Tuesday, October 16, 2012

Older..


Older.. Salam. Sebelum tu mengenai soalan yang akak liyaa tanye <-- sopan nye saye panggil akak =P Memang betul r keje aku wat technical proposal, tender or anything related to that. Projek yang uruskan orang projek and memang takleh campur. Sales dicari oleh orang sales. Macam tu je. Cume even keje aku wat technical proposal, bukan senang macam wat assignment time blaja dulu. Nanti r aku cite step2 untuk menghasilkan sekeping tender kalau rajin.. err. Ari ni aku nak cite pasal lain lak. Aku tau ade certain readers yang stalker bace entri lame2 aku terutama entri paling awal. Tapi baru2 ni aku notice ade antara stalker siap drop komen lagi dalam entri lelame tu. So ari ni aku nak cite secara ringkas isi2 entri yang di stalk tu.

Note: identiti si stalker terpakse dirahsiakan.. err.. kiera.. kiera.. =P

Entri Cume Pendapat Saya

Entri ni aku taip pas sorang kenalan aku cabar aku untuk wat satu entri yang leh describe sorang lagi kawan aku. Memandangkan time tu aku memang tak tau nak update ape so aku setuju r untuk wat entri her/him tu =P Akak stalker curious nak tau sape her/him tu. So, ape yang leh di wat ikut arahan ni. Entri tu ade 7 perenggan so sile delete perenggan first and last. Tinggal 5 isi. Amek huruf pertama setiap perenggan dan cantumkan and pastu sile r cakap dalam ati "Kreatif nye mamat ni wat entri =P" Tapi ikutkan kalau dah follow step2 tu pun rase nye tak kenal gak so kalau tak nak wat ikut arahan pun takpe.. ^^

Entri Apa Yang Mereka Pandang?

Entri ni aku taip untuk mencitekan tentang aku yang tibe2 femes <-- nampak perasan kat situ kan? =P Sebab nye mase tu, tbe2 ade r insan2 yang nak kenal ngan aku r.. nak jumpe r.. nak ape r.  Memang culture shock aku sebab time sekolah dulu memang harapan r macam tu. Time budak2 hot sekolah dapat macam2 hadiah sempena ari2 ape ntah, aku just leh tengok je. So logik r kan untuk someone yang memang tak di notice kewujudan die dulu nak up entri camtu. Sebab aku sendiri pun confuse ape beze nye aku yang dulu ngan aku yang pada masa tu? Still orang yang same gak kan? So jelas takde perasan kat situ ok =P

Entri Mereka Sangat Manis

Entri ni aku taip sebagai tanda terharu aku kat 3 orang kenalan yang memang riso tak ingat sewaktu insiden aku lari2 hilang dulu <-- jangan tiru ok =__= Aku jumpe conversation dorang ni dalam wall fb salah sorang dari mereka bertiga. Bile aku bace memang rase terharu betul. Terus aku decide untuk abadikan conversation dorang tu dalam bentuk entri. Dipendekkan cite, terhasil r entri tersebut pas gigih aku menaip same macam ape dorang taip dalam wall tu. Interesting kat sini, 3 orang kenalan tu r yang menyebabkan insiden lari2 hilang tu dan until now salah sorang dari mereka tak tau pun die penggerak insiden tu.

Entri Ia Sudah Berakhir Atau Belum?

Entri ni aku taip malam aku dapat mesej dari someone yang cakap 2 ari lagi anniversary kitorang. Statement yang wat aku agak blur sebab time tu 17 oktober dan aku mula kenal die through phone 20 oktober. Of coz aku ingat tarikh tu sebab tarikh tu ari jadi sis aku. So, aku angkat call malam tu sebab ingat sis aku yang call sempena besday die. Tapi rupenye bukan sebaliknye die. Berdasarkan maklumat kat atas, anniversary ape 19 oktober kalau aku tak kenal pun die lagi dalam phone sebelum malam 20 oktober? Lagi pun time tu kitorang dah break hampir setahun dah so still  ade lagi ke anniversary tu? Hmm.. 

Entri Dia Kata

Entri ni aku taip just untuk bagi kefahaman kat diri sendiri tentang ape yang someone cakap dekat aku. Sebab nye aku nampak someone cakap begini tapi sebenarnye bukan begitu. Entri untuk tunjuk pemikiran pompuan ngan laki dalam satu hal yang same ni kadang2 berbeza. Bese nye kalau pompuan ingat something hal is like this, laki lak akan cakap hal tu is like that. Same r macam situasi yang aku alami sebelum2 tu. Last2 aku pun decide untuk taip je dalam blog sebab mase tu blog aku ni just blog yang personal dan takde sape pun yang akan bace sume tu kecuali diri aku sendiri <-- ni name nye ayat kesian.. 

Entri Masa Lalu Saya Akan Jadi Masa Lalu Saya

Entri ni aku taip pas tibe2 die tanye khabar aku tak lame pas insiden lari2 hilang dulu. Kat sini aku nak mintak maaf kat die yang tanye khabar tu sebab time tu aku memang bad mood gile so aku layan tak layan je mesej tu. Seriesly mase aku balik dari insiden lari2 hilang tu, aku rase agak kosong dan takde nak pikir sangat dekat orang lain. Dengan kata lain, time tu aku dah give up untuk pikirkan pasal masalah orang lain. Rase macam takde faedah je. Ape pun, sekarang ni aku ok (Rase nye r kot) so leh r share masalah korang di talian bebas tol 1300-13-1300 and pesan spicy chicken mc deluxe untuk aku. Thanks! =P

Entri Sebab Itulah Baik Jadi Orang Yang Kejam

Entri ni aku taip sebagai tanda sakit ati aku mase tu dengan something yang happen kat aku. Untuk pengetahuan akak stalker L = aku, V = orang yang aku minat dulu, T = bestfren aku laki. Sekarang boleh r akak stalker bace and fahami lagi. Tapi diharapkan akak stalker jangan r cakap mereka kejam sebab aku dah matang dan boleh fikir kalau bukan takdir someone tu dengan aku, aku wat cane pun memang tak ade kesan kat ati die. Untuk pengetahuan akak stalker gak, both of them dah selamat berkahwin pun bape bulan lepas, aku pun datang majlis tu so sekarang ni doa kan je r kebahagian dorang ye akak stalker =)

Banyak dah aku brief. Cukup r tu ye. Ape pun time kasih kepada yang sudi bace entri lame2 aku. Aku tau ade lagi yang bace tapi dah korang tak komen, aku tak tau nak brief cane =P Membace entri lame2 tu wat aku terpikir.. tak matang nye aku, stress je cite dalam blog, stress cite dalam blog. Tergelak pun ade. Ape pun, even entri tu banyak cite pasal zaman gelap aku.. aku decide untuk biar je sume entri tu so that sesape yang rajin stalker leh r tau cane tuan nye blog ni mase zaman tak matang dulu sebelum entri2 die jadi macam yang korang bace ni. Menarik, tak boring <-- korang cakap aku tak cakap =P Bace entri london tu dan korang akan realize hidup aku ni bukan r indah ari2 macam certain readers selalu cakap tu. =)

Selingan bertajuk lari2 hilang dedication <-- gedik =P

Thanks to akak stalker sebab komen entri lame2 wat aku bace entri tu balik dan akhirnye aku recall gak 7 oktober 2009 ialah tarikh insiden lari2 hilang tu terjadi. Kalau tau awal leh r aku wat status kat fb dan tag sume yang terlibat tapi dah lambat.. <-- series gedik Ape pun aku nak wat dedikasi kat sini. Kepada yang menghavockan family aku (dengar pakcik aku stand by kat bukit aman tunggu 24 jam nak lapor kes budak hilang -_-) = jamatul fitri, kepada hosmate yang wat macam nothing happen = syawer halim, fikry jasni, abul joe, kepada hosmate yang menasihati dan chat aku sebaik saje aku on ym pagi tu = furqon ahmad, kepada "reason" aku hilang = farzana redha, diana omar, kepada sis dan kaunselor yang bagitau aku air mata lelaki tu mahal untuk ditumpahkan = ayu arshad, murni, kepada yang tanye khabar aku pas balik petang tu = sofia zaara, kepada yang bawak aku main layang2 pas tau aku dah balik (siap sempat wat mv lagi kat padang tu) = zahirah khalid, itther suhaimi, adi putra, kepada best fren yang sebok cari aku dari malam ke pagi sampai tak cukup tido siap main post2 gambar dalam fb =  nizar ahmad dan kepada sesape aku tak sebut dalam ni. Time kasih banyak2 kat korang sume sebab risaukan aku. Macam ayat blogger mata cantik "N*** ni memang disayangi ramai pun.." ^__^

17 comments:

Izwa Kamaruddin said...

Fuhh.berpeluh habiskan entry...

Nyue said...

ni kne ambk 2hr utk abiskan baca entry ni..ehehehehee

mirmashi94 said...

aku plg curious pasal insiden lari2 hilang. umo kau bape masa tue? umo kau skrg bape? haha.

Unknown said...

fuhh... berjaya habiskan...
pastu tak tahu nak komen apa dah.. :D

inche hlovate said...

lega dah habis hihi..yg lepas tu biarkan ianya lepas

Unknown said...

aku tertanya2 sal kisah silam kau

tapi takpela

bende lepas da kan..jnji ko amik iktibar

kalo xde insiden tu kau takkan tahu y msih ramai sygkan kau kan?

#akak sape la duk stalk blog ko tu eh...kemain free lg nk mengestalking org

Gdsbnga said...

setakat ni aku tk pernah lagi stalk blog org sampai ke post lama - lama .
haha

aizamia3 said...

ikut mood gak nak baca entry lama kat blog2 yang ai singgah.. ;)

نورعيم said...

hohoiiii rajinnya akak stalker tu baca entry lama2. hehe. time takde keje blh la nak stalk. hee.

aku HaniAsyira said...

ko translate balik dlm bm tajuk ko kan.. sampai bawah2 aku tak baca dah sbb aku tahu dedikasi ko untuk yg cari ko hilang tuh..

untung ah tu ramai stalker..

perghh,, "n..m ramai org syg eih".. mlm ni cancel aku wish

dear anies said...

brape umo hg ms tu?

Shiqin Sunshine said...

summarry utk entry2 lame ke ni...huhu... akak riso tu, tu yg dia stalk tu...eyh , ke sbb dia minat kay-are :p kehkeh

missha said...

tak menahan ada stalker dan disayangi ramaii.. err (?)

:D btw, bace entri ni smpai habis wlau tak paham sepenuhnya.. haha.. apsal tak letak link kat entri lama.. boleh tambah stalker :D

Kira Sakura said...

aku agak dah dalam byk2 yg baca entry ko nie aku je yang paham hahahahahaha

terharu aku ko sudi jawab semua pertanyaan aku kt situ.. hihi pape pun aku mintak maaf la sebut pkataan kejam kt situ. mungkin aku terlebih emosi kot masa baca entry tue.. huuuuu

dan jawapan nya aku dah dapat tuk entry tue ;)

Anonymous said...

sebut dan baca pasal tender2 ni sakit kepala dtg balik hehehe

Liyaa Mf said...

Aku pernah baca beberapa entry yg kau brief tu dulu. & aku akan buat2 faham je apa yg berlaku sbb sometymes mystery is interesting <-- Peribahasa tiba2 :P

& aku rasa aku pernah mention kat kau dulu. Aku rasa aku suka byk bnd yg dicitekan dlm entry kau yg lama2 tu. Cuz nampak sgt diary seorang lelaki. Hehehe. Entry skang pun aku suka gak. Dulu & skang, both ada keistimewannya tersendiri. & the best part is, aku nampak flow tu cantek je drpd zaman kurang matang ke zaman yg agak matang skang. Tak cam entry aku, berterabur je. Hahaha!

Liyaa Mf said...

Eh, lupa plak. Thanks jawab soalan. & sory weyh, aku tak kata pun keje kau senang even if keje kau just specific wat tender je. Aku paham, wat tender ni rumit & sgt detail. Lagi2 benda tu semacam satu offer/pertaruhan samada kita berjaya or tak dptkan job yg kita nak tu. Aku paham. Kau dikira org penting gak sbb kau yg mendatangkan job utk company, if tender berjaya didapatkan. Lebih kurang camtu r kan? Hehehe

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates