Thursday, October 11, 2012

Her Eyes Is..


Her eyes is.. cantiknye! Secara jujur tu first impression aku mase jumpe blogger tu. So, kepada yang betul2 nak tau, blogger mane yang aku jumpe ari tu, so entri yang ni memang satu entri yang aku taip untuk cite kan pengalaman kuar ngan blogger tersebut. Sebab ingatan aku memang agak2 kuat gak r, aku akan try taip sedetail yang boleh untuk entri ni (Lepas gian nak taip entri panjang =P So, kepada sesapa yang rajin, leh r bace sampai habis. Kepada yang tak rajin nak main skip2 pun boleh.

Amaran! Entri ke 400 panjang tahap gaban. Pikir 4787 kali sebelum bace =P

Sebelum cite, secara jujur nye aku tak pernah expect sikit pun akan kuar jumpe ngan blogger tu sebab blogger tu memang takde r rapat mane pun ngan aku dalam blog ni. Dalam fb pun tak rapat mane gak. So, memang tak sangka r blogger tu jadi blogger first aku hang out sesame. Tapi, disebabkan blogger tu telah ditransfer ke uitm shah alam baru2 ni dan aku dapat tau pasal tu melalui salah satu entri die, so kesempatan tu aku gunakan r sebaik mungkin untuk kenal lagi ngan blogger berkenaan.

Dipendekkan cite, pas send 1,2 mesej dalam fb tu, aku bagi r blogger tu number dan tak lame pastu blogger tu mesej aku. So, pas bape ari tu dapat r aku tau sikit sebanyak life die dalam uitm tu. Tibe2 die tanye soalan killer.. tak nak datang melawat die ke? Bagi aku awal lagi nak jumpe cume macam sebelum ni, alasan blogger tinggal jauh aku guna untuk drag dulu mase kuar tu tapi kalau shah alam ngan shah alam, relevan ke aku nak guna alasan jauh tu? So, aku cakap ade rezeki kite jumpe r.

Tapi, terus terang cakap.. even aku dah cakap camtu dalam ati memang takde rase nak jumpe lagi pun. Awal lagi kot. Tapi bile pikir balik bukan aku ke yang nak sangat jadikan kenalan blogger ni kenalan real life aku? Kemain lagi cite dalam blog nak jumpe blogger r ape r.. memang kire cite tahap gaban nye r tapi bile blogger dah offer nak jumpe, tak berani lak? So pas pikir2 aku pun cakap dalam ati. Bile lagi kan? Last2, satu malam tu aku text blogger tersebut kalau takde pape hal, ahad ni kite jumpe.

Note: Bace r macam korang ngah bace diari sorang lelaki =P

Tau2 je, ari sabtu sudah. Memang nervous gile aku nak tunggu esok. Boleh ke pale aku masuk ngan pale blogger tu nanti? Pengalaman aku mase mula2 jumpe stranger is time matrik. Rekod paling cepat. Susah2 gile aku dari asasi jalan kaki, sampai jumpe teksi pastu mintak ke mid valley, jumpe je ngan girl tu dalam 15 minit pastu die mintak balik.. err.. takkan nak halang kot. Pastu rase nye memang aku tak kuar dah sampai r zaman chenta2 dulu. Tapi pas aku mintak break, sekali lagi aku tak kuar ngan pompuan until aku masuk tahun tiga kat u. Tapi, kalau nak pikir2 balik.. sejak januari tahun ni, aku memang takde hang out ngan kengkawan pompuan langsung. Kalau jumpe pun sebab ade event2 tertentu je. So, nak jumpe sorang blogger pompuan yang aku tak pernah jumpe pas aku lame gile tak hang out ngan kengkawan pompuan, harus r aku rase nervous. So last2 aku decide.. bawak adik je r sekali.

Blogger tu masih tak tau plan nak mintak adik teman time kuar nanti. Bukan ape takut blogger tu lak yang segan pastu cancel kuar. Tak best r macam tu. Tapi, kalau tak bagitau pastu tibe2 bawak adik aku, macam tak fair lak. So awal pagi ahad tu aku decide untuk bagitau kat blogger tu tentang niat aku nak bawak adik aku tu sekali. Seperti yang dijangka memang mula2 blogger tu ade cakap boleh tak kalau die tak ikut sebab takut adik aku tak ske die ikut. Tapi pas meyakinkan blogger tu yang adik aku baik macam abang die =P blogger tu pun setuju. Dah setel ngan conversation. Aku pun siap2 r sebab aku cakap nak amek die dalam pukul 10. Masuk je area uitm tu, makin nervous aku. Aku call die tapi takde line pulak.. =__= Tapi last2 dapat gak contact die dan pas aku bagitau lokasi aku, blogger tu pun pergi kat situ. Tak lame pastu sorang girl berdiri tepi objek merah tu dan soalan first die "Mane adik?"

Ikutkan instinct nakal aku, nak je aku cakap hal bawak adik tu just rekaan semata mata je. Memang tak bawak adik pun.Tapi karang tak pasal2 kuar lak paper "Blogger hempuk blogger sebab kuar tak bawak adik" nanti =P So, aku pun cakap je r dalam pukul 11 nanti baru amek adik. Awal2 dalam kete tu, memang aku ngaku aku agak diam r. Standard r kot. Sebelah seat aku tu sorang girl yang aku tak pernah jumpe langsung sebelum ni. Aku lak lame sangat tak hang out ngan pompuan. Nak start cakap cane pun tak tau (Tapi dalam phone banyak lak ko cakap kan.. err) Last2 sebab senyap lame sangat blogger tu pun kuar statement die "N*** ni dalam blog banyak je cite tapi kat luar pendiam je kan?" Bile blogger tu dah kuar statement camtu, so last2 aku pun try r untuk sembang something ngan blogger tu and tak bape lame pastu dalam ati aku cakap "Aku rase aku dah start rase selesa dengan die ni.." =)

And here is the stories... 


Saya dah naik objek merah kay_are, anda bagaimana? =P <-- dialog rekaan

Sesape yang sejak minggu lepas lagi curious nak tau aku kuar ngan sape, so dengan ini aku nak bagitau aku jumpe blogger kat atas tu r. Blogger ni umur dalam 20 tahun <-- memang tua dah rupe nye blogger ni =P dan memang kecik betul (Tinggi lagi adik aku) Berasal dari kelantan (Cube kecek kelate ngan aku lain kali boleh? =P Pernah je aku cite pasal blog die dalam entri aku yang korang leh bace dekat --> SINI Mengenai gambar yang dekat atas tu pulak, sebenarnye blogger tu tak bagi aku letak gambar kat atas tu. Alasan die sebab gambar tu tak mekap pape so buruk. Tapi sebab aku memang degil dan rase comel je gambar tu..  aku letak gak gambar kat atas tu sebagai pilihan aku. Kepada blogger kat atas, jangan r marah aku ye.. ^^ 

Kamen Rider Fourze


Sebelum amek adik aku kat hostel die, aku cakap kat blogger tu aku nak wat detour jap. Tujuan aku tak lain tak bukan untuk beli cdbox kamen rider 2012 fourze. <-- sempat lagi tu =P Plan aku nak kuar jap je dalam 5 ke 10 minit so aku bagitau blogger tu suruh tunggu dalam kete je. Tapi blogger tu cakap nak ikut gak so, ok r. Kitorang masuk kat plaza masalam seksyen 9 tu dan terus ke ground floor sebab kat situ je ade jual cd box tu. Tapi memang aku agak terkejut bile tengok kedai tu tutup (O.O) Dengan agak kecewa tapi masih nak tunjuk cool, aku pun ajak r blogger tu kuar dari situ. Sempat gak blogger tu cakap maybe kedai tu bukak lambat kot so balik nanti singgah r sane jap. Melting jap aku tibe2 =P

Curve, Ikano, Ikea, Cineleisure


Pas amek adik aku kat hostel. Aku pun cakap r aku plan nak lepak curve je sebab macam2 aktiviti leh wat kat sane. Tambah lak parking kat curve tu takde tingkat2 sangat macam kat mid valley. Both of them cakap ok so ok r. Ngan penuh yakin aku drive sampai dekat simpang nak ke arah one utama tu baru aku notice jalan tu dah tukar. So, kitorang end up dengan agak sesat dalam 5 ke 10 minit. Nasib r blogger kat sebelah tu cool je tak cuak sangat. Adik aku lak memang faham dah ngan habit sesat abang die ni. So, last2 aku pun drive ikut suka ati aku nak masuk simpang mane dan akhirnye, pas wat u-turn kat mane2 ntah, tak lame pastu sampai gak kitorang kat tempat lepak aku ngan kengkawan time study dulu. the curve!

The Steamboat


Sampai dalam pukul 12. So memang timing cantik sangat untuk lunch. Aku plan nak makan steamboat je sebab memang makanan kne makan bile datang kat curve =P Tambah lak blogger tu ngan adik aku tak tau nak makan ape so ikut je r driver dorang kan? Aku pilih makan kat tempat atas tu sebab steamboat ikut set, so memang confirm habis makan nye. Kalau buffet memang rugi aku rase. Tapi, aku ingat blogger tu ngan adik aku boleh r habiskan. Sekali, tak habis dua orang tu makan. -__- Memang tak leh bawak makan steamboat dah pasni. Tapi sempat gak r si blogger membuli aku ngan meletakkan die nye portion dalam mangkuk aku secara pakse. (-_-") Ish, nak manje2 pun cover r, adik ade kat sebelah tu.. =P

Popular Bookstore 


Lepas zuhur, sambil tunggu main activity.. adik aku plan nak ke kedai buku popular jap sebab nak beli barang ape ntah. Aku pun macam bese jadi pemandu pelancong kat situ sampai aku notice aku salah arah rupe nye.. err.. Masuk kat situ, adik aku terus hilang ntah kemane dan aku lak memang tak lain tak bukan, cd box kamen rider fourze mesti kne cari gak! Mase ngah tengok cd kat situ, baru notice blogger tu ade kat belakang aku rupe nye. Sempat gak r aku cite sejarah kamen rider kat die <-- takde keje dah r tu Mase kat ruangan novel lak, blogger tu ade gak r wat kitorang senyum ngan telatah die bace sinopsis certain2 novel ngan gaye yang tersendiri. Setel adik aku beli barang, kitorang masuk dekat e-curve pulak.

Hotel Transylvania


Last aku tengok movie dalam wayang cite Flat3A tak silap. Tergelak dorang bile aku sebut Flat3A tu.. Sabar je r. =__= So, ari tu gak merupakan ari aku jejak kaki kat wayang balik pas sekian lame hibernate. Cite kat atas, hotel translate berbelit lidah nak sebut jadi pilihan sebab adik aku bagitau, adik aku yang  sorang lagi tu cakap cite ni best based on trailer yang die tengok. So, layan je r kan. Nasib r cite tu memang best cume bagi aku cite ni agak pelik sebab wat penonton pikir drakula tu baik, manusia tu jahat. (Sinopsis tak disediakan harap maaf =P Tapi tak kesah r, aku layan je tambah lak kat sebelah aku ade girl comel ditugaskan pegang popcorn dari start movie sampai dekat nak habis. Lagi best r kan? ^^

Setel ngan movie tu, kitorang pun decide untuk balik je memandangkan tak tau nak watpe dah. Macam bese, on the way nak balik tu sekali lagi aku sesat memandangkan jalan yang dah agak berubah. Mane ntah u-turn tu aku pun taktau. Sampai kepong kot.. err tapi blogger kat sebelah suruh aku sabar, cari pelan2. Last2 dapat gak kitorang kembali ke pangkal jalan. Mase dekat nak sampai, tibe2 mak aku call dan adik aku leh lak saje nak cite pasal ade sorang girl ikut sekali kuar ari ni (Terbaik nye adik -_-). Ade gak r blogger tu cakap2 jap ngan mak pas dah kne pakse ngan adik aku. =P Sampai kat hostel, hantar adik aku balik dan get ready untuk balik gak sebab memang tak tau nak watpe dah. Tapi, mase kat dalam kete..

Dia: Boleh tak kalau tak nak balik lagi?
Aku: Hmm.. nak pergi mane je?
Dia: Pergi je r mane2, a** ikut je
Aku: Tapi.. takpe ke, kite dua orang je ni tau
Dia: Takpe, a** rase a** dah boleh percayakan n***

So, pastu aku hang out jap ngan blogger ni tapi katne tu memang rahsia r =P Ni kalau adik aku tau memang kne soal jawab ni =__= Tapi ape yang penting, dapat jumpe ngan blogger first time ni memang satu pengalaman yang tak dapat dilupakan bagi aku. Rase macam dah kenal lame padahal baru je jumpe first time mase tu. Memang aku have fun r dapat jumpe blogger tu dan aku harap die pun have fun gak jumpe dan hang out ngan aku. Sebelum aku tamat entri panjang gile ni..


Last picture.. motif saje2 nak letak ^__^

Kepada blogger tersebut, nak cakap lame dah tapi bile contact mesti merepek ke laut =__= So, kat sini, aku nak ucap banyak2 time kasih sebab sudi jumpe aku even jarak mase contact ngan jumpe tu memang singkat sangat. Time kasih gak sebab percaya dekat aku even ko tau aku ni leh kire sorang stranger lagi mase tu (Tapi sekarang bukan stranger lagi kan? ^^) Lastly ko memang comel r, believe in yourself r weh <-- sempat lagi tu.. =P So.. tamat sudah entri panjang bulan ini. Salam.

Note: Sape nak kuar ngan aku lak pasni angkat tangan.. =P

33 comments:

Izwa Kamaruddin said...

err..angkat tgn suku je..setengah nak setengah malu..kekekeke...

aizamia3 said...

angkat tangan tak nampak.. picit keyboard mesti nampak.. ha.. tu kan dah nampak.. ;)

psstt: akak bawak semua askar dengan bapak askar sekali nanti.. hahaha..

saljihitam said...

aku tak comel, so taknak angkat tangan. kbai

Afasz said...

panjang nye entry ni. salam kenal n follow sini :D

Kira Sakura said...

aku gelak sorg2 je bce entry ko nie. mcm cite aku klu first time kuar ngn sape2 dlu. hikihkihik..

bila ko nk jumpa aku pulak????

Ain Norainsyah said...

blogger mana yang buruk sangat ni?haha

inche hlovate said...

lega dah habis.. naik juling mata kwn.. jom kluar ngn sya haha

Anonymous said...

aduhai ambik nafas 4 -5 kali menghabiskan N3 ni tau!

aku HaniAsyira said...

aku boleh je isi nama yg dalam dot..dot tuh.. tp tak apelah setelah diberi amaran keras bukan minuman keras oleh ko jangan panggil nama tu di alam blog, tak jadilah..

mang tau lah ko sonok giler date.. nampak giler berbunga-bungan disitu.. ekeke..

kabo mak ko.. haha

Aing said...

humaihh, berjela2,sebab ni diari lelaki aku try baca even aku memang x suka pnjng2..kehkeh (sila ucap tahniah)

so, bila ko nk pinang dia weh ? haha
gila ko tak siap2 awal, she's so suwitt.

pape hupdate ahh wei. :)

aliza said...

dofollow sini..

angkat tangan sebab akak nak dibelanja.. steamboat gak,..acah jer.. akak saja menyebok kat sini,.. salam kenal dan macam sedap je steamboat tu,.. dan p popular tentulah beli buku ...

ainraus said...

ehem ehem. perkenalan dari mata turun ke hati. eh? hihihihi

Liyaa Mf said...

Aku sebenarnya tersenyum2 terasa nak gelak je bila baca entry ni. Aku imagine perasaan kau yg bercampur baur tu. Neves, berbunga, berdebar, macam jatuh hati pun ada. Ahaha! Memang agak obvious yg kau jarang deting :P

Nak angkat tangan tapi tak comel & takde mata yg cantek. Err camne? :P

Liyaa Mf said...

Sory komen terbanyak lak sebab line cam hampeh! Nampak tak kemaen eksaited aku nak komen? :P

Liyaa Mf said...

Tapi, cop! Lupa nak highlight tadi. Nape aku rasa cite cam tergantung je? Pas part jalan berdua tu terus cite stop kat situ. Haaaaaaaaaa :P

Anonymous said...

ehem.ehem.weh aku mcm tau je la tasik tuu..haha.ye ke x nth.

Unknown said...

agak best. hahaha.. best kan movie translyvannia tu? btw, all the best for u bro... hehehe. ^_^

Unknown said...

siti nuraisyah ek...kawan sy mase skola dlu..mata die memang menawan...
cute n comel..

Unknown said...

malas la nak angkat tangan haha

Unknown said...

akhirnya keluar juga entri hampir buat kucing terbunuh ni. kihkih..

berjaya baca sampai habis.. ^_^

comel blogger tu~~

Gdsbnga said...

bapak panjang gilos ! ni memang bbetul dah dtg smgt kau nak menaip ni . haha .
hotel translyvannia tu besttt gilaaa . tkboleh blah dracula tkut dgn manusia . the best part yg dia sanggup kejar flight utk anak dia .

comel weh blogger tu !
haha

Shila said...

aku tau korang gi mana lepas tu..!!

aku bgtau diorang eh..? eh..??


meh sesapa nak tau, angkat tangan..! :p

Nyue said...

mak iahhhh.....kuat buat karangan...ehem3....xpe nyue doakn ad ke-2, ke-3 kay-are akan kuar ag dgn aweks kat dlm pic tu....ehehhe..cantikk tuuuu...

angkat tgn sambil lambai2 dan kata...dah jatuh cinta pandang pertama ke?hahahahaha

Unknown said...

kelakar pulak bila baca diari orang lelaki keluar dgn perempuan..ooo.. cam ni rupanya..hahaha..

Orkid Edyliyne said...

yup memang sangat panjang. hehhe... ^^

widiea azira said...

fuhhhh 3 hari 2 mlm nk abeskn n3 ni. .so bila nk jmpe sy plk hehe

HeNRieTTa JoSe said...

Dia mmg comel....mata dia mmg cun....

Psss...xtgk lg citer tu...nk pgi sorg xbest....nk ajak org kang kena gelak....huhuhu.....

faa_razak said...

4787 kali . birthday kan tu ? :p untunglaaa dia pegi dating :D comel blogger tu .

نورعيم said...

sy angkt kaki blh? haha.

kalau sy kan mmg tak berani la nk kuar dgn stranger ni. hee.

Cikra said...

panjang gila kot entri ko tapi aku baik ati, aku tak skip baca. sekian. haha.

eh! pestime baca dairi seorang lelaki jumpa pompuan ni. (izinkan aku gelak boleh? :P

inche hlovate said...

tak tahu nak komen kat mne dah hihi

missha said...

ok finee.. gelak kot bce :D huhu...

Anonymous said...

ok dah jumpaa entry ni!
weeeee

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates