Tuesday, October 9, 2012

Text-Conversation..


Text-conversation.. Salam.. ari ni aku bukan nak cite pasal story yang korang nak tau sangat tu. Sebab entri sebelum ni aku dah wat intro.. so kalau ikut korea nye stail, selang satu dua entri.. baru leh kuar cite full. Oleh sebab itu, boleh r korang readers aku yang baik ati teruskan curiousity tu ye =P Tambahan lak aku memang suka wat orang curiosity ni cume tak suke dicuriositykan.. (nak bagitau dragonball ade 7 biji sume nye) <-- aku tunggu hampir 10 jam bile sorang blogger cakap ade hal penting nak bagitau.. sekali tu je die bagitau?? =__= Ari ni aku nak share bape story sepanjang aku contact blogger luar alam maya ni.


Contoh curiosity seekor kucing.. hidup je ia @.@

Bro.. You Are Spoting??

Mula2 aku agak blur ngan spoting? Menatang ape tu? So bile cube2 faham, blogger tu maksudkan sporting rupe nye.. Belum habis sekolah nak guna london camtu r jadinye =P Statement tu aku dapat dari sorang blogger yang leh aku panggil adik sebab sekolah pun tak habis lagi. Die cakap camtu sebab kate nye even aku femes (femes ke?) banyak follower (banyak ke?) aku tak sombong and layan je die chat2 dalam fb tu. Time kasih r adik silent reader atas statement tersebut. Terharu betul aku membace nye.. ish ish. Pernah gak adik tu "mengutuk" aku dalam blog die (kemain lagi kan) tapi nanti r baru aku reveal blog adik tu ok? =)

Fly Me To The Moon

Ade satu malam dalam bulan lepas kot, aku text2 ngan sorang blogger ni dan ntah cane topik malam tu muzik lak kan.. tapi more to instrument r. So, aku bagitau r blogger tu aku tak reti main gitar, setakat main2 gitar tu reti r. Tibe2, leh lak die mintak aku main lagu fly me to the moon by frank sinatra. Seriesly aku tak tau langsung lagu ape tu. @.@ So, last2 aku bagitau lagu tu hold dulu aku main lagu lain. Malam esoknye sorang blogger first time dengar aku main2 gitar sambil nyanyi. Aku pilih lagu you by nur janah alia sebab aku ske lagu tu. Tapi sampai ke sudah fly me to the moon tu aku pospon. Tak khatam lagi r makcik T__T

Every Night Is Good Night

Dalam minggu lepas kalau tak silap, aku contact2 ngan sorang blogger yang rupe nye satu tempat tinggal ngan aku kat kampung tu. Padahal sepanjang aku dok kat kampung tu tak pernah nampak pun. Sekali mak die memang kenal mak aku. Tapi sampai sekarang tak jumpe lagi blogger tu.. Hmm.. Tapi satu habit (habit ke?) blogger ni yang bagi aku lain dari yang lain, blogger ni memang rajin ucap selamat malam kat orang2 yang ade dalam list?? Setakat ni aku still dalam list?? so setiap malam gak r dapat ucapan selamat malam. Kepada blogger tersebut, mintak kekalkan aku dalam list?? gudnite sampai tahun depan boleh? =P

Because You Are Femes

Sebenarnye, sebelum jadi nye event aku hang out ngan blogger ari tu.. pernah gak aku plan nak kuar ngan blogger2 lain. Macam bese r, soalan normal aku kat blogger2 yang plan nak jumpe tu "Ko tak takut ke kuar ngan aku?" Setakat ni jawapan yang terbaik aku rase datang dari sorang blogger tu. Die jawab "Sebab ko femes (aku femes ke?) aku berani je kuar ngan ko. Kalau ko wat pape kat aku, memang siap r ko. Aku cite dalam blog" <-- lebih kurang camni. Memang gelak gak r aku bace reason blogger tu bagi. Nakal2 pun aku baik tau =P Tapi last2 tak dapat jumpe pun blogger tu sebab tau2 je die dah sambung blaja kat pahang tu.. =__=

Kesimpulan nye, dapat contact blogger luar alam maya ni memang satu pengalaman baru yang menarik r. Selain blogger2 tu dapat kenal aku cane kat luar, aku pun leh kenal dorang gak pada mase yang same. Contoh macam certain2 blogger yang aku tengok suka cite sedih2 ngade dalam blog tu, bile aku text2 hepi je aku tengok. Ko ni betul ade masalah ke tak? Confuse jap aku.. @.@ Tapi ape pun, memang secara jujur nye, aku rase setiap blogger ni ade keunikan dorang masing2 kan? Lastly, kepada certain2 blogger yang rajin betul contact aku dalam phone tu selalu, time kasih r banyak2 ye. Memang terharu r aku.. ^^ 

27 comments:

mirmashi94 said...

contact luar alam maya eh? huhu. memang seronok. tapi takat ni, aku jumpa pompuan je la. lol ;D. plg advance ngan laki, texting. tue pom sorg je. ish ish ish. skrg dh senyap, sbb dia dh fly mesir. untong laa -.-

saljihitam said...

curiosity kills the cat


waahahahaha, ehem

aku HaniAsyira said...

tgk lah.. kalau rasa2 kedit aku sentiasa ada.. dan kemalasan tak melanda diri.. bukan patutnya cite lain ke?? cite pasal date ko tuh??

Unknown said...

memang saja nak buat orang tertunggu entri panas tu keluar ye..

tak pernah berjumpa blogger di luar alam maya... macam tak berani aje.. haha!

Anisa Anuar said...

tak pernah jugak jumpe blogger luar maya...kecuali sesama kawan sekolah...

Shila said...

bila ko nk mintak no tepon aku eh kr..??


haih..! -__-"

Izwa Kamaruddin said...

sekadar menjadi silent reader dan membaca setiap entry :)

Hansyirah Takezur said...

mesti sume pompuan kan? ko kan kasanova. sebab tu tak kawin2 lagi. haha. gurau je bro.

ceh, aku mencari2 jawapan dari entri bawah tapi memang hampeh! --"

Unknown said...

saya suka jugak hang out dengan blogger2..sebab mostly sangat peramah dan tak sombong..eh kalau dah peramah tu tak sombong la kan.. begitu lah adanya..

Liyaa Mf said...

Aku tak pernah lagi jumpe blogger kat luar. Sms ada, 2 org kut, pompuan. Tu pun just wish Selamar Raya tuhari. Takde bebual sgt pun.

Sebenarnya teringin gak nak jumpa kekawan blogger yg agak2 dah kamceng ni. Tp at the same tyme aku rasa aku amatlah penyegan. Kalau bab ckp nak jumpa aku mmg kemaen lg ckp berapi pung pang pung pang. Tp bila ada peluang, salunya aku akan mengelak & wat alasan selagi boleh. Hehe. Segan sebenarnya weyh :P

Blogger ni biasanya ada sisi berbeza berbanding diri sebenar dea. So, normal la dlm blog cite sedih kat luar happy go lucky! Lgpun takkan tyme text2 ngan kau dea sebok nak luah masalah kat kau je kut @.@

*Wat gathering blog ElementOfLife la weyh! Senang kau jumpa sekaligus. Ahaha :D

Unknown said...

manala tau, akan berakhir dengan berita baik? *nasi minyak.. hahaha. gurau gurau...

p/s:i am back. hohoho.. have a good day! :))

Kira Sakura said...

ok aku tunggu ko dtg wedding aku sbb aku nk pegang tittle "blogger pertama aku gi kawen" haahahahaha

mcm aku sndiri skang lebih rapat dgn bloggers dari kawan yg mmg aku kenal dari sekolah sbb kwn maya nie blh katakan hari2 kita tau perkembangan dia *tue pun klu hari2 dia update blog la, ko terasa tak apa aku cakap nie? hahahaha

Anonymous said...

mmg best kalau dpt contact2 di alam maya & di luarblog ni, but for KA belumlah lagi ke arah itu! hehe

NIZAM said...

asal cite ni? *muka tak puas hati* nak smbungan cite aritu. nk jugak. hahaha.

نورعيم said...

nak jugak jumpa bloggers ni tp mmg tak dpt la. setakat sms call je mampu. huhu.

aliza said...

tq sbb sudi dtg blog akak...

jumpa di luar? x perlu kot sbb mmg x da keperluan yg mendesak pun.. balas2 bw cukuplah..

missha said...

Setakat ni mamat hot stuff tu je yg pnah jmpa kat luar n cntct.....haha...jemu dah kot...huhu :-) errr....dah tereveal secret la pulak....

Gdsbnga said...

fly me to the moon tu best kot !
agak manis sebab banyak gula .
haha
aku first time dengar jang geun suk (klu kau kenal ) nyanyi dlm he's beautiful .

Ain Norainsyah said...

tak curious pun? hehe :p

kindergartenlibrary said...

hehehe . untung laaa femes kan ? hehe

Anonymous said...

Bgs2.ad kemajuan.

ainraus said...

awww. kamceng nya korang. semoga friendship tu last forever. :)

Unknown said...

:P best la tu...femes kan. ada baik juga, hehehe..at least org kluar ngnan org femes, tak buat pa2 jahat :P...selamat lagi ada.

inche hlovate said...

Femes la dia... macam tu jom kluar ngn sya pulak.. selamat kan? hihi
Jeles bila dengar ada blogger yg keep in touch macm ni..huhu

Shiqin Sunshine said...

huhu....dragon ball ade 7 bijik rupenya...haha kena troll...

eyhh SPOting ngn SPORting lain kan..huhu....tgok sub topic macam typo di situ...hahaha...[saje nk jd cikgu sat]

biasala tu, kekadang entry tu nak jadi attention grabber je padahal hidupan reality sgt len...hehehe...

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

yes you are famous!! haha..

sorry lama gila tak blogwalking kat blog ni.. bukan blog ni je... blog lain pun sama...

Unknown said...

aku yakin je jmpe sesape

lgi2 kawan rapat

kalo kite takut, sampai bile kite terkurung dlm stu tempurung je kan?

ElementOfLife © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates