen pun insyaAllah OE baca kalau OE dah singgah. tapi selalu komen pun macam kelaut jugak.. hehe...

p/s: jangan riak2 selalu... tak baik tau... hehe...

QA's ~ mamapapa said...

uhuhu!!!kadang2 memang tak her reply semua comment..tapi ussaha jgk nk buat & tgglkn jejak kt blog dorang...untung jugak selalu dapat comment & dpt pulak brkwn rapat ngan bloggers lain..sy ni bru je nk brjinak2 ...jemputla jenguk2 ke blog sy..klau sudi followla skali :P

Anonymous said...

ingat mula2 berblog dulu satu komen pown haram nak menyinggah, la ni nak merply komen pon mcm x sempat dah.. hehehe. tq ade mention KA ye !

aizamia3 said...

dulu merangkak-rangkak jugak (sekarang pun sama).. tak nak bagi merangkak, ai kena duduk rumah setiap masa.. ;)

Zubaidah said...

ko la commentar paling tegar! , baru taw kawan nelayan tu apa....

نورعيم said...

eh nk mengaku jgk. mmg sy pun akan skip kalau entry psl berita, gmbr2 ni. kehkeh. tak pn tgk gmbr tak baca dah apa yg ditulis. haha.

sy tak rajin jgk reply komen nk2 kalau dok rumah sendiri bkn rumah sewa. tp kalau sekali dah reply kalau blh semua entry nak komen. mcm blog ni. *nak riak kejap boleh? muahahaha.

ade blogger yg bg no fon tp sy tak msg tak call pn. jahat tak gtu? bkn apa, ssh nk percaya org. hikhik.

#dah, panjang la pulak komen ni.

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates